Volgens A2F (en dit is intussen bevestigd door Latribu) lag het probleem bij het feit dat Scarlet niet meer geloofde in de unlimited formules en bijgevolg ook niet verder de gevraagde en nodige bandbreedte wou verkopen aan dergelijke providers.
De capaciteit is er volgens mij dus wel bij Scarlet, alleen stellen ze die niet ter beschikking van de limietloze providers.
Volgens mij heeft Surfadsl dus een betere kans op stabiliteit, tenzij zij zelf niet genoeg bandbreedte zouden aankopen.
Surf Adsl lanceert abo met limiet van 50Gb/maand !
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Nou, daar schiet je als gebruiker wat mee op!
Je bent dus overgeleverd aan de goedertierenheid van Scarlet.
Een gevecht tussen Scarlet en provider dat over de rug van de gebruiker wordt uitgevochten.
We heben het ervaren met A2F.
Hoe dan ook:
Mijdt providers die Scarlet aanbieden als de pest (behalve misschien wanneer ze een langjarige trackrecord hebben)
Scarlet, uw onbetrouwbare partner.
Echt een bedrijf om aandelen van te kopen
Je bent dus overgeleverd aan de goedertierenheid van Scarlet.
Een gevecht tussen Scarlet en provider dat over de rug van de gebruiker wordt uitgevochten.
We heben het ervaren met A2F.
Hoe dan ook:
Mijdt providers die Scarlet aanbieden als de pest (behalve misschien wanneer ze een langjarige trackrecord hebben)
Scarlet, uw onbetrouwbare partner.
Echt een bedrijf om aandelen van te kopen
Euhm hoe zit het eigenlijk met die surfadsl op dit ogenblik
dit lijkt me wel interesant te zijn
greetz
dit lijkt me wel interesant te zijn
greetz
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wim D schreef:Volgens A2F (en dit is intussen bevestigd door Latribu) lag het probleem bij het feit dat Scarlet niet meer geloofde in de unlimited formules en bijgevolg ook niet verder de gevraagde en nodige bandbreedte wou verkopen aan dergelijke providers.
A2F... da's een goede bron !
Scarlet gelooft niet in unlimited formules als je er de nodige bandbreedte niet voor wil aankopen. A2F dacht met bandbreedte (en centjes) die normaal voldoende is voor de typische 10GB abbonementen, mensen unlimited te laten surfen.
Als men bij A2F had willen betalen voor unlimited aan Scarlet, dan zie ik geen reden waarom Scarlet als commercieel bedrijf daar zou tegen zijn.
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Wim D schreef:Volgens A2F (en dit is intussen bevestigd door Latribu) lag het probleem bij het feit dat Scarlet niet meer geloofde in de unlimited formules en bijgevolg ook niet verder de gevraagde en nodige bandbreedte wou verkopen aan dergelijke providers.
De capaciteit is er volgens mij dus wel bij Scarlet, alleen stellen ze die niet ter beschikking van de limietloze providers.
Volgens mij heeft Surfadsl dus een betere kans op stabiliteit, tenzij zij zelf niet genoeg bandbreedte zouden aankopen.
En al die maanden beweerde Webvisie dat zelfs bij 10Kb/s snelheden het probleem bij mij lag.
Weet je wat ik klote vind dat je bij adsl2fit als een naab behandeld word. Sommige mensen knikken ja maar zo ben ik nt. Om bizarre reden zetten ze mij op een 1 mbit lijn zonder dat ik daar om gevraagd heb. Ze laten zelfs niks weten. Nu kom ik daar achter natuurlijk,is nt moeilijk als je ineens van 400 kilobytes/s naar 100 gaat. Nu bel ik zeggen ze ineens dat men lijn te ver van de centrale ligt. Wat een onzin natuurlijk bij belgacom had ik dat probleem nt. Zeggen ze ja maar belgacom heeft deze lijn getest en tot die conclusie gekomen. Wat is me dat nu voor een verhaal. Als je logisch nadenkt kan het ook nt goed werken met drie bedrijven onder elkaar. Scarlet ligt onder belgacom en adsl2fit nog eens onder scarlet. Nu heb ik sinds dien nt meer betaald. Ik pik deze amateuristische situaties nt meer en zeker nt de illigale praktijken waar zij zich mee bezig houden. Gelukkig heb ik nog altijd men connectie maar ik vertik om nog maar even te bellen. Want zeg nu zelf 50 euro betalen is nt echt meer leuk zou ik zo zeggen.
Zever in pakskes daar ben ik goed in dus zeik niet ik weet altijd beter.
Yow
dus als ik y goed begrijp gebruikt die 50 gig jumbo abo van surfadsl het netwerk van belgacom ???
En iemand hier die dit abo gebruikt en tevereden ervan is, ook de ontevredenen zou ik graag willen weten
dus als ik y goed begrijp gebruikt die 50 gig jumbo abo van surfadsl het netwerk van belgacom ???
En iemand hier die dit abo gebruikt en tevereden ervan is, ook de ontevredenen zou ik graag willen weten
Anonymous schreef:Yow
dus als ik y goed begrijp gebruikt die 50 gig jumbo abo van surfadsl het netwerk van belgacom ???
En iemand hier die dit abo gebruikt en tevereden ervan is, ook de ontevredenen zou ik graag willen weten
voor zover ik weet is het zo dat surfadsl dus het netwerk van belgacom gebruikt idd.
ikzelf heb ook zo'n 50GB abo en ik ben daar zeer tevreden van.
geen problemen ondervonden sinds ik het heb.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
yow
k was vorige keer vergeten nick in te vullen
iemand met suradsl die connect naar BBB in sweden ???
en mag je meer dan 50 gig d/l
mercikens en greetz
k was vorige keer vergeten nick in te vullen
iemand met suradsl die connect naar BBB in sweden ???
en mag je meer dan 50 gig d/l
mercikens en greetz
brooklyn schreef:50 giga is nog veel te weinig, met 100 had ik overgestapt
100GB accounts bestaan ook ...
Vb: 80GB accounts staan niet op de site, maar je mag ze wel aanvragen ( ze maken dan een custom prijs voor je !tot nu de enigste provider die dat doet voor zen klanten! ). Trust me, de custom prijs is veel goedkoper dan als je andere provider zou nemen met 10gb/maand + 1 euro / gb zou bijbetalen.
80GB + 4Mbits/0.5Mbits ipv de gewoon 3.3Mbits kost me 72.5 euro / maand.
Moest ik nu Skynet go nemen ... hoeveel is het weeral ... 40 euro of zoiets, swat, neem 35 euro. 35 + 80*1 = 35 + 80 = 115 euro voor een 3.3 Mbits/0.2Mbits lijn.
In Nederland is een datalimiet erg bijzonder.
Daar wordt meer gebruik gemaakt van zogenoemde FUP's.
Fair Use Policie.
Zonnet die straks onder de naam Versatel verder gaat heeft zelf helemaal geen datalimiet.
Voorbeeldje: http://www.zonnet.nl/abonneren/adsl/family/
Daar wordt meer gebruik gemaakt van zogenoemde FUP's.
Fair Use Policie.
Zonnet die straks onder de naam Versatel verder gaat heeft zelf helemaal geen datalimiet.
Voorbeeldje: http://www.zonnet.nl/abonneren/adsl/family/
Hey,
Ik heb nu telenet express net plus.
telenet zelf is wel goed, maar hun limieten zijn slecht verdeelt.
Ik speel heel veel online en is mijn upload balk heel tijd vol.
Ik wil nu overstappen naar surfadsl maar ik kan nergens iemand bereiken !
en xr2i het upload vollume word gewoon in het totaal vollume verrekend zeker?
Zodat ik nooit meer op smalband hoef te komen
xr2i kun je me helpen om klant te worden
Mijn msn adres is ...@....... voeg me maar gerust toe.
Bedankt ( iemand die gmail nodig heeft ? ik heb nog 20 gmail accounts over )
[mod="SeNsEi Ze0n"]even email adres eruit gehaald, je weet nooit
Gebruik hiervoor liever het PM systeem[/mod]
Ik heb nu telenet express net plus.
telenet zelf is wel goed, maar hun limieten zijn slecht verdeelt.
Ik speel heel veel online en is mijn upload balk heel tijd vol.
Ik wil nu overstappen naar surfadsl maar ik kan nergens iemand bereiken !
en xr2i het upload vollume word gewoon in het totaal vollume verrekend zeker?
Zodat ik nooit meer op smalband hoef te komen
xr2i kun je me helpen om klant te worden
Mijn msn adres is ...@....... voeg me maar gerust toe.
Bedankt ( iemand die gmail nodig heeft ? ik heb nog 20 gmail accounts over )
[mod="SeNsEi Ze0n"]even email adres eruit gehaald, je weet nooit
Gebruik hiervoor liever het PM systeem[/mod]
Upload & Download worden als 1 ding aangegeven.
Zie het duidelijk in de meter. Note: Die meter is onnauwkeurig gelijk hell, is het omdat ik een groot abo heb of wat, geen idee, maar die geeft een stuk minder aan dan wat ik download ( en kan zien aan men eigen meter ). Die flipt precies nogal veel ( gelukkig in voordeel van de klant )... swat, ik klaag ni
Ik heb een 4Mbits/0.5Mbits lijn, en tot op heden, 0 problemen gehad met speed. Downloads doen +-370kb/s. Wat me wel opvalt tegenover xs4all, dat xs4all ( via belgacom lijn ) blijkbaar filterde, want mijn firewall is een stuk meer attacks/poortscan's aan het opvangen bij surfdsl ( via scarlet lijn ). Dit heeft blijkbaar een indirect gevolg. Ik heb 2 free virusscanners staan, en met alle 2 had ik vroeger problemen ( dat ze lastig connecteerde & traag download van hun virus update's ), vreemd genoeg, beide pc's, zijn nu mega snel voor hun update's ( en het enige dat veranderd was, is de inlog/provider ). Vreemd ...
Zie het duidelijk in de meter. Note: Die meter is onnauwkeurig gelijk hell, is het omdat ik een groot abo heb of wat, geen idee, maar die geeft een stuk minder aan dan wat ik download ( en kan zien aan men eigen meter ). Die flipt precies nogal veel ( gelukkig in voordeel van de klant )... swat, ik klaag ni
Ik heb een 4Mbits/0.5Mbits lijn, en tot op heden, 0 problemen gehad met speed. Downloads doen +-370kb/s. Wat me wel opvalt tegenover xs4all, dat xs4all ( via belgacom lijn ) blijkbaar filterde, want mijn firewall is een stuk meer attacks/poortscan's aan het opvangen bij surfdsl ( via scarlet lijn ). Dit heeft blijkbaar een indirect gevolg. Ik heb 2 free virusscanners staan, en met alle 2 had ik vroeger problemen ( dat ze lastig connecteerde & traag download van hun virus update's ), vreemd genoeg, beide pc's, zijn nu mega snel voor hun update's ( en het enige dat veranderd was, is de inlog/provider ). Vreemd ...
Beste is dat aan te vragen in zo een belgacom winkel, dan heb je meestal de snelste aansluiting & zit het in hun systeem direct, en minder problemen. Niet online doen, want dan raakt je aanvraag soms "verloren" grrrrr.
Telenet heeft een goed product, maar de service dienst is ... it s**** ik heb verschillende keren op verschillende manieren, e-mail, telefoon, zelfs fax, op hun website, aangetekend schrijven en telkens kreeg ik een positief antwoord ... de feiten dateren van april ... tot op dag van heden is het nog niet in orde. Dat is ook de reden dat ik telenet bedankt heb voor hun diensten.
Ze weten dat ze machtig zijn en ondanks dat je juridisch gelijk hebt de kosten om je gelijk te halen is duurder dan dat het waard is.
Nu ik heb van verschillende vrienden gelijkaardige problemen gehoord bij andere providers ... het ...
Nu ik overweeg het om over te schakelen naar Surfadsl qua prijs redelijk voor wat je krijgt, maar als je de algemene voorwaarden leest ... dan verkopen ze je bijna een kat in de zak. Daarom ik hen volgende vraag heb gestuurd dat ik wel klant wil worden maar op mijn voorwaarden. De algemene voorwaarden zijn dan ook om deze redenen niet voor niets redelijk weg gestopt.
http://www.surfadsl.be/user_nl/legal/termsandconditions_NL_surfadsl.pdf
Nu we zouden allemaal al onze rechten moeten eisen, en niet hun voorwaardens moeten slikken.
Nu alle providers doen er alles aan om nieuwe klant te lokken door middel van aanlokkelijke voorwaardens, nu trouwe klanten laten ze in de kou staan ...
Een goede provider die trouwe klanten zou belonen door kortingen te geven voor zijn loyaliteit ... die zal binnen de korste keren veel nieuwe klanten mogen begroeten ... dankzij de goedkoopste en beste reclame ... de mond aan mond reclame.
Sommige zullen denken dat haalt niets uit, inderdaad ik op mezelf (één schrijven) niet maar als ze 10 schrijven ontvangen met dezelfde verlangens gaan ze anders denken ... doe het je hebt niets te verliezen in tegendeel je kunt er alleen maar bij winnen.
Ik zal spoedig trachten om een word-document die bereikbaar is door iedereen en gemakkelijk aanpasbaar is op een website zetten. (nog eventjes geduld, a.u.b.)
http://www.freewebs.com/surfadsl/AANVRA ... RFADSL.doc
Men zegge het voort.
veel succes
Ze weten dat ze machtig zijn en ondanks dat je juridisch gelijk hebt de kosten om je gelijk te halen is duurder dan dat het waard is.
Nu ik heb van verschillende vrienden gelijkaardige problemen gehoord bij andere providers ... het ...
Nu ik overweeg het om over te schakelen naar Surfadsl qua prijs redelijk voor wat je krijgt, maar als je de algemene voorwaarden leest ... dan verkopen ze je bijna een kat in de zak. Daarom ik hen volgende vraag heb gestuurd dat ik wel klant wil worden maar op mijn voorwaarden. De algemene voorwaarden zijn dan ook om deze redenen niet voor niets redelijk weg gestopt.
http://www.surfadsl.be/user_nl/legal/termsandconditions_NL_surfadsl.pdf
Nu we zouden allemaal al onze rechten moeten eisen, en niet hun voorwaardens moeten slikken.
Naar aanleiding van het lezen van jullie algemene voorwaarden komt het bij ons over of jullie niet geloven in jullie eigen product, daar alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid wordt afgeschoven. Daarom zouden wij volgende voorwaarden willen voorstellen.
Betaling:
overschrijving (je ontvangt je factuur maandelijks via e-mail)
domiciliering (vul hiervoor het domicilieringsformulier in)
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden van SURFADSL die momenteel op de website http://www.surfadsl.net (in bijlage) te vinden zijn, met uitzondering van Alle dagen in de algemene voorwaarden zijn werkdagen (NIET kalenderdagen), tenzij expleciet vermeld kalenderdagen.
Geen wijzigingen mogen geschieden tijdens de schoolvakantieperiodes, om de afwezigheid van mensen gedurende deze periodes, niet in hun nadeel te laten spelen.
SurfADSL verbindt er zich toe om via twee verschillende communicatie middelen om veranderingen/wijzigingen te melden, zodat de klant geen vorm van correspondentie kan ontkennen en omgekeerd dat SurfADSL niet kan beweren dat er een schrijven bestaat. Zodat bij verlies van post er een tweede vorm communicatie is, ofwel één vorm; aangetekend schrijven.
(3.7) + maandelijks wordt er een factuur op papier bezorgd.
(3.9) SurfADSL heeft het recht de kenmerken, de voorwaarden en/of de tarieven van de Overeenkomst en/of de Dienst te wijzigen of te indexeren zonder andere formaliteit dan het aanbrengen van de wijzigingen in de voorwaarden on-line. Alleen als de wijzigingen minder voordelig zijn voor de Klant worden ze per post (zie tweede punt), fax, e-mail of enig ander publiek communicatiemiddel bekend gemaakt uiterlijk vijftien (15) dagen voorafgaand aan de invoegetreding ervan.
Gewijzigde tarieven worden pro rata temporis toegepast en aangerekend.
De Klant die de nieuwe voorwaarden en/of tarieven niet aanvaardt, kan de Overeenkomst opzeggen - voor zover de nieuwe voorwaarden en/of tarieven minder gunstig zouden zijn voor de Klant - door de verzending van een per post aangetekende brief, per e-mail (zie 12.3), per fax of enig ander publiek communicatiemiddel [jullie eigen schrijven, zoals voorgaand beschreven is] uiterlijk acht (8) dagen voor de invoegetreding van de wijzigingen. De Overeenkomst wordt vervolgens beëindigd met ingang van de datum waarop de wijziging van kracht wordt, mits betaling van de nog verschuldigde bedragen en pro rata berekende abonnementsbijdragen. De nieuwe tarieven zullen pas na de datum van invoegtreding die in de correspondentie staat vermeld worden toegepast. De voorwaarden en/of tarieven on-line (op http://www.surfadsl.be) hebben voorrang op de gedrukte versie ervan. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten. [tegenstrijdig met voorgaande, veranderingen/wijzigingen dienen medegedeeld te worden indien ze in het nadeel zijn van de klant zijn en de klant moet de kans krijgen om dit te aanvaarden of te verwerpen.]
Alle correspendentie en (12.2) eventuele betwistingen dienen te gebeuren (in het Nederlands), in dezelfde taal als de opmaak van het contract/verbintenis.
SurfADSL kan niet zonder waarschuwingen, zoals bij het overschrijven van up-/downloadlimiet of een andere reden, eenzijdig contract breuk doen
Tijdens de periode (kalenderdagen) dat de klant niet kan genieten van de diensten van SurfADSL, ongeacht de oorzaak, heeft de klant recht op een tegemoetkoming, een vermindering van abonnementsgeld en andere rechten (ondanks artikel 5, 6 & 8)
Beginnende van de dag van melding.
SurfADSL verplicht er zich toe om dit dit punt, automatisch wordt toegepast bij de eerste volgende afrekening en ten laatste de tweede opvolgende facturatie, indien niet kan de klant al de kosten/onkosten verhalen in juridisch kortgeding om zijn gelijk te halen.
kalenderdagen................percentage vermindering..................opschorting en ontbinding van de overeenkomst
vanaf 03...............................10%
vanaf 10...............................35%
vanaf 12...............................50%
vanaf 15...............................65%............................onmiddelijk mogelijk voor de klant zonder meer uitleg
vanaf 17...............................100%
vanaf 20...............................110%
vanaf 23...............................120%
… +3 ....................................+10%
De dagen zijn optelbaar in een periode van 31 kalenderdagen (1maand). Vanaf de 20ste dag krijgt de klant 10% terugbetaald als schade vergoeding voor de geleden ongemakken, dit wordt bij elke 3 dagen meer verhoogt met 10% en er is geen maximum eindbedrag.
SurfADSL zal trachten om problemen, van welke aard dan ook op te lossen binnen een redelijk termijn.
(12.3) De Klant erkent dat de e-mail communicatie tussen hem en SurfADSL de rechtskracht van een schriftelijk bewijs bezit, na een bevestiging van de leesbevestiging. SurfADSL erkent dit ook, naar de klant toe.
onderstreept betekent schrappen
Bij het activeren van dit abonnement gaat SurfADSL akkoord met deze veranderingen en dat deze blijvend en bindend zijn, ondanks het anders schrijven in, of in tegenstrijdigheid met, de terms and conditions/algemene voorwaarden en acceptable use policy van SurfADSL.
Nu alle providers doen er alles aan om nieuwe klant te lokken door middel van aanlokkelijke voorwaardens, nu trouwe klanten laten ze in de kou staan ...
Een goede provider die trouwe klanten zou belonen door kortingen te geven voor zijn loyaliteit ... die zal binnen de korste keren veel nieuwe klanten mogen begroeten ... dankzij de goedkoopste en beste reclame ... de mond aan mond reclame.
Sommige zullen denken dat haalt niets uit, inderdaad ik op mezelf (één schrijven) niet maar als ze 10 schrijven ontvangen met dezelfde verlangens gaan ze anders denken ... doe het je hebt niets te verliezen in tegendeel je kunt er alleen maar bij winnen.
Ik zal spoedig trachten om een word-document die bereikbaar is door iedereen en gemakkelijk aanpasbaar is op een website zetten. (nog eventjes geduld, a.u.b.)
http://www.freewebs.com/surfadsl/AANVRA ... RFADSL.doc
Men zegge het voort.
veel succes