bitbite schreef:Wat minder voor de hand liggend, maar het went wel: (niet de camera)
Ik zou gek worden met zoiets
Zoals ik al zei: het went - na een week heb ik eigenlijk geen moeite meer om de tijd af te lezen. (uiteraard draaien de wijzers in tegenzin, vooral tof met de secondenwijzer)CCatalyst schreef:
Ik zou gek worden met zoiets
Ik heb hem uiteindelijk toch ook gekocht omdat hij nu 30 dagen op proef kan getest worden.Trojan schreef:
Het enige aspect dat me min of meer stoort is dat ik te laat pas door had dat het ding gemaakt is voor mobiele toestellen. Compatibiliteit met windows is enkel maar voor geluid, maar de microfoon aan de praat krijgen mag je dik vergeten. (is blijkbaar gekend probleem volgens het interwebz)
Dus van softphone op de laptop terug overschakelen op external assignment en doorschakelen naar de gsm om te bellen.
En gebruik met Teams/Skype mag je dus helemaal vergeten. En dat vind ik persoonlijk wel jammer.
Maar gelukkig heb ik daarvoor nog een Jabra Evolve 65, die ik tot nu toe gebruikte.
wil nu net lukken dat ik aan het kijken ben naar een echt ergonomisch goede stoel, gezien ik al jaar en dag last heb van mijn rug,Abusimbal schreef: Bureaustoelen zijn duur vind ik. Zag op youtube veel Herman Miller stoelen, heel mooi, maar peper duur 1200 en meer.
Ik heb ook een hele slechte rug en heb wel geinvesteerd in een Herman Miller en tot nu toe geen seconde betreurd.Splitter schreef:wil nu net lukken dat ik aan het kijken ben naar een echt ergonomisch goede stoel, gezien ik al jaar en dag last heb van mijn rug,Abusimbal schreef: Bureaustoelen zijn duur vind ik. Zag op youtube veel Herman Miller stoelen, heel mooi, maar peper duur 1200 en meer.
en stoelen dat niet beter maken.
vaak een 2dehands kinnarps gekocht, omdat dat eigenlijk ergonomische stoelen zijn en 2dehands meevallen in prijs (ze zijn dan wel 10 jaar oud maarbon - kinnarps stoelen kan je letterlijk op de sticker zien hoeveelste stoel van welk jaar ze zijn)
omdat de laatste nu toch wat tegenvalt ook weer aan het rondkijken en ik kwam idd ook bij herman miller uit... maar dat zijn stoelen tegen 2000 euro aan, als dat dan iets of wat tegenvalt...
+1heist_175 schreef:Varier Actulum stoelen.
Dan heb jij de "102" versie. Mijn schoonouders hebben die ook.phildww schreef:+1heist_175 schreef:Varier Actulum stoelen.
... hier ook al 20 jaar in gebruik (toen merknaam nog Stokke was), ik wist niet dat het model nog te koop is na al die tijd.
“The next position is always the best.” maw: blijven bewegen op de stoel.
zo een actulum heb ik een aantal jaar geleden een week op proef gehad... ik kon er absoluut niet op zitten,heist_175 schreef:Ik heb het hier al eerder gepost, wij (mijn vrouw en ik) gebruiken al eenjaar of 10 Varier Actulum stoelen.
Niet meer of minder dan iets zonder rugleuning.Stroper schreef:Alles met rugleuning nodigt in principe uit tot een slechte zithouding.
Afwisseling is belangrijk om rugpijn te vermijden. Ook al heb je de beste bureaustoel ter wereld, als je steeds dezelfde houding zit ga je pijn krijgen.heist_175 schreef:Niet meer of minder dan iets zonder rugleuning.Stroper schreef:Alles met rugleuning nodigt in principe uit tot een slechte zithouding.
Op zo'n bal kan je ook "doorzakken", idem zo'n kniestoel.
Vandaar:Gluurbuur schreef:Afwisseling is belangrijk om rugpijn te vermijden. Ook al heb je de beste bureaustoel ter wereld, als je steeds dezelfde houding zit ga je pijn krijgen.heist_175 schreef:Niet meer of minder dan iets zonder rugleuning.Stroper schreef:Alles met rugleuning nodigt in principe uit tot een slechte zithouding.
Op zo'n bal kan je ook "doorzakken", idem zo'n kniestoel.
Desalniettemin is een fatsoelijke bureaustoel zéér belangrijk. Dat in combinatie met een wisselend zit-stabureau kan je klachten heel goed verminderen.
Euh... Niet echt. De smaak van espresso staat of valt met: maalgraad van de bonen, de bonen zelf, hoeveelheid bonen, veel of weinig samengeperst... Als je natuurlijk gewoon bent om gemalen koffie in een filter te doen en daar heet water op of je bent een aanhanger van nespresso, Senseo, dolce gusto,... dan kun je inderdaad niet begrijpen waarom een goede koffiemolen zo duur is. Eerst even inlezen in de kunst van espresso maken en dan praten we verder. Die malers gaan zelfs richting 2000 euro.Sasuke schreef:Mijn god ... 1000 EUR (of zelfs 400 EUR) ... om je koffie te malen ... wat zijn wij toch gekke mensen ...
Vanaf een bepaald bedrag speelt prestige een veel grotere rol dan de prijs/kwaliteit verhouding.Sasuke schreef:maar nog ... een (half) netto maandloon voor een koffiemolen ...
hoewel het placebo-effect er zeker zal zijn, denk ik dat er ergens wel degelijk een onderscheid is.Baserius schreef: In dit geval:
Blind getest zal de persoon geen verschil proeven in de koffie van deze of een normaal geprijsde molen.
maar wetende dat de persoon iets duur en exclusief heeft laat voor hem elk kopje onbewust beter smaken.
Ik heb een vrij basic setup nadat mijn Saeco in psycho mode is gegaan en de maler doldraaide. In het cassette systeem had ik ook steeds schimmel ondanks zeer regelmatig uitkuisen, en was het meer dan beu.boonpwnz schreef:Maar van bonen kan ik er zeker inkomen dat het niet heel erg veel scheelt afhankelijk van welke bonen.
Mokkabon is zeker goed maar in Gent ben ik zelf meer fan van Koffies De Draak en Vandekerckhove. Is ook wel omdat ze beide meer keuzes hebben uit single origin koffiebonen en dat zijn net diegene waar mijn voorkeur naar uitgaat omdat voor mij persoonlijk daar de grote smaakverschillen echt duidelijk zijn. Ben minder fan van de blends.ub4b schreef: Als je ooit in Gent bent, ga eens koffie drinken bij Mokkabon, en ga nadien naar Starbucks die er net naast zit. Mokkabon is echte premium koffie, net zoals Cuperus in Antwerpen.
Voor die keer dat ik VTM-Go gekeken heb, was er een kerel wiens vriendin zot werd van zijn koffiesnobisme.Baserius schreef:Vanaf een bepaald bedrag speelt prestige een veel grotere rol dan de prijs/kwaliteit verhouding.Sasuke schreef:maar nog ... een (half) netto maandloon voor een koffiemolen ...
Marketing afdelingen spelen daar zeer goed in mee.
Ze geven een bepaalde groep mensen een gevoel van exclusiviteit en dan telt enkel nog het gevoel mee.
In dit geval:
Blind getest zal de persoon geen verschil proeven in de koffie van deze of een normaal geprijsde molen.
maar wetende dat de persoon iets duur en exclusief heeft laat voor hem elk kopje onbewust beter smaken.
Moderne versie van De kleren van de keizer.
Hij krijgt gewone Senseo te drinken, maar wordt in de waan gelaten dat het super exclusief is. De jongeman gaat er volledig in mee en gaat dus compleet af.Kims vriend Rik is geobsedeerd door zijn koffie. Hij is nochtans geen kenner en dat wil Kim hem voor eens en voor altijd duidelijk maken.