Stroom van klachten over digitale ingreep Telenet
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Da's juist probleem, ze zitten hier binnen zonder gevraagd te zijn.Anonymous schreef: Telenet komt mijn huis nooit binnen !
Is zoals je morgen trouwt en je schoonmoeder ook in je bed komt te liggen
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
5Km verder hier is er een andere cabelprovider : WVEM en die hebben geen posten geschrapt, maar al digitaal sinds januari 2005. Klanten krijgen een KEUZE om te doen wat ze willen, zelfs paar extra kanalen meer dan bij telenet. (50 tv-kanalen bij WVEM)
Het kan anders maar niet bij telenet. Dat Freya es dat vrij maakt (zoals in Nederland een vzw die de kabel beheer)
Ik wil men CNN, BBC-world (en Arte) terug ZONDER iets te moeten betalen.
Telenet en VTM werken goed samen, nu eerst VTM al jaren de kijkers willen domhouden met onnozele programma's begint Telenet ons ook nog es te censureren van nieuws dat er gebeurt in de wereld, ze werken toch zo mooi samen om ons dom te maken en te laten betalen voor alles....maar nie met mij....
PS dat ze VTM er dan afsmijten, nog meer plaats vrij
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
meer plaats voor de amateurs van de reyerslaan?toerist schreef:PS dat ze VTM er dan afsmijten, nog meer plaats vrij
Wat is dat nu voor een domme redenering.
Je kan dat nu wel al lachend zeggen, maar geloof me: 1 van de redenen dat mensen BelgacomTV niet nemen is wegens het ontbreken van de grootste commerciële zender.
Wie betaalt er voor de papier huis-aan-huis reclame? Niemand!
Waarom betalen we dan voor kabel-TV om commerciële zenders te kunnen bekijken???
Laat VTM, Ka2, VT4, etc. onze kabel-TV betalen. Indien zij dit niet willen doen, zullen we collectief de kabel-TV buitengooien. Gedaan met commerciële zenders daar er geen kijkers meer zullen zijn!!!
Waarom betalen we dan voor kabel-TV om commerciële zenders te kunnen bekijken???
Laat VTM, Ka2, VT4, etc. onze kabel-TV betalen. Indien zij dit niet willen doen, zullen we collectief de kabel-TV buitengooien. Gedaan met commerciële zenders daar er geen kijkers meer zullen zijn!!!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
dat is nu eenmaal onze wereld, als we kranten of tijdschrijften kopen moeten we ook betalen voor de reclame te mogen lezen.
Da's nu ergste nie
Ergste is sinds TELENET alles overgenomen is, hoe het dan begonnen is.
Vroeger met de intercommunales en EBES was er nooit een probleem.
Integendeel af en toe kwam er es een zender bij
(okay laten we probleemtjes met ITV vergeten, die was hier terug na een tijdje)
Laat ze met de kabel doen zoals ze nu met de electriciteits en gasnetwerken doen desnoods, alleen kabel aanbieden, niets meer, en laat ons kiezen wie we willen dat de uitzendingen erop bied (zoals nederland tegenwoordig naar 'k gehoord heb).Dan kan Belgacom en Telenet eropzitten, wij een keuze maken en zij een gezonde concurentie strijden om ONS over te halen klant te zijn bij hen, niet zoals nu dat we ze (telenet) in de strot geduwd krijgen met alle gevolgen nu....
Da's nu ergste nie
Ergste is sinds TELENET alles overgenomen is, hoe het dan begonnen is.
Vroeger met de intercommunales en EBES was er nooit een probleem.
Integendeel af en toe kwam er es een zender bij
(okay laten we probleemtjes met ITV vergeten, die was hier terug na een tijdje)
Laat ze met de kabel doen zoals ze nu met de electriciteits en gasnetwerken doen desnoods, alleen kabel aanbieden, niets meer, en laat ons kiezen wie we willen dat de uitzendingen erop bied (zoals nederland tegenwoordig naar 'k gehoord heb).Dan kan Belgacom en Telenet eropzitten, wij een keuze maken en zij een gezonde concurentie strijden om ONS over te halen klant te zijn bij hen, niet zoals nu dat we ze (telenet) in de strot geduwd krijgen met alle gevolgen nu....
- brooklyn
- Elite Poster
Het beste is nog altijd mond aan mond reclame
awel deze keer zullen ze van mij geen woordje respect krijgen.
Ik zal de mensen door hun strot rammen dat ze nooit telenet moeten nemen.
awel deze keer zullen ze van mij geen woordje respect krijgen.
Ik zal de mensen door hun strot rammen dat ze nooit telenet moeten nemen.
![Afbeelding](http://img185.imageshack.us/img185/1986/5713up1.png)
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Lang leven interelectra , een van de modernste kabelnetten van t land , 40 tv zenders voor 11 € per maand . Ook digitale tv voor die 11 € ( 3 zenders extra, wel aankoop van decoder en smart card voor 199 €).
Alleen jammer van de bevuiling door telenet op de kabel
. Als k van interelectra was liet k ook andere isp's toe op de kabel , dan pas kan de concurrent voor telenet beginnen
.
ISP Monitor Speedtest (17-09-2005 17:14) / Provider: Telenet Belgium
Downstream: 10028 Kbps (1253,54 KB/s)
Upstream: 480 Kbps (60 KB/s)
Ping: 53 ms (0% Packet Loss)
Trouwens haal k die 10 mbit van het turbo abbo altijd, s'morgens , s'middags , s'avonds , maar dit zal vooral te danken zijn aan interelectra als beheerder van de kabel
.
Alleen jammer van de bevuiling door telenet op de kabel
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
ISP Monitor Speedtest (17-09-2005 17:14) / Provider: Telenet Belgium
Downstream: 10028 Kbps (1253,54 KB/s)
Upstream: 480 Kbps (60 KB/s)
Ping: 53 ms (0% Packet Loss)
Trouwens haal k die 10 mbit van het turbo abbo altijd, s'morgens , s'middags , s'avonds , maar dit zal vooral te danken zijn aan interelectra als beheerder van de kabel
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
omdat ze de uhf band wel gebruiken !!!!!! in belgie heeft men de kabel zo ver uitgestrekt en bespaard op versterkers dat men niet zomaar de uhf band kan gaan gebruiken aangezien die meer verliest..qless schreef:Collega's van mij in NL krijgen de decoder gewoon gratis....En er gaat bij hun geen enkele analoge zender af...terwijl ze er al 44 hebben!
Kabelprovider is een stichting zonder winstoogmerk...Je kunt daar zelfs kiezen uit 2 intenet providers via de kabel.
Dus het kan wel ...
met andere woorden terwijl ze in nl op lage snelheden zaten hebben die hun kabelnet zitten ombouwen.. en doen tja zware dobber maar goede degelijke investering volledig retour geschikt maken.. en nu dragen ze der de vruchten van in belgie heeft men al die tijd stil gezeten met het gedacht den belg zal dat wel blijven betalen geen zorgen hij kan toch niet elders terrecht, en belgacom die niet van zijn kont komt om wat inoverende producten aan te bieden ... op gebied van snelheid wel en hier zijn we..
als ik belgacom was zou ik telenet met internet zo de baan vegen met snelheid aan te bieden en fup dan hebben ze toch op 1 gebied een dominante markt, .. maar nee in plaats daarvan blijven ze meegaan wachtend op wat de markt om zich heen doet. voor belgacom is het maar omzetten van kaartjes naar adsl2 maar voor telenet is het een zware dobber willen ze meer bandbreedte aanbieden over de kabel hehe vanwege hun eigen beperkingen, omdat ze alleen maar de lage frequenties kunnen gebruiken !
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
dat vzw kabel beheer vergeet dat al maar gauw.. de nederlander klaagt gewoon meer ! en vergelijkt met de andere kabel providers .. ze hebben evenmin een keus maar ze trekken hun smoel wel open wanneer ze nen euro meer moeten betalen dan aan den andere kant van nederland, toch is het nog altijd zo dat wanneer je zelfs onder de zelfde kabelprovider valt maar onder een andere regio dat je abonnements geld verschilt kijk maar op essenttoerist schreef:Da's juist probleem, ze zitten hier binnen zonder gevraagd te zijn.Anonymous schreef: Telenet komt mijn huis nooit binnen !
Is zoals je morgen trouwt en je schoonmoeder ook in je bed komt te liggen![]()
5Km verder hier is er een andere cabelprovider : WVEM en die hebben geen posten geschrapt, maar al digitaal sinds januari 2005. Klanten krijgen een KEUZE om te doen wat ze willen, zelfs paar extra kanalen meer dan bij telenet. (50 tv-kanalen bij WVEM)
Het kan anders maar niet bij telenet. Dat Freya es dat vrij maakt (zoals in Nederland een vzw die de kabel beheer)
Ik wil men CNN, BBC-world (en Arte) terug ZONDER iets te moeten betalen.
Telenet en VTM werken goed samen, nu eerst VTM al jaren de kijkers willen domhouden met onnozele programma's begint Telenet ons ook nog es te censureren van nieuws dat er gebeurt in de wereld, ze werken toch zo mooi samen om ons dom te maken en te laten betalen voor alles....maar nie met mij....
PS dat ze VTM er dan afsmijten, nog meer plaats vrij
essentkabel.com weet het goed genoeg want dat was de eerste vraag die de nederlanders stelden wanner ik een storing kwam oplossen .. waarom betalen wij meer dan..
hehe
Amaai
Ben deze namiddag naar accenta geweest (vroeger jaarbeurs gent genoemd) en wat de standwerkers van telenet daar vertellen over digitale TV
Klopt zelfs niet met wat op de site van Telenet staat
Kabelmodem coaxkabel en digibox en je hebt volledig digitale TV
terwijl er op de site wel degelijk van netwerkverbinding wordt gesproken tussen modem en digibox
Als ze maar klanten kunnen strikken
Ben deze namiddag naar accenta geweest (vroeger jaarbeurs gent genoemd) en wat de standwerkers van telenet daar vertellen over digitale TV
Klopt zelfs niet met wat op de site van Telenet staat
terwijl er op de site wel degelijk van netwerkverbinding wordt gesproken tussen modem en digibox
Als ze maar klanten kunnen strikken
Ik dacht dat er énkel een netwerkverbinding tussen modem & digibox nodig is als je iDTV pakt (dus niet alléén digitaal, maar ook INTERACTIEF) om dat er hier ook een retourweg moet zijn v digibox nr rest v netwerk.Klopt zelfs niet met wat op de site van Telenet staat
voor enkel DTV (digitale Tv zonder da interactief gedoe) moet er geen verbinding tussen box & modem zijn...
Of zit ik mis?
ik denk dat het zo is ja, maar je moet TOCH een actievatiekost van die interactieve shit betalen als je de digibox pakt... ofniet soms ?
ja duh,
Die activatiekost is er voor andere dingen toch ook? en niet alleen bij Telenet...
Bij eenderwelk telecom-abonnement dat je vandaag de dag aanvraagt is er ergens wel een kost ivm het activeren van de lijn/diensten,...
Die activatiekost is er voor andere dingen toch ook? en niet alleen bij Telenet...
Bij eenderwelk telecom-abonnement dat je vandaag de dag aanvraagt is er ergens wel een kost ivm het activeren van de lijn/diensten,...
Kan je ook meerdere cabletuners in waarborg kopen? Wij hebben hier 2 tv's + computer met tv-kaart. We kunnen dat moeilijk aftakken en allemaal verplicht naar dezelfde post zien
De tv-kaart van de computer heeft uiteraard geen scart. Telenet jaagt mij op kosten voor een converter?
Zijn alleen de 8 verdwenen zenders digitaal te ontvangen via de cabletuner of het hele aanbod? (ik bedoel dus of je alles digitaal kan krijgen, of enkel 8 digitaal + 40 analoog) indien 8 digitaal via cabletuner en 40 analoog via normale werkwijze, dan zit ik nu met 2 afstandbedieningen aan mijn been?
Dat digitaalgedoe, heeft dat die 1300 enzoveel pixels (HDtv) of is dat nog de 725 x 576?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
De tv-kaart van de computer heeft uiteraard geen scart. Telenet jaagt mij op kosten voor een converter?
Zijn alleen de 8 verdwenen zenders digitaal te ontvangen via de cabletuner of het hele aanbod? (ik bedoel dus of je alles digitaal kan krijgen, of enkel 8 digitaal + 40 analoog) indien 8 digitaal via cabletuner en 40 analoog via normale werkwijze, dan zit ik nu met 2 afstandbedieningen aan mijn been?
Dat digitaalgedoe, heeft dat die 1300 enzoveel pixels (HDtv) of is dat nog de 725 x 576?
-
- Member
- Bedankt: 1 keer
momenteel is digibox nog geen HDTV resolutie !!!RDS schreef:Kan je ook meerdere cabletuners in waarborg kopen? Wij hebben hier 2 tv's + computer met tv-kaart. We kunnen dat moeilijk aftakken en allemaal verplicht naar dezelfde post zien![]()
ook geen dolby digital 5.1 !!!!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
DigitaleTV bij telenet is nog gewoon PAL (720x576 beeldpunten), en zonder digibox kun je enkel die 8 zenders ontvangen via DVB-CRDS schreef:Kan je ook meerdere cabletuners in waarborg kopen? Wij hebben hier 2 tv's + computer met tv-kaart. We kunnen dat moeilijk aftakken en allemaal verplicht naar dezelfde post zien![]()
Toch te gek voor woorden, neem digitaal en krijg geen sjiek meer :/.momenteel is digibox nog geen HDTV resolutie !!!
ook geen dolby digital 5.1 !!!!
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- [The Cleaner]
- Member
dvd kwaliteit is in elk geval nog duidelijk superieur tegenover het telenet signaal
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Op mijn TV is (persoonlijke mening) de beeldkwaliteit van VTM super (de programmas wil ik het niet over hebben), bij discovery duidelijk niet. Kwestie van te lage bitrate[The Cleaner] schreef:dvd kwaliteit is in elk geval nog duidelijk superieur tegenover het telenet signaal
Ik vraag mij af waarom bij interelectra (IN-DI) blijkbaar wel kan wat er bij Telenet niet kan. Ik heb sinds een week IN-DI en kijk eens wat ik krijg:
- 10 extra zenders (waarvan er een 5-tal echt de moeite zijn)
- een geweldige beeld en geluidskwaliteit, zenders die in Dolby uitzenden, die ontvang ik ook in Dolby
- Ik huur mijn digibox aan 5 euro per maand en heb dus niets moeten kopen
Op dit moment staan die producten bijna evenver (geen VoD bij In-Di en geen net-gemist van de VRT). Alles werkt perfect, nog geen enkele storing gehad
Om hetzelfde te krijgen bij Telenet had ik dus 199 euro mogen betalen (voor een digibox die eigenlijk een veredelde tuner is). En dan kreeg ik nog geen digitaal geluid, en dan was de beeldkwaliteit ook heel wat minder.
Leve Limburg!
- een geweldige beeld en geluidskwaliteit, zenders die in Dolby uitzenden, die ontvang ik ook in Dolby
Op dit moment staan die producten bijna evenver (geen VoD bij In-Di en geen net-gemist van de VRT). Alles werkt perfect, nog geen enkele storing gehad
Om hetzelfde te krijgen bij Telenet had ik dus 199 euro mogen betalen (voor een digibox die eigenlijk een veredelde tuner is). En dan kreeg ik nog geen digitaal geluid, en dan was de beeldkwaliteit ook heel wat minder.
Leve Limburg!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
jordy schreef:Ik vraag mij af waarom bij interelectra (IN-DI) blijkbaar wel kan wat er bij Telenet niet kan. Ik heb sinds een week IN-DI en kijk eens wat ik krijg:
Leve Limburg!
Het is inderdaad genieten van de films op pro7 , in dolby 5.1
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zo zie je maar dat je nog altijd het beste zit bij uw oude vertrouwde intercomunale . De reden dat hier geen zenders verdwenen zijn is simpel. Hier hebben ze de logishe volgorde aangehouden , gewoon eerst zorgen voor een goed kabelnetwerk , en laat dan pas de nieuwste technologieen erop los .
Nu nog een fantsoenlijke isp erop toelaten , en dan ben ik voor 100 % tevreden over het kabelaanbod hier
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)