Vooral deze is eentje om in te kaderen :
680x0 schreef:Want ondanks de vele beweringen, er bestaat nog steeds geen test die perfect alleen op SarsCov2 test.
Als je niet beter te doen hebt dan mensen die zelf PCR testen hebben uitgevoerd hun opmerkingen dom te noemen, raad ik je aan om nog eens heel nauwkeurig die 'domme' opmerkingen na te lezen want over RT-PCR slaag je de bal niet een klein beetje mis. Je hebt een klepel zien hangen en denkt er een klok mee te kunnen luiden.
En dan deze, ook een goeike, alsof zou een PCR test virussen opsporen
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
want de PCR test geeft ook een positief resultaat bij aanwezigheid van resten RNA, het betreffende virus hoeft zelfs niet meer actief te zijn
Allez nu zeg, we hebben op google wat gevonden...
Dus blijf even bij de les zou ik zeggen :
Een PCR test zal
altijd maar een stuk, in dit geval RNA, opsporen. En jawel, de PCR voor het opsporen van SARS-CoV-2 is wél heel specifiek voor het genoom van SARS-CoV-2. Dat en niets anders. Dat is net de bedoeling bij de polymerase, het vermeerderen van het te detecteren genoom en uiteindelijk het aantonen van het te detecteren genoom. Een stuk genoom dat in dit geval heel specifiek van SARS-CoV-2 komt en waarmee het specifiek viraal materiaal aangetoond kan worden. Daarom was het zo belangrijk dat het genoom van SARS-CoV-2 zo snel mogelijk in kaart werd gebracht.
En ook jawel, de PCR test wordt gebruikt voor DNA-bepalingen in forensisch onderzoek. Het is de PCR test die aantoont of jouw DNA op het moordwapen of in die haarfolikel zit... Dus zo dom was die opmerking nu ook weer niet, maar ik denk dat je niet goed mee was wat ik er mee bedoelde.
En dan die cycli... Het aantal polymerase stappen is enkel van belang bij de kwantitatieve qPCR test maar moet voldoende hoog zijn theoretisch een 20-tal) om aan detectie te komen. Waarom zou daar geen consensus over zijn?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Daar ga je wel heel stevig de mist in door te stellen dat bij teveel stappen er een vals positief zou komen. Meer nog, hoe hoger het aantal polymerase stappen, hoe accurater. Ook even bedenken dat het hier om een logaritmische vermeerdering gaat hé. Na een dertigtal cycli zitten we reeds om en bij een miljard ketens.
Tot slot slaag jij er ook in om een besmetting en besmettelijkheid door elkaar te halen ondanks dat ik daar de aandacht op vestigde in een eerdere 'domme' opmerking.