vikdb schreef:butskristof schreef:
[*]Is het @PROXIMUS of @SKYNET? want in mijn router staat er proximus maar op de site skynet..
[/list]
of het PROXIMUS of SKYNET is hangt af van je abonnement.....de "oudere" hadden allemaal @SKYNET de nieuwere @PROXIMUS
als het in je bbox @SKYNET was dan zal je dit zo in je usg moeten overnemen, althans volgens mijn ervaring....
Als je nu gewoon eens een factory reset doet op je bbox en daarna je setup aansluit met in je usg de gegevens zoals deze anders in je bbox zaten dan moet dit werken. Ik heb zo 3 vdsl lijnen waar ik de setup gemaakt heb zowel met de usg als de usg pro en werkt perfect. Bij alle 3 heb ik nog @SKYNET gebruikt(reeds adsl/vdsl contract vanaf dit beschikbaar was vele jaren geleden). Zie eerst dat je deze setup aan de praat krijgt vooraleer je PiHole aan te sluiten en te configureren.
Voor je PiHole configuratie zou ik ik de dhcp overlaten aan de usg en enkel voor de dns verwijzen naar de PiHole. Zelf gebruik ik geen PiHole(zie er het nut niet erg van in omdat dit de configuratie enkel maar moeilijker maakt) maar kan best begrijpen dat iemand hier wel de voorkeur aan geeft.