Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Unicorn1 schreef:
Bullshit geknipt

+ 56000 besmette en 9800 overleden mensen, op 11.4 miljoen jongens.
In italie e is 99% overleden doordat ze al problemen hadden
Kijk eens naar de reportage in Terzake van woensdag. Twee gezonde mannen 40-er en 50-er. Ze hebben het overleefd. Laat je daarna maar "meeslepen met de bangmakerij".

Kan je ook eens zeggen hoeveel doden je aanvaardbaar vindt? Hoeveel besmettingen waarvan een percentage blijvende letsels of lange revalidatie nodig heeft vindt je aanvaardbaar?
Enig idee wat de medische kosten tot nu toe geweest zijn?
Blijf je bij je standpunt als iemand uit je gezin of naaste familie besmet wordt en sterft/blijvend letsel heeft?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

En ik die dacht dat jij het echt niet door had ;-)
En die regeltjes kan je dan best ook ineens uitbreiden naar de privésfeer, alles(indoor) boven de 10 gasten of meer dan 2 families verbieden.
Ik vraag me echt af hoeveel maanden er nog moeten overgaan vooraleer ze de juiste maatregelen gaan treffen.
Morgen gaan ze weer wat verder in het burgertje pesten met maatregelen die geen hol uitmaken.

Kan je ook eens zeggen hoeveel doden je aanvaardbaar vindt? Hoeveel besmettingen waarvan een percentage blijvende letsels of lange revalidatie nodig heeft vindt je aanvaardbaar?
Blijf je bij je standpunt als iemand uit je gezin of naaste familie besmet wordt en sterft/blijvend letsel heeft?
Dat zijn gewoon verkeerde vragen..
Hoeveel influenza doden vind je aanvaardbaar? Iedereen vaccineren ? Iedereen boven de 70 in quarantaine ?
Hoeveel verkeersdoden vind je aanvaardbaar ? Morgen allemaal tegen 30km/u naar de zee of de Ardennen ?
Hoeveel tabaksdoden vind je aanvaardbaar ? Sigaretten verbieden ?

Sinds wanneer zijn we ons gezond verstand verloren ? Sinds wanneer kunnen we zelf(als individu) niet meer beslissen wat we aanvaardbaar of risicovol vinden en wat niet ?
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Je kan er niet vanuit gaan dat iedereen even slim met burgerzin omgaat, vandaar dat er duidelijke richtlijnen moeten komen wat mag en wat niet mag.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

mailracer schreef:Je kan er niet vanuit gaan dat iedereen even slim met burgerzin omgaat, vandaar dat er duidelijke richtlijnen moeten komen wat mag en wat niet mag.
Maar die richtlijnen zijn er niet.

Nu heeft elke stad eigen richtlijnen en is discussie gegarandeerd
De meir in ‘t stad om 5u ‘s morgesn is niet druk, of wel?

Masker verplicht of niet?
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:?
Iemand heeft ooit eens de vergelijking gemaakt dat een duur medicijn, om een baby met een ongeneeslijke ziekte een beter leven te geven evenveel heeft gekost om een persoon uit een risicogroep enkele jaren extra te geven.
Medische kosten en economisch verliezen samen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Iemand die post van bullshit en al de rest dus zit te negeren hoeft van mij geen reactie terug verwachten.

Als er hier 1 bijna op 100% safe zit te spelen dan ben ik het wel.

Ik ben voor enkele maatregelen zoals wat afstand houden enzo , dat hielp ook, 99% heeft minstens 5 maand geen masker gedragen, corona was zo goed als weg. Maskers zijn niet nodig, geven een vals gevoel van veiligheid ook en ik merk op dat velen daardoor denken ik ben goed bezig, ik ben safe, er kan niks gebeuren dus ze nemen vele andere zaken niet meer ernstig genoeg.

Maskers zijn onhygiënisch en hebben weinig tot zelfs geen nut als 1) Niet iedereen een masker draagt die aan de normen voldoen. 2) Niet iedereen correct draagt. 3) niet iedere dag wast 4) Niet correct wegsteekt daarmee bedoel ik de meeste steke het gewoon in hunne broekzak of hangen het aan den autospiegel enz... niet goed dus. En ik zie er ook die aan de zijkanten of gewoon open zijn of opengaan, zinloos, zinloos is het.
1 grote broeihaard van bacteriën en de boel vliegt er bij velen door maar ze snappen dat niet. Zijn experts die dat ook zeggen.

Die maskers zo doorduwen nu is om hun geklungel weg te moffelen maar evenzeer omdat het geld opbrengt.
Zelfs de tijd schrijft dit wat dat geklungel betreft en nu gaan ze tegen elkaar gaan opboksen, spierballengerol van wie het verste gaat in de stasi regels.

En als laatste nog even over wrm ik zelfs veiliger ben dan bijna eender wie; omdat ik bijna niet buiten kom.
Ik ga niet naar de cafe's. ( 1 keer geweest in een taverne waar ze alle regels respecteerden anders zou ik er snel weg zijn).
Ik ga niet op restaurant.
Ik ga niet naar de zee.
Ik ga niet naar de cinema.
Ik ga niet naar een pretpark.
Ik ga niet naar de winkels.
Ik ga al zeker niet naar drukke winkelstraten.
Ik hou en en ga ook niet naar bv BBQ stuff en dergelijke meer.
Op gebiedt van werk heb ik ook geluk omdat ik toch thuis zit dus ook dat heb ik voor de moment al niet.
En veelal zie ik dagelijks/wekelijks dezelfde mensen ook en veel zijn dat er niet.
Ik heb voor de moment nog geen masker moeten opzetten, indien mogelijk ontwijk ik zoveel ik maar kan.
Dusja, als ik al buiten kom is het om de hond buiten te laten en mijne vuilbak en eens bij de ouders en dat is het zo'n beetje.

Ik wil wel eens zien wie beter doet en veiliger doet dan mij? Heel benieuwd. Maar mensen beginnen meteen te flippen als ze lezen dienen is niet voor maskers , paniek paniek, krijg ik te lezen (niet hier) dat ik ziek moet worden en de corona moet krijgen.

Al die hypocrieten er toch zijn die zelf goeie 5 maand geen masker hebben gedragen komen nu eens de moraalridders uithangen, ik zou graag eens een vlieg zijn en eens zien hoevelen er zich aan alle regels houden en zeker wat dat masker zijnde betreft. Wees maar zeker vele het bv niet iedere dag wassen enz...
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Hoera, het regent aan de kust en dat tijdens de eerste dag mondmaskerplicht.

Wat nu met de mensen die het heerlijk vinden om tijdens deze verfrissende regenbuien toch wat te willen wandelen op de zeedijk...
Het papieren maskertje word na een tijdje zeiknat en kleeft gelijk een nat geworden vieze krant aan neus en mond. Of het stoffen masker geeft je een gevoel van een natte vaatdoek voor je mond te krijgen.
:smash2: Wat een geouwehoer allemaal.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
1207
Elite Poster
Elite Poster

Unicorn1 schreef: corona was zo goed als weg. ..
corona is nooit zo goed als weg geweest

het laagste cijfer was 80 besmettingen per dag, toen begon men te versoepelen
80x30 moogt gij uitrekenen en dat getal moogt ge dan vermenigvuldigen met een factor x voor de ongedecteerden.

vervelend blijft die 14 dagen
laatste versoepeling was juli en sindsdien is het aan het ontaarden
nu heeft men een pr-verhaaltje afgestoken na de laatste vielgheidsraad maar de facto is er niet verstrengd. Dat virus krijgt dus ondertussen al bijna 4 weken vrij spel.

de toestand is erger als begin maart,
Ik ken het politieke zelfbedrog dat er nu minder ongedecteerden zijn dus dat het minder erg zou zijn.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Tijd voor de voorraad weer wat extra op te drijven.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

iceke schreef: Sinds wanneer zijn we ons gezond verstand verloren ? Sinds wanneer kunnen we zelf(als individu) niet meer beslissen wat we aanvaardbaar of risicovol vinden en wat niet ?
Sinds "we" haast stonden te vechten om een paar pakken WC papier. :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

on4bam schreef: Sinds "we" haast stonden te vechten om een paar pakken WC papier. :wink:
Dat was al veel eerder hoor, toen we corona maar "een griepje" noemden en dus geen probleem zagen om te gaan skiën in risicogebieden.

Intussen zijn we zes maanden verder en zijn er nog steeds mensen die het geen probleem vinden om naar de Spaanse en Franse costa's te trekken "want het is daar veiliger dan in Blankenberge". Nochtans hoor je van mensen die daar ter plaatse waren dat de discotheken er open zijn en dat ze er leven alsof er nooit corona is geweest.

En onze overheid zag dat het goed was.

Wat ontspoort (vooral in de op sensatie beluste media)? Een driejarige die vorige jaar stierf aan kanker was toen een drama voor zijn of haar familie en daar bleef het bij wat de maatschappij betreft. Verschrikkelijk erg, maar zo'n dingen gebeuren nu eenmaal. Wat gebeurt er nu eenzelfde kind met terminale kanker in corona tijden sterft? Dan krijgt dit een item in het journaal van bijna tien minuten en zeggen we dat het een corona slachtoffer is. Omdat het meisje door corona stierf of omdat ze naast haar terminale kanker OOK positief had getest op corona. Wie zal het zeggen? Stop dan aub met te zeggen een kind van drie stierf door corona. Want dat weten de journalisten niet, vermits ze uit "respect voor de familie" niet weten wat dat kind dat al een hele tijd in het ziekenhuis lag als effectieve aandoening had.
Laatst gewijzigd door phil48 25 jul 2020, 11:54, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

on4bam schreef: Sinds "we" haast stonden te vechten om een paar pakken WC papier. :wink:
Yep. Alle politieke, geloofs- of andere overtuigingen ten spijt, alle goede of slechte bedoelingen ten spijt,... heeft dit voorval overduidelijk bewezen dat de "mens" anno 2020 eigenlijk zijn status van oermens van miljoenen jaren geleden nooit ontgroeid is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
1207
Elite Poster
Elite Poster

erm
200 000j max leeft de mens
de dinosauriërs liepen 150 miljoen jaar op de planeet rond, of nog langer

we hebben nog eventjes te gaan
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Bij deze dan: status van oermens van 200.000 jaar geleden nooit ontgroeid. 8)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Eens te meer "mensDOM" en "dierenRIJK" ... meer van toepassing dan ooit.

En wat is er veranderd door de eeuwen heen ... ? Nul, nada, noppes, njet ...

Als je kijkt door de eeuwen heen, zijn "bestuurders" altijd machtswellustelingen enkel gedreven door de oneindige zucht naar macht, geld, ego, prestige, etc. en dit op enkele zeldzame uitzonderingen na die deze regel bevestigen

Dit illustreert perfect de "kwaliteiten" van onze huidige bewindslieden, exclusief bestaande uit klassieke partijden, niet dan NVA een haar beter is. Extreem egoïstisch, narcistisch, opportunistisch, elitair maw. dikke, vette nullen. En sommigen krijgen dan nog stemmen van veel burgers ... die zelf niet verder kijken dan hun eigen masker.

Dit verklaart de actualiteit wat covid betreft.

@ Iceke: wat denk jij van de huidige toestand? Ik had liever gehad dat uw voorspellingen waren uitgekomen ....
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

De wereld is een schouwtoneel, ieder krijgt een rol en speelt een deel... (Shakespeare)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef:Eens te meer "mensDOM" en "dierenRIJK" ... meer van toepassing dan ooit.
....
Zieke dieren worden door de groep afgestoten, zullen we dat dan maar doen met onze risico-zieke-mensen ? :nono:

gelukkig was je opmerking zo niet bedoeld met je verwijzing naar het politieke schouwspel.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Wat zeggen jullie hier van?

https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/63- ... ~a786b56d/

https://www.hln.be/in-de-buurt/oostende ... ~a15a1f44/

Ik vrees dat we meer van zulke taferelen zullen mogen verwachten, het wordt spannende tijden. :cry:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Bwa, hier zijn leden die de eerste link gaan klasseren onder de noemer racisme omdat erbij vermeld wordt van welk land ze afkomstig is. Dat ze die andere vrouw geschopt en geslagen heeft is van ondergeschikt belang. Fait divers weet je wel.
1207
Elite Poster
Elite Poster

de boete is voor het masker, de rest zal wel geseponeerd worden met 1 of ander excuus
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Zo..nog wat disproportioneel geweld van agent....
pepperspray, klap id hals, schoppen en vuistslag in gezicht...., en op einde..'ga gsm in beslag nemen van iedereen die filmt'...Als hij toch zo zeker is van zijn stuk.
Niet geschikt voor de job.
P.S. ik praat gedrag jongere ook niet goed die bloed vanonder zijn nagels pest.

P.s. agent die komt versterking bieden draagt zelf geen...
dus daarvoor wordt een minderjarige in elkaar geklopt.
IMG_20200726_001404.jpg
https://www.focus-wtv.be/nieuws/agent-p ... handig-aan

[tweet][/tweet]
Bijlagen
IMG_20200726_002222.jpg
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Filmpje ook gezien.
Tja, hoeveel keer moest de agent het dan beleefd vragen? Politie zijn ook maar mensen, en er zal wel een voorgeschiedenis zijn die we niet kennen... Zo'n filmpjes beginnen ook altijd ergens halfweg. Titel is trouwens verkeerd. Politie gebruikt geen buitensporig geweld omdat die gast geen mondmasker draagt, maar wel omdat hij hem blijft treiteren en alle medewerking weigert. He learned the hard way :cop:
Langs de ene kant moet er meer blauw op straat en moet het gepamper stoppen, maar als ze dan eens hard uithalen is het ook niet goed :roll:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik baal hiervan:

[youtube]FgDFzAp0PzI[/youtube]

in journaal zegt hij zelf dat de maskers het virus niet tegenhouden, en dat wordt hier dus bevestigd:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4293953/
Since the coronavirus is an extremely small virus, it can pass through the pores of both the surgical mask and N95 respirator.
Het is dus gezondheidstheater, want die maskers werken dus NIET.

En dan krijg je de uitvoerders van deze maatregelen, zoals die flikken vandaag die met hun busje pepperspray een puber bewerken omdat hij geen masker draagt, en GAS boetes, ... gasten met een te laag IQ om zelf de research te lezen, domme uitvoerders van een paar politici met een agenda, die ons nu allemaal aan de muilkorf willen.

https://www.hln.be/video/veel-goodwill- ... en~p158536

Want vandaag op de MTB tocht moest ik rechtsomkeer maken aan het Donkmeer, muilkorfplicht GVD dan nog op een bospad van 2m breed ... IDIOTS

Geef die uitvoerders met een laag IQ dan ipv een pepperspray busje, een taser, en dan kan je zelf zien hoe het dan uit de hand loopt bij het niet tonen van je ID

Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

ub4b schreef:Het is dus gezondheidstheater, want die maskers werken dus NIET.
NIET = 0%.
WEL = 100%
Iets daar tussenin is de welbefaamde grijze zone.
Dus, 't ja, het zal kiezen worden hé.

Dat onze "beleidsmakers" én experten geen 100% duidelijkheid creëren lijkt me duidelijk.
Maar laat ons eerlijk zijn: om het voor iedereen klaar en duidelijk te laten zijn is ook onbegonnen werk.
Dat onze "beleidsmakers" én experten eerder focussen op "geen paniek" versus "zo duidelijk mogelijk zijn" is intussen ook wel duidelijk.

Soms kan het nuttig zijn om eens te kijken welke diverse visies (in de breedste zin van het woord) ontwikkeld werden tijdens een andere pandemie zoals bijvoorbeeld de Zwarte Dood (1347 - 1352). De gelijkenis is vaak treffend...

Welke ook je visie is: zorg goed voor jezelf en je naasten.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Welke ook je visie is: zorg goed voor jezelf en je naasten.
Iedereen met gezond verstand weet dat het dragen van een stoffen mondmasker gedurende langere tijd een broeihaard van bacteriën is.
Papieren maskertjes zijn daarom stukken beter, maar ook deze worden te lang gedragen. Bovendien zijn die maskertjes voor vooral ouderen een relatief grote extra uitgave bovenop hun al kleine pensioen.

Het is overigens absoluut niet bewezen, hoewel ze het proberen te doen geloven, dat een mondmasker je vrijwaart van het virus minder snel op te lopen. Als je ziet hoeveel beschermingskledij, FFP maskers, gelaatsschermen de verzorging in een IC draagt en daarbij toch soms besmet word...
Dat onze "beleidsmakers" én experten eerder focussen op "geen paniek" versus "zo duidelijk mogelijk zijn" is intussen ook wel duidelijk.
Alles en elke maatregel is goed om het vee te sussen en daarbij zolang mogelijk de toerismesector en economie open te houden.
Overal een algemene mondmaskerplicht invoeren zal weinig helpen bij het virus. We merkten al vanaf Maart dat het enige efficiënte middel om dit virus wat in te dijken een lockdown was.

Lege straten, lege dijken, lege café's, lege winkels, geen reizen... enkel dit hielp om deze pandemie op een relatief korte periode naar beneden te duwen. Contacten met mensen onderling mijden is momenteel de enige medicatie die helpt bij dit virus..
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

timmermc schreef:hoewel ze het proberen te doen geloven, dat een mondmasker je vrijwaart van het virus minder snel op te lopen
Het mondmasker dat iedereen draagt is niet om uzelf te beschermen, wel om te vermijden dat jij - mocht je al besmet zijn, maar nog geen symptomen vertonen - de besmetting niet per ongeluk verder kan verspreiden.
Zo'n stoffen of papieren ding is zeker niet zaligmakend (zie hieronder), maar het zal de omvang van de verspreiding wel inperken. Nies eens met en zonder mondmasker en kijk waar de spatten terechtkomen in beide scenario's :).

Covid virus diameter: 65-125 nm (65 nanometer = 0,065 micrometer) -> bron
FFP2
moeten minstens 94% van de in de lucht aanwezige deeltjes tot een grootte van 0,6 μm opvangen
FFP3
een vereiste bescherming van minstens 99% tegen deeltjes tot een grootte van 0,6 μm
bron

Correct me if I'm wrong, maar
FFP2/3 is gemaakt om 0,5µm tegen te houden, het coronavirus is 0,065-0,125µm en dus zal een aantal virusdeeltjes er toch door raken zeker?
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Correct me if I'm wrong, maar
FFP2/3 is gemaakt om 0,5µm tegen te houden, het coronavirus is 0,065-0,125µm en dus zal een aantal virusdeeltjes er toch door raken zeker?
Beide FFP2/3 zijn van een beschermingsklasse 0,6 µm, Waarvan eigenlijk FFP3 jezelf het best beschermd tegen een virus of andere ziekteverwekker. Die bieden dan momenteel de beste aansluiting rondom je gezicht en neus als mondmasker. Maar zijn reteduur.
Of de Covid virus partikels er toch doorraken, moeilijk te zeggen en er is tot vandaag niet iemand die staalhard durft te beweren dat dit type masker alleen een absolute bescherming biedt voor dit Covid. Men gaat ervan uit dat indien iemand toch zou besmet raken bij het dragen van dit type masker er een verkeerde handeling met het masker zelf heeft plaatsgevonden, of in het dragen ervan. Wat redelijk lijkt, maar toch... het blijft een raar beestje dat virus.

Die chirurgische of zelfgemaakte maskertjes die nu algemeen gedragen worden bieden totaal geen bescherming voor jezelf wanneer je dichtbij iemand staat die geen masker draagt of zelfs een masker draagt dat verzadigd is van vocht. Dit soort maskertjes moet eigenlijk heel snel vervangen worden voordat het de kans krijgt om verzadigd te worden door je vochtige adem, anders heeft het geen enkele zin om deze verder te blijven ophouden en met het idee rond te lopen dat je hiermee een ander kan beschermen.
Denk nu absoluut niet dat de Zeedijk of winkelstraat 100% veiliger is met het idee van een ganse dag en iedereen maskertjes. 'k Wou dat er een soort UV-bril bestond die je laat zien hoeveel van die Covid doorweekte maskertjes daar nu rondlopen.

Net zoals Maggie De Block het enkele maanden geleden reeds zei: Het kan een vals gevoel geven.

PS.: Wanneer de horeca zaak je gratis een vers mondmaskertje aanbied bij registratie voor een tafeltje. Dat zou pas een veilig initiatief naar klanten toe zijn, dan pas kan je zeggen dat je als horeca uitbater begaan bent met het welzijn van je klanten.
Laatst gewijzigd door timmermc 26 jul 2020, 10:11, in totaal 2 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Het is me al effen duidelijk dat we nog altijd ver van huis zijn. Sommige reacties hierboven zijn van het zelfde kaliber als van die jonge gast in dat filmpje (en ja, de agent gaat vervolgens zwaar over de schreef). Het vooral zelf beter weten en daarom vooral tegendraads willen doen, en liefst met zoveel mogelijk tam tam en stoere taal. En ik denk niet dat dat een paar enkelingen zijn, dit is een paar percent van de bevolking.
10 Vlaamse medische experts komen in de pers zeggen dat contacten zoveel mogelijk moeten vermeden worden en er bij contacten mondmaskers moeten gedragen worden, maar ja, die ene website zegt wel dat mondmaskers niet helpen ! En 95% van de bevolking draag mooi overal een mondmasker, wat een meelopende schapen zijn dat allemaal !
En ja, uiteraard zijn er een hoop tegenstrijdigheden tussen vroeger en nu, of zelfs tussen nu en nu, maar ik ga er wel van uit dat die experts buiten hun media-optredens het hele gebeuren, op een wetenschappelijke manier, op de voet volgen, en niet hun tijd zitten te verdoen op forums.

Trouwens, er zitten hier veel IT'ers. Dan zou je moeten weten hoe het voelt als je voor de zoveelste keer iemand moet depanneren omdat hij nog altijd zijn superzwak paswoord overal gebruikt, de meest random programmaatjes installeert, en nog altijd geen backups neemt van zijn foto's, en je daarom al voor de 10de keer hem uit de nood moet helpen omdat hij gehackt is, of een cryptolocker opgelopen is, en weer eens een hoop data kwijt is.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Het is en blijft 'ik' en 'mijn gemak', de andere, who cares. Bende egoïstische eikels dat we hier toch zijn.

In onze hobby groep hebben we preventief besloten - in onderling overleg - dat we even een pauze inlassen, want een van onze leden is dagelijks in contact met mensen van 70+. Als de infectie graad terug naar beneden is, zullen we wel zien. Ondertussen houden we gewoon virtueel contact.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

De mondmaskerplicht kan ik nog mee leven, maar zeg gewoon waar, of maak het algemeen.

Dagelijks door Antwerpen met de fiets, tussen 5-6u en terug tussen 15-17u. 's Morgens kom ik bijna geen volk tegen, ook niet op de plaats waar het nauwst contact is, de voetgangerstunnel. 's Avonds is wat anders. Dus daar een masker. Vervelend 's morgens maar ok.

Ik moet gewoon weten vanaf waar, niet een lijst met straten. Als het te hinderlijk blijkt, dan is het voorlopig terug met de auto naar het werk.
1207
Elite Poster
Elite Poster

MichelJ schreef:De mondmaskerplicht kan ik nog mee leven, maar zeg gewoon waar, of maak het algemeen..
ik pleit ook voor een algemene mondmaskerplicht op het het hele grondgebied vd gemeente

maar:
men wil toch een centje aan boetes meepikken
1 of andere broer van een schepen zal wel een centje verdienen aan signalisatieborden
we willen kunnen blijven discussiëren en politieke partijen blijven bezig met hun koehandel (die straat wel, die straat neit en daarvoor krijgt ge dan uwe nachtwinkel dicht om 22u)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Elke stad kan dit voor zichzelf bepalen, en dat is een goeie zaak. Anders kunnen we de gemeenten en burgemeesters afschaffen en alles rechtstreeks door de regering laten beslissen.
Op andere domeinen is dit toch ook zo.
bv. Nachtlawaai, als je een haan hebt die 's morgens luid kraait. Dan zal een in een boerengat anders bekeken worden dan in een appartement in de stad.
Idem met mondmaskers. Er zijn steden met veel drukke winkelstraten, waar het enig nut heeft, en plaatsen waar weinig mensen wonen en het overkill is.
1207
Elite Poster
Elite Poster

Stroper schreef:Elke stad kan dit voor zichzelf bepalen, en dat is een goeie zaak. Anders kunnen we de gemeenten en burgemeesters afschaffen en alles rechtstreeks door de regering laten beslissen.
wil je duidelijkheid moet het overal hetzelfde zijn en ik denk dat we nu in een situatie zitten waar dat voor een keertje niet slecht zou zijn.
gewoon op het hele grondgebied. Bospadje, dijk, winkelstraat of park maakt geen verschil tot cijfers echt zakken.

in half W-Vlaanderen is het mondmasker overal verplicht, in de grootste hotspot en coronabrandhaard? na 5u vergaderen raakte men niet verder als het verkleinen van de bubbel en boete in drukke straten, eenvoudige duidelijke criteria doen we niet dus gaan we vanaf morgen zeveren over drukte.
Rivierenhof is nu al druk, maar dat bedoelt men natuurlijk niet met drukke straat :)
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

timmermc schreef: Lege straten, lege dijken, lege café's, lege winkels, geen reizen... enkel dit hielp om deze pandemie op een relatief korte periode naar beneden te duwen.
Kan je eenmalig doen, maar niet een tweede keer. Eén. Niemand zal het nog accepteren. Twee. Dan gaat het land bankroet, want wie moet dan al die uitkeringen en premies betalen? Drie. Dan moet je alle grenzen sluiten en dat kun je niet als je een doorreisland bent als België.
timmermc schreef:Contacten met mensen onderling mijden is momenteel de enige medicatie die helpt bij dit virus..
Dat kan je vragen als je onderdanen Chinezen zijn, maar Belgen? Nee. Ofwel doen ze alsof ze de regels niet kennen (hoe? is een mondkapje in winkels verplicht? Wist in niks van hoor) ofwel zullen ze de regels bewust negeren.

Het enige dat helpt is zwaar beboeten, tot de burger het leert.
1207 schreef: in half W-Vlaanderen is het mondmasker overal verplicht, in de grootste hotspot en coronabrandhaard? na 5u vergaderen raakte men niet verder als het verkleinen van de bubbel en boete in drukke straten, eenvoudige duidelijke criteria doen we niet dus gaan we vanaf morgen zeveren over drukte.
Wat had je dan verwacht met iemand als BdW aan het roer? Die gaat echt niet in tegen zijn achterban en die achterban gelooft niet in corona, want corona vind je (volgens HEN) enkel in de clusters van de M*** en de J***. Alleen mag hij dat niet luidop zeggen en al zeker niet aanpakken, want dan ben je een racist. En dus modderen we maar wat aan hé.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef:Ik baal hiervan:
Het is dus gezondheidstheater, want die maskers werken dus NIET.
107740044_1748108392023490_9206056164455738222_n.jpg
zucht....Al die 'pseudo-wetenschappers' hier met hun fake news show. Toch mensen met wat -gezond- verstand hier op forum? Blijkbaar niet, de maskers vallen af. :eek: Is voor iedereen moeilijk nu!
En alles uit de kast halen, om te poneren dat een mondmasker nutteloos & gevaarlijk is...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202007 ... Ok-cqpZ4-I

'Masks are actually more effective at capturing smaller particles than many people believe. Empirical data finds that masks are actually highly effective at capturing smaller particles.'
https://smartairfilters.com/en/blog/wha ... QocdXTZgV8

The COVID-19 virus itself is indeed smaller than the N95 filter size, but the virus always travels attached to larger particles that are consistently snared by the filter. And even if the particles were smaller than the N95 filter size, the erratic motion of particles that size and the electrostatic attraction generated by the mask means they would be consistently caught as well.
https://eu.usatoday.com/story/news/fact ... 15HyOJigdU

wetenschappelijke studies en meta-studies (31 uit 2020), chronologisch geordend, waaruit blijkt dat mondmaskers efficiënt zijn het tegenhouden van virale verspreiding.
https://threader.app/thread/12791443998 ... 3PsOxeBks4
107497032_1533319976871261_3864131784690697017_n.jpg
Als je dan nog durft te beweren dat maskers geen zin hebben, verhuis dan naar Brazilië en kom in een hospitaal terecht en stuur dan nog een berichtje op userbase (als je nog kan). :cry:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/on ... ~ac18834c/
EK0BOhhWsAAjcZf.jpg
Laatst gewijzigd door satsurfer 26 jul 2020, 13:19, in totaal 1 gewijzigd.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

En alles uit de kast halen, om te zeggen dat een mondmasker nutteloos & gevaarlijk is...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202007 ... Ok-cqpZ4-I
We mogen ons dus, naar het idee van deze kwakzalver verwachten aan een Ronde van Frankrijk, voetbalmatchen, etc...met een mondmasker.
Gezien deze toch geen zuurstof problemen opleveren.

Engelsman zekers? :roll:
1207
Elite Poster
Elite Poster

phil48 schreef:Wat had je dan verwacht met iemand als BdW aan het roer?
wedden dat 'm ni bevoegd was gisteren :) (Berx is provinciaal)
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

1207 schreef: De meir in ‘t stad om 5u ‘s morgesn is niet druk, of wel?

Masker verplicht of niet?
's nachts sta je voor het rood aan een baan zonder verkeer.
Rij je door?
1207
Elite Poster
Elite Poster

warpozio2 schreef: 's nachts sta je voor het rood aan een baan zonder verkeer.
Rij je door?
`

Een Belg uiteraard niet
de Duitser wel en daarom is Vlaanderen nu oranje en A'pen dieprood.
maar die ene keer de regels overtreden kan nooit geen kwaad hé
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

timmermc schreef:We mogen ons dus, naar het idee van deze kwakzalver verwachten aan een Ronde van Frankrijk, voetbalmatchen, etc...met een mondmasker.
Gezien deze toch geen zuurstof problemen opleveren.
Engelsman zekers? :roll:
Heeft hij dat gezegd? Ik bekijk de feiten. (Specialist & meetmateriaal) Jij?
107740044_1748108392023490_9206056164455738222_n.jpg
nog kwakzalver? :eek:
[youtube]1i5qwtb_pOA[/youtube]

Kan U mij feiten geven? Gaat erom dat ze beter vanaf de versoepeling hadden verplicht maskers te dragen in winkels/openbare gebouwen/drukke winkelstraten. En al die non-argumenten zijn BULLshit. En ik ga proberen niet meer te reageren op deze niet wetenschappelijk onderbouwde antwoorden.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”