Ikea parasol SEGLARÖ

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 13 keer

Hallo,

Toevallig iemand die zo'n parasol heeft?
Zou de afstand tussen de gaten (center gemeten) willen weten of daar andere voet op past. Die plastic voet zie ik niet zitten.
Daar binnen geraken om te gaan meten is momenteel redelijk hopeloos.

thx!
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Parasolvoet wordt apart verkocht.Te completeren met de SVARTÖ parasolvoet, wordt apart verkocht (of met 4 platen van minstens 50x50 cm, totaal gewicht min. 90 kg).
Bedoeling is dat je deze vult met zand of cement. Ik denk, aangezien de voet van de parasol een kruis is, je niets anders kan dan deze voet erbij nemen.
charlez
Pro Member
Pro Member

De voet is idd een kruis, maar dit kruis wordt ook op de paal gevezen. Ik zou de paal op een granieten voet willen bevestigen. Daarvoor heb ik de afstand tussen de gaten nodig.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Ik ken deze specifieke parasol niet, maar afgaande op andere modellen wordt de parasol niet op dat kruis gevezen , maar enkel met een stelschroef vastgezet op de gewenste positie, zodat je deze eenvoudig met de zon mee kan draaien.
Het kruis zelf kan op de grond verankerd worden door gewichten er op te plaatsen (bak met zand, beton tegels,...) je zou er idd zelf gaten kunnen inboren, maar vermoed niet dat er voorgeboorde gaten zijn?
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik heb een parasolvoet van Ikea welke aan je omschrijving voldoet. Buiten een enkel gat aan het einde van elk been, zie ik geen gaten... (gezien het gewicht vd tegels die erop liggen en het feit dat er momenteel veel wind staat ga ik ze nu niet gaan versleuren) Afbeelding

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De plastic voet wordt apart verkocht. Het is de bedoeling dat je betontegels van 60x60 in het kruis legt
De parasol moet op zijn plaats worden gehouden met 4 platen van beton, cement of iets dergelijks. De platen moeten ten minste 50x50 cm zijn en een totaalgewicht hebben van ten minste 90 kg. De platen zijn niet inbegrepen, ze zijn te koop bij een bouwmarkt.
Zorg dat de ondergrond vlak en stevig is. Verdeel de platen rondom het voetkruis volgens de illustratie in de aanwijzing. Klap de parasol als hij niet wordt gebruikt en bij harde wind altijd in.
bron: https://www.ikea.com/sa/en/assembly_ins ... -3_pub.pdf
charlez
Pro Member
Pro Member

Waar die bouten zitten zijn toch ook gaten, als je ze er uit haalt :lol:

Tis de afstand tussen die bout op foto en de bout links of rechts ( midden gat gemeten) die ik zou willen weten.

Ik wil die parasol op een ganieten voet vast maken zonder het kruis. De gaten op die granieten voet zitten op een bepaalde afstand. Als die niet overeenkomen met die van de parasol dan gaat het niet wat ik van plan ben.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”