VoipTiger instelling [afgesplitst van het DELLMONT CLI topic]

Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb hetzelfde probleem: ik kan niet meer uitbellen vanop een Dellmont. Dus een VoipTiger account die ik nog had in mijn Gigaset geconfigureerd.
Voiptiger is ongeveer dubbel zo duur als VOIP Discount UK.

Klaarblijkelijk werkt alles:
Afbeelding

Maar ik kan geen gesprek tot stand brengen, zelfs niet laten overgaan. En ik heb nog genoeg geld nog op de account.
Afbeelding

Afbeelding

Iemand tips?
Doe ik iets verkeerd? Settings fout gezet?
VoipTiger settings: https://support.voiptiger.com/index.php ... artlang=en
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Mijn ouders hebben ook het probleem, desondanks de SIP correct registreert, er genoeg belwaarde voor handen is er geen gesprekken kunnen gemaakt worden, zonder enige duidelijke reden in logs.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Zo werkt het wel, bij mij.

Afbeelding
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

Doe ik iets verkeerd? Settings fout gezet?
VoipTiger settings: https://support.voiptiger.com/index.php ... artlang=en


moet ik hieruit concluderen dat het geen ZIN over te schakelen naar VOIPTIGER ? :oops:
Heb ook nog FVD credit

yves
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

satsurfer schreef:ik vraag me af wat Voiptiger settings met Dellmont gesprekken te maken heeft? :eek:
Concreet is dus de vraag of het zinvol is naar VoipTiger over te stappen of heeft die DEZELFDE probs als FVD ?
(niet meer met vastelijn naar buiten kunnen bellen)
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

zal eens thuis testen of dit lukt.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

yvesvn schreef:Doe ik iets verkeerd? Settings fout gezet?
VoipTiger settings: https://support.voiptiger.com/index.php ... artlang=en


moet ik hieruit concluderen dat het geen ZIN over te schakelen naar VOIPTIGER ? :oops:
Heb ook nog FVD credit

yves
zie hierboven mijn screenschots
bij mij werkt het

Ik kan terug uitbellen met mijn Gigaset handsets met een vaste lijn nummer.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

Oke bedankt ................
Nu nog iemand vinden die me behulpzaam kan zijn wat ik (allemaal ?) moet aanpassen in mijn recentelijk aangekochte Fritzbox 7590
en bij VoipTiger (lijkt me veel meer dan bij FVD

yves
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

bij mij zit het erin, maar gebruik dat nooit. :eek:
getest, werkt op een fritzbox 7590 met laatste labor firmware :-D
voiptiger_1.jpg
voiptiger_2.jpg
voiptiger_3.jpg
guidodejongh
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2007, 22:10
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

Heb sinds één week ook opnieuw VOIPTIGER geactiveerd.
Het is een "belgische" provider dus je kan uitbellen met een belgisch vast nummer, als caller-id.
Facturatie gebeurt pers seconde (dus niet per minuut).
Mobile BE nummers aan ongeveer 2ct/min. Vaste nummers idem.

De webshop op de webpagina is iets verouderd, maar OK.

Werkt perfect. En is dus voor mij het geschikte alternatief voor DELLMONT.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

Ik tracht de instellingen van Voiptiger in te vullen voor mijn eventuele overgang van FVD.
Overzicht van VoipTiger valt tegen en een beetje onoverzichtelijk.

Het lukt me niet om verbinding te krijgen.............via mijn Fritzbox 7590
Heb vlg aanpassingen gedaan tov FVD
Eigen telf nummer : 03385........
Aansluitings instellingen : Landcode : 00 32
Netnummer 0 3
Vervangende verbinding : V
Uitgaande telefoonnummer : :03..............
Oproepbehandeling
Kiesregels : niets
Aanbiedervoorkeuren :
Globaal Providernetnummer : :03385...........
Telefoonnummer bewerken
V Internettelefoonnummer gebruiken
aanmelding Fritzbox weergavenaam
03385....... 03385....... van.......

krijg steeds melding
(+323385.........) niet geregistreerd ????



Iemand een idee waarom bij Voiptiger mijn 7590 niet wil werken ? (bij FVD had ik direct verbinding) :bang:
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

VoipTiger:
Telefoonnummer gebruiken voor aanmelding: niet aanvinken.
Om te kiezen welke caller-id meegestuurd wordt, moet jij bij VoipTiger voor iedere caller-id een aparte SIP account maken.
Hier moet je dan in de Fritz!Box kiezen welke SIP account gebruikt wordt.
zie uitleg van MarkDM: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 40#p827889

Dellmont (FVD, enz)
Telefoonnummer gebruiken voor aanmelding: wel aanvinken.
Om te kiezen welke caller-id meegestuurd wordt, moet jij bij Dellmont één account aanmaken met verschillende nummers.
Hier kan je in de Fritz!Box dan kiezen welk caller-id gebruikt wordt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

en toch lukt het nog niet..............instelling ?
Screen Shot 06-28-20 at 10.06 AM.JPG
Bijlagen
Screen Shot 06-28-20 at 10.28 AM.JPG
Screen Shot 06-28-20 at 10.21 AM.JPG
Screen Shot 06-28-20 at 10.21 AM 001.JPG
Screen Shot 06-28-20 at 10.20 AM.JPG
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Op je screenshot van voiptiger staat toch in het rood wat je moet doen om te kunnen bellen... of mis ik iets (ik heb ook niet de hele thread gelezen)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

Joe de Mannen schreef:Op je screenshot van voiptiger staat toch in het rood wat je moet doen om te kunnen bellen... of mis ik iets (ik heb ook niet de hele thread gelezen)
J.

Dit is toch al oke anders kun je geen 'te goed' krijgen.
Daar zal het mi niet aan liggen
Screen Shot 06-28-20 at 10.30 AM.JPG
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Volgens mij moet er in dat vakje onder die rode tekst een nummer geselecteerd worden om te kunnen uitbellen met die sip lijn.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

is inmiddels gedaan nml +323385................. maar geen 'groen licht' op de 7590


Wat ik me afvraag (ken de 7590 nog niet goed) moet er misschien een 'poort' worden vrijgegeven (sip poort 5060)
of gebeurd dit automatisch door Fritz ? :bang:


PS : het is eindelijk gelukt................oorzaak je MOET Je ACCOUNT NUMMER ingeven en NIET je Naam !!!!!! oef :banana:
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
grace
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik gebruik voor uitgaande lijnen callinig credit (delmonte) dit voornamelijk voor gsm nummers en dat werkt sinds enkele weken niet meer als work around vorm ik het nummer met 00324xxxxx en dan lijkt het wel te werken voor inkomnde lijnen ovh daar weepee nu te duur geworden is met hun 0.05€ per dag
iemand al gevonden waarom het niet meer werkt en hoe we dit automatisch kunnen laten werken
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

grace schreef:Ik gebruik voor uitgaande lijnen callinig credit (delmonte), dit voornamelijk voor gsm nummers, en dat werkt sinds enkele weken niet meer.
Als work around vorm ik het nummer met 00324xxxxx en dan lijkt het wel te werken.
Voor inkomende lijnen ovh, daar weepee nu te duur geworden is met hun 0.05€ per dag.
@grace
Kan je eens proberen om wat leestekens te gebruiken tussen de verschillende zinnen (zie hierboven), anders wordt jouw tekst toch wel een beetje onleesbaar :-( .
grace schreef:Iemand al gevonden waarom het niet meer werkt en hoe we dit automatisch kunnen laten werken
Deze topic gaat over VoipTiger. Ik zie niet dat jouw post hiermee te maken heeft?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
grace
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

is op de verkeerde plaats terug gekomen mijn exusses moest hier zijn "Re: DELLMONT: gesprekken naar Belgische GSM's (met Belg. vast nummer als caller-id) geblokkeerd"
hoe verwijder of verplaats ik deze ?
ik heb ondertussen al de oplossing gevonden
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

iemand die mij kan aangeven hoe ik bij VOIPTiger kan zien hoeveel beltegoed dat ik nog heb.
Hun hele webpagina afgezocht en ook in 'zoeken' NIETS gevonden ? :oops:
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
oliviermaes
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 apr 2010, 11:47
Bedankt: 7 keer

yvesvn schreef:iemand die mij kan aangeven hoe ik bij VOIPTiger kan zien hoeveel beltegoed dat ik nog heb.
Hun hele webpagina afgezocht en ook in 'zoeken' NIETS gevonden ? :oops:
Aanmelden
My Account > Telephony Settings

Daar krijg je overzicht.
9F98E780-F965-4218-932F-6EAA639096A5.jpeg
9F98E780-F965-4218-932F-6EAA639096A5.jpeg (30.13 KiB) 1267 keer bekeken
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

merciekes voor snelle reactie en oplossing. :beerchug:

yves
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
punctuele
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2020, 12:04

Sinds gisteren krijgen wij een "tuut-tuut-tuut" te horen wanneer we trachten te bellen via VoipTiger. Iemand ook dit probleem? Voorheen werkte dit nog perfect om naar Belgische gsm-nummers te bellen (wat via CallingCredit niet meer lukt).
Alles verloopt via Fritzbox 7530, dialing-rules om gsm-nummers via VOIPTiger te laten lopen. Getest en via EDPNet-Telephony werkt het wel.
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

punctuele schreef:Sinds gisteren krijgen wij een "tuut-tuut-tuut" te horen wanneer we trachten te bellen via VoipTiger. Iemand ook dit probleem?
Geen problemen hier met Fritzbox 7590 :-D
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
punctuele
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2020, 12:04

yvesvn schreef:Geen problemen hier met Fritzbox 7590 :-D
Kan je mss in een privébericht jouw instellingen in fritzbox eens doorgeven? Dan bekijk ik ze nog eens (heb al honderd mogelijke combinaties geprobeerd)...
Bedankt!
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
Locatie: Schilde
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

het beste zal toch zijn dat JIJ je instellingen aangeeft.
Er zijn hier Fritzbox specialisten die DIRECT je fout(?) gaan zien. Ik ben geen specialist op dat vlak :oops:
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

punctuele schreef:Sinds gisteren krijgen wij een "tuut-tuut-tuut" te horen wanneer we trachten te bellen via VoipTiger..
Wat zegt de logfile (System > Gebeurtenissen > Telefonie) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
punctuele
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2020, 12:04

philippe_d schreef:Wat zegt de logfile (System > Gebeurtenissen > Telefonie) ?
Voor vandaag staan al veel meldingen (da's van al mijn probeersels), maar ik zie nu wel dat er al een tijdje op mijn edpnet-telefoonnummer de melding "Deregistration of internet telephone number edpnetnummer failed. Remote site reports reason for error 400".
Voor het voiptiger nummer zie ik enkele berichten staan: "Registration of internet telephone number voiptiger accountnummer failed. Remote site reports reason for error 401".
Ik heb ook een ticket lopende bij VOIPTiger, maar ben blij met alle hulp om het op te lossen :)

Update: de helpdesk van VOIPTiger heeft alles opgelost :banana:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Hoe ? we leren namelijk ook graag bij

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

niets gewijzigd in settings...maar kan niet meer uitbellen....krijg asap bezettoon. (ondanks registered en voldoende krediet).
Wel al krediet van paar jaar terug.
geblokkeerd?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Heb daar ook al onverklaarbare eigenaardigheden gehad.
Support een mailtje sturen en snel verholpen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”