Dect telefoon batterijen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Gisteren vroeg een kennis aan mij om batterijen mee te brengen voor zijn dect telefoon.De vorige waren al leeg.
Ik zeg die laden toch op als je de dect telefoon in het oplaadstation steekt?
Na twee weken zijn die leeg was het antwoord.
Batterijen uit dect telefoon gedaan en het waren wegwerpbatterijen die erin staken. :|

Dacht altijd dat als wegwerp batterijen ontplofte als men die oplaad. :?
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Er zijn laders waarmee je alkaline batterijen terug kan opladen, maar lijkt me nog altijd risky business.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De laadelektronica in zulke DECT-telefoons zal idiot-proof zijn. Wellicht stopt de lader met laden als de batterij te warm wordt of een te hoog voltage doorgeeft.
M_016
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Dit lijkt mij niet direct "de manier van werken" (er zal normalerwijze wel een veiligheid inzitten maar toch ...)

De te stellen raag is misschien eerder: werkt het laadstation nog op correcte wijze?
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

M_016 schreef:Dit lijkt mij niet direct "de manier van werken" (er zal normalerwijze wel een veiligheid inzitten maar toch ...)

De te stellen raag is misschien eerder: werkt het laadstation nog op correcte wijze?
Ik denk eerder dat zo'n DECT lader niet meer is als een vaste spanning op de batterijen zetten.
Daar zullen gewone batterijtjes wel tegen kunnen vermits hun spanning al hoger is dan de oplaadbare.
Het is een heel ander verhaal met zo'n snelladers die er een constante stroom willen doorjagen kost wat kost, dat zou eerder fataal zijn.
Lang verhaal, gaat te ver ;-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
M_016
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

@honda4life voor wat het waard is
https://www.batterijenstunter.nl/blogs/ ... istelefoo/
Bovendien riskeert u door alkaline batterijen aan een lader te hangen dat de batterijen gaan lekken of in het ergste geval ontploffen.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je hebt "speciale" batterijen voor DECT (maar de capaciteit is lager), geen idee wat het voordeel dan nét is.
Persoonlijk gebruik ik oplaadbare batterijen van IKEA, gaan toch zo'n jaar of 2-3 mee tot de capaciteit ontoereikend begint te worden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Hier op kantoor bij de madam steek ik ongeveer om de 3 jaar 3 nieuwe AAA NM-H oplaadbare batterijtjes in hun 4 DECTs. Die koop ik meestal als er eens een actie is bij Lidl of Aldi, zoals nu bij Lidl: 2.99 voor 4 AAA oplaadbare batterijtjes. Spotgoedkoop, werkt perfect.

Inderdaad geen wegwerp in een oplaadbaar toestel steken, het kàn werken, maar is niet zonder risico...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”