servicekosten bij ikea voor online bestelling zijn zeer hoog

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Ik probeer een nieuwe trafdri lamp te bestellen bij ikea, en merk eerst op dat de leveringskosten zijn gezakt, om tegemoet te komen aan het on-line gedrag door de corona pandemie. Alleen vraagt men nu plots 39,90 euro aan servicekost voor levering aan huis. een lamp van 12 euro kost zo plots bijna 60 euro. :eek: :bang: :nono:
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Ik wil een klein artikel bestellen op jullie website, maar de leveringskost is € 39,90? Normaal moet dit toch €4,99 / €9,99 zijn?

Kleine producten (max 23 kg en max 118x58x58 cm) leveren wij normaal via pakketlevering (via PostNL). Door de grote vraag kan het zijn dat sommige artikelen niet langer beschikbaar zijn in ons centraal magazijn. In dat geval is de enige optie die we kunnen aanbieden de expresslevering vanuit de winkel aan 39,90 EUR.
Bron: https://www.ikea.com/be/nl/stores/infor ... ub8e1cc460
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Makes no sense whatsoever... Centraal magazijn of winkel zou weinig verschil mogen maken om te versturen, zou je denken

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

als het verschil maakt zou ik eerder verwachten dat het goedkoper is...
maar ikea ook buiten corona niet echt gericht op webshop :)
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

IKEA wilde nooit echt online bestellingen enzo, ze hebben véél liever dat je naar hun winkel komt.
Terwijl je daar verplicht verloren loopt, graai je meer mee dan je nodig hebt.
Ongetwijfeld heeft een slimmerik van marketing bepaalt dat ze meer winnen door u te verplichten verloren te lopen, dan dat ze verliezen door een zeer mager online aanbod te hebben.

Kijk zeker ook eens bij de buren: NL, LU, DE, FR: elk land heeft andere tarieven en verstuurt andere producten wel of net niet.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Die andere tarieven dat geldt ook voor de producten zelf: soms grote prijsverschillen voor dezelfde producten in verschillende buurlanden. Wie bij de grens woont checkt beter vooraf online en kan zo relatief veel uitsparen. En die prijsverschillen zijn niet enkel te verklaren door andere BTW-voeten of personeelskosten, want dan zou het prijsverschil éénduidig en algemeen zijn. Neen, soms is de kast in België goedkoper, maar de inlegplanken dan weer veel duurder dan in een buurland. (als de winkels ooit nog open gaan natuurlijk)

Wat dat verloren lopen betreft: in principe kan je niet verloren lopen want er is een opgelegd parcours waarvan ze inderdaad graag hebben dat je het volledig aflegt. Maar er zijn uiteraard ook shortcuts, vroeger een beetje verborgen en enkel bestemd voor het personeel, maar nu toch wel goed aangeduid.
En we zullen met zo'n een verplicht parcours moeten leren leven want dat zou één van de maatregelen van de exitstrategie voor corona kunnen worden. Naast het beperken van het aantal aanwezigen in de winkel wil men zo ook vermijden dat mensen elkaar kruisen in de gangen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef: En we zullen met zo'n een verplicht parcours moeten leren leven want dat zou één van de maatregelen van de exitstrategie voor corona kunnen worden. Naast het beperken van het aantal aanwezigen in de winkel wil men zo ook vermijden dat mensen elkaar kruisen in de gangen.
Die had ik nog niet gehoord :).
Als "uw" voorstel correct toegepast zou worden, zou de traagste dan ook de snelheid van iedereen bepalen, want je kan ook kruisen door "in te halen"...
De pijlen op de grond in de Colruyt kunnen dan misschien ook afgedwongen worden. Iedereen aan de Collect&Go dan maar :).
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb ook mijn vragen bij de haalbaarheid van zo een verplicht parcours, maar het ligt in ieder geval op de tafel bij de experten.

En het idee leeft ook bij de supermarkten:
https://www.gondola.be/nl/news/moet-er- ... permarkten
ivybec
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

Mijn bestelling bij Coolblue:

6 april 2020
Dyson Pure Hot+Cool Wit/Zilver - 2018 € 545,-
Dyson Pure Cool | Koolstof & HEPA-filter | Model 2018 € 61,75
Totaalbedrag € 606,75

Huidige prijs 12 april 2020
Dyson Pure Hot+Cool Wit/Zilver - 2018 649,-
Dyson Pure Cool | Koolstof & HEPA-filter | Model 2018 65,-
Totaalbedrag 714,- :oops:
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Vraag en aanbod... Een koeler kopen op warme dagen is vragen voor een hogere kost.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Gamma vraagt ook 69 euro voor levering. Ze zullen het niet druk hebben met zo een debiele tarieven

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

devastator schreef:Gamma vraagt ook 69 euro voor levering. Ze zullen het niet druk hebben met zo een debiele tarieven
Hubo en Makro ook: €69
Ff klussen zit er echt niet in. Ik kan nergens beton kopen voor een sokkeltje.
Er zijn ergere dingen in coronatijden, maar toch...
Als ik zie wat een stormloop het is als het containerpark opent, wat zou dat geven als de DHZ open mag...
Jellek
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Bouwmateriaal heb ik in de eerste week van de lockdown nog geleverd gekregen via de lokale bouwhandel, besteld op www.bouwdepot.be
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Vast winkelparcours??
Ik ben zeer benieuwd hoe ze dat gaan afdwingen.
Mijn boodschappenlijst is nooit in volgorde, dus ik moet een aantal gangen vaak 3x passeren.
De verplichte kar, die blijft intussen op een parkeerhoekje staan zodat ik die niet altijd moet meezeulen terwijl ik spulletjes haal en dan terugkeer om ze erin te droppen.
Ik ga heus de enige niet zijn die chaotisch shopt en dingen moet zoeken, vergeet, erover kijkt, etc...
Jellek
Starter
Starter

Dus hoog tijd om structuur in uw winkelgedrag aan te brengen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Heeft geen zin, want de winkels veranderen te vaak volledig van layout, en dan kan je alles weer opnieuw gaan zoeken.
Jellek
Starter
Starter

Dringend veranderen van winkelketen

De colruyt hier in het dorp is op meer dan 20 jaar nog maar 2 keer van layout veranderd.
En dan telkens na ingrijpende verbouwingen, dus met reden
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Jellek schreef:Dringend veranderen van winkelketen

De colruyt hier in het dorp is op meer dan 20 jaar nog maar 2 keer van layout veranderd.
En dan telkens na ingrijpende verbouwingen, dus met reden
De my Colruyt app kan zelfs je boodschappenlijstje sorteren in de volgorde dat je de producten tegen komt.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

ITnetadmin schreef:op een parkeerhoekje
Leuke supermarkt. :lol: Is dat met of zonder camera bewaking? duidelijk geen dieven daar die het wc papier en de bloem uit uw wagen stelen.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De lokale delhaize ook maar na verbouwingen.
680x0
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

ITnetadmin schreef:Vast winkelparcours??
Mijn boodschappenlijst is nooit in volgorde, dus ik moet een aantal gangen vaak 3x passeren.
De verplichte kar, die blijft intussen op een parkeerhoekje staan zodat ik die niet altijd moet meezeulen terwijl ik spulletjes haal en dan terugkeer om ze erin te droppen.
Ik ga heus de enige niet zijn die chaotisch shopt en dingen moet zoeken, vergeet, erover kijkt, etc...
Dat vast winkelparcours is iets waar men al jaren mee bezig is, en waar ikzelf best wel voorstander van ben. Niet alleen Ikea heeft dat al jaren op zijn manier ingevoerd (je MOET heel hun winkel door) maar ook winkels als Kangoeroe in Destelbergen en soortgelijke grote shops werken al langer met zo een systeem. Sommige tuincentra werken er ook al langer mee.

En niets persoonlijk maar eerlijk gezegd, uw chaotisch winkelgedrag is net wat mij en veel andere mensen net enorm irriteert. Stilstaan, terugdraaien, wagentje ergens achterlaten terwijl het vierkant in de weg staat, of mensen die doelloos naar het rek staan gapen met terwijl hun kar dwars in de gang achter hen zodat je er gewoon niet voorbij kan.. Beetje efficient winkelen en rekening houden met het feit dat je niet alleen in een supermarkt rondloopt is voor veel mensen nog altijd teveel gevraagd blijkbaar.

Net zoals er nog altijd mensen zijn die aan de kassa hun kar leegladen, dan staan kijken hoe men alles scant (blijkbaar heel spannend soms), dan eerst betaalt (eerst nog geld of bankkaart zoeken, in handtas, alles op 't gemak uiteraard), en dan pas zijn (berg) boodschappen terug begint in te laden. En dan heb je 2 mogelijke gevolgen : of de volgende klanten kunnen wachten, of de persoon aan de kassa doet verder en het loopt in de soep.. En als de kar dan eindelijk terug ingeladen is dan blijft men nog in de weg staan want dan moeten ze eerst nog even hun rekening overlopen zonder wat opzij te gaan...
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Waarom zou ik 3km parcrous in de IKEA moeten afleggen, als ik enkel clipsen wil om een zakje chips toe te binden?
Hoe efficiënt is dat?

Ik hoef in een Colruyt toch niet eerst langs de wijn, dan de chips en de olie, over de koekjes en de zeep om dan eindelijk mijn patatten te kunnen pakken?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

heist_175 schreef: Hoe efficiënt is dat?
Efficiënt voor de winkel != Efficiënt voor de klant

Als er genoeg klanten zijn die door dat lange parkoers impulsaankopen doen, dan is dat zeer efficiënt voor de rekening van de winkel.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Met alle respect, maar als klant kan de efficientie van/voor de winkel mij gestolen worden.

En bij de ikea ken ik alle shortcuts quasi vanbuiten, want ik heb ze ook allemaal al ns gebruikt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Hubo Leuven vraagt 25 euro om bepaalde producten te leveren. Dan is het dus een medewerker die het tot aan uw deur brengt. Als klant die enkel een betonplex van enkele euro nodig heeft is dat natuurlijk veel. :)

Afhalen kan echter niet blijkbaar.

Een ander bouwbedrijf uit de buurt laat dit wel toe. Voor veel zelfstandigen en particulieren dus nog de enige uitwijkmogelijkheid.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Is afhalen eigenlijk toegelaten?

Waarom kan je dan niet bij meer winkels afhalen? Afhalen bij Mediamarkt, Action, ....

Dat lijkt me toch niet de bedoeling. Of is er een uitzondering voor DHZ winkels?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Normaal enkel levering voor particulieren, afhaal zakelijk wel nog. Houtshop hier in de buurt is ook zo, 50 Euro leverkost, zakelijk mag afhalen in bepaalde slots, op voorhand betaald en t staat buiten klaar. Dus ik gok dat dat nog mag dan?
Afhaal voor eten bvb mag wel.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

oh simpel, kar parkeren = winkelbediende die de kar wegzet in het magazijn van de winkel, jij kan naar buiten om een andere kar te halen met de nodige wachttijd en je kan ze opnieuw vullen
aan de kassa zonder kar = laat uw boodschappen maar achter en ga kar halen (en terug in de wachtrij staan om binnen te komen en start het winkelen maar opnieuw)

je zal snel efficiënt leren winkelen met een kar ipv in iedereen zijn weg te lopen :lol:

waarom willen sommigen toch steeds HUN goesting doen en het verkloten voor iedereen
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

heist_175 schreef:Waarom zou ik 3km parcrous in de IKEA moeten afleggen, als ik enkel clipsen wil om een zakje chips toe te binden?
Hoe efficiënt is dat?
Dat heeft niets met efficiëntie te maken maar alles met mensen aanzetten tot impulsaankopen !
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

duizend schreef:
oh simpel, kar parkeren = winkelbediende die de kar wegzet in het magazijn van de winkel, jij kan naar buiten om een andere kar te halen met de nodige wachttijd en je kan ze opnieuw vullen
aan de kassa zonder kar = laat uw boodschappen maar achter en ga kar halen (en terug in de wachtrij staan om binnen te komen en start het winkelen maar opnieuw)

je zal snel efficiënt leren winkelen met een kar ipv in iedereen zijn weg te lopen :lol:

waarom willen sommigen toch steeds HUN goesting doen en het verkloten voor iedereen
Qua dystopische toekomst kan dit wel tellen hoor. Die laatste zin geldt eveneens voor uw idee trouwens.

En zoals hierboven al gezegd, ik ga elke week 1x inkopen doen (in deze tijd plannen we het zelfs maar om de 3 weken in). En ELKE keer staan er zaken op een andere plek. Dus je kan gewoonweg niet georganiseerd te werk gaan. Wij stellen trouwens onze shopping lijstjes altijd op op basis van waar de zaken (in theorie) liggen in de winkel, dus we doen dat al. En toch is het in de praktijk onmogelijk om dit perfect te volgen.

Ik durf er zelfs voor wedden dat van hot naar her lopen in de winkel efficiënter en sneller is. Als je een verplicht vast parcours hebt ga je enorme files krijgen want mensen gaan 87x nadenken alvorens verder te gaan dat ze zeker niets vergeten uit een bepaalde rayon en dus minuten lang blijven staan. Dat kost waanzinnig veel tijd voor iedereen. Dus please laat die idiote vaste parcours, dat is geen oplossing. Je kan een IKEA ook absoluut niet vergelijken met een supermarkt.
johann
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 29 keer

duizend schreef: waarom willen sommigen toch steeds HUN goesting doen en het verkloten voor iedereen
De vraag lijkt mij eerder te zijn waarom sommigen voor alles regeltjes willen, tot in het absurde toe? Zijn die bang voor hun eigen daden? Voor hun eigen schaduw misschien?

'Men' mag mij gerust de zin (of onzin) van een bepaalde handeling of gedragswijze toelichten, maar als ik niet overtuigd geraak van de zin (of onzin) ervan, zal ik niet 'opvolgen' wat me wordt 'aangeraden'. Ik kan heus wel voor mezelf denken, en ik ben bereid om de verantwoordelijkheid van mijn daden te nemen. Betutteling hoef ik niet.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

johann schreef:
'Men' mag mij gerust de zin (of onzin) van een bepaalde handeling of gedragswijze toelichten, maar als ik niet overtuigd geraak van de zin (of onzin) ervan, zal ik niet 'opvolgen' wat me wordt 'aangeraden'. Ik kan heus wel voor mezelf denken, en ik ben bereid om de verantwoordelijkheid van mijn daden te nemen. Betutteling hoef ik niet.
Daarmee vat je bondig samen waarom het mis aan het lopen is in een land met 10.000.000 virologen.
johann
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 29 keer

Neen, eerder waarom het vrij goed gaat in een land met bijna 10mio burgers. In Zweden gelden mbt Covid-19 dezelfde basisregels als hier. Met dit verschil: het gaat hoofdzakelijk om dringende aanbevelingen (en enkele striktere verboden), niet om wilde autoritaire decreten, noodtoestanden, gesloten grenzen en ander nutteloos ongein. Dat appel op de verantwoordelijkheidszin werkt meer dan behoorlijk. Hier te lande zouden we net hetzelfde gedaan kunnen hebben, maar er moest zo nodig weer met spierballen gerold worden in een gevecht om de vraag wie de grootste autoritaire gek is.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Ja, en Zweden is perfect vergelijkbaar met België zeker ?
Bevolkingsdichtheid : met een vergelijkbaar aantal inwoners (iets minder) maar op een oppervlakte van 15x zo groot. De kans dat een virus daar verspreid geraakt is klein.
Zweden zijn sowieso al lichamelijk veel afstandelijker (geen omhelzingen, kussen etc.).
En over welke cijfers beschikken we om te kunnen vergelijken? Algemeen of van de steden kan een zeer groot verschil maken. Bovendien lopen ze in ieder geval achter op ons wat de curves betreft. Dus laat ons over enkele weken nog eens vergelijken.

En met de switch naar Zweden blijven we toch nog redelijk on topic (Ikea).
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Gamma: Dikwijls artikelen die niet door normale pakketdiensten gedaan worden en dan eigen vervoer (een vrachtwagen die om 5h al aan je deur staat)
In zo'n geval wel te verstaan. Kleiner materiaal gewoon pakketdienst (postnl dacht ik) maar kan me prijs voor corona niet meer herinneren (was niet opvallend duurder).

Brico: 50€ met koerierdienst (artikelen >2.6m). Heeft zo lang geduurt dat ze de kost van verzending terug gaven. Vrij weinig produkten met levering mogelijk (hangt van producent af, niet eigen stock).

Bij ikea was het voordien ook maar 5€ als er geen vrachtwagen nodig is, begin corona 20€ en blijkbaar stijgend. Dan nationale rel als bpost nog geen halve euro extra vraagt :lol: maar zou indien mogelijk voorlopig gewoon ikea links laten liggen of je moedigt dit enkel aan. Met vrachtwagen zijn 2 man dus waarschijnlijk doen ze het daarom momenteel niet.

Heb nu zelfs bakker gevonden die eetbaar brood levert :lol: (coronadieet begint wel weer vegetarisch te worden)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

johann schreef:Dat appel op de verantwoordelijkheidszin werkt meer dan behoorlijk.
Dat lukt alleen maar in landen die hun grootste oppervlakte boven de 60ste breedtegraad hebben liggen, aka het enige gebied in de wereld waar mensen ook zonder controle hun verantwoordelijkheid nemen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”