DivX
- All Your Base
- Plus Member
wie kan er mij zeggen hoe ik divx bestanden van 800-900 MB alsnog op een cd'ke kan branden? kunnen die bestanden gehercodeert worden aan een lagere bitrate bvb? zoja, hoe?
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Cdke van 800Mb kopen of een 700Mb schijfje op een speciale manier branden (niet erg save, één klein kraske en hij is niet meer te lezen dacht ik... ge krijgt meer plaast maar ge offert er error correction voor op dacht ik), maar dan krijg je er wel veel meer op...
Vraag me niet direct hoe je dat doet.
XCD is misschien iets waarop je kan zoeken denk ik
Vraag me niet direct hoe je dat doet.
XCD is misschien iets waarop je kan zoeken denk ik
NuKeM
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Hi A.Y.B.
If you like your movie to survive ... zou ik de AVI maar splitsen in 2X400 MB.
Ik heb er ook zo een paar gedaan, voor de prijs van een CD'tje moet je het zeker niet laten.
Groetjes, Mahi
If you like your movie to survive ... zou ik de AVI maar splitsen in 2X400 MB.
Ik heb er ook zo een paar gedaan, voor de prijs van een CD'tje moet je het zeker niet laten.
Groetjes, Mahi
- All Your Base
- Plus Member
Mahi, hoe splits je zoiets gemakkelijk? voor het hercoderen heb ik virtualdub op het net gevonden, lijkt me te doen wat ik nodig had...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Splitsen is niet moeilijk, lees er maar is www.doom9.org op na en meer bepaald:
http://www.doom9.org/virtualdub_procedu ... #Splitting
succes ermee
greetz,
Nob
ps. Wat een slechte rip zeg, welke groep released nu nog divxen uit van 900 MB ?
http://www.doom9.org/virtualdub_procedu ... #Splitting
succes ermee
greetz,
Nob
ps. Wat een slechte rip zeg, welke groep released nu nog divxen uit van 900 MB ?
-
- Administrator
- Contacteer:
- Mahimahi
- Elite Poster
Zoals Nob het al gezegd heeft, geen probleem om te splitsen met virtualdub. Indien je Zele niet te ver vindt kan ik het wel eens uitleggen ter hier ter plaatse het duurt nog geen 3 minuten om zo'n film te splitsen. Altijd welkom.
Een goede Divx-AVI is altijd tussen de 695 en de 703 MB voor een duurtijd tot +/- 125 minuten. Langere speeltijden moeten meestal op twee CD's gezet worden. Alles hangt een beetje af van de compressibiliteit van de beelden.
Snel bewegend, kleurrijk en veel detail halen de compressibiliteit naar beneden. Alle lectuur daarover vindt je op de link van Nob onder GordianKnot encoding.
Divx'en van het Net zijn meestal van bedenkelijke kwaliteit, let daarom op de grootte, alles wat niet tussen de twee eerder vermelde waarden valt is verdacht.
Groetjes, Mahi
Een goede Divx-AVI is altijd tussen de 695 en de 703 MB voor een duurtijd tot +/- 125 minuten. Langere speeltijden moeten meestal op twee CD's gezet worden. Alles hangt een beetje af van de compressibiliteit van de beelden.
Snel bewegend, kleurrijk en veel detail halen de compressibiliteit naar beneden. Alle lectuur daarover vindt je op de link van Nob onder GordianKnot encoding.
Divx'en van het Net zijn meestal van bedenkelijke kwaliteit, let daarom op de grootte, alles wat niet tussen de twee eerder vermelde waarden valt is verdacht.
Groetjes, Mahi
- Mahimahi
- Elite Poster
Wat de re-encoding betreft, raad ik het je af hoor. Het zal de bestaande fouten in de rip alleen maar versterken. Elke encoding is kwaliteitsverlies.
En meestal wordt de file groter wanneer je hem nog eens door Virtualdub draaid.
En meestal wordt de file groter wanneer je hem nog eens door Virtualdub draaid.