Gratis Railpass - Vanaf nu aan te vragen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Je RRnr doorgeven aan een overheidsdienst of posten op FB, twitter, Sociale media is nog heel wat anders.
Je denkt toch niet dat die overheidsdienst die gegevens kan en mag gebruiken voor iets anders dan voor het afleveren of bezorgen van die railpass?
Je kan trouwens perfect zien wie dat je RRnr heeft geconsulteerd via https://mijndossier.rrn.fgov.be
Je denkt toch niet dat die overheidsdienst die gegevens kan en mag gebruiken voor iets anders dan voor het afleveren of bezorgen van die railpass?
Je kan trouwens perfect zien wie dat je RRnr heeft geconsulteerd via https://mijndossier.rrn.fgov.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Hou er rekening mee dat er ook consultaties zijn die niet getoond worden, in het bijzonder consultaties door bestuurlijke en gerechtelijke overheden die belast zijn met de opsporing en bestraffing van misdrijven, de Staatsveiligheid en de ADIV.sky schreef: Je kan trouwens perfect zien wie dat je RRnr heeft geconsulteerd via https://mijndossier.rrn.fgov.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Pfff, begonnen met een Railpass om uit te komen bij de Staatsveiligheid.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Antwerpen op Samson hoogdagen was leuk... Elke vrijdag als je Leuven passeert naar eender welke richting. Bij elke hittegolf (dit jaar om bekende reden eens niet lang leve covid) kan je in Brussel verschillende treinen laten passeren maar uiteindelijk moet je toch over de kinderwagens kruipen om ergens een plek te vinden waar je kan staan. Denk dat het probleem vooral speelt op treinen door de hellhole.
Wacht soms op volgende trein, BXL - Landen is meestal niet te lang maar op sommige kleinere stations is het maar om de twee uur. Ook al voor gehad (Antwerpen - Aarschot) dat de laatste trein van de dag 'uitzonderlijk' afgeschaft werd. Ik kon nog bij collega overnachten maar is dan 6 uur wachten.
Normaal upgrade ik op de lastige momenten een maandje naar 1ste klasse, het gebeurd dat die vrijgegeven wordt maar zit tegen dan toch al vol. Iedereen weet namelijk dat er op een volle trein toch geen controle is (en toegeven, zeker voor okasionele treingebruikers is dat verschil 1ste en 2de klasse ook niet groot). Controleurs verdienen niet genoeg om hun leven te riskeren op normale dagen. Heb er eens eentje in tranen gehad omdat ik niet moeilijk deed toen ik abo en niks van papieren bij had en ook al enkele keren (gelukig zeldzaam maar altijd in 'station na Brussel' Leuven) kunnen wachten op politie interventie.
Met corona veel minder last (ook nog maar enkele keren trein genomen dus waarschijnlijk gewoon niet gemerkt) en denk niet dat de gratis pass zo'n verschil gaat maken. Gratis door overheid is door iedereen betaald, als je het volgend jaar niet merkt is het uit een ander budget weg genomen.
Wacht soms op volgende trein, BXL - Landen is meestal niet te lang maar op sommige kleinere stations is het maar om de twee uur. Ook al voor gehad (Antwerpen - Aarschot) dat de laatste trein van de dag 'uitzonderlijk' afgeschaft werd. Ik kon nog bij collega overnachten maar is dan 6 uur wachten.
Normaal upgrade ik op de lastige momenten een maandje naar 1ste klasse, het gebeurd dat die vrijgegeven wordt maar zit tegen dan toch al vol. Iedereen weet namelijk dat er op een volle trein toch geen controle is (en toegeven, zeker voor okasionele treingebruikers is dat verschil 1ste en 2de klasse ook niet groot). Controleurs verdienen niet genoeg om hun leven te riskeren op normale dagen. Heb er eens eentje in tranen gehad omdat ik niet moeilijk deed toen ik abo en niks van papieren bij had en ook al enkele keren (gelukig zeldzaam maar altijd in 'station na Brussel' Leuven) kunnen wachten op politie interventie.
Met corona veel minder last (ook nog maar enkele keren trein genomen dus waarschijnlijk gewoon niet gemerkt) en denk niet dat de gratis pass zo'n verschil gaat maken. Gratis door overheid is door iedereen betaald, als je het volgend jaar niet merkt is het uit een ander budget weg genomen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik ben geen treinreiziger.
Ik had altijd het idee dat het 'duur' was. Nu heb ik (nog) een bedrijfswagen, dus dat is geen eerlijke vergelijking.
Maar goed, ik dacht 'laat ons eens kennis maken'...
Ik begon een lijstje te maken van steden die we wel eens wilde bezoeken (we gaan meer op uitstap in het buitenland dan is ons eigen land - foei).
Ik kan kiezen als opstap tussen Mol of Turnhout. Maar Mol heeft dacht ik meer (gratis parking).
Een wandeling van 4 uur moet zeker kunnen, met wat geluk pikken we nog een museum mee.
Mol -> Luik, rit 2u40
Mol -> Gent, rit 3u15
Mol -> Brugge, rit 4 uur
Mol -> Doornik - > Lille (FR), rit 5 uur
Voor deze laatste had ik met plezier bijbetaald (ik denk zelfs dat overnachten noodzakelijk wordt).
In alle gevallen is de treinrit het dubbele van de tijd die we er zouden over doen met de auto.
Dat is dus een dag van 10 tot 12 uur waarbij je dus 2/3de van de tijd in de trein zit.
Mocht ik uitkijken voor een andere job, dan denk ik dat de trein als vervoersmiddel er toch niet snel inzit. Buiten "duur" is het nog traag ook.
Jammer.
Ik had altijd het idee dat het 'duur' was. Nu heb ik (nog) een bedrijfswagen, dus dat is geen eerlijke vergelijking.
Maar goed, ik dacht 'laat ons eens kennis maken'...
Ik begon een lijstje te maken van steden die we wel eens wilde bezoeken (we gaan meer op uitstap in het buitenland dan is ons eigen land - foei).
Ik kan kiezen als opstap tussen Mol of Turnhout. Maar Mol heeft dacht ik meer (gratis parking).
Een wandeling van 4 uur moet zeker kunnen, met wat geluk pikken we nog een museum mee.
Mol -> Luik, rit 2u40
Mol -> Gent, rit 3u15
Mol -> Brugge, rit 4 uur
Mol -> Doornik - > Lille (FR), rit 5 uur
Voor deze laatste had ik met plezier bijbetaald (ik denk zelfs dat overnachten noodzakelijk wordt).
In alle gevallen is de treinrit het dubbele van de tijd die we er zouden over doen met de auto.
Dat is dus een dag van 10 tot 12 uur waarbij je dus 2/3de van de tijd in de trein zit.
Mocht ik uitkijken voor een andere job, dan denk ik dat de trein als vervoersmiddel er toch niet snel inzit. Buiten "duur" is het nog traag ook.
Jammer.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
om maar te zwijgen wat er allemaal op de trein zit "buiten" de gewone pendeluren.
Voor wie de laatste decennia niet veel buiten is gekomen is dit echt een eyeopener
Ik kan er ondertussen een boek van schrijven (en ik zit de laatste jaren dan nog in eerste klas.)
Zwaar respect voor de conducteur
Voor wie de laatste decennia niet veel buiten is gekomen is dit echt een eyeopener
Ik kan er ondertussen een boek van schrijven (en ik zit de laatste jaren dan nog in eerste klas.)
Zwaar respect voor de conducteur
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ook al ns voorgehad.tien schreef:Ook al voor gehad (Antwerpen - Aarschot) dat de laatste trein van de dag 'uitzonderlijk' afgeschaft werd. Ik kon nog bij collega overnachten maar is dan 6 uur wachten.
Kwaad gebeld naar het nummer op de uurregeling en een taxi geeist en gekregen, tot aan de bestemming op hun kosten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Men moet idd een alternatief transport voorzien in zo'n gevallen, op kosten van de NMBS. Dat staat in het vervoerscontract. Bus als het veel mensen zijn, taxi als het er maar enkelen zijn.
Het moeilijke is iemand te vinden in het station op zo'n uren die de nodige papieren kan geven die je aan de taxichauffeur moet geven voor de facturatie.
Straf dat men de telefoon nog opnam op zo'n uur...
Het moeilijke is iemand te vinden in het station op zo'n uren die de nodige papieren kan geven die je aan de taxichauffeur moet geven voor de facturatie.
Straf dat men de telefoon nog opnam op zo'n uur...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Met mijn onderhandelinsskills had ik misschien mogen slapen op een bankje in het station en met veel dankbaarheid 's morgens koffie aangenomen
Trein is overigens inderdaad duur (en zonder de hele kostprijs te rekenen). Bus is voor een 'selecte' groep maar een 55€ voor heel vlaanderen. Als je dan 5 uur per dag onderweg bent waarvan >2 uur ergens op een perron (tijdje zo moeten in Leuven vrijwilligen) is trein af en toe nemen een welkome luxe (prijs is 2 weken lang geen koffie drinken op vrijwilligersplek ;p). Werk zelf was plezant genoeg maar zal nooit meer in de handen van RTH komen.
Trein is overigens inderdaad duur (en zonder de hele kostprijs te rekenen). Bus is voor een 'selecte' groep maar een 55€ voor heel vlaanderen. Als je dan 5 uur per dag onderweg bent waarvan >2 uur ergens op een perron (tijdje zo moeten in Leuven vrijwilligen) is trein af en toe nemen een welkome luxe (prijs is 2 weken lang geen koffie drinken op vrijwilligersplek ;p). Werk zelf was plezant genoeg maar zal nooit meer in de handen van RTH komen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Als je de gehele kostprijs in gedachte houdt, dan moet je dit ook voor de auto doen(verzekering, aankoopprijs, onderhoud en benzine).tien schreef: Trein is overigens inderdaad duur (en zonder de hele kostprijs te rekenen).
En neen niet iedereen heeft een auto.
Met combinatie Fiets/Trein-tram-bus/Cambio, ben ik veel goedkoper af dan met een auto.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Eigenlijk kan het mij geen bal schelen dat RRN. Het is de overheid en die weet toch al alles over mij. NMBS is een overheidsbedrijf dus dat is nog weinig verschil.
Maar het is meer dan duidelijk dat je moet identificeren op een website met tientallen cookies van commerciële bedrijven (data-handelaars dus). Dus plots worden al je sociale profielen gekoppeld aan je RRN. Ideaal voor databeheer, databasecleaning en datamining.
Waarom die commerciële cookies op een overheidswebsite? En zoals ik zelf en anderen hier opmerkten: je kan die cookies niet weigeren of de site werkt gewoonweg niet.
Maar het is meer dan duidelijk dat je moet identificeren op een website met tientallen cookies van commerciële bedrijven (data-handelaars dus). Dus plots worden al je sociale profielen gekoppeld aan je RRN. Ideaal voor databeheer, databasecleaning en datamining.
Waarom die commerciële cookies op een overheidswebsite? En zoals ik zelf en anderen hier opmerkten: je kan die cookies niet weigeren of de site werkt gewoonweg niet.
- cyberbug
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 77 keer
- Contacteer:
Zo had ik er nog niet over nagedacht, was dat van die comerciele cookies vergeten.
En dan te bedenken dat ik net mijn adblokker voor die pagina heb moeten uitzetten. Anders werd de Captcha niet zichtbaar....
En dan te bedenken dat ik net mijn adblokker voor die pagina heb moeten uitzetten. Anders werd de Captcha niet zichtbaar....
Greetz cyberbug
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik ga zeggen ik ga maar zwijgen. De meeste van mijn tijd is de werkgever die mijn abbonement betaald en mijn lijn abbonement is gratis door de overheid dus ik hou me buiten deze discussie.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Lol, boonpwnz komt zeggen dat hij niks gaat zeggenboonpwnz schreef:Ik ga zeggen ik ga maar zwijgen. De meeste van mijn tijd is de werkgever die mijn abbonement betaald en mijn lijn abbonement is gratis door de overheid dus ik hou me buiten deze discussie.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
1. Je hebt gezien dat er een pak volk opstapt en je weet dat ze die zullen verplaatsen. Waarom ben je dan niet afgestapt???CCatalyst schreef: De trein vertrekt weer, je wagon zit nog niet overvol. "Oef" denk je. Fout. 5 minuten later: "ding-dong! Beste reizigers, er zijn nog meer dan voldoende zitplaatsen in het eerste rijtuig!". Je houdt je hart vast voor wat onvermijdelijk komen zal. 30 seconden later zwiept die tussendeur open en daar komt de menigte af, voor je het weet zitten er plots 10 onbekenden in jouw buurt, waarvan er twee serieus hoesten.
2. Als het te druk is aan je zitplaats ga je toch rechtstaan in het Sas aan de buitendeuren...
Desnoods een wagon of twee verder.
En in het volgende station stap je af.
Minder dan een kwartier in contact met de medemens meestal op meer dan 1,5 meter en altijd een masker op.
Dus zeker geen hoogrisico contact...
Waarom moet altijd iemand anders jouw probleem oplossen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik denk gewoon als je de afstand kan nemen die gewoon neemt dat dat al een belangrijker maatregel is voor jezelf.Stroper schreef:
De plotse opstoot was te wijten aan huwelijksfeesten, sishabars. Kortom plaatsen waar men elkaar kent en "intiemer" met elkaar omspringt, omdat men elkaar kent en vertrouwt.
Ik lig er in elk geval niet wakker van, wanneer ik de trein, bus neem.
Bv ik plaats me ofwel in de wagon zelf aan het raam met minstens een zetel tussen zowel voor achter als links en rechts. Of ik ga me in die kleine suites zetten tussen wagons door.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Omdat, wanneer je in de voorste wagon zit, het onmogelijk is om in te schatten hoeveel volk er eigenlijk staat in het midden (je zoeft nog te snel voorbij). Laat staan dat je weet hebt hoeveel volk er in de rest van de trein zit. De treinbegeleider hoort dat wel te weten. Niet exact natuurlijk, maar wel een indicatie om in te schatten hoeveel volk er nog bijkan.duizend schreef: 1. Je hebt gezien dat er een pak volk opstapt en je weet dat ze die zullen verplaatsen. Waarom ben je dan niet afgestapt???
Nog in een compactere ruimte waar er ook voortdurend passage is (mensen die naar het toilet gaan enz)?duizend schreef:2. Als het te druk is aan je zitplaats ga je toch rechtstaan in het Sas aan de buitendeuren...
Als je vooraan zit helpt dat niet.duizend schreef:Desnoods een wagon of twee verder.
Ik denk dat het niet zo werkt. Je zit voor langere tijd in een ruimte, met een slechte ventilatie. In zo'n geval volstaat de 1.5m eigenlijk zelfs niet volgens mij. Iemand die hoest kan het virus veel verder brengen. Daarnaast is er ook de passage aan je stoel waarbij de 1.5m niet gerespecteerd wordt, en wanneer je zelf afstapt doe je zelf zo'n passage.duizend schreef:Dus zeker geen hoogrisico contact...
Omdat het de verantwoordelijkheid van de spoorvervoerder is om het transport veilig en gezond te organiseren. Nee, ik moet niet alles zelf oplossen, niemand overigens. Dat is het concept van verantwoordelijkheden.duizend schreef:Waarom moet altijd iemand anders jouw probleem oplossen?
Daarnaast reist er ook een laag van de bevolking op de treinen die een vraag om "ruimte te laten" oid niet kan waarderen. Hoe daar gevolg aan gegeven wordt, kan je zelf wel erbij denken. Doorgaans eindigt het met blauwe of rode pakjes op het perron en een trein met minstens 30 min vertraging.
FWIW de NMBS is ook vrij allergisch aan reizigers die zelf "problemen oplossen".
Dit argument vind ik vreemd. Het is het typische argument van zij die alles terug open willen gooien, zonder na te denken over de gevolgen.Stroper schreef:En hoeveel besmettingen zijn er al te wijten aan het openbaar vervoer?
Ik kan hetzelfde vragen aan jou: weet jij hoeveel besmettingen er te wijten zijn aan het openbaar vervoer? Weet jij hoeveel besmettingen er te wijten zijn aan de scholen? Wellicht niet. Want niemand weet dat.
We weten wel dat we nog altijd 400-500 nieuwe besmettingen per dag hebben. Waar die van komen is al veel minder gewetemn, wat eigenlijk betekent dat we nog altijd bijna niets weten over dit virus. We weten wél dat ruimtes zonder verluchting, waar mensen dicht op elkaar zitten, risicovol zijn. Voor mij voldoet een treinwagon daaraan als die goed vol zit, evenals een klaslokaal.
Ja, ik zou dat idee dan toch eens bijstellenStroper schreef:De plotse opstoot was te wijten aan huwelijksfeesten, sishabars. Kortom plaatsen waar men elkaar kent en "intiemer" met elkaar omspringt, omdat men elkaar kent en vertrouwt.
Zoek op transportation/travel. En als je denkt dat dat er "weinig" zijn, hou rekening met het feit dat de gegevens US-biased zijn waar trein niet hetzelfde is als hier, en dat bus/trein nog een van de moeilijkste gevallen is om te traceren, want van contact tracing is er daarop helemaal geen sprake. Oa de Atalanta-Valencia match had superspreading op het trein- en busvervoer van/naar de match (is ook vermeld in het document). Maar m'n punt is vooral dat superspreading zowat overal kan plaatsvinden, zeker niet alleen in bars of bij feesten.
Wordt jammer genoeg minder en minder opgevolgd in de wagons. Daarnaast is er een onbegrijpelijke vrijstelling voor -12 jarigen terwijl volgens laatste studies die het virus even gemakkelijk kunnen overdragen... Waarom moeten anderen dan nog een masker dragen?mailracer schreef:Het verplicht dragen van een mondmasker is eigenlijk nodig omdat de afstand van 1m50 niet altijd gegarandeerd is op de trein.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 01 sep 2020, 23:00, in totaal 4 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
CLIENT_AUTH_CERT zal vermoedelijk aan de eID authenticatie liggen. Vervallen eID, ingetrokken cert, verkeerde pincode, enz.sky schreef:Is nochtans de juiste link, en anders moet je even googelen.Dfrog schreef:ERR_BAD_SSL_CLIENT_AUTH_CERT foutmeldingsky schreef:https://mijndossier.rrn.fgov.be
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
We zijn flink off-topic aan't gaan, maar da's omdat je je persoonlijke certificaat van je eID niet geladen hebt. Die linkt gaat niet via CZAM zoals de meeste eID-gelinkte diensten, maar rechtstreeks via dat certificaat op de smartcard.Dfrog schreef:ERR_BAD_SSL_CLIENT_AUTH_CERT foutmeldingsky schreef:https://mijndossier.rrn.fgov.be
Ik was hierboven wat aan't kuisen om het proberen terug op de rails te krijgen. Alleen was CCatalyst me voor met een uitgebreide reactie .
Laten we dus niet verder ingaan op de gevolgen van het openbaar vervoer wat betreft verspreiding van de ziekte zélf, maar wel de mogelijkheden van de railpass, de economische gevolgen, ... Ik wil vermijden dat dit wéér een Covid-19 topic wordt dat ontspoort.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Wat is dit nu weer?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Staat er toch? Er is al een railpass aangevraagd met hetzelfde RR nr.selder schreef:Wat is dit nu weer?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik dacht dat het wel duidelijk was maar ik zal het dan maar uitschrijven ... Ik heb een railpass aangevraagd met mijn rijksregisternummer en e-mail. Een paar uur later krijg ik bovenstaand bericht dat er zo gezegd al een aanvraag ingediend is. Gaat dat over mijn aanvraag van een paar uur daarvoor? Gaat dat over een 3de persoon die _mijn_ rijksregisternummer gebruikt heeft?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Modbreak:
off-topic, zie hierboven
Soit, op vraag van meon maak ik hier ook een eind aan de subdiscussie.off-topic, zie hierboven
Als het email adres matcht met wat je ingegeven hebt, dan mogelijks dit of gewoon een bug (in welk geval er nog wel gelijkaardige meldingen zullen komen, even afwachten dus). Iig zal er dan wel een kaart komen want dat wordt opgestuurd naar het adres in het RR, het is niet alsof men een ander adres kan opgeven. En best eens nagaan of je RRn op een of andere manier gelekt zou zijn.selder schreef:Gaat dat over een 3de persoon die _mijn_ rijksregisternummer gebruikt heeft?
Wat ook kan is Hanlon's razor: toevallig niet per ongeluk twee keer een POST met de data na elkaar gestuurd (refresh oid)? Dan is die melding voor het ticket geopend door die tweede POST.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Een rijksregisternummer is niet zo moeilijk samen te stellen volgens mij.
En er is zelfs een generator: http://www.semeleer.nl/scripts/rijksreg ... erator.php
J.
En er is zelfs een generator: http://www.semeleer.nl/scripts/rijksreg ... erator.php
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Een nationaal nummer is gewoon je verjaardag omgekeerd, een 1 voor een jongen, een 2 voor een meisje en dan oplopend voor die dag 2 cijfers...
Er zit geen checksum of intelligentie in.
Er zit geen checksum of intelligentie in.
Een RRN heeft dezelfde controle als al bankrekening nr: rest na deling door 97 (laatste twee cijfers).
Samenstelling:
- eerste zes cijfers; geboortedatum YYMMDD
- volgende drie cijfers: 001 tot 997 voor mannen (oneven) * 002 tot 998 (vrouw)
- laatste twee cijfers: controlenummer (rest na deling door 97 van de voorgaande cijfers; voor geboortes na 2000 zet men daar nog een "2" voor
Samenstelling:
- eerste zes cijfers; geboortedatum YYMMDD
- volgende drie cijfers: 001 tot 997 voor mannen (oneven) * 002 tot 998 (vrouw)
- laatste twee cijfers: controlenummer (rest na deling door 97 van de voorgaande cijfers; voor geboortes na 2000 zet men daar nog een "2" voor
- cyberbug
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 77 keer
- Contacteer:
en voor mensen die vanaf 2000 zijn geboren worden de modulus anders berekent, (eerst word nog een 2 voor het getal gezet voor de modulus word berekend)
VB 10.12.31.123.17 (62ste man geboren op 1910-12-31)
en 10.12.31.123.46 (62ste man geboren op 2010-12-31)
VB 10.12.31.123.17 (62ste man geboren op 1910-12-31)
en 10.12.31.123.46 (62ste man geboren op 2010-12-31)
Greetz cyberbug
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik herinner mij mijn RR nr als zijnde mijn geboortedatum in omgekeerde volgorde en dan 3 cijfers van het boek en 2 cijfers van de pagina. Dat was volgens mij toen het nog met pen genoteerd werd in een echt boek.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
En eventuele aanpassingen moeten nog altijd in die boeken gebeuren Historische gegevens van een aantal registers zijn intussen al digitaal beschikbaar. Leuk manueel prutswerk met microfilm en usb keys (zelf enkel ervaring met huwelijken en vondelingen te Brussel eind 19de eeuw )Jack Daniels schreef:Dat was volgens mij toen het nog met pen genoteerd werd in een echt boek.
https://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmin/u ... and-rr.pdf
Hier meest van toepassing:
De eerste twee cijfers van de eerste groep duiden het geboortejaar van de persoon aan, het derde en het vierde cijfer de geboortemaand, het vijfde en het zesde cijfer de geboortedag. Het reeksnummer (of volgnummer) wordt gevormd door rangorde van inschrijving van de persoon in de eerste groep.
Een vrouwelijk persoon krijgt een even, een mannelijk persoon een oneven reeksnummer. De rangorde van inschrijving wordt herbegonnen voor de personen die geboren zijn in of na het jaar 2000.
Het controlegetal wordt berekend door het getal van negen cijfers, dat gevormd wordt door de aaneenschakeling van de geboortedatum en het reeksnummer, te delen door 97. De rest van deze deling wordt van 97 afgetrokken. Het aldus bekomen verschil is het controlegetal. Voor de personen die geboren zijn in of na het jaar 2000 wordt de berekening bedoeld in het voorgaande lid echter uitgevoerd door de negen cijfers te laten voorafgaan door het cijfer 2.
- NuKeM
- Content Editor
- Berichten: 5132
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Zeer spijtig dat discussie over tracking (als ik me niet vergis) verwijderd werd! Misschien eigen topic waard (over dit soort sites, zoals tracking op overheid en ziekenfonds websites etc.)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er werden geen posts over tracking verwijderd
Alleen posts over Corona die hier niet relevant waren, werden verwijderd.
Alleen posts over Corona die hier niet relevant waren, werden verwijderd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.