Ben al een paar dagen aan het zoeken, maar kan niks vergelijkbaar vinden waar ik mee zit. Wss zijn er nog mensen die dit voorhebben, benieuwd hoe ik dit kan aanpakken.
Dus, nest v3 in woonkamer, ketel van Atag, aangesloten via Opentherm, alles werkt prima, huiskamer wordt mooi warm.De radiatoren hebben klassieke thermostatische kranen, die op de plekken waar het warm moet worden helemaal open staan (slaapkamers niet, dus daar dicht)
Nu, in onze badkamer willen we dat het op een bepaald moment vd dag een paar graden warmer is dan in onze huiskamer. Laat ons zeggen dat het smorgens beneden 21 graden is, dan wil ik dat er op weekdagen de badkamer tussen 7 en 8 smorgens 24 graden is (vrouwlief enzo
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
). Met de radiatorkraan id badkamer helemaal open, haal ik nauwelijks 20graden (radiator wordt wel beetje warm/lauw, maar dan ook enkel wanneer er warm water gevraagd werd in functie van de nest thermosaat beneden. Dus als de thermostaat beneden niet opspringt, dan blijven alle andere radiatoren ook koud.
Ik had gelezen dat Nest ook sensoren verkocht om aan dit euvel te voldoen, maar die worden in Europe blijkbaar niet ondersteund. dus. Geen oplossing.
Heeft er iemand dit op een andere manier kunnen oplossen? Ik was aan het denken om additioneel deze kit van Netatmo
https://www.amazon.de/-/e...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1 bij te installeren , naast de Nest dus. Dat zou kunnen werken, maar mss is er een simpelere manier? Ben er ook nog net uit of die netatmo de oplossing is, want wss moet de de ketel ook rechtstreeks gaan aanspreken voor warm water.
Was niet van plan om de Nest te vervangen, want in principe werkt ie goed, alleen niet helemaal 100% wat ik wil. Mss dat een netatmo thermostaat de oplossing is, maar die blijkt niet met opentherm te werken... keuzes keuzes....