Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

timmermc schreef: Je vergeet te vermelden hoe wij, de belastingbetaler een privé onderneming zoals Brussels Airlines die dan nog niet eens Belgisch is gaan moeten redden
Even verder nadenken... Als BA verdwijnt heeft dat zware gevolgen voor Brussels airport en alles wat er van af hangt. BA (helpen) redden zorgt er voor dat er veel werkgelegenheid op de luchthaven en toeleveringsbedrijven wordt gered. Er zal sowieso al serieus gesnoeid worden bij BA. Het plaatje is altijd groter dan eerst gedacht :wink:

@heist_175 Betaalmuur van DS.. jammer, Van Peel slaat meestal spijkers met koppen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Op zich is er geen probleem om Brussels Airlines te redden... maar hopelijk zijn ze slim genoeg om aandelen te eisen in ruil voor de steun.

Of gaat men weer een blanco cheque geven zonder enige garantie ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Misschien moet de pers ook wel eens zijn verantwoordelijkheid nemen :
https://www.hln.be/de-krant/dit-deed-de ... /#comments

Ja, laat ons nog wat media aandacht schenken aan hen die er vierkant hun laars aan lappen :bang: .
Nu: ik kan wel het artikel niet lezen (betalend), dus misschien dat ze er in het artikel toch fijntjes op wijzen dat ze hier dubbel in fout gaan. Niet alleen mengen ze bubbels, maar zitten ze ook nog eens met zijn vijven gezellig binnen een afstand van 1.5m :roll: . Maar het zou me verbazen als ze dit gezin terechtwijzen in het artikel.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

on4bam schreef:Even verder nadenken... Als BA verdwijnt heeft dat zware gevolgen voor Brussels airport en alles wat er van af hangt. BA (helpen) redden zorgt er voor dat er veel werkgelegenheid op de luchthaven en toeleveringsbedrijven wordt gered. Er zal sowieso al serieus gesnoeid worden bij BA. Het plaatje is altijd groter dan eerst gedacht :wink:
Werkgelegenheid? Welke dan, de luchtvaart zit op zijn knieen en dat gaat voor jaren zijn.
Moet ik echt Lufthansa helpen redden, omdat Zaventem iets te betekenen zou hebben?
Het nieuwe Lufthansa opgericht in 1953 om de tijd ervoor met het regime te doen vergeten, overigens waren er nog tal van de oude garde aanwezig in die nieuwe leiding...
Ik wil als belastingbetaler een luchtvaartmaatschappij en de werkgelegenheid er doorheen helpen, maar kies dan liefst een andere :bang:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
LighScan
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Tomby schreef:Misschien moet de pers ook wel eens zijn verantwoordelijkheid nemen :

Ja, laat ons nog wat media aandacht schenken aan hen die er vierkant hun laars aan lappen :bang: .
Nu: ik kan wel het artikel niet lezen (betalend), dus misschien dat ze er in het artikel toch fijntjes op wijzen dat ze hier dubbel in fout gaan. Niet alleen mengen ze bubbels, maar zitten ze ook nog eens met zijn vijven gezellig binnen een afstand van 1.5m :roll: . Maar het zou me verbazen als ze dit gezin terechtwijzen in het artikel.
Link pdf
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

timmermc schreef:Er zijn er vandaag duidelijk HEEL veel die de regels begrijpen, niet dus. Het is hier feest aan zee. :bdaysmile:
Naar de bakker en krantenwinkel vanmorgen en dik in de rij mogen staan, allemaal Belgjes die ik wekenlang niet heb gezien :help:
Laat ons die "creatieve Belg" eerder de domme, lompe en ziekelijk egoïstische Belg noemen. Altans die 20 à 30% die zijn voeten aan veegt aan de maatregelen.

Een 2° uitbraak van het virus zal catastrofaal zijn. Zal ons gezondheidssysteem dit nog kunnen dragen en krijgen we toestanden à la New York? M.i. zeker niet uitgesloten. De economische apocalyps spreekt voor zich in dergelijk scenario ... én natuurlijk met het hieraan gerelateerd sociaal bloedbad.
M.i. zal het menselijk leed niet te overzien zijn omdat enkele "ontaarden" blijkbaar niet nog enkele weken op hun tanden kunnen bijten.

De overheid geeft een vinger maar velen nemen direct de volledige arm zonder gebruik te maken van gezond verstand. Alleen al als ik aan een rampscenario denk als hoger beschreven, houd je je met een minimum aan redelijkheid aan de regels. Gisteren was moederdag in onze familie heel eenvoudig geregeld: bij een restaurant met afhaaldienst voor pa en ma een menuke besteld en een bloemetje erbij.
Alles netjes afgezet in de gang terwijl zij in de living zaten en nadien eens gebeld om haar een dikke proficiat te wensen.

Echt leuk is natuurlijk anders maar noch mijn broer, noch mijn zus zouden op ons geweten willen dat iemand van ons hen zou besmetten.

Verder heb ik zaterdag toen ik voor ons thuis een boodschap ging doen, me ook dood geërgerd. Ideale afspraakplaats is bv. een lokale winkel waar ijs verkocht wordt. Toevallig staan velen te praten met personen voor of achter hen. Natuurlijk op een halve meter afstand.

Besluit: er moet meer gecontroleerd worden op openbaar domein en die boetes moeten de hoogte in. 750 tot 1250 (bij herhaling) euro per persoon bij vaststelling van een overtreding met onmiddellijke inning, lijkt me hier zeer verantwoord. De goesting zal dan wel vlug afnemen en het is nog goed voor de staatskas. Men speelt hier immers met de toekomst van een samenleving !

Als ik het artikel met het interview met Van Ranst over een 2° uitbraak in Het Nieuwsblad van deze morgen lees, is zijn stelling duidelijk net zoals die van alle wetenschappers, nl. menselijk gedrag zal bepalen hoe deze thriller stopt of zich juist herhaalt in een veel grotere mate ...

En finaal zullen het die onbenullen zijn die de regels niet respecteren die dan de eersten zullen zijn om te roepen hoe slecht overheid en wetenschappers het niet aangepakt hebben, dat vergoedingen voor technische werkloosheid te laag zijn, etc. etc.
Ik zit echt met de schrik voor de komende 2 weken. Die worden cruciaal ... Dus laat ons nog enkele weken het gezond verstand gebruiken.

Dan kunnen we misschien nog iets hebben aan de zomervakantie terwijl het ander weer "een blijf in uw kot scenario wordt" met misschien totaal uitgaansverbod. Is het nu echt zo moeilijk om dat beetje sociale verantwoordelijkheid op te brengen ... ?
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 11 mei 2020, 11:14, in totaal 1 gewijzigd.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

timmermc schreef:
Het stoorde me enorm dat er zo een ferme boetes uitgedeeld werden, vooral degene die zonder pardon geschreven werden. Een sprekend voorbeeld was van twee buren wat ik hier heb meegemaakt, die voor hun appartementje op een stoel zaten te genieten van het zonnetje bij gebrek aan een tuintje en daarvoor een boete van 250 € elk ontvingen.
Ik was tot vandaag van mening dat de rijkswacht verdwenen was en dat de politie menselijker geworden was, deze crisis heeft me toch van mening doen veranderen en het is jammer dat een paar enkelingen in het korps deze indruk hebben doen keren.
Ik ben ook volledig afgestapt van het idee "de politie uw vriend", net door zo'n hersenloos en machtsgeil optreden van sommige agenten. Er zijn wellicht ook goede agenten, maar er zijn er verdomd veel die de omstandigheden graag misbruiken om zich te laten gelden.
Ik heb hetzelfde ervaren tijdens de lockdown ten tijde van de IS aanslagen. Agent(jes) die volledig zonder reden burgers pestten, inclusief bejaarden en zwangere vrouwen.
Het is duidelijk: geef ze een kepie en hun ware aard komt naar boven: de behulpzame oom agent of de heimelijke gestapo-sadist. En in deze tijd blijken er veel van die laatste soort te zijn.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Timmermc schreef:Het stoorde me enorm dat er zo een ferme boetes uitgedeeld werden, vooral degene die zonder pardon geschreven werden. Een sprekend voorbeeld was van twee buren wat ik hier heb meegemaakt, die voor hun appartementje op een stoel zaten te genieten van het zonnetje bij gebrek aan een tuintje en daarvoor een boete van 250 € elk ontvingen.
Natuurlijk moet er ook hier redelijkheid zijn. 2 buren die bij gebrek aan een tuin buiten zitten voor hun huis of appartement om een babbel te doen en daarbij 1.5 m van mekaar zitten. Dat zijn dan inderdaad machtsgeile agenten die hier verbaliseren.

Maar wat ik hier bij ons allemaal zie en waarbij men wetens en willens de regels overtreedt, nogmaals voor mij mag dat gerust tot 1.250 euro gaan wetende dat men hier, nogmaals zoals in vorige post benoemd, speelt met de toekomst van een samenleving.

Anderzijds vragen mensen ook om een keiharde aanpak. Als men echt uit eigen beweging niet het gezond verstand aan de dag wil brengen om regels te respecteren, wetende welke repercussies dit heeft voor een volledige samenleving dan zit er maar één ding op: repressie. Blijkbaar is de Belg nog altijd geneigd om zijn zin te doen zonder te denken aan gevolgen, laat staan alleen nog maar voor die anderen die het spel wel correct spelen, zo lang 1. de pakkans te laag blijft en 2. de boete niet opweegt tegen het plezier om te doen wat men wil ook al zijn anderen hier de dupe van.

Ik spreek hier natuurlijk over aanpak van flagrante en/of herhaalde inbreuken. Enige menselijkheid moet er zijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik moet zeggne de stormloop naar de bakkers is hier rond 8 uur immens bij openingsuur valt het nog mee.

Ik merk ook heel veel deurpraat weer.

Voor de rest ik woon in Knokke-Heist en ik denk dat de maatregelen hier het scherpst van heel vlaanderen zullen blijven getuige dat de 'lockdown' hier haast een week eerder inging dan op nationaal niveau.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

on4bam schreef: Even verder nadenken... Als BA verdwijnt heeft dat zware gevolgen voor Brussels airport en alles wat er van af hangt.
dat beweert men maar is dat ook zo?
Brussel blijft ook zonder BA de Europese hoofdstad en een enorme internationale draaischijf
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef:Ik moet zeggne de stormloop naar de bakkers is hier rond 8 uur immens bij openingsuur valt het nog mee.
Waarom zou dat vandaag ineens anders zijn dan de voorbije weken ? Bakkers bleven al altijd open, dus de opening van de winkels vandaag is totaal niet van toepassing op bakkers.
Wel heb ik bij onze bakker gemerkt dat de regels al verruimd zijn. Tot voor kort was het max. 1 persoon in de winkel, nu mogen er al 2 binnen (wel nog altijd met 1.5m afstand - alhoewel ingang en uitgang dezelfde is en je dus sowieso op minder dan 0.5m moet kruisen...).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Tomby,

Ik merk gewoon dat veel meer volk durf buiten te komen of toch op uren dat we normaal zijn. Want op andere momenten is het wel merkbaar rustiger.

Trouwens ik voel me niet comfortabel met de grafieken. Ze zeggen dat ze meer testen doen en dat daardoor er meer besmettingen zijn maar de ziekenhuisopnames hebben ongeveer dezelfde grafiek. Dit geeft me geen goede moed.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

300 ziekenhuizen in België, 80 opnames per dag... das dus nog 1 patiënt om de 3 dagen per ziekenhuis of mag ik zo niet rekenen ?
Gaan we morgen allemaal een helm opzetten en elleboogbeschermers dragen als we buitenkomen ? Je zou zomaar eens kunnen vallen en op de spoed terecht komen ?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Terwijl er al veel volk ligt.
Terwijl iemand op IC er weken ligt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Gaan we morgen allemaal een helm opzetten en elleboogbeschermers dragen als we buitenkomen ? Je zou zomaar eens kunnen vallen en op de spoed terecht komen ?
Je mag al bij Dr. Phil gaan staan die het ook had over aantal doden door zwembad-accidenten (waarbij hij overigens een grootte-orde ernaast zat) om de Corona maatregelen te ridiculiseren.
Verdrinken is niet besmettelijk, vallen is ook niet besmettelijk...
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ach, elk vergelijk was slecht geweest... daar gaat het dan ook niet over.
Men mag hier met cijfers gooien zoveel men wil, maar alles een beetje in perspectief bekijken = ridiculiseren ?

Wat de juiste aanpak gaat geweest zijn gaan we wellicht nooit weten, wat we wel weten = dat wat we hier doen niet de juiste is.
We hebben naar China en naar het WHO geluisterd/gekeken(en dat doen we nu nog trouwens), 2 dingen die we vooral niet hadden moeten doen.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

iceke schreef:300 ziekenhuizen in België, 80 opnames per dag... das dus nog 1 patiënt om de 3 dagen per ziekenhuis of mag ik zo niet rekenen ?
Gaan we morgen allemaal een helm opzetten en elleboogbeschermers dragen als we buitenkomen ? Je zou zomaar eens kunnen vallen en op de spoed terecht komen ?
In het ziekenhuis in mijn buurt zijn zaterdag 18 mensen opgenomen en zondag 25. Dit gaat echter over verdachte gevallen. Dus mensen die covid achtig symptomen vertonen. Nadat hun test positief is worden ze pas meegeteld. Dit is een relatief klein ziekenhuis. Er zijn er misschien maar 80 effectief met covid opgenomen, maar er worden er veel meer mensen opgenomen met gelijkaardige ziektebeelden. Daar kruipt ook tijd in en moet je ook afschermen en met omgaan alsof het covid is. Het zal dus wel een pak meer zijn dan 1 patiënt om de 3 dagen per ziekenhuis waarin ze tijd moeten steken.

Komt nog eens bij dat zo goed als iedereen ook op covid wordt getest. Lig je in het ziekenhuis voor aandoening x, maar je blijkt covid te hebben, maar hebt (nog) geen symptomen dan tellen ze je ook niet mee. Terwijl je dit wel extra zorgen met zich meebrengt en je deze mensen ook moet afschermen.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Tomby schreef:Misschien moet de pers ook wel eens zijn verantwoordelijkheid nemen :

Heb het ook in het tv-nieuws gezien, gisteren. Het grappige (of is het zielige) is dat er dan grootouders mét mondmasker naast dat groepje kinderen én hun ouders staan.

Na zes weken corona hebben die ouwe debielen nog steeds niet begrepen dat mondkapjes "anderen beschermen" en niet henzelf. En dan maar verschieten dat er nog iedere dag 75-plussers in het ziekenhuis belanden met corona.

Nochtans zeggen de statistieken dat méér dan 80 procent van alle corona-doden opa's en oma's van boven de 75 zijn. Kunnen die dan niet één keer hun weinig overgebleven hersencellen gebruiken en het op skypen en whatsappen houden ??
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Laat ik voor de duidelijkheid eens iets in perspectief plaatsen.

Een willekeurig maar bekend voorbeeld:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Busongeval_in_Sierre
Het ongeval heeft een eigen Wikipedia-pagina.
Bij het ongeval vielen 28 doden
Het is 8 jaar geleden en wordt regelmatig terug opgerakeld in de nationale pers.

Corona:
Sinds 21 maart zijn er in Belgie DAGELIJKS meer doden dan toen. (de dagen ervoor minder maar ook doden)
Het hoogste getal dat ik kon vinden is 317 coronadoden op één dag. dat is meer dan 10 keer zoveel.

Een gemiddelde lijnvlucht heeft 70 tot 140 passagiers aan boord. Ik kan me niet direct een dag voor de geest halen met 2 vliegtuigcrashes. Wel, corona deed het in Belgie alleen al dagen na mekaar.

Er zijn tot op heden meer dan 8600 coronadoden in Belgie. (and counting)
Wereldwijd 283000, dat is 4 (vier!) keer de wei van Werchter. (and counting)

En dan durft er iemand zeiken over thuisblijven en afstand houden ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

phil48 schreef:...van boven de 75 zijn. Kunnen die dan niet één keer hun weinig overgebleven hersencellen gebruiken en het op skypen en whatsappen houden ??
Je hebt het dan op een Trump (74) of een Joe Biden (77) waarbij de ene een wereldmacht leid en de andere het enorm graag zou overnemen...
:beerchug: :beerchug: :beerchug:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...hebben die ouwe debielen nog steeds niet begrepen dat ...

Dus in dit landje hebben we geen jonge debielen, bedoel je :bang:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Ja natuurlijk, het scheldwoord trek ik terug.

Maar de feiten blijven de feiten.

Ze moeten perse hun kleinkinderen zien én naar de Action (want dat hebben ze gemist) én natuurlijk naar hun 2de verblijf (samen met die 500 000 andere 2de verblijvers) - maar tegelijk zijn ze bang voor corona.

Dus ja - blijf dan misschien in uw kot, als je de grootste risicogroep bent :bang:
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

phil48 schreef:Dus ja - blijf dan misschien in uw kot, als je de grootste risicogroep bent :bang:
Ik wil bij deze nogmaals Michael van Peel citeren: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200507_04950047
Als er ooit een moment was om Darwin gewoon zijn werk te laten doen, was het nu wel.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer

phil48 schreef:Ja natuurlijk, het scheldwoord trek ik terug.
Het zijn de jongeren die er juist de ouderen op moeten wijzen. :bang:
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

iceke schreef:
Wat de juiste aanpak gaat geweest zijn gaan we wellicht nooit weten, wat we wel weten = dat wat we hier doen niet de juiste is.
....
Je haalt het zelf aan, je gaat het niet weten, dus kan je ook niet besluiten dat deze aanpak niet de juiste is
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

In Ans waren er liefst 16 aanwezigen op een lockdown feest te barbecueën en te aperitieven maar wacht het beste moet nog komen: dat feest is uitgedraaid op een grote ruzie die tot in de omliggende straten te horen was, natuurlijk hebben de buren die er last van hadden de politie gebeld en bij aankomst heeft de politie dat feest onmiddellijk stilgelegd allee tot zover er nog van een feest sprake was zeg maar dat de politie eerder moest tussenkomen bij een ruzie.
In ieder geval heeft de politie voor € 4500 aan boetes uitgeschreven en waren een aantal heethoofden bestuurlijk aangehouden wegens weerspannigheid.
In plaats dat die idioten in stilte zo'n feest houden (pas op ik keur dat feestje niet goed) maar neen ze gaan nog een beetje ambras maken die tot mijlenver te horen was daarmee hebben ze zichzelf genekt, bende stommeriken! :x

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/lo ... ~a8a4c34a/
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Dan zeggen de experten dat het runshoppen moet zijn en geen funshoppen.

Dan hoor in het vtm-nieuws zo'n dom wicht tegen de reporter in de lange rij voor de Action zeggen waarom ze daar staat...

Omdat ze voor haar kind dringend een schoolagenda nodig heeft voor volgend jaar... :roll:
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

phil48 schreef:Omdat ze voor haar kind dringend een schoolagenda nodig heeft voor volgend jaar... :roll:
Die mevrouw is erg vooruitkijkend zeg ik dan, net zoals die hamsteraars toiletpapier bij het begin van de crisis erg van levensbelang vonden. :banana:

Het intrigeert me wel dat die specialisten nu van VTM naar VRT en omgekeerd crossen om hun verworven kennis over het gedrag van Covid-19 te gaan verkondigen tijdens nieuwsuitzendingen en daarna bij Terzake en andere programma's en dat alles op één avond.
Zit daar nu een vergoeding aan vast of niet, maar onze gekende vaste Vlaamse BV's moeten toch razend jaloers hierom worden. Wie krijgt zoveel zendtijd en aandacht?

Men heeft zelfs een Franstalige eerder weggelopen beeGEE(S) de leiding van het 'valdemensennogmaareenslastig' contactopsporing team gegeven.
Ik wacht bijna in spanning tot de vorst titels begint uit te delen aan die specialisten, zou zijne excellentie Baron Van Ranst hem misstaan? Daar hoeft hij zelfs niet in de ruimte voor gelanceerd te worden. :lol2:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Joe de Mannen schreef: Corona:
Sinds 21 maart zijn er in Belgie DAGELIJKS meer doden dan toen. (de dagen ervoor minder maar ook doden)
Het hoogste getal dat ik kon vinden is 317 coronadoden op één dag. dat is meer dan 10 keer zoveel.

Een gemiddelde lijnvlucht heeft 70 tot 140 passagiers aan boord. Ik kan me niet direct een dag voor de geest halen met 2 vliegtuigcrashes. Wel, corona deed het in Belgie alleen al dagen na mekaar.
Deze dus: 583 doden in 1 crash van 2 vliegtuigen op Tenerife.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Nu ge het zegt, het is onlangs nog op tv geweest, in groeten uit... peanuts in vergelijking met wat we nu meemaken, in het licht van de euforie die er nu heerst eigenlijk het vermelden niet meer waard toch ?
Op een week hebben we nu nog meer doden en... we zijn er blij mee.

Perspectief...

J.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Wacht ff, in België vallen gemiddeld 300 doden per dag, dus ik snap uw perspectief niet goed ?
Wat wil je nu eigenlijk aantonen, de nieuwswaarde van het aantal doden ?
Dan zou Corona idd geen nieuws meer mogen zijn :angel:

Trouwens, in Sierre zijn meer kinderen gestorven dan in heel de Corona crisis samen, perspectief hé.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Een bus vol doden per dag, een vliegtuig doden per dag en gij klaagt dat ge niet in het park moogt gaan zitten...perspectief ?
J.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

apestaart schreef:In ieder geval heeft de politie voor € 4500 aan boetes uitgeschreven en waren een aantal heethoofden bestuurlijk aangehouden wegens weerspannigheid.
In plaats dat die idioten in stilte zo'n feest houden (pas op ik keur dat feestje niet goed) maar neen ze gaan nog een beetje ambras maken die tot mijlenver te horen was daarmee hebben ze zichzelf genekt, bende stommeriken! :x
Laat ze maar dikke boetes uitschrijven. Laat zij die zich niet aan de regels houden maar een dikke brok van de last dragen die er nog aan zit te komen. Die 250 mag gerust x4, dan was het 18000 aan boetes.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik klaag helemaal niet, ik ben gewoon in het park blijven zitten en bij mijn ouders buiten gebleven (lees, ervoor gezorgd dat zij niet onder de mensen moesten komen)
Waar ik wel over klaag zijn de maatregelen die ze nu aan't treffen zijn voor een virus dat al lang over zijn top is.
Je kan dan wel ff lachen met die meid voor den Action, maar uiteindelijk is niet "zij" het probleem.
We hebben dus een griepke over ons gekregen die 2 tot 3 keer (?) meer doden heeft gemaakt dan normaal(of wat jij normaal vind), gaan we daar echt onze wereld voor veranderen ?
Ik zou zeggen ja, maar niet de versie die we nu zien of gaan zien.
Laat ons deze zomer ook nog alles eens in perspectief bekijken, we zitten nu aan 29 doden door covid <44j en voor alle duidelijkheid, ik zit daar al ff boven.... De pijlen voor de schapen zijn trouwens deze week al overal geschilderd.
Laat ons het er ons aub overeen zijn dat er meer jonge doden gaan vallen door de maatregelen die er gaan komen dan door covid zelf de komende maanden/jaren. Geen cafe's, geen evenementen, geen contact, geen......
En dan hebben we het nog niet gehad over onze privacy of vrijheid.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

iceke schreef: Laat ons het er ons aub overeen zijn dat er meer jonge doden gaan vallen door de maatregelen die er gaan komen dan door covid zelf de komende maanden/jaren. Geen cafe's, geen evenementen, geen contact, geen......
Er zijn maar weinigen die dat soort discussies durven voeren.
Ik ben ervan overtuigd dat je dat soort discussies moet voeren, maar nu nog niet misschien: de cijfers zijn maar onder controle omdat overal nog de handrem (deels) opstaat.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat we sowieso moeten denken aan het nieuwe normaal maar waarom zou het slechter zijn dan voorheen?

Ik doel dan niet op de huidige toestand absoluut niet. Maar grote festivals zullen mogelijks minder voorkomen maar festivals in het algemeen zullen altijd blijven bestaan. Ik denk als het zo erg is dat grote evenementen niet meer kunnen doorgaan dat de overheid samen moet kijken hoe ze dit oplossen want financieel is dit een zware domper. En organisatorisch kan een overheid meer uitvoeren dan een prive bedrijf met een festival.

Je kan werken op verschillende locaties maar maar met 1 locatie met een echte live sessie. De rest dan met een projectie scherm ofzo.

Ik denk dat er heel veel creatieve oplossingen kunnen zijn voor de problemen die we zullen tegenkomen. De tijd terugdraaien lukt niet meer.
Festivals is mensen samenbrengen maar ik denk dat een goede controle op veiligheid en dergelijke zeker belangrijk is.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:
iceke schreef: Laat ons het er ons aub overeen zijn dat er meer jonge doden gaan vallen door de maatregelen die er gaan komen dan door covid zelf de komende maanden/jaren. Geen cafe's, geen evenementen, geen contact, geen......
Er zijn maar weinigen die dat soort discussies durven voeren.
Ik ben ervan overtuigd dat je dat soort discussies moet voeren, maar nu nog niet misschien: de cijfers zijn maar onder controle omdat overal nog de handrem (deels) opstaat.
Eigenlijk moet je die nu voeren, voor ze idiote maatregelen gaan treffen en de publieke opinie die maatregelen ook nog compleet normaal gaat vinden.
Zie hieronder ;-)
boonz schreef: Ik denk dat we sowieso moeten denken aan het nieuwe normaal maar waarom zou het slechter zijn dan voorheen?

Ik doel dan niet op de huidige toestand absoluut niet. Maar grote festivals zullen mogelijks minder voorkomen maar festivals in het algemeen zullen altijd blijven bestaan.
Je haalt 2 dingen door elkaar, vraag en aanbod.
Ik veronderstel dat jij niet zit te wachten op een tomorrowland met 1000 man of een strand in hokjes verdeeld of een pretpark met ticketjes van 30 minuten of een toog met 2 barstoelen ?
Wel, dat gaat de creatieve ondernemer je deze zomer moeten aanbieden, lees vooral het woordje moeten.

owja, voor ik het vergeet... tot wanneer ? tot "men" een nieuw vaccin heeft ? sinds wanneer leggen we onze hele wereld in de handen van de pharmacie ?

We berusten ons in veel dingen.... verkeersdoden, armoede, polutie, immigratie.... maar voor een griepje gaan we heel onze wereld omdraaien ? tot we ...? Komaan, waar zij we mee bezig ?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

We gaan pas kunnen praten en echt reorganiseren als er een snelle test is of een vaccin. Eerder blijft het een loterij, want het is niet omdat jij drager bent (geweest) en er weinig tot geen last van gehad hebt dat de mensen die je besmet er ook geen last van gaan hebben. En je bent drager zonder het te weten en je besmet mensen zonder het te weten en je kan besmet raken zonder het te weten.

Uitzieken is momenteel het enige wat kan gebeuren, met of zonder beademingshulp, met of zonder fatale afloop.

J.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Spaanse griep (1919) => tot 100 miljoen doden wereldwijd
Ook "maar" een griepke...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

iceke schreef:voor een virus dat al lang over zijn top is.
Daar ben ik niet zeker van, hoor. Zolang er geen vaccin is.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”