telenet was vroeger ook snel en unlimit.. heeft altijd perfect gewerkt, maar toen moesten er plots limieten komen en speeds naar beneden.. nu na 5jaar zitten we terug op 10mbit (wa we vroeger ook al hadden) alleen is het nu een pak duurder geworden, tragere upload en nen belachelijke 30G limiet.. dus eigenlijk is er op 5jaar tijd 0.000 vooruitgang geweest, eerder nog nen achteruitgang (limieten, tragere upload, geen static ip meer).in het begin wanneer belgacom zoon goede 1mbit had was het toch ook unlimited allé ze keken het toen niet na en toen kon iedereen toch ook vollop downloaden heb toen nooit vertragingen gezien.. dan hebben ze het naar 3.3 mbit overgezet en het was naar de bom.
ADSL2+ en VDSL plannen Belgacom
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Da's al heel lang bekend...maar ja er is geen bewijs op papier dus (bijna) niks aan te doenOfloo schreef:volgens mij hebben telenet en belgacom een concurentie akkoord of zoiets..
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
zoude anders niet zeggen als je naar de telefonie kijkt, telenet neemd dan belgacom toch bij de neus ze als het alleen over internet gaat .. want op gebied van internet kunnen ze niet echt mee ..qless schreef:Da's al heel lang bekend...maar ja er is geen bewijs op papier dus (bijna) niks aan te doenOfloo schreef:volgens mij hebben telenet en belgacom een concurentie akkoord of zoiets..
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hoop toch dat Belgacom gelijk maar VDSL2 invoert ipv VDSL1
Zowieso beter dan ADSL2+ en VDSL2. Lijkt mij de ideale upgrade van het netwerk. En voor de plaatsen die dan ver van de centrale afliggen kunnen ze door gaan met het plaatsen van mini DSLAMS (Remote Optical Platforms)
Zowieso beter dan ADSL2+ en VDSL2. Lijkt mij de ideale upgrade van het netwerk. En voor de plaatsen die dan ver van de centrale afliggen kunnen ze door gaan met het plaatsen van mini DSLAMS (Remote Optical Platforms)
BelgacomTV schreef:het is altijd zeer interessant om al die speculaties te lezen
alles zal afhangen hoeveel eurotjes je uit je geldbeugel gaan willen kloppen
Jah zeer interessant het volk dat smeekt om betere producten.BelgacomTV schreef:het is altijd zeer interessant om al die speculaties te lezen
Maarjah wie het laatst lacht lacht het beste.
En vroeg of laat komt er harde concurrentie voor Belgacom alleen hoop ik dat ik dat nog mag meemaken.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Dan is mijn kleinkind (als ik er ooit krijg) nog niet geborenwitte! schreef:En vroeg of laat komt er harde concurrentie voor Belgacom alleen hoop ik dat ik dat nog mag meemaken.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Er zijn 2 varianten van ADSL2+, de hier in BE toegelaten versie heeft een max upstream van 1 Mbps (1,2 ongeveeer), er is ook een LE versie die tot 3.5 Mbps upstream kan, echter die wordt niet toegelaten ivm teveel overspraak storingOfloo schreef:zie ik het goed of zegt die grafische voorstelling nu dat adsl2+ 2mbit upload heeft, .. dacht dat adsl2+ max 1mbit had
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Het leuke is dat Belgacom nu problemen heeft met het bijkopen van ADSL1 onderdelen. Nieuwe lijnkaarten zijn eigenlijk altijd ADSL2+ geschikt, die oude zooi is moeilijk om aan te komen.Ken Losfeld schreef:Dan is mijn kleinkind (als ik er ooit krijg) nog niet geborenwitte! schreef:En vroeg of laat komt er harde concurrentie voor Belgacom alleen hoop ik dat ik dat nog mag meemaken.
Niet dat ze daar een probleem mee hebben, ze zetten gewoon de ADSL2+ kaart ook op "maar" 4.6 Mbps.
werk je misschien voor belgacom dat je weet dat ze problemen hebben bij het aankopen. wat dit is toch interne info die je geeft.qless schreef:Het leuke is dat Belgacom nu problemen heeft met het bijkopen van ADSL1 onderdelen. Nieuwe lijnkaarten zijn eigenlijk altijd ADSL2+ geschikt, die oude zooi is moeilijk om aan te komen.Ken Losfeld schreef:Dan is mijn kleinkind (als ik er ooit krijg) nog niet geborenwitte! schreef:En vroeg of laat komt er harde concurrentie voor Belgacom alleen hoop ik dat ik dat nog mag meemaken.
Niet dat ze daar een probleem mee hebben, ze zetten gewoon de ADSL2+ kaart ook op "maar" 4.6 Mbps.
Er werd hier gesproken dat Telenet bekend maakte dat ze begin september met IDTV kwamen en dat belgacom daarom met adsl2+ is moeten komen om telenet voor te zijn. 1 jaar geleden kwamen ze er al mee op de proppen dat ze begin 2005 hiermee kwamen maar het was telenet die problemen had om het uit te voeren.
En de testen die de 2 firma's doen zijn volgens mij al wel meer dan een jaar bezig om dit in volledig uit te testen om dan in dienst te kunnen nemen.
En de testen die de 2 firma's doen zijn volgens mij al wel meer dan een jaar bezig om dit in volledig uit te testen om dan in dienst te kunnen nemen.
- Ofloo
- Elite Poster
wie weet is het allemaal al lang adsl2 en zijn ze ons gewoon voor de gek aan het houden
lol belgie het derde wereld land qua internet .. alle afgedankte kaarten adsl1 komen naar hier..
lol belgie het derde wereld land qua internet .. alle afgedankte kaarten adsl1 komen naar hier..
Ofloo schreef:wie weet is het allemaal al lang adsl2 en zijn ze ons gewoon voor de gek aan het houden
al dat gezaag altijd. ge moogt het doen met de dingen die er zijn hier.
en als je het niet aanstaat, verhuis dan naar Nederland, dan stijgt het gemiddeld IQ in beiden landen.
Trouwens, er zal altijd iets zijn dat beter is in het buitenland en andersom, er zijn dingen die in Belgie beter zijn dan elders.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Het is VDSL1 en ik ben best tevreden. De snelheid is nu 9Mbps download en 400 Kbps up. Ik heb uit goede bron vernomen dat men op korte termijn naar 12 Mbps download gaat. Ja, tijdens het surfen merk je dit toch niet meer, het is alleen maar als je gaat downloaden dat je het verschil merkt. Uiteraard wil ik ook wel een abonnement met 100 Mbps download en 16 Mbps upload en geen limieten op het dataverkeer maar ik denk dat het een utopie is omdat de ISPs dan zelfmoord plegen: want hoe meer je geeft aan het "gewone" ADSL(2) of VDSL(2) abonnement, hoe meer je moet geven aan bvb. de office abonnementen, SDSL abonnementen en leased line verbindingen. Bij deze laatste 2 zit je vaak al aan bepaalde maxima (hoge snelheid en synchroon, geen download limiet, enz...) dus dan moet je de prijs verlagen en dat willen ze niet, want dat zijn nu juist de echte melkkoeien.qless schreef:Hoop toch dat Belgacom gelijk maar VDSL2 invoert ipv VDSL1
Daarom zou ik veel liever zien dat de prijs van een basis abonnement naar beneden gaat en dat de gebruiker zelf kan aanvullen met opties: bvb: hogere upload, hogere datalimiet, enz... en uiteraard niet de gekke prijzen hanteren die Belgacom heeft voor zijn volume packs, neen ik dacht veel meer aan 1 EUR voor 10GB.
Gr, Astralon
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik vindt 400 Kbps upstream voor VDSL gewoon lachwekkend. (Bijna) elke ADSL lijn kan dat makkelijk aan (zelfs dubbele)Astralon schreef:Het is VDSL1 en ik ben best tevreden. De snelheid is nu 9Mbps download en 400 Kbps up. Ik heb uit goede bron vernomen dat men op korte termijn naar 12 Mbps download gaat. Ja, tijdens het surfen merk je dit toch niet meer, het is alleen maar als je gaat downloaden dat je het verschil merkt. Uiteraard wil ik ook wel een abonnement met 100 Mbps download en 16 Mbps upload en geen limieten op het dataverkeer maar ik denk dat het een utopie is omdat de ISPs dan zelfmoord plegen: want hoe meer je geeft aan het "gewone" ADSL(2) of VDSL(2) abonnement, hoe meer je moet geven aan bvb. de office abonnementen, SDSL abonnementen en leased line verbindingen. Bij deze laatste 2 zit je vaak al aan bepaalde maxima (hoge snelheid en synchroon, geen download limiet, enz...) dus dan moet je de prijs verlagen en dat willen ze niet, want dat zijn nu juist de echte melkkoeien.qless schreef:Hoop toch dat Belgacom gelijk maar VDSL2 invoert ipv VDSL1
Daarom zou ik veel liever zien dat de prijs van een basis abonnement naar beneden gaat en dat de gebruiker zelf kan aanvullen met opties: bvb: hogere upload, hogere datalimiet, enz... en uiteraard niet de gekke prijzen hanteren die Belgacom heeft voor zijn volume packs, neen ik dacht veel meer aan 1 EUR voor 10GB.
Gr, Astralon
Ik heb overigens gehoord dat Alcatel Belgacom nu al VDSL2 systemen leverd met Ikanos chipset.
Nog geen VDSL1 te zien in Lokeren helaas....toch niet zo ver van Lochrisiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Dat is één van de reden waarom ik graag zou hebben dat ze een business model implementeren waarbij de gebruiker kan kiezen wat hij wil. We hebben ook een SDSL verbinding zonder download limieten, dus het probleem van de download limieten stelt zich niet echt. Wat we wel moeten doen is regelmatig files uploaden naar de servers die aan deze SDSL hangen en dan is inderdaad de 400 Kbps upload de beperkende factor. Dus laat komen die 1 Mbps B.t.w. als bedrijf willen we best betalen voor een hogere upload maar zelfs dat kan niet.Ik vindt 400 Kbps upstream voor VDSL gewoon lachwekkend. (Bijna) elke ADSL lijn kan dat makkelijk aan (zelfs dubbele)
Toch regelmatig blijven controleren want de beschikbaarheid van VDSL hangt af van 2 dingen: fiber van centrale naar verdeelkast en plaatsing DSLAMs. Het eerste vraagt veel tijd, de implementatie van het tweede een stuk minder. Maar als ik me goed herinner heb je hier zelf al eens over "gepost" dus is deze uitleg missschien wel overbodig. Als je interesse hebt dan toch ook eens bellen want de webinformatie is niet altijd juist.Nog geen VDSL1 te zien in Lokeren helaas....toch niet zo ver van Lochrisiti
Gr, Astralon
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Wel ze zijn nu wel bezig geweest met vezels ingevragen aan de weg naar Eksaerde, maar er zijn nog geen nieuwe verdeelkasten geplaatst helaas.
(Denk dat ze alleen de mantels hebben ingevragen, samen met nieuwe elektra en telenet kabels omdat de boel toch openlag)
(Denk dat ze alleen de mantels hebben ingevragen, samen met nieuwe elektra en telenet kabels omdat de boel toch openlag)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
En dat te bedenken dat ze bij de proef in gent 10 mbps down en 4 mbps up deden....Astralon schreef:Dat is één van de reden waarom ik graag zou hebben dat ze een business model implementeren waarbij de gebruiker kan kiezen wat hij wil. We hebben ook een SDSL verbinding zonder download limieten, dus het probleem van de download limieten stelt zich niet echt. Wat we wel moeten doen is regelmatig files uploaden naar de servers die aan deze SDSL hangen en dan is inderdaad de 400 Kbps upload de beperkende factor. Dus laat komen die 1 Mbps B.t.w. als bedrijf willen we best betalen voor een hogere upload maar zelfs dat kan niet.Ik vindt 400 Kbps upstream voor VDSL gewoon lachwekkend. (Bijna) elke ADSL lijn kan dat makkelijk aan (zelfs dubbele)
[
Gr, Astralon
- Ofloo
- Elite Poster
als ge dit gezaag vind kom dan niet naar het forum ge zijt niet verplicht zolang ik weet.Anonymous schreef:Ofloo schreef:wie weet is het allemaal al lang adsl2 en zijn ze ons gewoon voor de gek aan het houden
en als je het niet aanstaat, verhuis dan naar Nederland, dan stijgt het gemiddeld IQ in beiden landen.
Trouwens, er zal altijd iets zijn dat beter is in het buitenland en andersom, er zijn dingen die in Belgie beter zijn dan elders.
trouwens ik begin hier niet over nederland ..
ik vind dat we nog braaf zijn als we ons vergelijken met nederland er zijn andere landen ze ! bv no, se, jp, .. zelfs de usa waar amper een elektriciteitsnet is, is beter internet !
zelfs australia het land van de 56k heeft adsl2 15mbit down.. 1mbit up geloof ik 1 of 2
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Anonymous schreef:Ofloo schreef:wie weet is het allemaal al lang adsl2 en zijn ze ons gewoon voor de gek aan het houden
Ey GAST je weet toch dat Belgie +- 15a20 jaar bij bijna ALLES achterstaat tegenover Nederland en dan heb ik het niet alleen over internet he pipo
Kijk dan eens naar een aantal websites van australische providers wat ze de particuliere klanten aanbieden. Ter info, kijk eens wat je krijgt voor 65 AUD want dat komt overeen met onze 40 euro.Ofloo schreef: zelfs australia het land van de 56k heeft adsl2 15mbit down.. 1mbit up geloof ik 1 of 2
http://www.alphalink.com.au/
http://www.comcen.com.au/dsl/pricing.htm
http://www.acon.com.au/index.php?id=26,25,0,0,1,0
http://www.telpacific.com.au/joinus/adsl_prices.asp
Dit is slechts een heel kleine steekproef die ik gevonden heb bij providers voor de steden Melbourne en Sydney, toch niet de "boeregaten" van Australië.
Ik ken natuurlijk niet elke internetprovider in Australië, maar 't is toch opvallend dat de abonnementen opvallend veel gelijkenissen vertonen. Dus zal dit wel het typisch australisch aanbod zijn.
Dan verkies ik toch liever België.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Idd,
Als je die aussie-bonnementen vergelijkt is het hier eigenlijk bijlange zo slecht niet (zowel kabel als dsl). Imo is de discussie dat België achter staat op de rest van de wereld op internetgebied redelijk 'overdreven'.
Ik dacht zelfs dat er in de gànse wereld slechts 3 landen, waaronder het in vele forums gehypte Nederland, waar internet "beter" zou zijn.
Vroeger had ik adsl (nooit problemen mee gehad, zowel qua snelheid als volume), na verhuis was enkel telenet mogelijk en ook hier ben ik best tevreden mee (hout vasthouden). Hetgeen mij toch doet concluderen dat de netwerken in België van redelijk goeie kwaliteit moeten zijn.
Prijzen & monopolie-stuff zijn andere discussiepunten, maar ik vrees dat hiervoor het BIPT 'ns eindelijk uit zijn sloffen moet schieten...
ps: ik heb nooit 'volumeprobs' gehad, fyi: ik ben dan ook niet vh profiel "internetslurper"...
pps: ivm continue vergelijking met internet-in-nederland-is-beter (op gebied v volume) -> er is hier ergens nog 'n thread dat chello-nl toch limieten zou invoeren. maar die thread is blijkbaar nogal 'stillekes',...terwijl andere limietenthread jàààren meegaan *weird*
Als je die aussie-bonnementen vergelijkt is het hier eigenlijk bijlange zo slecht niet (zowel kabel als dsl). Imo is de discussie dat België achter staat op de rest van de wereld op internetgebied redelijk 'overdreven'.
Ik dacht zelfs dat er in de gànse wereld slechts 3 landen, waaronder het in vele forums gehypte Nederland, waar internet "beter" zou zijn.
Vroeger had ik adsl (nooit problemen mee gehad, zowel qua snelheid als volume), na verhuis was enkel telenet mogelijk en ook hier ben ik best tevreden mee (hout vasthouden). Hetgeen mij toch doet concluderen dat de netwerken in België van redelijk goeie kwaliteit moeten zijn.
Prijzen & monopolie-stuff zijn andere discussiepunten, maar ik vrees dat hiervoor het BIPT 'ns eindelijk uit zijn sloffen moet schieten...
ps: ik heb nooit 'volumeprobs' gehad, fyi: ik ben dan ook niet vh profiel "internetslurper"...
pps: ivm continue vergelijking met internet-in-nederland-is-beter (op gebied v volume) -> er is hier ergens nog 'n thread dat chello-nl toch limieten zou invoeren. maar die thread is blijkbaar nogal 'stillekes',...terwijl andere limietenthread jàààren meegaan *weird*
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Een limiet van 10gb is toch nog altijd belachelijk laag tov een limiet van bv 50gb. En je mag er zeker van zijn dat het netwerk het aankan, en dat er een heel pak mensen die nu ontevreden zijn, gelukkige adsl/kabel surfers worden.
I agree, voor een deel (percentage zelf in te vullen, ik zou het begot niet weten...) van de internauten zou die 10GB gerust wat opgekrikt mogen worden.Een limiet van 10gb is toch nog altijd belachelijk laag tov een limiet van bv 50gb.
50GB daarentegen vind persoonlijk al redelijk hoog voor aan huis-tuin en keuken internet abonnement (ja ik weet 't, met die snelheden dat je haalt kan je dit er zelfs op enkele dagen doorsleuren). Maar ik ben niet van de opinie dat omdat je een internetabo hebt, je ook daadwerkelijk 24/7 moet downloaden. Gebruik je het internet hier wél voor, dan is't niet meer dan normaal dat je meer betaalt (volumepacks of abo-type) dan een average user...
om je een idee te geven: ik kom al jààààààren toe met 4 à 5 GB de maand...en ik ben er zeker van dat dit dé grote statistische groep gebruikers zijn in België.
Als ik 't forum v realdsl lees -waar blijkbaar de grote groep grootgebruikers zitten- heb ik trouwens mijn twijfels over grootgebruik door duizenden abonnees op een zelfde netwerk (veel klachten over traag internet e.d.). Ook de historie ivm A2F & grote volumes is niet zo goed afgelopen...
ok, realdsl is jonge provider, misschien zijn 't nog opstartperikelen. Ik hoop 't alleszins voor de realdsl-ers. Bovendien: als realdsl erin slaagt om overeind te blijven is er in België wel degelijk een provider waar je je 50+ GB / maand kan halen (zonder dat het netwerk overbelast zou worden voor degenen die géén 50GB gebruiken en ook recht hebben op een stabiele/snelle connectie...en daar ook voor betalen).
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Kan best zijn maar als maar een minderheid van de klanten effectief problemen heeft met de limiet, maw als de markt niet vraagt naar een hogere limiet, gaan de ISPs niet massaal de limieten optrekken.Teebee schreef:Een limiet van 10gb is toch nog altijd belachelijk laag tov een limiet van bv 50gb. En je mag er zeker van zijn dat het netwerk het aankan, en dat er een heel pak mensen die nu ontevreden zijn, gelukkige adsl/kabel surfers worden.
waarom gaat iedereen er toch altijd vanuit om een massale verhoging van de limieten, zelfs maar naar 20gig wat toch al een verdubbeling zou zijn zou al de helft van de groteren verbruikers tevreden stellen, zou voor mij ook al een opluchting zijnDeej_1977 schreef:Kan best zijn maar als maar een minderheid van de klanten effectief problemen heeft met de limiet, maw als de markt niet vraagt naar een hogere limiet, gaan de ISPs niet massaal de limieten optrekken.
- deej
- Elite Poster
Je begrijpt het niet. De ISPs kijken niet naar het "tevreden stellen", ze kijken naar het behouden van bestaande klanten en werven van nieuwe klanten.
Als de limiet geen struikelpunt is voor de meerderheid van de klanten (het beïnvloedt hun beslissing niet of ze willen er niet extra voor betalen), dan gaan de ISPs hun aanbod ook niet vrijwillig optrekken.
Je moet de limietdiscussie vanuit de ISP bekijken, da's het enige dat echt telt. Als de klanten van de limiet een doorslaggevend argument maken dan zullen de ISPs snel snel snel hun aanbiedingen en reclame daarrond bijsturen. Maar vandaag is die limiet belangrijk voor een minderheid van de klanten belangrijk, dus de ISP bougeren traag of niet.
Als de limiet geen struikelpunt is voor de meerderheid van de klanten (het beïnvloedt hun beslissing niet of ze willen er niet extra voor betalen), dan gaan de ISPs hun aanbod ook niet vrijwillig optrekken.
Je moet de limietdiscussie vanuit de ISP bekijken, da's het enige dat echt telt. Als de klanten van de limiet een doorslaggevend argument maken dan zullen de ISPs snel snel snel hun aanbiedingen en reclame daarrond bijsturen. Maar vandaag is die limiet belangrijk voor een minderheid van de klanten belangrijk, dus de ISP bougeren traag of niet.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Er is in BE geen provider die serieus wat gaan doen aan limieten zolang
a) Belgacom de enige is met fatsoenlijk ADSL ondersteuning
b) Belgacom in Vlaanderen 2e speler is maar in Wallonie 1e
c) Telenet in Vlaanderen 1e speler is
d) Er geen grote 3e is (scarlet)
e) Er in Wallonie geen "telenet" opstaat ipv de versnipperde waalse kabel providers
f) Telenet zijn kabels niet moet vrijgeven (zoals belgacom)
g) het BIPT niet wat meer haar op zijn/haar tanden krijgt...(of tanden zou al leuk zijn...)
h) kijk maar in landen als NL, FR, IT, SE, Zuid-Korea hoe het wel kan. (alhoewel in de laatste 2 wel overheidssteun is geweest)
Triple play is in andere landen dan BE play, maar in BE is het triple PAY!
Frankrijk: 25 euro voor ADSL (onbeperkt) met IPTV en VOIP
Italie: idem
NL: 40 euro voor ADSL2+ met IPTV (Voip kost +10)
Hier?
Belgacom abo: 17 euro
Belgacom TV: 10 euro
Belgacom ADSL: 40 euro (10 GiB limiet)
Totaal: 67 euro per maand.
Telenet abo: 12 (analoog en digitaal)
Telenet internet: 40 (10 GiB limet, waarvan 1.5 up)
Telenet telefoon: 17
Totaal: 69 euro per maand
Toch wel aardig verschil
a) Belgacom de enige is met fatsoenlijk ADSL ondersteuning
b) Belgacom in Vlaanderen 2e speler is maar in Wallonie 1e
c) Telenet in Vlaanderen 1e speler is
d) Er geen grote 3e is (scarlet)
e) Er in Wallonie geen "telenet" opstaat ipv de versnipperde waalse kabel providers
f) Telenet zijn kabels niet moet vrijgeven (zoals belgacom)
g) het BIPT niet wat meer haar op zijn/haar tanden krijgt...(of tanden zou al leuk zijn...)
h) kijk maar in landen als NL, FR, IT, SE, Zuid-Korea hoe het wel kan. (alhoewel in de laatste 2 wel overheidssteun is geweest)
Triple play is in andere landen dan BE play, maar in BE is het triple PAY!
Frankrijk: 25 euro voor ADSL (onbeperkt) met IPTV en VOIP
Italie: idem
NL: 40 euro voor ADSL2+ met IPTV (Voip kost +10)
Hier?
Belgacom abo: 17 euro
Belgacom TV: 10 euro
Belgacom ADSL: 40 euro (10 GiB limiet)
Totaal: 67 euro per maand.
Telenet abo: 12 (analoog en digitaal)
Telenet internet: 40 (10 GiB limet, waarvan 1.5 up)
Telenet telefoon: 17
Totaal: 69 euro per maand
Toch wel aardig verschil
- deej
- Elite Poster
- De klanten er niet massaal achter vragen en de limiet een differentiator wordt.qless schreef:Er is in BE geen provider die serieus wat gaan doen aan limieten zolang
Blijkbaar legt iedereen de schuld maar al te graag bij het BIPT & Belgacom & Telenet maar feit blijft dat abonnementen met een hoge limiet vandaag nog niet echt "gevraagd" worden door de markt en de ISPs dus ook niet echt onder druk staan om effectief de limieten op te trekken.
Wat wel zo is is dat door de door jou aangehaalde redenen de perverse situatie is ontstaan dat een ISP die begint met FUP of limietloos tegen torenhoge kosten aankijkt en aldus de markt niet kan openbreken om zich te manifesteren. Want over de kabel gaat het niet en over ADSL kost het teveel owv het monopolie en de daarbij horende prijszetting van Belgacom.
Dus zijn er niet veel scenarios hier mogelijk: ofwel krijgt inderdaad de Belgische staat / het BIPT kloten aan zijn lijf en gooit ze de kabel en de telefoondraad open, ofwel beginnen de Skynet & Telenet klanten massaal te protesteren tegen de limiet. Eerder zal Belgacom niet bewegen. En als BGC niet beweegt, beweegt TN niet. En als die twee niet bewegen is het voor de alternatieve ISPs moeilijk om de limieten zelf op te trekken zonder te verzuipen.
Probleem: de meerderheid van de gebruikers van TN & BGC komt toe met zijn limiet en de overheid is aandeelhouder van BGC...
Vandaar mijn suggestie om een dynamische prijsvergelijk machine op te zetten en die aan het grote publiek bekend te maken via alle mogelijke middelen en de steun van de kleinere providers. Dan wordt tenminste van de kant van de consument de druk op de grote ISPs opgevoerd en wie weet volgt ofwel de staat ofwel een grote ISP het voorbeeld. Maar als we gaan zitten wachten in de hoop dat er iets komt dan hebben we allemaal een baard tot op onze tenen.
- Ofloo
- Elite Poster
ja inderdaad internet sux maar ze veranderen mensen die ik ken die altijd op 56k zaten en niks anders hadden kunnen nu toch adsl2+ 15mbit verkrijgen mijn punt is niet dat australië fantastisch internet heeft maar dat zelfs hun het begrepen hebben dat je der niet op kan blijven hangen daarom zeg ik zelfs australië het land van de 56k !PHO schreef:Kijk dan eens naar een aantal websites van australische providers wat ze de particuliere klanten aanbieden. Ter info, kijk eens wat je krijgt voor 65 AUD want dat komt overeen met onze 40 euro.Ofloo schreef: zelfs australia het land van de 56k heeft adsl2 15mbit down.. 1mbit up geloof ik 1 of 2
http://www.alphalink.com.au/
http://www.comcen.com.au/dsl/pricing.htm
http://www.acon.com.au/index.php?id=26,25,0,0,1,0
http://www.telpacific.com.au/joinus/adsl_prices.asp
Dit is slechts een heel kleine steekproef die ik gevonden heb bij providers voor de steden Melbourne en Sydney, toch niet de "boeregaten" van Australië.
Ik ken natuurlijk niet elke internetprovider in Australië, maar 't is toch opvallend dat de abonnementen opvallend veel gelijkenissen vertonen. Dus zal dit wel het typisch australisch aanbod zijn.
Dan verkies ik toch liever België.
Hebben ze daar dan de mogelijkheid toe? Voor zover ik weet zijn kabel en telefoon gewoon eigendom van Belgacom en Telenet. De staat heeft daar dan geen zak aan te zeggen.Dus zijn er niet veel scenarios hier mogelijk: ofwel krijgt inderdaad de Belgische staat / het BIPT kloten aan zijn lijf en gooit ze de kabel en de telefoondraad open
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
heheDamastaer schreef:yes, tis de 25ste en kzit op smallband, zeg merci hé belgacom
khad nog maar 1GB over ofzo en was dus vanplan om gisterenmiddag te beginnen met de 36h. Maar goed dat ik nie langer gewacht heb want bij disconnecten/reconnecten zag ik dak maar nog 0MB over had maar...
kzit nog op breedband \o/, heb da al vaker gehad. is fijn
al 20 GB geleeched aan anime
tis keer een legale 36h leech
de pispaal <<
-
- Elite Poster
- Contacteer:
hehe mijn download queue voor vandaan > 20 GiB lang leve no limitsAkira schreef:heheDamastaer schreef:yes, tis de 25ste en kzit op smallband, zeg merci hé belgacom
khad nog maar 1GB over ofzo en was dus vanplan om gisterenmiddag te beginnen met de 36h. Maar goed dat ik nie langer gewacht heb want bij disconnecten/reconnecten zag ik dak maar nog 0MB over had maar...
kzit nog op breedband \o/, heb da al vaker gehad. is fijn
al 20 GB geleeched aan anime
tis keer een legale 36h leech
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Wat zou Scarlet van plan zijn met VDSL?
Domein
Naam vdsl
Status REGISTERED