Graag wil ik dit delen met jullie voor diegene die nog niet op de hoogte zijn. Een 5 tal jaar geleden heb ik een decoder, V5 met harde schijf, van Proximus gekocht (229 euro) om deze niet te moeten huren. Na dik 2 jaar was deze "afbetaald" of liever afgeschreven. Deze heb ik nog altijd in gebruik en werkt nog behoorlijk.
Nu kreeg ik van Proximus een bericht dat deze decoder vanaf 15 januari 2021 niet meer zal werken en dat ze een nieuwe gaan opsturen. Deze kan je echter niet meer aankopen en kost 8 euro per maand. Ze vermelden wel "Omdat je tot nu toe over een kooptoestel beschikte, doen we een commercieel gebaar en hoef jij tot en met 31 augustus 2021 geen cent huur te betalen voor deze nieuwe decoder." Maar mijn toestel kost me niets en werkt perfect. En dat noemen zij "een commercieel gebaar", na 5 jaar heb je wel 8 euro x 60 maanden = 480 euro betaald voor deze decoder.
Omdat in onze straat enkel Proximus beschikbaar is hebben wij dus geen andere keuze. Proximus maakt hier misbruik van hun monopolie, een echte schande.
Probeer dan maar eens een bericht te sturen naar Proximus, dit is een tijdrovende bezigheid want een gewoon mailadres is er niet. Formulier na formulier maar uiteindelijk kom je nergens. Ik zal de weg van post maar gebruiken.
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)