Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

bitbite schreef:Wat minder voor de hand liggend, maar het went wel: (niet de camera)Afbeelding
Afbeelding

Ik zou gek worden met zoiets :-)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Als BPost vandaag een beetje wil meewerken... dan heb ik straks een UDM Pro.
UDM-Pro.png
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

CCatalyst schreef:Afbeelding

Ik zou gek worden met zoiets :-)
Zoals ik al zei: het went - na een week heb ik eigenlijk geen moeite meer om de tijd af te lezen. (uiteraard draaien de wijzers in tegenzin, vooral tof met de secondenwijzer)

Stroper wint een pint op de eerstvolgende userbase meeting!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Moest vanmorgen ook 3x kijken eer ik het door had :).
Doet me denken aan de klok die ik vroeger had. Dat waren 2 losse wijzerplaten (elk met hun eigen batterij). De ene met enkel een uur-wijzer en de andere met enkel een minuut-wijzer :). Al was die nog wel gemakkelijker bruikbaar dan zo een in spiegelbeeld :P.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Rocket Giotto Chronometro R en de Faustino molen. Eerste resultaten zijn alvast goed, wat een fantastische machine.
IMG_20200610_161941.JPG
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

mooi, wanneer nodig je de userbasers uit op je terras om te proeven. We brengen taart mee. :-D
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

En die taart de smaak van goede koffie laten verknallen zeker ;)
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

satsurfer schreef:mooi, wanneer nodig je de userbasers uit op je terras om te proeven. We brengen taart mee. :-D
Als mijn latte art lukt wil ik er eens over nadenken :D
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Sinds gisteren een nieuwe bureaustoel. Nu we thuis werken is een goede stoel onmisbaar.
stoel3b.jpg
Let niet op de rommel :oops:

Sihoo bureaustoel met WeloTech wielen voor harde vloer, standaar zitten er zachte vloer wielen bij van die harde, die kunnen parket en laminaat beschadigen.

Goede stoel voor de prijs. Bureaustoelen zijn duur vind ik. Zag op youtube veel Herman Miller stoelen, heel mooi, maar peper duur 1200 en meer.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Trojan schreef:
Het enige aspect dat me min of meer stoort is dat ik te laat pas door had dat het ding gemaakt is voor mobiele toestellen. Compatibiliteit met windows is enkel maar voor geluid, maar de microfoon aan de praat krijgen mag je dik vergeten. (is blijkbaar gekend probleem volgens het interwebz)
Dus van softphone op de laptop terug overschakelen op external assignment en doorschakelen naar de gsm om te bellen.

En gebruik met Teams/Skype mag je dus helemaal vergeten. En dat vind ik persoonlijk wel jammer.
Maar gelukkig heb ik daarvoor nog een Jabra Evolve 65, die ik tot nu toe gebruikte.

Afbeelding
Ik heb hem uiteindelijk toch ook gekocht omdat hij nu 30 dagen op proef kan getest worden.
Ik was vooral benieuwd naar de prestatie als headset voor teams etc. omdat je toch veel leest van problemen hiermee...
Geen enkel probleem om te gebruiken met teams en skype op windows 10 of op de ipad pro
Bellen met de iphone en met de verschillende softphone's op de iphone gaat ook prima.

Het is mijn eerste anc koptelefoon, dus ik wist niet goed wat ik mocht verwachten van de noise cancelling.
Volgens alle reviews presteert de Sony als beste.

Eerste ervaring viel dus wat tegen, je hoort nog steeds wat omgevingsgeluid zelfs met anc op full als er geen muziek speelt
Maar na een treinrit van een uur luisterend naar muziek (volume iphone slechts op 2 blokjes) was ik helemaal verkocht...

Als je dat ding afzet hoor je pas wat een omgevingslawaai er overal is. :-D
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Abusimbal schreef: Bureaustoelen zijn duur vind ik. Zag op youtube veel Herman Miller stoelen, heel mooi, maar peper duur 1200 en meer.
wil nu net lukken dat ik aan het kijken ben naar een echt ergonomisch goede stoel, gezien ik al jaar en dag last heb van mijn rug,
en stoelen dat niet beter maken.
vaak een 2dehands kinnarps gekocht, omdat dat eigenlijk ergonomische stoelen zijn en 2dehands meevallen in prijs (ze zijn dan wel 10 jaar oud maarbon - kinnarps stoelen kan je letterlijk op de sticker zien hoeveelste stoel van welk jaar ze zijn)

omdat de laatste nu toch wat tegenvalt ook weer aan het rondkijken en ik kwam idd ook bij herman miller uit... maar dat zijn stoelen tegen 2000 euro aan, als dat dan iets of wat tegenvalt... :(
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb ook veel last van mijn rug. Echt heel goede stoelen zijn inderdaad heel duur.
Ik vind een bureaustoel heel persoonlijk.
Ik heb de laatste maand een deel zitten kijken op youtube en internet naar stoelen. Zo veel keus.
Ik wil er ook niet teveel geld aan geven. Max. 300 euro. Eigenlijk wel vreemd als je een smartphone dan koopt van 800 euro, moet ik eerlijk zijn.
Tot voor kort zat ik thuis ook niet zo veel in een bureaustoel dan op het werk, maar nu met het thuiswerken is het heel anders natuurlijk.

De vorige bureaustoel was zo een goedkope van 80 euro. Die zat echt niet lekker meer.
De nieuwe is een hele verbetering. vorige was 3/10 deze tot nu 7, 7,5/10.
Ik had er wel nog meer van verwacht. Maar voor 297 (stoel en wieltjes) kan je ook niet perfectie verwachten.
Is een Chineese fabrikant Sihoo, heb altijd het gevoel dat het dan extra goedkoep moet zijn dan als iets van een Europeese fabrikant is bv.

Voorlopig beoordeling:

Voor:

- Voor de prijs goede kwaliteit
- Mesh in zit en rug (ademend)

Tegen:

- Mis verstelbaarheid van rugleuning (vaste rug, kan niet kantelen, wel lenden steun kan je aanpassen)
- Verrassend zwaar van gewicht (met doos rondlopen in elkaar zitten nadeel bedoel ik dan)
- Hoofdsteun kan steviger, is minste stevige aan de stoel.

Ik moet er een paar weken opzitten. Je zou eigenlijk stoelen moeten kunnen huren voor een tijd om uit te proberen.
Ik blijf het heel moeilijk vinden. Deze stoel heeft 443 beoordelingen 4.5/5. Maar ik blijf erbij, vind een bureaustoel een product dat moeilijk is om kiezen.

Had graag de Commander R1 gewild van Sihoo, maar niet echt gevonden hoe je die moet bestellen.
http://www.sihoo.com/en/gongxuezuoyi2/20.html

Ik heb dus de M57
http://www.sihoo.com/en/gongxuezuoyi2/15.html

@splitter: zo een kinnarps stoel lijkt mij toch nog beter te zijn dan mijn stoel. Zeker als je naar prijs kijkt nieuw ongeveer 600€. Ik heb 249 betaald zo der leverkost. Nu zelfs aan 239 zie ik.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Zorgen dat beide ellebogen altijd goed ondersteund blijven want vaak hangt je keyboard-arm te zweven terwijl je muis-arm altijd blijft steunen op je bureau. De pijn in mijn linkerschouder (keyboard-arm) is pas geleidelijk weggegaan eens ik die linker elleboog ook permanent ondersteunde.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Dat is vermoedelijk de pijn die ik ook heb gehad. Door een verkrampte spier zit uw schoudergewricht niet meer 100% op zijn plaats. Een vriendin / kinesiste gaf me wat oefeningen met (tennis)bal en elastieken, sindsdien geen last meer gehad.

Dit is mijn ergonomische stoel aka tractor seat en helpt verbazend goed:
back.jpg
https://www.bol.com/nl/p/backjoy-sitsma ... 032774596/
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Splitter schreef:
Abusimbal schreef: Bureaustoelen zijn duur vind ik. Zag op youtube veel Herman Miller stoelen, heel mooi, maar peper duur 1200 en meer.
wil nu net lukken dat ik aan het kijken ben naar een echt ergonomisch goede stoel, gezien ik al jaar en dag last heb van mijn rug,
en stoelen dat niet beter maken.
vaak een 2dehands kinnarps gekocht, omdat dat eigenlijk ergonomische stoelen zijn en 2dehands meevallen in prijs (ze zijn dan wel 10 jaar oud maarbon - kinnarps stoelen kan je letterlijk op de sticker zien hoeveelste stoel van welk jaar ze zijn)

omdat de laatste nu toch wat tegenvalt ook weer aan het rondkijken en ik kwam idd ook bij herman miller uit... maar dat zijn stoelen tegen 2000 euro aan, als dat dan iets of wat tegenvalt... :(
Ik heb ook een hele slechte rug en heb wel geinvesteerd in een Herman Miller en tot nu toe geen seconde betreurd.
Het gaat je rugklachten niet laten verdwijnen, maar ik heb veel minder uitgesproken klachten.
Ik moet wel goed naar mijn watch luisteren om op te staan, want hij zit zo comfi dat ik dat vergeet.
Ook betrap ik me regelmatig erop dat ik me weer "juist" moet zetten, omdat je vergeet dat je op een stoel zit.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb het hier al eerder gepost, wij (mijn vrouw en ik) gebruiken al eenjaar of 10 Varier Actulum stoelen.
Zowel om op te werken aan onze respectievelijkse bureau's als in de keuken aan tafel.
Er zijn 3 varianten van uitgebracht: 102, 104, 106. Wij zijn fan van de 104, enkel de 106 kan je nog nieuw krijgen.

102
Afbeelding

104
Afbeelding

106
Afbeelding

Te koop bij de betere meubelzaak die zich ook focust op ergonomie.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

heist_175 schreef:Varier Actulum stoelen.
+1
... hier ook al 20 jaar in gebruik (toen merknaam nog Stokke was), ik wist niet dat het model nog te koop is na al die tijd.
“The next position is always the best.” maw: blijven bewegen op de stoel.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Kan een mod deze discussie misschien afsplitsen ? Ik ben zelf ook aan het uitkijken voor een deftige bureaustoel, en gezien de posts hierboven, is een afzonderlijke thread wel aangewezen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

phildww schreef:
heist_175 schreef:Varier Actulum stoelen.
+1
... hier ook al 20 jaar in gebruik (toen merknaam nog Stokke was), ik wist niet dat het model nog te koop is na al die tijd.
“The next position is always the best.” maw: blijven bewegen op de stoel.
Dan heb jij de "102" versie. Mijn schoonouders hebben die ook.
Vertrokken vanuit rugklachten en op zoek gegaan naar stoelen die dat helpen voorkomen.
Duur spul, maar nog geen seconde spijt van gehad.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

heist_175 schreef:Ik heb het hier al eerder gepost, wij (mijn vrouw en ik) gebruiken al eenjaar of 10 Varier Actulum stoelen.
zo een actulum heb ik een aantal jaar geleden een week op proef gehad... ik kon er absoluut niet op zitten,
de rugklachten bleven en daar kwam nog eens bovenop dat het ook nog eens niet comfortabel aanvoelde "aan het zitvlak".
ook het gebrek aan goede ondersteuning voor de armen en het niet aanpasbaar zijn van zaken zoals hoogte en zitvlak maakten hem ongeschikt.

het is misschien zoals al aangehaald, echt wel een persoonlijke zoektocht... en als ik zo kijk, een van de moeilijkste zoektochten die een mens kan doen.

@mods: het is misschien zoals een beetje hogerop aangehaald, geen slecht idee om de stoelen-posts een eigen topic te geven!
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ik heb, sinds ik ben overgeschakeld van een stoel naar een ergonomische kruk ( https://www.bureaustoelwijzer.nl/ongo-you ) geen last meer van enige rugklachten. Alles met rugleuning nodigt in principe uit tot een slechte zithouding.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Stroper schreef:Alles met rugleuning nodigt in principe uit tot een slechte zithouding.
Niet meer of minder dan iets zonder rugleuning.
Op zo'n bal kan je ook "doorzakken", idem zo'n kniestoel.
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 12 mei 2014, 14:06
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:
Stroper schreef:Alles met rugleuning nodigt in principe uit tot een slechte zithouding.
Niet meer of minder dan iets zonder rugleuning.
Op zo'n bal kan je ook "doorzakken", idem zo'n kniestoel.
Afwisseling is belangrijk om rugpijn te vermijden. Ook al heb je de beste bureaustoel ter wereld, als je steeds dezelfde houding zit ga je pijn krijgen.

Desalniettemin is een fatsoelijke bureaustoel zéér belangrijk. Dat in combinatie met een wisselend zit-stabureau kan je klachten heel goed verminderen.

In een vorige post in een ander topic heb ik ooit beschreven waarop te letten voor een bureaustoel en zit-stabureau. Tevens waar je die goedkoop kunt vinden met NPR keurmerk.

Bewerking: zie topic https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 11#p827392

Om rugpijn effectief te behandelen is sport (zwemmen, pilates) aan te raden.
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Gluurbuur schreef:
heist_175 schreef:
Stroper schreef:Alles met rugleuning nodigt in principe uit tot een slechte zithouding.
Niet meer of minder dan iets zonder rugleuning.
Op zo'n bal kan je ook "doorzakken", idem zo'n kniestoel.
Afwisseling is belangrijk om rugpijn te vermijden. Ook al heb je de beste bureaustoel ter wereld, als je steeds dezelfde houding zit ga je pijn krijgen.
Desalniettemin is een fatsoelijke bureaustoel zéér belangrijk. Dat in combinatie met een wisselend zit-stabureau kan je klachten heel goed verminderen.
Vandaar:
- geen wielen onder uw stoel, zodat je moet rechtstaan als je (bv) een printje wil pakken
- een stoel die de minste beweging versterkt, als ik mijn zwaartepunt verleg, beweegt meteen heel mijn lijf mee (= de schommelfunctie van de stoel)

Een meubelzaak met oog voor ergonomie kan u daar alles over vertellen.
De onze komen van Noordkaap, in Heist-op-den-Berg. Die kerel heeft een goeie visie.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Ik was op zoek naar een discrete smartphone houder voor in m'n Fiat Barchetta voor een 4-daagse trip binnen een aantal weken. Zo'n mooi dashboard wil je niet verprutsen door dingen op te vijzen. En de vooruit lijkt mij wat klein om dan nog vol te hangen met zuignappen.
En toen kwam ik deze radio tegen:
2002228017.jpeg
Heb hem meteen besteld, ben benieuwd. GSM houder kan gewoon wegschuiven in de radio. Zie er super netjes uit.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Nog op tijd voor de cashback-actie ben ik gegaan voor de Sony E 70-350 G. Op mijn cropsensor is dat 105-525, dat zou moeten volstaan voor de meeste van mijn targets. De lens weegt meer dan mijn camera (A6500) en uitgeschoven is hij vrij lang. Toch is het nog te doen. Er een hele dag mee in de hand rondlopen zal minder zijn. Ik zal deze lens ook enkel gebruiken voor wildlife, de rest doe ik met de 16-70 F4 Zeiss. Die ziet er nu ineens petieterig uit :)

Bij eerste gebruik dacht ik dat de lens niet goed werkte maar de werking is gewoon zo snel en geruisloos dat je niet merkt dat er scherp gesteld is :lol:

Hopelijk snel wat beter weer zodat ik wat kan testen.
Afbeelding
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Na lang zoeken eindelijk een grind on demand koffiemolen gevonden voor een zacht prijsje. Tweedehands weliswaar maar voor 400 euro is dit echt wel een hele goeie deal. 3 jaar oud en elke 6 maanden onderhoud gehad. Nieuw staat het toestel aan ongeveer 1000 euro. Het is een Eureka Olympus. Komt van een koffiebar in Gent die ermee stopt en het over een andere boeg gooit. Tot hiertoe gebruikte ik een Kompak K3 koffiemolen met reservoir. Afbeelding hierbij
Bijlagen
Olympus.PNG
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mijn god ... 1000 EUR (of zelfs 400 EUR) ... om je koffie te malen ... wat zijn wij toch gekke mensen ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Sasuke schreef:Mijn god ... 1000 EUR (of zelfs 400 EUR) ... om je koffie te malen ... wat zijn wij toch gekke mensen ...
Euh... Niet echt. De smaak van espresso staat of valt met: maalgraad van de bonen, de bonen zelf, hoeveelheid bonen, veel of weinig samengeperst... Als je natuurlijk gewoon bent om gemalen koffie in een filter te doen en daar heet water op of je bent een aanhanger van nespresso, Senseo, dolce gusto,... dan kun je inderdaad niet begrijpen waarom een goede koffiemolen zo duur is. Eerst even inlezen in de kunst van espresso maken en dan praten we verder. Die malers gaan zelfs richting 2000 euro.
Zorba zal bovenstaande bevestigen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ieder zijn ding. Ik heb een Espresso apparaat met ingebouwde koffiemolen, en ik weet waarom ik dat gekocht heb. Ik drink graag koffie en kan het verschil tussen goedkope en echte koffie wel appreciëren, maar om daar zoveel geld aan uit te geven ... neen, dat krijg ik niet over mijn hart.
Ik wens je veel genot ervan, en ik maak een ander zijn rekening niet, dus ga er verder niet over uitwijden, maar nog ... een (half) netto maandloon voor een koffiemolen ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Baserius
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2020, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Sasuke schreef:maar nog ... een (half) netto maandloon voor een koffiemolen ...
Vanaf een bepaald bedrag speelt prestige een veel grotere rol dan de prijs/kwaliteit verhouding.

Marketing afdelingen spelen daar zeer goed in mee.
Ze geven een bepaalde groep mensen een gevoel van exclusiviteit en dan telt enkel nog het gevoel mee.

In dit geval:
Blind getest zal de persoon geen verschil proeven in de koffie van deze of een normaal geprijsde molen.
maar wetende dat de persoon iets duur en exclusief heeft laat voor hem elk kopje onbewust beter smaken.

Moderne versie van De kleren van de keizer.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Baserius schreef: In dit geval:
Blind getest zal de persoon geen verschil proeven in de koffie van deze of een normaal geprijsde molen.
maar wetende dat de persoon iets duur en exclusief heeft laat voor hem elk kopje onbewust beter smaken.
hoewel het placebo-effect er zeker zal zijn, denk ik dat er ergens wel degelijk een onderscheid is.
maar goede bonen in een goedkope molen zal vast nog steeds beter zijn dan slechte bonen in een dure molen.

je kan zelfs een kopje senseo (relatief) lekker laten smaken daarmee: groot verschil tussen pads van huismerk colruyt vs bijvoorbeeld lavazza pads.
hoe het zit met goede bonen in een goedkope molen vs goede bonen in een dure molen, geen idee...

en als disclaimer, ik ben ook geen koffie-kenner, dus don't shoot me... als ik al eens koffie drink is dat dus meestal uit de senseo :P
(toegegeven, de koffie in een koffiebar smaakt dan wel wat beter, maar ik drink echt niet vaak genoeg koffie om voor dat verschil veel geld te geven eigenlijk)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Nja even over de kwaliteit van oploskoffie maar daar zit dan wel heel veel verschil in qua kwaliteit. Maar van bonen kan ik er zeker inkomen dat het niet heel erg veel scheelt afhankelijk van welke bonen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

boonpwnz schreef:Maar van bonen kan ik er zeker inkomen dat het niet heel erg veel scheelt afhankelijk van welke bonen.
Ik heb een vrij basic setup nadat mijn Saeco in psycho mode is gegaan en de maler doldraaide. In het cassette systeem had ik ook steeds schimmel ondanks zeer regelmatig uitkuisen, en was het meer dan beu.

Dus less is more:

Dus wat heb ik:

Koffiemolen met keramische maler ipv mesjes:
https://www.bol.com/nl/p/severin-km3874 ... 008136145/

Deze vrij basic espresso pistonmachine:
https://www.delonghi.com/en-au/products ... 0132106166

Wel ik kan u garanderen dat:

1. na tweaken van de maalfijnheid (wat ik ook met de Saeco heb gedaan destijds) mijn koffie niet veel moet onderdoen voor de koffie die ze bij AXA hadden, en waar professionele machines stonden, en een barista die prijzen had gewonnen. Axa had echt niet bespaard op hun koffiestandje, maar de prijzen waren dan ook 2.2 euro ofzo voor een espresso personeelsprijs, en er stonden altijd rijen - zo F* goed was die koffie daar. Heb zelf een lege zak meegekregen en ken ondertussen hun leverancier (cuperus koffie).

Mijn familie waren koffiebranders dus go figure ;)

2. ik zo het verschil proef tussen bvb Colruyt bonen en de bonen van Starbucks, en meer bepaald de whole bean dark roast, die subliem is

Toen ik nog de psycho machine werkend had, was er al een immens verschil tussen diverse merken bonen.


Ik had eens per ongeluk de gemalen versie van de Starbucks Dark Roast gekocht en tevens de bonen versie, wel ik kan je verzekeren dat vers gemalen pittig is, en voorgemalen van dezelfde boon, ronduit saai en niet drinkbaar.

Benieuwd hoeveel mijn koffiekwaliteit nog omhoog gaat als ik nu een paar duizend euro in een maler en echte espresso Italiaan ga steken .....

Als je ooit in Gent bent, ga eens koffie drinken bij Mokkabon, en ga nadien naar Starbucks die er net naast zit. Mokkabon is echte premium koffie, net zoals Cuperus in Antwerpen. Dus ja er zitten serieuze verschillen in en de prijzen zijn soms echt absurd, evenals de machines. Maar niet alles van het plat commerciële Starbucks is bagger, de dark roast in whole bean is echt de moeite - en heb al veel bonen geprobeerd.

Maar er worden ook absurde bedragen aan whisky en dure wijn gegeven, dus .... er is ook extreme koffie, zie hieronder:
bonen.jpg
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Mja, Starbucks is nu niet echt bekend voor z'n koffie, eerder voor z'n drankjes met koffiesmaak [emoji846]

Mokkabon valt me persoonlijk ook tegen, ik vind dat ze daar net te ver gaan met de koffie: smaakt verbrand.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

ub4b schreef: Als je ooit in Gent bent, ga eens koffie drinken bij Mokkabon, en ga nadien naar Starbucks die er net naast zit. Mokkabon is echte premium koffie, net zoals Cuperus in Antwerpen.
Mokkabon is zeker goed maar in Gent ben ik zelf meer fan van Koffies De Draak en Vandekerckhove. Is ook wel omdat ze beide meer keuzes hebben uit single origin koffiebonen en dat zijn net diegene waar mijn voorkeur naar uitgaat omdat voor mij persoonlijk daar de grote smaakverschillen echt duidelijk zijn. Ben minder fan van de blends.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Baserius schreef:
Sasuke schreef:maar nog ... een (half) netto maandloon voor een koffiemolen ...
Vanaf een bepaald bedrag speelt prestige een veel grotere rol dan de prijs/kwaliteit verhouding.

Marketing afdelingen spelen daar zeer goed in mee.
Ze geven een bepaalde groep mensen een gevoel van exclusiviteit en dan telt enkel nog het gevoel mee.

In dit geval:
Blind getest zal de persoon geen verschil proeven in de koffie van deze of een normaal geprijsde molen.
maar wetende dat de persoon iets duur en exclusief heeft laat voor hem elk kopje onbewust beter smaken.

Moderne versie van De kleren van de keizer.
Voor die keer dat ik VTM-Go gekeken heb, was er een kerel wiens vriendin zot werd van zijn koffiesnobisme.
Kims vriend Rik is geobsedeerd door zijn koffie. Hij is nochtans geen kenner en dat wil Kim hem voor eens en voor altijd duidelijk maken.
Hij krijgt gewone Senseo te drinken, maar wordt in de waan gelaten dat het super exclusief is. De jongeman gaat er volledig in mee en gaat dus compleet af.
Te herbekijken op VTM Go: Hoe zal ik het zeggen S03E03
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Wie gamed en een goeie hoofdtelefoon nodig heeft.

https://www.bol.com/nl/p/steelseries-ar ... 110617161/

Ben zo dom geweest lang geleden om er 2 te kopen en die ik nooit mocht gekocht hebben maar goed, ne mens leert uit zijn fouten.

3de keer goeie keer en deze keer een steengoeie gekocht. Iemand die niet veel wil uitgeven aan een hoofdtelefoon maar toch een steengoeie wil op alle vlakken dan zit je goed met deze arctis 1.

Het geluid is steengoed zowel horen en spreken.
Ook als je gamed hoor je het goed, dat is wat gamers willen. Ook muziek klinkt goed. Ook als ik met de maat via skye spreek klinkt het niet vervormd want vele goedkopere hoofdtelefoons hebben wel dat probleem.
Ook het materiaal en de oorkussens zijn heel goed.

Tot nu toe na 7tal dagen kan ik er niks slechts over zeggen. Als ik wow speel dan is het mits eerst wat naar believen aan te passen in de sound settings van wow, ist een genot om dien hoofdtelefoon op te hebben.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Eindelijk een degelijke GSM houder voor op de MTB:

https://www.bol.com/nl/p/gub-g86-univer ... 088116426/
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”