Burgeroorlog VS?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Zouden er speciale grote schoenen bestaan voor die linkiewinkies? Zo van die schoenen waar ze met hun lange tenen in geraken
https://m.hln.be/ihln/internet/twitter- ... ~a79e0c7f/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
en blijkbaar mogen leerkrachten geen rekening houden met slechte puntenJack Daniels schreef:Zouden er speciale grote schoenen bestaan voor die linkiewinkies? Zo van die schoenen waar ze met hun lange tenen in geraken
uw eigen 3 maand dubbel plooien voor onlinelessen, testen, nog eens dubbel werk om scholen inorde te krijgen voor 4 weken lessen, en nu?
de slechte punten uit heel de periode moeten genegeerd worden
maw, het was 3 maand bezigheidstherapie voor iedereen en dan gisteren zeuren over luxeverzuim terwijl velen vanaf gisteren neit meer naar school hoeven
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Fout, men controleert of iemand de wet toepast of niet. Je wordt niet gedwongen noch gevraagd om racistisch te handelen er wordt wel gekeken of je iedereen gelijk behandeld. Wie zich daardoor bedreigd voelt geeft eigenlijk toe dat men niet iedereen gelijk wil behandelen en dat is strafbaar.1207 schreef:praktijktesten vertrekken wel vanuit de aanname dat werkgevers en huisbazen racisten zijn die moeten gecontroleerd worden.
men zegt het niet letterlijk maar handelt er wel naar.
De vergelijking met oa snelheidscontroles is perfect. Deze zijn vaak deels of geheel verborgen zelfs. Men gaat er ook niet vanuit dat iedereen te snel rijdt noch zet men u aan om te snel te rijden. Borden met rapper aub ben ik nog niet tegengekomen, borden met de limiet wel. Als je dus zelf kiest om sneller te rijden moet je niet komen janken dat je betrapt wordt. Je kan niet eisen dat men streng is voor anderen maar de eigen inbreuken mild willen laten bestraffen.
Over het percentage is discussie zinloos maar het is er inderdaad wel degelijk. Dat er een probleem is ligt deels aan die eisen. Men kan inderdaad een zekere integratie vragen maar hoe ver moet dat gaan? Als iemand de taal probeert te spreken en zijn best doet op de arbeidsmarkt, wat is dan het probleem? Moet je absoluut hetzelfde eten en dezelfde kleren dragen? De verschillen onder Belgen zijn trouwens ook niet klein. Velen vragen echter geen integratie maar assimilatie. Dit betekent dat de nieuwkomer zijn identiteit moet wissen en deze van de perfecte Belg, wat dat ook moge zijn, moet aannemen. Je ziet dat in voorbeelden bij nieuwkomers van 2e en 3e generatie waartegen men dan zegt "jij spreekt toch al goed Nederlands". Dat is zo pijnlijk maar veel mensen snappen het probleem niet eens en denken dat ze een compliment geven.uiteraard is er racisme maar dat is geen tientallen procenten. De Belg is simpelweg geen racist maar eist wel een paar dingetjes van nieuwkomers. Sommige van die dingetjes zijn vaak te lastig en dan praat ik ik niet over het compleet opgeven van je religie
Uiteraard en gelukkig maar is niet het hele corps aangetast maar er zijn echt voorbeelden genoeg. De politie beseft zelf ook dat er werk aan de winkel is maar de verandering gaat traag. Het probleem is ook niet beperkt tot de politie maar komt terug op alle posities met macht. Macht en machtsmisbruik gaan hand in hand. Dat is een menselijke zwakte die echter niet moet getolereerd worden.is het structureel en ingebakken in eht hele korps? Ik betwijfel dat sterk.
Maria staat niet voor geweld maar mensen plegen veel geweld in naam van de kerk waarvan Maria een symbool is. Leopold was de leider en dus verantwoordelijke van het geweld. Hij kreeg destijds ook al veel kritiek van andere landen over zijn schrikbeleid. Maria was een huisvrouw die niets te zeggen had.
Een mooi voorbeeld van hoe gebrek aan kennis soms zaken doet ontsporen. "Uncle" staat in de VS ook voor een slavenbenaming. Soit, hier is het de commerciële onderneming zelf die inziet dat dit een dwaas logo is dat zijn beste tijd gehad heeft. Verandert uw wereld als de rijst ineens Ben's rijst heet?dus elke afgebeelde zwarte is automatisch een slaaf? serieus?
Het is vreemd dat men klaagt over lange tenen maar dat men zelf niet bereid is tot toegevingen. Het zijn de anderen die moeten veranderen of slikken wat wij ooit bedacht hebben. Er is geen recht op discriminatie of racisme, er zijn wel veel excuses om het proberen te behouden. Waarom? We gaan zo prat op onze vooruitgang, beschaving en normen/waarden maar als we ze eens moeten toepassen is het teruggrijpen naar de meest achterhaalde zaken uit onze geschiedenis. Dat wringt toch.als je onder druk van een minderheid altijd alles verandert wat zij wensen da landen wij automatisch in een wereld waar de langste teen altijd zijn zin krijgt.
dan zit je op een hellend vlak waar je het einde nog niet van gezien hebt.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
ik kan mensen gelijk behandelen maar dat betekent ook dat iemand afgewezen zal worden.Dizzy schreef: Je wordt niet gedwongen noch gevraagd om racistisch te handelen er wordt wel gekeken of je iedereen gelijk behandeld.
Heel de anti-racisme draait vandaag rond het racisme/slavenrij/... gepleegd door blanken op zwarten.
neem een geschiedenisboek een zoek een volk dat in zijn geschiedenis nooit slaven of lijfeigenen gehouden hebben
alle zwarten die vandaag ergens hun ongenoegen uiten hebben voorouders, ik ga nu ff 50 000j terug, die zich aan slavernij, racisme, massamoord ed hebben schuldig gemaakt.
da's gewoon een feit, dat hoort jammer genoeg bij de geschiedenis vd mensheid. De mensen die die dingen afgeschaft hebben zijn ook daarmee opgegroeid.
een snelheidsmeter bevraagt niemand op voorhand, die meet gewoon en heel objectief (ook geijkt). online vind ik niets rond procedures, regels,... wat die praktijktesten betreft. Ik lees enkel dat men 2 verschillende namen gebruikt. Bij 2 perfect gelijke kandidaten zal er opt einde altijd een subjectief gevoel spelen. Daar heb je geen vat op hoe de overheid beslist.De vergelijking met oa snelheidscontroles is perfect.
proberen volstaat niet als je met klanten meot communiceren, dan moet de communicatie lukken.Als iemand de taal probeert te spreken en zijn best doet op de arbeidsmarkt, wat is dan het probleem?
klanten betalen voor een resultaat, niet voor een inspanning.
uw best doen om een lekkende kraan te herstellen is leuk, als ze achteraf nog steeds lekt was uw inspanning nutteloos
je trekt het in het karikaturale en straks verbaast opkijken als nva en blok effectief >50% halen. Dan heeft niemand een idee hoe dat komtMoet je absoluut hetzelfde eten en dezelfde kleren dragen?
niemand verwacht dat elke Syriër vanaf morgen alleen nog vlaamse kost eet hé . Da's dan de klassieke karikatuur die men ervan maakt.
de meerderheid vd bevolking verwacht echt niet veel van nieuwkomers of mensen dei hier al generaties zijn. Op 2 à 3 bevolkingsgroepen na is er ook gewoon volstrekt geen probleem. Alleen mag je, oa vd linkse internetbubbel, die bevolkingsgroepen zelfs niet bij naam noemen.
het geval Dijon vind ik bv fascinerend
volgens de media strijden tsjetsjenen tegen N-Afrikanen. Tsjetsjenen mag je zeggen maar Marokkanen blijkbaar niet . Waarom schrijft men niet Oostblok vs Marokkanen? Hoe je het ook draait of keert maar die communicatie rammelt
-
- Elite Poster
Na de rijst nu de witmakende producten
https://m.hln.be/wetenschap-planeet/far ... ~a3837302/
https://m.hln.be/wetenschap-planeet/far ... ~a3837302/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Er is geen probleem om hier mensen van een andere origine toe te laten Dizzy.
Ik ken perfect enorm veel mensen die zich de taal hebben geleerd waaronder mijn poetsvrouw. Die doet haar werk mss niet perfect maar wel goed genoeg om. Te zeggen van dit lukt en dit zal blijven lukken.
Het gaat om de mensen die onze taal niet willen spreken of die niet willen werken dat willen we hier niet. Maar iedereen die hier werkt en die kan meedoen met de anderen wie dat dan is maakt me echt Nie uit.
Dat iemand profiteert is het probleem. En dat zien we ook in onze eigen bevolkingsgroep maar taal is ook iets voor er echt bij te horen.
Er zijn wijken in onze steden die volledig veranderd zijn naar de persoon hun origine. Bv een marrokaanse wijk of dergelijke. Als die personen alles wat ze nodig hebben in hun wijk echt hebben dan gaan ze geen moeite doen om onze taal te leren.
En dat is echt niet discriminerend ofzo maar puur van we zijn nog altijd België en in België zijn er 3 officiële landstalen en ik vind op zijn minst dat er 1 van die 3 talen moet geleerd en begrepen worden.
Ik ken perfect enorm veel mensen die zich de taal hebben geleerd waaronder mijn poetsvrouw. Die doet haar werk mss niet perfect maar wel goed genoeg om. Te zeggen van dit lukt en dit zal blijven lukken.
Het gaat om de mensen die onze taal niet willen spreken of die niet willen werken dat willen we hier niet. Maar iedereen die hier werkt en die kan meedoen met de anderen wie dat dan is maakt me echt Nie uit.
Dat iemand profiteert is het probleem. En dat zien we ook in onze eigen bevolkingsgroep maar taal is ook iets voor er echt bij te horen.
Er zijn wijken in onze steden die volledig veranderd zijn naar de persoon hun origine. Bv een marrokaanse wijk of dergelijke. Als die personen alles wat ze nodig hebben in hun wijk echt hebben dan gaan ze geen moeite doen om onze taal te leren.
En dat is echt niet discriminerend ofzo maar puur van we zijn nog altijd België en in België zijn er 3 officiële landstalen en ik vind op zijn minst dat er 1 van die 3 talen moet geleerd en begrepen worden.
-
- Elite Poster
Je negeert het "detail" dat voor sommigen het racisme vandaag gewoon verder gaat. Bovendien gaat deze dooddoener niet op. Het is niet omdat iets meer gebeurde in het verleden dat we er vandaag niets aan moeten doen, integendeel.1207 schreef:Heel de anti-racisme draait vandaag rond het racisme/slavenrij/... gepleegd door blanken op zwarten.
neem een geschiedenisboek een zoek een volk dat in zijn geschiedenis nooit slaven of lijfeigenen gehouden hebben
alle zwarten die vandaag ergens hun ongenoegen uiten hebben voorouders, ik ga nu ff 50 000j terug, die zich aan slavernij, racisme, massamoord ed hebben schuldig gemaakt.
da's gewoon een feit, dat hoort jammer genoeg bij de geschiedenis vd mensheid. De mensen die die dingen afgeschaft hebben zijn ook daarmee opgegroeid.
Toch wel, een trajectcontrole zal u al registreren op voorhand en pas een boete geven als je nadien (2e controle) blijkt te snel het traject te hebben afgelegd. Voor de exacte procedure moet je bij Baert aankloppen maar ik ga ervan uit dat een universiteit geen half werk levert over een punt waarover al zoveel discussie is geweest. De testen worden ook al op diverse plaatsen gebruikt zonder problemen noch sancties. Als de afschrikking werkt is dat voor mij OK. Het doel is geen streven naar sancties maar wel dat het probleem aangepakt wordt.een snelheidsmeter bevraagt niemand op voorhand, die meet gewoon en heel objectief (ook geijkt). online vind ik niets rond procedures, regels,... wat die praktijktesten betreft. Ik lees enkel dat men 2 verschillende namen gebruikt. Bij 2 perfect gelijke kandidaten zal er opt einde altijd een subjectief gevoel spelen. Daar heb je geen vat op hoe de overheid beslist.
Soms is het vrij eenvoudig om problemen te detecteren. Als Fatima belt voor een appartement en het blijkt al verhuurd en 2 uur later belt Bart en hij kan morgen komen kijken dan is het vrij duidelijk. Bij sollicitaties moet men de beslissing beargumenteren. Er kunnen inderdaad redenen zijn om persoon x boven y te kiezen maar dan moet men transparant erover zijn. Zeggen dat CV overtuigender was kan niet bij gelijk CV.
Communicatieniveau's verschillen per job maar communicatie is geslaagd als de ene de andere begrijpt, dat hoeft niet noodzakelijk perfect te zijn. Ik begrijp soms ook collega's van W-Vlaanderen maar ik zou ze nooit discrimineren.
Grappig dat je VB en NVA al samen rekent, er is inderdaad weinig verschil. Het enige probleem is dat wat de ene wint de andere verliest. Uiteraard heeft hun winst te maken met wat een moslim al dan niet draagt of eet. Waarom afkomen met idioterieën als de canon? Ik voel me als Vlaming daar zelf door beperkt, ik heb geen overheid nodig die me vertelt hoe ik moet leven/eten/kleden zolang als ik de wet naleef.
Er is wel degelijk een probleem met andere groepen maar niet elk probleem krijgt evenveel weerklank. De opmerking over goed Nederlands spreken krijgen Aziaten ook bijvoorbeeld. Polen worden ook vreemd bekeken tot ze een werkje in het zwart moeten doen. Groepen mogen gerust bij naam genoemd worden maar dan moet men wel eerlijk blijven en de groep niet enkel gebruiken om de individuen te verdrinken in de daden van andere individuen. Ik vind het bijvoorbeeld niet leuk als ik in het buitenland wordt aangesproken over de opkomst van VB en racisme als Vlaming terwijl ik daar niets mee te maken heb.
-
- Elite Poster
Heel die heisa over controle telefoontjes om discriminatie op de verhuurmarkt op te sporen is makkelijk op te lossen. Het spijt me meneer of mevrouw, maar ik geef geen info per telefoon. Maakt u maar even een afspraak om langs te komen. En dan zien we wel verder.
-
- Elite Poster
1207 da klopt wel.
Een blanke kan geen last ondervinden van racisme.
Wij kunnen maximaal enkel gediscrimineerd worden. Terwijl als wij discriminatie doen tegen andere bevolkingsgroepen is dat racisme.
Dat is gewoon historisch gegroeid.
https://www.google.com/amp/s/metro.co.u ... 40542/amp/
Wij kunnen maximaal enkel gediscrimineerd worden. Terwijl als wij discriminatie doen tegen andere bevolkingsgroepen is dat racisme.
Dat is gewoon historisch gegroeid.
https://www.google.com/amp/s/metro.co.u ... 40542/amp/
-
- Elite Poster
Ze worden hier wakker. Dat heb ik een paar dagen geleden al geschreven. Probeer inderdaad maar eens als blanke bij Unia een klacht in te dienen voor racisme vanwege een allochtoon. Ge zult nogal ne post pakken bij unia.
-
- Elite Poster
Eigenlijk doen beide kanten iets mis tegen elkaar maar dat is meestal op individueel vlak en niet op gemeenschappelijk vlak.
En daar zit het verschil in dat wij als 'blanken' het gemeenschappelijk doen. Door mensen te weren of te onderdrukken.
In Amerika is het grootste voorbeeld daarvan.
Ons grootste voorbeeld is Congo
En Zuid Afrika is bv ook een voorbeeld wat nog steeds een stuk aan de gang is.
Je kan wel zeggen ik ben geen racist maar da maakt echt niet uit voor die groepen. Het feit is dat wij als gemeenschap zo worden gezien niet als individu.
En daar zit het verschil in dat wij als 'blanken' het gemeenschappelijk doen. Door mensen te weren of te onderdrukken.
In Amerika is het grootste voorbeeld daarvan.
Ons grootste voorbeeld is Congo
En Zuid Afrika is bv ook een voorbeeld wat nog steeds een stuk aan de gang is.
Je kan wel zeggen ik ben geen racist maar da maakt echt niet uit voor die groepen. Het feit is dat wij als gemeenschap zo worden gezien niet als individu.
-
- Elite Poster
in zimbabwe zijn alle blanken hun eigendommen kwijt gespeeld omdat ze blank warenboonpwnz schreef:1207 da klopt wel.
geen racisme? ik zal het onthouden
Het feit dat je de handeling racisme dus integraal afhankelijk maakt van de huidskleur van dader en slachtoffer bewijst gewoon hoe waardeloos die term is.
doet a de handeling? racisme want dader blank
doet b de handeling? geen racisme want dader niet blank
volgens mij is deze redenering an sich ongelooflijk racistisch
Laatst gewijzigd door 1207 21 jun 2020, 19:33, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Zimbabwe, ook gekend als de graanschuur van Afrika. Sinds de onteigening van blanke boerderijen hebben ze daar toch wel al een mislukte oogst gehad zeker? Het is wachten op 11.11.11 of pater Damiaan om geld in het laatje te brengen voor die sukkelaars.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Eerst heel den boel ontwrichten en dan versteld staan dat het niet lukt.Jack Daniels schreef:Zimbabwe, ook gekend als de graanschuur van Afrika. Sinds de onteigening van blanke boerderijen hebben ze daar toch wel al een mislukte oogst gehad zeker? Het is wachten op 11.11.11 of pater Damiaan om geld in het laatje te brengen voor die sukkelaars.
Maar hé, je hoeft hiervoor niet eens naar Afrika te gaan, je ziet hier exact hetzelfde gebeuren met "onze Vlaemsch Nationalisten".
-
- Elite Poster
het ging erover dat zwarten zich blijkbaar niet aan racisme schuldig zouden kunnen maken volgens de meeste actuele definitie vd term racisme. Dan si het interessant om eens naar Afrika te kijken om te zien of daar geen voorbeelden van racisme te vinden zijncadsite schreef: je hoeft hiervoor niet eens naar Afrika te gaan,.
volgens mij was de genocide tussen hutu's en tutsi's toch ook vrij racistisch, gewoon een voorbeeldje zonder blanken waar ge het dus niet op kunt steken,
-
- Elite Poster
Dat klopt. Ik volg je redenering ook.1207 schreef:
volgens mij is deze redenering an sich ongelooflijk racistisch
Kijk ik heb contact gehad met iemand gehad die een zwarte huidskleur had. en die begreep niet waarvoor wij vechten wel waarvoor zij vechten. Maar het is niet dat ze mij racist noemde ofzo dat helemaal niet maar het leek echt op een eindeloze discussie.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ah, goed.1207 schreef:het ging erover dat zwarten zich blijkbaar niet aan racisme schuldig zouden kunnen maken
Dan kan ik enkel zeggen:
klikkerdeklik
-
- Elite Poster
Om de boel wat op te fleuren, een mopje. Een groepje feministische vrouwen uit Vlaanderen ging een kijkje nemen in een of ander islamitisch land om te zien hoe het daar met de rechten van de vrouwen gesteld was. Bij aankomst in dat land zien ze de vrouwen een meter of twee achter hun man lopen. Geschokt door zoveel gender ongelijkheid spreken ze de vrouwen hierop aan en zeggen hen dat dit anno 21ste eeuw echt niet meer kan. De feministen beloven de vrouwen om het jaar daarop terug te keren voor een evaluatie. Het jaar daarop keert het groepje terug en zien ze de vrouwen aldaar 2 meter voor hun man lopen. In de zevende hemel door zoveel vooruitgang ginder vragen de feministen hoe het toch zo geëvolueerd is. Een van de vrouwen antwoordt droogweg: landmijnen.
-
- Elite Poster
Voila, invoeren dus die testen. We zijn akkoord.Jack Daniels schreef:Heel die heisa over controle telefoontjes om discriminatie op de verhuurmarkt op te sporen is makkelijk op te lossen. Het spijt me meneer of mevrouw, maar ik geef geen info per telefoon. Maakt u maar even een afspraak om langs te komen. En dan zien we wel verder.
-
- Elite Poster
Je snapt het niet. Zeggen dat ze afspraak moeten maken en telefoon neerleggen. Geen spoor te bekennen van racisme. En dan zien we wel of diegene die zich uitgeeft voor Rachid een blanke is die eigenlijk André heet. Meteen doen, die afspraak maken. Ook akkoord?Dizzy schreef:Voila, invoeren dus die testen. We zijn akkoord.Jack Daniels schreef:Heel die heisa over controle telefoontjes om discriminatie op de verhuurmarkt op te sporen is makkelijk op te lossen. Het spijt me meneer of mevrouw, maar ik geef geen info per telefoon. Maakt u maar even een afspraak om langs te komen. En dan zien we wel verder.
Nog iets. Is uitlokking niet verboden bij wet hier?
-
- Elite Poster
Eugh, bel je niet om een afspraak te maken en met wie maak je dan een afspraak?
Mij gaat het echt niet om mensen te sanctioneren maar het kan niet dat je iemand weigert gewoon van de afkomst. Dat is nu eenmaal de wet en ik respecteer onze normen en waarden wel nog.
Mij gaat het echt niet om mensen te sanctioneren maar het kan niet dat je iemand weigert gewoon van de afkomst. Dat is nu eenmaal de wet en ik respecteer onze normen en waarden wel nog.
-
- Elite Poster
Bij deze is het duidelijk dat je totaal niet weet waarover het gaat.Dizzy schreef:Eugh, bel je niet om een afspraak te maken en met wie maak je dan een afspraak?
-
- Elite Poster
1 goede raad voor wie ooit in zo een situatie betrokken raakt. Blijf op de vlakte of blijf neutraal aan de telefoon. Telefoongesprekken worden opgenomen en kunnen gebruikt worden als belastend materiaal in uw nadeel. Zeg uw gedacht face to face met de betrokkene. Niemand die je iets kan doen want het is woord tegen woord.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Voor alle duidelijkheid, we hebben hier 20j verhuurd aan een Turkse familie, ik kan dat alleen maar aanraden, voor herstellingen heb je 2 maand tijd in de zomer & elk jaar een fles Raki en een doos Turks fruit als ze terug waren uit vakantie.
-
- Elite Poster
Ik denk zelfs dat het echt niet uitmaakt welke bevolkingsgroep in dit geval het is puur hoe je er tegen staat.
Ik vind dat gewoon regels voor iedereen hetzelfde moeten zijn om te volgen.
Ik vind dat gewoon regels voor iedereen hetzelfde moeten zijn om te volgen.
-
- Premium Member
- Bedankt: 22 keer
Dat valt nog goed mee in Zimbabwe. In Zuid-Afrika mag je als blanke boer blij zijn, als er weer een dag voorbij is zonder dat je keel werd overgesneden.1207 schreef:in zimbabwe zijn alle blanken hun eigendommen kwijt gespeeld omdat ze blank warenboonpwnz schreef:1207 da klopt wel.
geen racisme? ik zal het onthouden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Goh, hoe zou dat komen? Zo na al die jaren apartheid is dat toch vreemd te noemen.dragonflo schreef:Dat valt nog goed mee in Zimbabwe. In Zuid-Afrika mag je als blanke boer blij zijn, als er weer een dag voorbij is zonder dat je keel werd overgesneden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Premium Member
- Bedankt: 22 keer
Dan wordt apartheid eindelijk afgeschaft en dan is het plots geoorloofd om mensen met een andere huidskleur af te maken? Apartheid is al 30 jaar geleden afgeschaft en dat moorden is nog altijd niet gestopt.on4bam schreef:
Goh, hoe zou dat komen? Zo na al die jaren apartheid is dat toch vreemd te noemen.
Straks waren de aanslag op Zaventem ook aanvaardbaar omdat die sukkelaars mogelijks gediscrimineerd werden omdat het Moslims waren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
Er is toch niemand die dit geoorloofd vindt.dragonflo schreef:Dan wordt apartheid eindelijk afgeschaft en dan is het plots geoorloofd om mensen met een andere huidskleur af te maken? Apartheid is al 30 jaar geleden afgeschaft en dat moorden is nog altijd niet gestopt.on4bam schreef:
Goh, hoe zou dat komen? Zo na al die jaren apartheid is dat toch vreemd te noemen.
Straks waren de aanslag op Zaventem ook aanvaardbaar omdat die sukkelaars mogelijks gediscrimineerd werden omdat het Moslims waren.
-
- Elite Poster
dat is geen racisme volgens sommigedragonflo schreef:Dat valt nog goed mee in Zimbabwe. In Zuid-Afrika mag je als blanke boer blij zijn, als er weer een dag voorbij is zonder dat je keel werd overgesneden.
inderdaad zever maar helpt niet echt als je niet wil polariseren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Wie zegt dat het geoorloofd is? Het is te begrijpen.dragonflo schreef:Dan wordt apartheid eindelijk afgeschaft en dan is het plots geoorloofd om mensen met een andere huidskleur af te maken? Apartheid is al 30 jaar geleden afgeschaft en dat moorden is nog altijd niet gestopt.
Het is ook niet omdat apartheid afgeschaft is dat alles plots "peis ende vree" is. Mocht mijn werkgever mij aangesproken hebben zoals we hoorden tijdens ons verblijf in ZA in 2000 zou ik alleszins niet, zoals het zwarte personeel, stil de ogen neergeslagen hebben. In 1 van onze B&B's hebben we daar nog een discussie over gehad omdat de eigenaars vonden dat "vroeger alles beter was". Het personeel daar durfde ons niet eens aankijken als we goeiemorgen zeiden. Waarschijnlijk mochten ze niet met de gasten spreken.
Dat zo'n lange onderdrukking sporen na laat is logisch en in de US speelt het slavenverleden in dat opzicht ook mee.
Bye, Maurice
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Prima dat de VRT zo'n onzin uitzendt en zo'n onzinnige mening uitzendt. Dries van Langenhoven mocht zijn prietpraat ook spuien, herinner u?
Wat die vrouw zegt is natuurlijk klinklare onzin. In India worden mensen met een donkerdere huidskleur gediscrimineerd, net zoals de moslims daar zwaar gediscrimineerd worden. D kleptocracy in Afrika is toch ook tussen zwarte stammen of etniciteiten onderling zeker.
De gekleurde medemens (of die nu in BE woont of niet) discrimineert zeer zeker ook en maakt zich dus zeer zeker ook schuldig aan racisme.
Maar dat als argument gebruiken om als "inheemse" bevolking de gekleurde medemens dan ook maar verder te discrimineren, is toch wel een grap zeker.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Was dit maar een grap, maar de zichtbare gevolgen van racisme/discriminatie (waar ook ter wereld) zijn "beestig" slecht
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Het enige dat je eigenlijk doet is verantwoorden waarom de testen er uiteindelijk toch moeten komenJack Daniels schreef:1 goede raad voor wie ooit in zo een situatie betrokken raakt. Blijf op de vlakte of blijf neutraal aan de telefoon. Telefoongesprekken worden opgenomen en kunnen gebruikt worden als belastend materiaal in uw nadeel. Zeg uw gedacht face to face met de betrokkene. Niemand die je iets kan doen want het is woord tegen woord.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Wat Jack doet is een simpele manier bedenken om die "politiek correcte" flauwekul te ontmaskeren
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Dus een gelijke behandeling is flauwe kul
Ik zie vooral veel flauwe kul om discriminatie gewoon goed te praten. Neen, men mag niet te hard zeggen dat er racisten zijn maar ondertussen is men tips aan het geven hoe je kan discrimineren, want dat moet blijkbaar
Ik zie vooral veel flauwe kul om discriminatie gewoon goed te praten. Neen, men mag niet te hard zeggen dat er racisten zijn maar ondertussen is men tips aan het geven hoe je kan discrimineren, want dat moet blijkbaar
-
- Elite Poster
Wie geeft hier tips om te discrimineren? Ik geef een tip hoe om te gaan met anonieme bellers. Dat jij daar een tip in ziet om te discrimineren is jouw interpretatie en compleet van de pot gerukt. Die linkiewinkies toch. Links en slinks.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Nee, het enige dat hij doet is aantonen dat die testen absurd zijn.Dizzy schreef:Het enige dat je eigenlijk doet is verantwoorden waarom de testen er uiteindelijk toch moeten komen
Uiteindelijk kiest die huisbaas toch de meest geschikte kandidaat, en ja, de kleur van zijn velleke speelt daar waarschijnlijk ook in mee.
Ik haal mijn frieten bij een Chinees, ik laat mijn haar knippen door een Marokkaan,Ik haal mijn brood bij een Turk & mijn vlees bij een Tunesiër.
Zowat half de straat hier is een gemengd gezin of van Allochtone herkomst(en ik woon op den boeren buiten), dan vraag ik mij af waar het probleem nog zit ? Waarschijnlijk moet je dat ergens anders gaan zoeken dan bij die huisbaas.