ddd schreef:koenraaddeconinck schreef:Hoe pak je corona best aan ? Nog doeltreffender dan een vaccin
En ook dit is weer fake... is geen WO 2 uitrusting. Even gegoogeld, en blijkt een foto van 1958 te zijn uit Algerije.
Of je had er een
achter moeten zetten..
Dank voor deze rechtzetting: juist is juist. Ben dit toevallig gewoon op een facebook pagina van iemand hier op het werk tegen gekomen.
De historische context interesseert me minder maar ik vind wel dat de boodschap telt: zolang er ezels rondlopen die niet willen snappen (want het is hier voor mijn niet van "niet kunnen" maar eerder van "niet willen wegens mijn vrijheid, mijn blijheid") wat er aan de hand is, zal deze crisis nooit onder controle geraken.
Dus sluit de ezels op en doe verder met de beperkte groep die wel blijk geeft van sociale verantwoordelijkheidszin, gezond verstand en goede wil.
OK, de politici hebben zich de afgelopen dagen weer van hun beste kant getoond - maar ik had niet meer verwacht, au contraire - door halfslachtige maatregelen te nemen omwille van plat electoraal belang waarvoor ze mee op de buik moeten gaan voor hun broodheren die hun campagnes rijkelijk financieren en bijkomende lucratieve jobs bezorgen in raden van bestuur, etc. België heeft zijn reputatie "Palermo van het Noorden" met de allergrootste glans opnieuw getoond.
Dus nogmaals, wat we nu terug mee maken is het gevolg van:
- corrupte politici, als vazallen van even corrupte partijen, die falen over zowat de hele lijn maar er toch telkens met glans in slagen om alternatieve mogelijkheden qua regeringsvorming op dictatoriale wijze in de kiem te smoren
- orde handhavers die wantoestanden niet kunnen of mogen ? aanpakken
- met als gevolg het niet en onwillekeurig sanctioneren van overtredingen
- met als gevolg dat de "hete aardappel" doorgeschoven wordt naar het lokaal niveau met verschillende regels in verschillende gemeenten die ook nog eens kunnen variëren van straat tot straat en zeedijk tot zeedijk. Nogmaals: il faut le faire
- en een groot deel van de bevolking met het verstand van een mier en die niet snapt wat ze op het spel zetten.
Ik begin bijna te denken dat ook onze regering de bevolking wat wil uitdunnen. Ook op die manier los je veel problemen: minder uit te betalen pensioenen, ziekte- en invaliditeitsuitkeringen, etc. Tegelijkertijd verklein je ook de ecologische voetafdruk van dit apenland, etc. etc.
En nu nog de opkomstplicht afschaffen bij de gemeenteraadsverkiezingen: ook zo kun je de tegenstand proberen te elimineren natuurlijk en daarvoor zijn alle middelen goed. Compleet off-topic maar toch: verkiezingen of niet in België, het doet er allemaal niet meer toe ...
Gelukkig hebben we nog Magnette en de De Wever die binnenkort de zaken allemaal wel zullen in orde brengen
EDIT: ter illustratie van voorgaande, dit artikel uit Het Nieuwsblad van deze morgen:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200723_96651713