Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

phil48 schreef:Met andere woorden, ze rekenen alweer op het verantwoordelijkheidsgevoel van de burger :bang:
Is dat dan een probleem voor de Vlaming? Puilt die dan niet uit van de daadkracht?

Ik zou kiezen voor een chinese lockdown, gezellig en iets minder weerstand van het volk. Daar kan je tenminste nog met een gerust hart gaan shoppen zonder al die amokmakers.
Laatst gewijzigd door 9livesuni 28 jul 2020, 00:01, in totaal 1 gewijzigd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Vandaag vernomen: gegevens achterlaten in de horeca, een taverne heeft laptop + cardreader gezet en leest ID kaart in. Daar krijgen ze binnen de kortste keren problemen mee want ze verzamelen meer dan mag. Ook geen info hoe lang ze alles bijhouden.

Bij een volgende fietstocht weet ik al waar we niet stoppen (geen idee wat ze doen als je weigert je ID te laten inlezen).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

CCatalyst schreef:Het spreekt voor zich dat een Offerfeest niet kan doorgaan dit jaar, doch je zal geen regeringspartij vinden die de moed heeft om dat te beslissen.
tijdens de ramadam die viel tijdens de lockdown hebben ze zich wel aan de regels gehouden aangezien de besmettingen gedaald zijn. Het is fout gelopen toen de regering zei bij het ingaan van fase vier dat alles terug mocht, behalve wat niet toegestaan was. Dat laatste had men niet onthouden.

laten we nu gewoon de volgende 4 weken wat voorzichtiger zijn met sociale contacten en we komen er wel.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

on4bam schreef:Daar krijgen ze binnen de kortste keren problemen mee want ze verzamelen meer dan mag. Ook geen info hoe lang ze alles bijhouden.
Toch een goed idee in plaats van al dat manueel schrijfwerk?
on4bam schreef:Bij een volgende fietstocht weet ik al waar we niet stoppen (geen idee wat ze doen als je weigert je ID te laten inlezen).
Ze gaan je niet bedienen, zo simpel is het. Niemand is verplicht om jou te bedienen toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Interessant waarom ze die mondmaskers opdringen, terwijl ze niet betrouwbaar zijn (zeker niet die blauwe wegwerpdingen):

https://www.businessinsider.com/face-ma ... ?r=US&IR=T

Geef de mensen een vals gevoel van veiligheid.

Ik steek er nog 2 screenshots van de politie bij van in 't begin van de lockdown:
Screenshot_2020-07-15-09-30-59.png
Screenshot_2020-07-15-09-31-13.png
Ivm beperkte werking, dit is bevestigd door een gevestigde waarde in de medische sector: Mayo clinic:

https://www.mayoclinic.org/diseases-con ... t-20485449
Surgical masks

Also called a medical mask, a surgical mask is a loose-fitting disposable mask that protects the wearer's nose and mouth from contact with droplets, splashes and sprays that may contain germs. A surgical mask also filters out large particles in the air. Surgical masks may protect others by reducing exposure to the saliva and respiratory secretions of the mask wearer.

At this time, the U.S. Food and Drug Administration has not approved any type of surgical mask specifically for protection against the coronavirus, but these masks may provide some protection when N95 masks are not available.
Dus eigenlijk worden we bedrogen door de virologen, alsook de politici die hen klakkeloos geloven en hun wetten / MB's er naar aanpassen. Het vals gevoel van veiligheid + social distancing en beperking van de bubble, die 2 laatste zijn de werkelijke zaken die werken, de wegwerpmaskers zullen eerder dienen voor datgene waar de politie ook al voor waarschuwde: om het volk te sussen.

Want als nu iemand in jouw richting hoest en jullie hebben maskers aan, dan denk je dat je beschermd bent en is er de illusie van veiligheid en geen paniek. Ooit in een supermarkt in Gent had er eens een kassierster op mijn koopwaren gehoest en ik ben toen naar de bus bio-ethanol die in de auto lag gespurt. Dus ik snap waarom ze ons dit vals gevoel van veiligheid willen geven.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

koenraaddeconinck schreef: @ Iceke: wat denk jij van de huidige toestand? Ik had liever gehad dat uw voorspellingen waren uitgekomen ....
Het wordt gewoon tijd dat we ons beginnen afvragen waar we het meeste schrik van moeten hebben, van Corona of van onze overheid ?
Van het eerste heb ik amper wakker gelegen als gezonde 40'er, van het tweede wordt ik week na week zenuwachtiger.

Ook nu weer, "we moeten een 2de lockdown voorkomen", hebben we schrik van die lockdown of van dat virus ?
Er worden constant de verkeerde vragen gesteld en constant naar de verkeerde cijfers gekeken imho.
Kijk naar de oversterfte, kijk naar de ziekenhuis opnames, kijk naar de ic opnames, maar kijk aub niet naar de testen die nog voor geen 70% just zijn om je beleid te vormen.
Is er een probleem in Antwerpen als er 500 besmettingen zijn of is er pas een probleem als die ook echt zwaar ziek worden ?

Vorige week ben ik een week op vakantie geweest, dat is(sinds jaren ondertussen) meteen ook de enige week dat ik naar "de kabel" kijk, ik moet zeggen dat ik walg van het propaganda nieuws op onze staatszender. Je moet er blijkbaar een hele tijd niet naar kijken om door te hebben dat die traditionele zenders ongelofelijk gekleurd nieuws brengen, meer nog(of subtieler) dan alle Be kranten bijeen.

Om dus nog ff op uw vraag te antwoorden Koenraad, zolang er geen significante stijging is in oversterfte of ziekenhuisopnames is er helemaal geen 2de golf.. Het is niet omdat er meer besmettingen gevonden worden dat er ook meer zieken zijn.
680x0
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

In 2018 waren er 12.000 griep doden.. Geen seconde in 't nieuws geweest..
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ub4b schreef:Screenshot_2020-07-15-09-30-59.png
At this time, the U.S. Food and Drug Administration has not approved any type of surgical mask specifically for protection against the coronavirus, but these masks may provide some protection when N95 masks are not available.
Is dat niet vermoeiend, heel de tijd quasi moedwillig foute informatie verspreiden en met foute interpretaties werken?
> @screenshot politie 30/03: toen was nog niet bekend dat je wel drager & verspreider kan zijn van het nieuwe virus zonder dat je het weet en dus met de toen beschikbare kennis was het niet nodig een mondmasker aan te bevelen
> @FDA approval: de mondmaskerplicht dient niet om uzelf te beschermen tegen het virus, maar wel om de verspreiding door besmette personen (die niet noodzakelijk weten/beseffen dat ze besmet zijn) te beperken.
680x0 schreef:In 2018 waren er 12.000 griep doden.. Geen seconde in 't nieuws geweest..
Altijd interessant om de cijfers wat te kaderen: je hebt het jaar al gegeven, maar doden in de wereld, Europa, België, Vlaanderen, Antwerpen, ...?
https://www.who.int/en/news-room/fact-s ... (seasonal)
Wereld: 300'000-650'000 doden per jaar https://www.who.int/en/news-room/fact-s ... (seasonal)
EU: 40'000 https://www.standaard.be/cnt/dmf20200225_04864247
BE: 500-5000 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180226_03379214

Dat gezegd zijnde, is er wel een groot verschil tussen corona in 2020 en influenza in 2020:
- corona is nieuw, "we" kennen nog niet alle details van het virus
- corona is nieuw, niemand heeft immuniteit
- corona heeft het potentieel om niet enkel 500K doden te realiseren per jaar, maar zit vandaag al aan 660K (en elke dag komen er +/- 6K bij)
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Er was in griepseizoen 2017 - 2018, 3100 oversterfte. Met corona zitten we bijna aan 10 000 doden met 2 maand lockdown.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

ub4b schreef:Interessant waarom ze die mondmaskers opdringen, terwijl ze niet betrouwbaar zijn (zeker niet die blauwe wegwerpdingen
Als ik dit hier kom te vertellen krijg ik meteen een hoop bagger over me heen.
iceke schreef:zolang er geen significante stijging is in oversterfte of ziekenhuisopnames is er helemaal geen 2de golf.. Het is niet omdat er meer besmettingen gevonden worden dat er ook meer zieken zijn.
Het grote probleem bij dit virus is dat je niet weet wanneer er precies een 2de golf plaatsvind, je zit altijd verveeld met die periode van een 14-tal dagen vooraleer de symptomen tevoorschijn komen.
Als er vandaag plots een hoop ziekenhuis opnames plaatsvinden kun je niet zeggen dat de 2de golf nu is gestart. Neen, die was al 14 dagen geleden begonnen, alleen wist je het niet.

Neem je dan vandaag drastische maatregelen om die 2de golf in te dijken, dan zie je maar resultaten 14 dagen later of het werkt. En dat maakt het zo lastig, ook voor de publieke opinie. Mensen willen nu eenmaal uit gewoonte directe resultaten zien bij aanpassingen.
Net dat is naast zijn nogal verwoestende werking bij het virus de grote sterkte ervan, je kan jezelf moeilijk wapenen ertegen want je bent al verwond erdoor voor je het weet.
Bekijk alsof je een opvliegende eend neerschiet in het jachtseizoen maar deze nog veertien dagen probleemloos gaat rondfladderen voor ze aan je voeten neervalt.

Ik ga ervan uit dat gisteren tijdens het crisisberaad in Antwerpen, die heel wijze mannen/vrouwen daar het wel zullen weten. Volgens hen komt het er op neer dat de grootste aantallen besmettingen in deze stad gebeuren na 23.30u en voor 6.00u 's morgens, dat is toch hun besluitvorming na die vele uren aan de ronde tafel.
Wel een beetje creepy, de gedachte dat de grootste monsters 's nachts rondlopen en een avondklok instellen in een democratisch getint land.
Konden jullie echt niets beter verzinnen?

Morgen mag ik dus de buurman uit Antwerpen met zijn kleinkinderen hier in de studio naast me terug verwachten. Of hij, of de kinderen een pakketje van het beestje meegebracht hebben uit de Scheldestad weet ik pas binnen veertien dagen nadat er iemand ziek word en heel misschien, ikzelf een paar dagen erna.
Daarna kan Sciensano de statistieken van besmettingen opnieuw netjes aanpassen voor de kust.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Fliz
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Is dat niet lastig, altijd zo negatief, zuur en sceptisch staan tov alles wat beleidsmakers doen? De eeuwige gouden positie: klagen achter het scherm. Als je alles zo wantrouwt, kan ik mij niet inbeelden dat je erg gelukkig in het leven staat: je gaat altijd kritiek hebben op alles waar jij geen controle op hebt. Ik stel voor dat je dan ofwel je boel pakt en aan de tafel gaat zitten van de crisisvergadering en zegt waarom zij verkeerd zijn en jij alles beter zou doen (en het dan ook doen, niet gewoon klagen), of gewoon ergens ver weg in de wildernis gaat leven, daar kan je gewoon doen wat je wil en in je eigen bubbel leven :wink:

Ofte, leer leven met veranderende omstandigheden van het leven en pas uw denkwerk en daden aan wanneer er nieuwe inzichten zijn. Ofte, mondmasker mogen dan misschien geen levens redden, ze hélpen gewoon. En helpen, is dat niet iets wat wij als mens veel meer zouden moeten doen voor elkaar? Einde verhaal.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

rede waarom ook gezond uitziende mensen een masker moeten dragen is omdat ze besmet kunnen zijn zonder symptomen. iedereen is gewoon een potentieel gevaar om anderen te besmetten.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Fliz schreef: Ofte, leer leven met veranderende omstandigheden van het leven en pas uw denkwerk en daden aan wanneer er nieuwe inzichten zijn. Ofte, mondmasker mogen dan misschien geen levens redden, ze hélpen gewoon. En helpen, is dat niet iets wat wij als mens veel meer zouden moeten doen voor elkaar? Einde verhaal.
Mondmaskers helpen gewoon niet, geen 2 uur bij de buurvrouw gaan koffiekletsen, dat helpt.

timmermc schreef: Het grote probleem bij dit virus is dat je niet weet wanneer er precies een 2de golf plaatsvind, je zit altijd verveeld met die periode van een 14-tal dagen vooraleer de symptomen tevoorschijn komen.
Als er vandaag plots een hoop ziekenhuis opnames plaatsvinden kun je niet zeggen dat de 2de golf nu is gestart. Neen, die was al 14 dagen geleden begonnen, alleen wist je het niet.
Dat is zever, als er vandaag 500 besmettingen zijn en maar 2 man last van heeft zit je niet met een probleem voor de volksgezondheid, laat staan met een 2de golf.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 95 keer

iceke schreef: Dat is zever, als er vandaag 500 besmettingen zijn en maar 2 man last van heeft zit je niet met een probleem
dus jij pleit er eigenlijk voor om alle maattregelen gewoon af te schaffen?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 386 keer

heist_175 schreef: Dat gezegd zijnde, is er wel een groot verschil tussen corona in 2020 en influenza in 2020:
- corona heeft het potentieel om niet enkel 500K doden te realiseren per jaar, maar zit vandaag al aan 660K (en elke dag komen er +/- 6K bij)
Nochtans geldt dat allemaal ook voor de seizoensgriep 2020. De influenzavirussen evolueren voortdurend en zijn elke winter (en elke zomer in het andere halfrond) anders. Daarom dat een griepvaccin maar 1 winter werkt. Met andere woorden:

- We kennen nog niet alle details over de influenzavirussen die ons deze winter te wachten staan, omdat ze nog niet bestaan. We kunnen op basis van de evolutie van de laatste jaren en in het bijzonder de evolutie in het zuidelijk halfrond deze zomer wel voorspellen hoe het virus eruit zal zien (om de kans op effectiviteit groter te maken worden doorgaans de 3 of 4 meest waarschijnlijke kandidaten geselecteerd)
- De profylaxis wordt ontwikkeld op basis van die voorspelling, met een gecombineerd vaccin tegen de geselecteerde kandidaten. Als de voorspelling goed juist uitvalt, zullen de meest kwetsbaren immuun zijn voor het virus arriveert. Als de voorspelling verkeerd uitvalt, zoals al meermaals voorgevallen is, dan niet.
- Een gemeen influenzavirus dat bv plots resistent zou geworden zijn tegen de gebruikelijke vaccins ertegen evenzeer. Als dat deze winter zou gebeuren en dus samen zou vallen met het Coronavirus, dan staat er ons nog wat te wachten.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 28 jul 2020, 09:18, in totaal 1 gewijzigd.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

1. Een groot applaus als zorgverlener voor alle onbenullen die zich niet gehouden hebben aan de regels en aan de basis liggen van het feit dat diegenen die het spel correct gespeeld hebben nu ook weer tot aan hun schouders in het moeras zitten.

2. Onze regering - samengesteld uit individuen van hetzelfde allooi - komt weer met onlogische maatregelen die door ieder lid opnieuw anders toegelicht worden. Misschien het is niet ik dat de goed begrijp wat premier de wil zeg. Ze doet weer beroep op "de gezond verstand" van burger de.
Awel, het verleden heeft uitgewezen dat dit er niet is en er ook de komende weken niet zal zijn. Was het er geweest dan hadden we nu niet terug in deze situatie gezeten.

Ze kunnen misschien samen eens in de leer gaan bij de Antwerpse gouverneur Berckx maar ja, die moet niet meer herverkozen worden ... Iemand met dergelijke visie en slagkracht, daar doe ik mijn hoed voor af.

3. Schande dat een agent die zijn plicht doet, daarbij uitgemaakt wordt voor al wat lelijk is, zich nu ook nog zal moeten verantwoorden.

Wanneer gij vraagt het aan ik, dan ik denk dat zal verslecht de situation maar misschien de presentatie uitleg deze dagen één zal breng de clarité de duisternis in.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:
heist_175 schreef: Dat gezegd zijnde, is er wel een groot verschil tussen corona in 2020 en influenza in 2020:
Nochtans geldt dat allemaal ook voor de seizoensgriep 2020. De influenzavirussen evolueren voortdurend en zijn elke winter (en elke zomer in het andere halfrond) anders. Daarom dat een griepvaccin maar 1 winter werkt. Met andere woorden:
Je hebt maar ten dele gelijk en de overlijdenscijfers bevestigen dat:
cijfers BE
Griep: 500-5000
Corona: 10K en het aantal gaat nog steeds omhoog

De griepvirussen die we elk seizoen zien, zijn hier meestal al eens geweest, soms in een andere vorm. En dus een deel van de bevolking heeft er nog een immuniteit tegen. Vandaar dat we geen 20K doden per jaar aan griep hebben, maar veel minder.
We weten ook redelijk nauwkeurig wat er wel en niet werkt tegen de verspreiding van het griepvirus en ook dat zie je in de besmettingscijfers: scholen toe houden en het griepvirus dooft uit. Het is ook niet onlogisch dat vnl kinderen getroffen worden door het griepvirus: zij hebben nog niet de kans gekregen immuniteit op te bouwen tegen alle varianten van griep die elk jaar de ronde doen. Een 30-jarige is al 30 jaar lang elke winter in contact gekomen met allerlei vormen van griepvirussen en heeft dus al een behoorlijke toolkit in zijn afweersysteem zitten.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:
iceke schreef: Dat is zever, als er vandaag 500 besmettingen zijn en maar 2 man last van heeft zit je niet met een probleem
dus jij pleit er eigenlijk voor om alle maattregelen gewoon af te schaffen?
Deels wel ja,
leg de focus op weerstand, gezonde voeding, sport, schone lucht.
leg de focus op goede ventilatie
leg de focus op het beperken van indoor contacten in tijd (max 30 minuten)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zoiets kan men niet maken,het aantal doden zal op die manier heel vlug boven de 100 000 liggen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: Een 30-jarige is al 30 jaar lang elke winter in contact gekomen met allerlei vormen van griepvirussen en heeft dus al een behoorlijke toolkit in zijn afweersysteem zitten.
Als je denkt dat dat een grieppandemie zoals die van 1918 zou kunnen voorkomen, think again. 1/3 van de wereldbevolking geinfecteerd, minstens 50 miljoen doden. Weliswaar geen klassieke seizoensgriep, maar wel een griep (influenza).

Ook de attitude die in je reactie verscholen zit, namelijk dat de mens boven de seizoensgriep staat, lijkt me zeker niet aangewezen en zal ooit wel als een boomerang terug komen (weliswaar misschien niet dit jaar, en misschien niet in jouw gezicht). We staan niet boven de natuur. We moeten altijd alert blijven, er is geen enkel bewijs dat een toekomstig griepvirus niet dodelijker en besmettelijker zijn dan SARS-CoV-2, en dat geldt ook voor de seizoensgriep.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:
heist_175 schreef: Een 30-jarige is al 30 jaar lang elke winter in contact gekomen met allerlei vormen van griepvirussen en heeft dus al een behoorlijke toolkit in zijn afweersysteem zitten.
Als je denkt dat dat een grieppandemie zoals die van 1918 zou kunnen voorkomen, think again. 1/3 van de wereldbevolking geinfecteerd, minstens 50 miljoen doden. Weliswaar geen klassieke seizoensgriep, maar wel een griep (influenza).

Ook de attitude die in je reactie verscholen zit, namelijk dat de mens boven de seizoensgriep staat, lijkt me zeker niet aangewezen en zal ooit wel als een boomerang terug komen (weliswaar misschien niet dit jaar, en misschien niet in jouw gezicht). We staan niet boven de natuur. We moeten altijd alert blijven, er is geen enkel bewijs dat een toekomstig griepvirus niet dodelijker en besmettelijker zijn dan SARS-CoV-2, en dat geldt ook voor de seizoensgriep.
Je bent vanalles door elkaar aan het klutsen.

De Spaanse griep maakte miljoenen doden, omdat het een nieuwe variant was én omdat de hygiënische omstandigheden & weerstand onder bevolking te wensen over liet.
De cijfers waar ik naar verwees gaat over het verleden en over wat we "seizoensgriep" noemen: een jaarlijks wederkerende golf van griep die voortkomt uit meer of minder gemuteerde vormen van griep die wel al gekend hebben en waartegen

Er is dus een verschil tussen
- corona: nieuw, onbekend - niemand heeft immuniteit
- Spaanse griep: toen was het een nieuw sybtype van influenza, dat in de nadagen van WW1 de ideale voedingsbodem vond om zich masaal te verspreiden
- seizoensgriep: sybtypes van influenza die hier al eens gepasseerd zijn, waardoor er best wel wat immuniteit onder de bevolking zit
- de Onbekende Griep: een vorm van influenza die opnieuw nieuw gaat zijn (mutatie van bestaande vorm), waartegen niemand immuniteit heeft en die dus potentieel honderdduizenden doden kan maken
Je kent me dus een intentie toe of je legt me zelfs bijna woorden in de mond die ik nooit uitgesproken heb: influenza heeft het potentieel om uit te roeien. Maar dat zal alleen gebeuren bij nieuwe subtypes, niet bij de bekende (wegens reeds opgebouwde immuniteit en vaccin beschikbaar).

Het griepvaccin dat je jaarlijks kan krijgen is eigenlijk Russische Roulette:
- ze testen trekkende vogels op welk subtype influenza die bij hebben
- van die (bekende!) subtypes steken ze vaccinmateriaal in de spuit
- ze hopen dat ze goed gegokt hebben
Zo komt het dan ook dat bepaalde jaren het griepvaccin (= een cockatail van eerder ontwikkelde vaccins tegen verschillende, bekende subtypes van influenza) beter "werkt" dan andere: soms is de gok er wat naast.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: De cijfers waar ik naar verwees gaat over het verleden en over wat we "seizoensgriep" noemen
Dat verschil heb ik in het begin van de vorige post gemaakt, en de repliek die daarop volgt blijft gelden, voor het overige is de manier waarop de profylaxis ontwikkeld wordt een samenvatting van mijn post daarvoor.

Een geëvolueerde seizoensgriep is ook altijd een stukje nieuw, immuniteit ertegen op basis van vorige profylaxis is nooit gegarandeerd. Het zit hem net in de vindingrijkheid van het virus om te evolueren tot het toch weer kan doen wat het moet doen - al gaan er vaak wel decennia over tot het iets vindt dat ook effectief is.

Wat daarbij altijd goed helpt is de menselijke zwakte om het in het begin te onderschatten, het af te schrijven als een griepje, en aan te dringen om niet disproportioneel te doen (klinkt bekend niet) zodat het z'n ongehinderd z'n kritische massa kan bereiken.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Fliz schreef:Is dat niet lastig, altijd zo negatief, zuur en sceptisch staan tov alles wat beleidsmakers doen?
We gaan toch niet beginnen discussiëren over de vraag of de wereld een platte schijf dan wel een bol is? Je kan niet ziende blind zijn en horende doof.
De aanpak van en communicatie over corona door onze bewindslieden, is op zijn zachts gezegd toch vatbaar voor kritiek. Een handgreep:
- onze Minister van Volksgezondheid - zelf arts zijnde - die experts uitmaakte voor "dramqueens" toen ze wezen op de ernst van de situatie
- de vaudeville bij de aankoop van mondmaskers waarbij we er in onze gemeente één kregen per inwoner van die omvang dat je het voor paarden kan gebruiken
- de presentaties van de premier: van een klerk aan een ministerie zou men verwachten dat die goed tweetalig is maar van een premier ...
- het weekend effect als het over cijfers gaat in een tijdperk waar IT even snel evolueert als het licht
- de mop ivm het opzet van contact tracing terwijl men bv. in Duitsland eens kan gaan kijken hoe men het daar aanpakt en niet zonder succes
- de aanpak in de woon- en zorgcentra door Dhr. Beke waarbij de media dan na maanden zelf berichten "dat hij nog eens zijn vel heeft kunnen redden ...". Iedereen kon zien dat menig CD&V'er zijn vel wou.
- politici die door het raam klimmen om pers te ontvluchten :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug:

en zo kan ik nog uren doorgaan, ook over andere dossiers in het verleden en nu

en dit alles met als finaal resultaat ... experten die in de clinch geraken met politici die duidelijk een andere agenda hebben dan de beheersing van de crisis met zelfs één onder hen - dan nog de voorzitter van de GEES - die finaal zegt: "als het zo voort gaat, stap ik op want ik wil niet dienen als schaamlapje voor de politiek".

Ik denk dat u verzuring en negativisme verwart met realisme en nuchterheid.

Na enkele inspuitingen met één of ander drug, denk ik in staat te zijn één van de huidige eminenties nog ernstig te nemen maar in normale toestand heb ik het daar enorm moeilijk mee en aan de laatste verkiezingsuitslag en laatste peilingen te zien, ben ik niet meer de enige ...

Trouwens als zij zo zeker zijn van zichzelf, waarom organiseren ze dan nu geen verkiezingen of is het de bedoeling deze bende onder het mom van "continuïteit" toch de 4 jaar te laten uitzwalpen?
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 28 jul 2020, 11:18, in totaal 1 gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef: Trouwens als zij zo zeker zijn van zichzelf, waarom organiseren ze dan nu geen verkiezingen of is het de bedoeling deze bende onder het mom van "continuïteit" toch de 4 jaar te laten uitzwalpen?
hangt vd belangen af hé,
Het volk, volksgezondheid, ... is voor de partijen echt geen prioriteit hoor.

Bv. de MR heeft momenteel de premier, de helft vd ministers en nog 2 man in Europa (of is het enkel reynders).
onderhandelen betekent alleszins afgeven. hun huid duur verkopen of de situatie rekken tot 24 of zelfs nog langer is gewoon mogelijk
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Zonder de minste nuance, integraal akkoord "1207"
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

@koenraaddeconinck: ik kan u alleen maar bijtreden in uw volledige betoog. Maar om hier zelf nog reacties te posten, daar heb ik totaal geen zin meer in. Waar ik dan wel weer zin in heb is een ijskoude Cuba Libre. En die ga ik nu prepareren. :beerchug:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

En laat hem u dubbel en dik smaken. Dit is één van de lessen die "corona" ons toch leert: geniet van elk moment en dat kan zeker met een ijskoude Cuba Libré ! Cheers. Stel je zelfs voor dat dit een afdoend middel zou blijken tegen Corona ... :-D
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

... dan was ik al immuun.. 8)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

ddd schreef:... dan was ik al immuun.. 8)
LOL
1207
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef: Zonder de minste nuance, integraal akkoord "1207"
als voorbeeld
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/28 ... own-light/
Bartje en de PS doen vrolijk verder met hun onzin in hun wereldvreemde cocon.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Bij nader inzien zijn de woorden van de Antwerpse provincie gouverneur wel erg duidelijk. Ik zou graag federaal dezelfde waarschuwing horen van premier Wilmès :

"Verlaat uw stad niet om elders te gaan feesten".

Niet alleen Antwerpen is nu het risicogebied, ook andere delen en steden van het land zijn net zo risicovol, kijk maar naar ZW-Vlaanderen op het kaartje.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

timmermc schreef:Bij nader inzien zijn de woorden van de Antwerpse provincie gouverneur wel erg duidelijk. Ik zou graag federaal dezelfde waarschuwing horen van premier Wilmès :

Waarschijnlijk heeft die uitspraak betrekking op de gewone hardwerkende Vlaming maar niet op een Conner Rousseau bijvoorbeeld.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:
timmermc schreef:Bij nader inzien zijn de woorden van de Antwerpse provincie gouverneur wel erg duidelijk. Ik zou graag federaal dezelfde waarschuwing horen van premier Wilmès :

Waarschijnlijk heeft die uitspraak betrekking op de gewone hardwerkende Vlaming maar niet op een Conner Rousseau bijvoorbeeld.
Beweer jij nu dat dansen in corona-tijden geen keiharde inspanning is … ? :wink:
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

... wel met een mondmasker :beerchug:
Computer(k)nul
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Waarschijnlijk heeft die uitspraak betrekking op de gewone hardwerkende Vlaming maar niet op een Conner Rousseau bijvoorbeeld.
Ik ga maar geen commentaar geven, want meteen zou ik een stempel krijgen van negatief, zuur en sceptisch. Met een ongelukkig leven nog erbij... :smash2:

Oh, wat mis ik Siegfried Bracke en dan die klerk van een Herman Van Rompuy (althans toch volgens N.Farage).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Vandaag in de pers: België heeft vanaf morgen de strengste regels van de EU. Schitterend toch? :roll:

Blijft nog steeds de verwarring bestaan over 5 of 10, ook al verduidelijken ze deze nu, zelfs dan is het moeilijk uit te leggen.

Wat ik wel begrepen heb, Belgen zijn volgens mij het lompste en koppigste volk dat er is. Het enige wat men vroeg was afstand houden, en dat lukt toch echt voor geen meter en half. Ik zie het op het werk, in de winkel, op straat,... de mensen zijn zo laks als de pest. Nee, ik moet uw foto's van uw kat niet zien op uw gsm als dat wil zeggen dat je bijna op mijn schoot moet komen zitten.

Ik ga echt eens een T-shirt bedrukken met: Als ik uw adem kan ruiken staat u te dicht bij.

Toch wel straf dat dit beter lukt in onze omringende landen zonder mondmaskers... De Heilige graal in België... :)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

philippe_d schreef:Toch een goed idee in plaats van al dat manueel schrijfwerk?
Ook goeie ideeën moeten voldoen aan de wet. Ik zal met plezier mijn contactgegevens geven maar niet mij ID kaart laten inlezen.
philippe_d schreef:Ze gaan je niet bedienen, zo simpel is het. Niemand is verplicht om jou te bedienen toch?
Klopt. Ze hebben echter wel de keuze om gewoon mijn gegevens te noteren en iets te verkopen of te eisen dat ze mijn ID kaart inlezen en niets verkopen.

Op de site van de FOD economie staat een voorbeeldformulier.

Verplicht: Datum bezoek, Tafelnr, verblijfperiode (indien van toepassing), Telefoonnr of email. Zelfs naam is niet verplicht. ID kaart inlezen is dus overkill.
Laatst gewijzigd door on4bam 28 jul 2020, 13:33, in totaal 1 gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer

Slafes schreef: Ik ga echt eens een T-shirt bedrukken met: Als ik uw adem kan ruiken staat u te dicht bij.
Gewoon erop zetten in groot lettertype: Als u dit kan lezen, staat u geen 1,5m van mij af.

Benieuwd of sommigen het doorhebben.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Slafes schreef: Toch wel straf dat dit beter lukt in onze omringende landen zonder mondmaskers...
Omdat ze daar discipline hebben. Bij ons is het bv voldoende als iemand zegt "hou aub afstand" om het net niet te doen. Je ziet het in de supermarkt, in de winkelstraat en zelfs in het verkeer.

Zo zijn Belgen. Koppig en eigenzinnig.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Slafes schreef: Toch wel straf dat dit beter lukt in onze omringende landen zonder mondmaskers... De Heilige graal in België... :)
Duitsland, Luxemburg, UK, Frankrijk, Nederland... overal wel mondkapjes verplicht in eoa vorm... Altijd dat gek*k op Belgen... tss

Koppig en eigenzinnig? Eerder zelfmedelijden... 8)
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”