Het gaat om de scharnierjaren. Iemand die nu in het zesde leerjaar zit en straks naar het middelbaar gaat. Sowieso (in normale jaren) al een grote stap. En als die leerling nu enkel wat pre-teaching krijgt, een nog grotere stap. Die zes weken maken dan wel degelijk iets uit.CCatalyst schreef: Die leerachterstand maken we nooit meer goed, ook niet door nog eens enkele weken naar school te gaan. Want die 6 weken is alleen maar voor enkele jaren, voor andere jaren zal het nog minder zijn, of gewoon niets meer dit jaar.
Zoals svermassen aangeeft, je kunt het ook op een "redelijke" manier oplossen. Een halve dag les is altijd beter dan helemaal géén les meer.
De calimero's van het onderwijs. Niemand betwist dat leerkrachten NU OOK bezig zijn hoor, maar doe nu niet alsof het van 8u 's ochtends is tot 's avonds laat. Ik heb ook twee kinderen in het middelbaar en ze krijgen hun pre-teaching, maar mij maak je niet wijs dat de leerkracht nu even hard moet werken dan tijdens een regulier schooljaar (toetsten verbeteren, examens voorbereiden, taken voorbereiden... NA de lesuren).CCatalyst schreef:..van de leerkrachten ga je niet meer kunnen vragen dat ze dit er dan ook nog eens bijnemen in mei/juni.
Nu kunnen ze het allemaal rustig "tijdens" de lesuren doen.
EN er zijn ook leerkrachten waarvan de vakken nu NIET in de pre-teaching zitten, die leerkrachten hebben nu dus wel degelijk vakantie en kunnen dan bijspringen in klassen waar er een tekort is.
Eerlijk, je zou net hetzelfde zeggen als de minister De Wever heette of Almaci. Zij gaan voort op wat hun adviseurs hen influisteren en zij zien naar wat het buitenland doet. Daar gaan de scholen WEL allemaal open.CCatalyst schreef:15 mei is een prestigedatum van Weyts.