Fliz schreef:Is dat niet lastig, altijd zo negatief, zuur en sceptisch staan tov alles wat beleidsmakers doen?
We gaan toch niet beginnen discussiëren over de vraag of de wereld een platte schijf dan wel een bol is? Je kan niet ziende blind zijn en horende doof.
De aanpak van en communicatie over corona door onze bewindslieden, is op zijn zachts gezegd toch vatbaar voor kritiek. Een handgreep:
- onze Minister van Volksgezondheid - zelf arts zijnde - die experts uitmaakte voor "dramqueens" toen ze wezen op de ernst van de situatie
- de vaudeville bij de aankoop van mondmaskers waarbij we er in onze gemeente één kregen per inwoner van die omvang dat je het voor paarden kan gebruiken
- de presentaties van de premier: van een klerk aan een ministerie zou men verwachten dat die goed tweetalig is maar van een premier ...
- het weekend effect als het over cijfers gaat in een tijdperk waar IT even snel evolueert als het licht
- de mop ivm het opzet van contact tracing terwijl men bv. in Duitsland eens kan gaan kijken hoe men het daar aanpakt en niet zonder succes
- de aanpak in de woon- en zorgcentra door Dhr. Beke waarbij de media dan na maanden zelf berichten "dat hij nog eens zijn vel heeft kunnen redden ...". Iedereen kon zien dat menig CD&V'er zijn vel wou.
- politici die door het raam klimmen om pers te ontvluchten
en zo kan ik nog uren doorgaan, ook over andere dossiers in het verleden en nu
en dit alles met als finaal resultaat ... experten die in de clinch geraken met politici die duidelijk een andere agenda hebben dan de beheersing van de crisis met zelfs één onder hen - dan nog de voorzitter van de GEES - die finaal zegt: "als het zo voort gaat, stap ik op want ik wil niet dienen als schaamlapje voor de politiek".
Ik denk dat u verzuring en negativisme verwart met realisme en nuchterheid.
Na enkele inspuitingen met één of ander drug, denk ik in staat te zijn één van de huidige eminenties nog ernstig te nemen maar in normale toestand heb ik het daar enorm moeilijk mee en aan de laatste verkiezingsuitslag en laatste peilingen te zien, ben ik niet meer de enige ...
Trouwens als zij zo zeker zijn van zichzelf, waarom organiseren ze dan nu geen verkiezingen of is het de bedoeling deze bende onder het mom van "continuïteit" toch de 4 jaar te laten uitzwalpen?