Gisteren vroeg een kennis aan mij om batterijen mee te brengen voor zijn dect telefoon.De vorige waren al leeg.
Ik zeg die laden toch op als je de dect telefoon in het oplaadstation steekt?
Na twee weken zijn die leeg was het antwoord.
Batterijen uit dect telefoon gedaan en het waren wegwerpbatterijen die erin staken.
Dacht altijd dat als wegwerp batterijen ontplofte als men die oplaad.
Dect telefoon batterijen
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Er zijn laders waarmee je alkaline batterijen terug kan opladen, maar lijkt me nog altijd risky business.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
Dit lijkt mij niet direct "de manier van werken" (er zal normalerwijze wel een veiligheid inzitten maar toch ...)
De te stellen raag is misschien eerder: werkt het laadstation nog op correcte wijze?
De te stellen raag is misschien eerder: werkt het laadstation nog op correcte wijze?
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik denk eerder dat zo'n DECT lader niet meer is als een vaste spanning op de batterijen zetten.M_016 schreef:Dit lijkt mij niet direct "de manier van werken" (er zal normalerwijze wel een veiligheid inzitten maar toch ...)
Daar zullen gewone batterijtjes wel tegen kunnen vermits hun spanning al hoger is dan de oplaadbare.
Het is een heel ander verhaal met zo'n snelladers die er een constante stroom willen doorjagen kost wat kost, dat zou eerder fataal zijn.
Lang verhaal, gaat te ver
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
@honda4life voor wat het waard is
https://www.batterijenstunter.nl/blogs/ ... istelefoo/
Bovendien riskeert u door alkaline batterijen aan een lader te hangen dat de batterijen gaan lekken of in het ergste geval ontploffen.
https://www.batterijenstunter.nl/blogs/ ... istelefoo/
Bovendien riskeert u door alkaline batterijen aan een lader te hangen dat de batterijen gaan lekken of in het ergste geval ontploffen.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Je hebt "speciale" batterijen voor DECT (maar de capaciteit is lager), geen idee wat het voordeel dan nét is.
Persoonlijk gebruik ik oplaadbare batterijen van IKEA, gaan toch zo'n jaar of 2-3 mee tot de capaciteit ontoereikend begint te worden.
Persoonlijk gebruik ik oplaadbare batterijen van IKEA, gaan toch zo'n jaar of 2-3 mee tot de capaciteit ontoereikend begint te worden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Hier op kantoor bij de madam steek ik ongeveer om de 3 jaar 3 nieuwe AAA NM-H oplaadbare batterijtjes in hun 4 DECTs. Die koop ik meestal als er eens een actie is bij Lidl of Aldi, zoals nu bij Lidl: 2.99 voor 4 AAA oplaadbare batterijtjes. Spotgoedkoop, werkt perfect.
Inderdaad geen wegwerp in een oplaadbaar toestel steken, het kàn werken, maar is niet zonder risico...
Inderdaad geen wegwerp in een oplaadbaar toestel steken, het kàn werken, maar is niet zonder risico...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be