![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
![Nono :nono:](./images/smilies/icon_nono.gif)
Bron: https://www.ikea.com/be/nl/stores/infor ... ub8e1cc460Ik wil een klein artikel bestellen op jullie website, maar de leveringskost is € 39,90? Normaal moet dit toch €4,99 / €9,99 zijn?
Kleine producten (max 23 kg en max 118x58x58 cm) leveren wij normaal via pakketlevering (via PostNL). Door de grote vraag kan het zijn dat sommige artikelen niet langer beschikbaar zijn in ons centraal magazijn. In dat geval is de enige optie die we kunnen aanbieden de expresslevering vanuit de winkel aan 39,90 EUR.
Die had ik nog niet gehoordR2D2 schreef: En we zullen met zo'n een verplicht parcours moeten leren leven want dat zou één van de maatregelen van de exitstrategie voor corona kunnen worden. Naast het beperken van het aantal aanwezigen in de winkel wil men zo ook vermijden dat mensen elkaar kruisen in de gangen.
Hubo en Makro ook: €69devastator schreef:Gamma vraagt ook 69 euro voor levering. Ze zullen het niet druk hebben met zo een debiele tarieven
De my Colruyt app kan zelfs je boodschappenlijstje sorteren in de volgorde dat je de producten tegen komt.Jellek schreef:Dringend veranderen van winkelketen
De colruyt hier in het dorp is op meer dan 20 jaar nog maar 2 keer van layout veranderd.
En dan telkens na ingrijpende verbouwingen, dus met reden
Dat vast winkelparcours is iets waar men al jaren mee bezig is, en waar ikzelf best wel voorstander van ben. Niet alleen Ikea heeft dat al jaren op zijn manier ingevoerd (je MOET heel hun winkel door) maar ook winkels als Kangoeroe in Destelbergen en soortgelijke grote shops werken al langer met zo een systeem. Sommige tuincentra werken er ook al langer mee.ITnetadmin schreef:Vast winkelparcours??
Ik ben zeer benieuwd hoe ze dat gaan afdwingen.
Mijn boodschappenlijst is nooit in volgorde, dus ik moet een aantal gangen vaak 3x passeren.
De verplichte kar, die blijft intussen op een parkeerhoekje staan zodat ik die niet altijd moet meezeulen terwijl ik spulletjes haal en dan terugkeer om ze erin te droppen.
Ik ga heus de enige niet zijn die chaotisch shopt en dingen moet zoeken, vergeet, erover kijkt, etc...
Efficiënt voor de winkel != Efficiënt voor de klantheist_175 schreef: Hoe efficiënt is dat?
oh simpel, kar parkeren = winkelbediende die de kar wegzet in het magazijn van de winkel, jij kan naar buiten om een andere kar te halen met de nodige wachttijd en je kan ze opnieuw vullenITnetadmin schreef:Vast winkelparcours??
Ik ben zeer benieuwd hoe ze dat gaan afdwingen.
Mijn boodschappenlijst is nooit in volgorde, dus ik moet een aantal gangen vaak 3x passeren.
De verplichte kar, die blijft intussen op een parkeerhoekje staan zodat ik die niet altijd moet meezeulen terwijl ik spulletjes haal en dan terugkeer om ze erin te droppen.
Ik ga heus de enige niet zijn die chaotisch shopt en dingen moet zoeken, vergeet, erover kijkt, etc...
Dat heeft niets met efficiëntie te maken maar alles met mensen aanzetten tot impulsaankopen !heist_175 schreef:Waarom zou ik 3km parcrous in de IKEA moeten afleggen, als ik enkel clipsen wil om een zakje chips toe te binden?
Hoe efficiënt is dat?
Qua dystopische toekomst kan dit wel tellen hoor. Die laatste zin geldt eveneens voor uw idee trouwens.duizend schreef:oh simpel, kar parkeren = winkelbediende die de kar wegzet in het magazijn van de winkel, jij kan naar buiten om een andere kar te halen met de nodige wachttijd en je kan ze opnieuw vullenITnetadmin schreef:Vast winkelparcours??
Ik ben zeer benieuwd hoe ze dat gaan afdwingen.
Mijn boodschappenlijst is nooit in volgorde, dus ik moet een aantal gangen vaak 3x passeren.
De verplichte kar, die blijft intussen op een parkeerhoekje staan zodat ik die niet altijd moet meezeulen terwijl ik spulletjes haal en dan terugkeer om ze erin te droppen.
Ik ga heus de enige niet zijn die chaotisch shopt en dingen moet zoeken, vergeet, erover kijkt, etc...
aan de kassa zonder kar = laat uw boodschappen maar achter en ga kar halen (en terug in de wachtrij staan om binnen te komen en start het winkelen maar opnieuw)
je zal snel efficiënt leren winkelen met een kar ipv in iedereen zijn weg te lopen![]()
waarom willen sommigen toch steeds HUN goesting doen en het verkloten voor iedereen
De vraag lijkt mij eerder te zijn waarom sommigen voor alles regeltjes willen, tot in het absurde toe? Zijn die bang voor hun eigen daden? Voor hun eigen schaduw misschien?duizend schreef: waarom willen sommigen toch steeds HUN goesting doen en het verkloten voor iedereen
Daarmee vat je bondig samen waarom het mis aan het lopen is in een land met 10.000.000 virologen.johann schreef:
'Men' mag mij gerust de zin (of onzin) van een bepaalde handeling of gedragswijze toelichten, maar als ik niet overtuigd geraak van de zin (of onzin) ervan, zal ik niet 'opvolgen' wat me wordt 'aangeraden'. Ik kan heus wel voor mezelf denken, en ik ben bereid om de verantwoordelijkheid van mijn daden te nemen. Betutteling hoef ik niet.
Dat lukt alleen maar in landen die hun grootste oppervlakte boven de 60ste breedtegraad hebben liggen, aka het enige gebied in de wereld waar mensen ook zonder controle hun verantwoordelijkheid nemen.johann schreef:Dat appel op de verantwoordelijkheidszin werkt meer dan behoorlijk.