DivX

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

wie kan er mij zeggen hoe ik divx bestanden van 800-900 MB alsnog op een cd'ke kan branden? kunnen die bestanden gehercodeert worden aan een lagere bitrate bvb? zoja, hoe?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Je kan altijd eens experimenteren met tmpgenc

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Cdke van 800Mb kopen of een 700Mb schijfje op een speciale manier branden (niet erg save, één klein kraske en hij is niet meer te lezen dacht ik... ge krijgt meer plaast maar ge offert er error correction voor op dacht ik), maar dan krijg je er wel veel meer op...
Vraag me niet direct hoe je dat doet.
XCD is misschien iets waarop je kan zoeken denk ik :?
NuKeM
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hi A.Y.B.

If you like your movie to survive :-) ... zou ik de AVI maar splitsen in 2X400 MB.
Ik heb er ook zo een paar gedaan, voor de prijs van een CD'tje moet je het zeker niet laten.

Groetjes, Mahi :-D
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

Mahi, hoe splits je zoiets gemakkelijk? voor het hercoderen heb ik virtualdub op het net gevonden, lijkt me te doen wat ik nodig had...
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Splitsen is niet moeilijk, lees er maar is www.doom9.org op na en meer bepaald:

http://www.doom9.org/virtualdub_procedu ... #Splitting

succes ermee ;)

greetz,
Nob

ps. Wat een slechte rip zeg, welke groep released nu nog divxen uit van 900 MB ?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik heb er hier ook 2 van 800 mb juist te veel om mijn cd'kes te overburne :( die mislukke altij ik heb ook de vcd's ervan en da zijn ook isos van 800 mb die ik dus ook niet geburnt krijg

ook recoden dus
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zoals Nob het al gezegd heeft, geen probleem om te splitsen met virtualdub. Indien je Zele niet te ver vindt kan ik het wel eens uitleggen ter hier ter plaatse het duurt nog geen 3 minuten om zo'n film te splitsen. Altijd welkom.

Een goede Divx-AVI is altijd tussen de 695 en de 703 MB voor een duurtijd tot +/- 125 minuten. Langere speeltijden moeten meestal op twee CD's gezet worden. Alles hangt een beetje af van de compressibiliteit van de beelden.
Snel bewegend, kleurrijk en veel detail halen de compressibiliteit naar beneden. Alle lectuur daarover vindt je op de link van Nob onder GordianKnot encoding.

Divx'en van het Net zijn meestal van bedenkelijke kwaliteit, let daarom op de grootte, alles wat niet tussen de twee eerder vermelde waarden valt is verdacht.

Groetjes, Mahi
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wat de re-encoding betreft, raad ik het je af hoor. Het zal de bestaande fouten in de rip alleen maar versterken. Elke encoding is kwaliteitsverlies.
En meestal wordt de file groter wanneer je hem nog eens door Virtualdub draaid. :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”