Ik was vroeger al aan het overwegen om een digitaal abonnement op DS te nemen. Mijn vrouw vond het echter weggegooid geld. Maar nu met Corona loopt ze wel constant tegen DS+ artikels aan en is ineens wél geinteresseerd .
Anyway, heb eens gekeken en vind de verschillende opties nogal verwarrend.
Meest interessant lijkt het tijdelijk aanbod van €15 per maand, waarbij je dan DS+ + digitale krant + papieren zaterdagkrant krijgt (zelfs zonder zaterdagkrant blijft het €15). Je kan echter ook kiezen tussen 6, 12 en 18 maand. Maar in de 3 gevallen is de prijs per maand hetzelfde, en bovendien staat er dat je eender wanneer kunt opzeggen. Mag ik daaruit dan concluderen dat 6 en 12 maand eigenlijk totaal nutteloos zijn ?
Ik zou het vragen aan de abonnementsdienst van DS zelf, maar die zijn blijkbaar compleet overladen. Je kan je vraag via chat stellen, maar ik kreeg direct een melding dat hun helpdesk overbelast is waarna de chat vanzelf afgesloten werd.
Digitaal abonnement De Standaard
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik vind het aanbod niet zo verwarrend
https://www.standaard.be/abonnement?utm ... =standaard
(prijzen per maand)
Lite: €15
Alleen op de website lezen, niets op papier.
Digitaal: €23
Ook de krant lezen op smartphone, tablet, ... in de app zelf.
Natuurlijk ook op de website en nog steeds niets op papier.
Slim: €25,50
Alles van het digitale abonnement, alleen krijg je ook zaterdag de papieren krant (incl bijlagen) in de brievenbus.
Super: €38,50
Digitaal abonnement, aangevuld met elke dag de papieren krant in de brievenbus.
Er is nu ook een promo: https://www.standaard.be/abonnement/act ... er-aboshop
En dan zijn de prijzen tijdelijk wat lager. Hoe lang het "tijdelijke" is kan je zelf kiezen: 6, 12 of 18 maanden.
Digitaal: €15
Slim: €15
Super: €25
Als je dus lang wil genieten van DeStandaard, lijkt het me slim om voor een promoperiode van 18M te kiezen. Als je "maar" 6M zou kiezen, val je nadien terug op de standaard prijzen zoals ze hierboven staan.
https://www.standaard.be/abonnement?utm ... =standaard
(prijzen per maand)
Lite: €15
Alleen op de website lezen, niets op papier.
Digitaal: €23
Ook de krant lezen op smartphone, tablet, ... in de app zelf.
Natuurlijk ook op de website en nog steeds niets op papier.
Slim: €25,50
Alles van het digitale abonnement, alleen krijg je ook zaterdag de papieren krant (incl bijlagen) in de brievenbus.
Super: €38,50
Digitaal abonnement, aangevuld met elke dag de papieren krant in de brievenbus.
Er is nu ook een promo: https://www.standaard.be/abonnement/act ... er-aboshop
En dan zijn de prijzen tijdelijk wat lager. Hoe lang het "tijdelijke" is kan je zelf kiezen: 6, 12 of 18 maanden.
Digitaal: €15
Slim: €15
Super: €25
Als je dus lang wil genieten van DeStandaard, lijkt het me slim om voor een promoperiode van 18M te kiezen. Als je "maar" 6M zou kiezen, val je nadien terug op de standaard prijzen zoals ze hierboven staan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Het belang van de promoperiode zit hem erin dat, eenmaal de gekozen promoperiode verstreken is, je dan terugvalt op de volle abonnementsprijs voor de formule die je gekozen hebt. Bovendien ga je dan ook niet in aanmerking komen om een nieuwe promo af te sluiten, omdat je recent al een promo gehad hebt (uiteraard kan hiermee gefoefeld worden, maar soit). Door een langere promo af te sluiten, kan je dus meer maanden genieten van de promoprijs alvorens je terugvalt op de volle abonnementsprijs.
Tips:
- De Tijd is de enige kwaliteitskrant. DS is geen kwaliteitsjournalistiek. Eenmaal voorbij de paywall, zijn die +-artikelen veeleer teleurstellingen dan iets anders.
- Je ervaring met de abonnementsdienst van DS is representatief voor de service die je mag verwachten tijdens je abonnement - het is niet uitzonderlijk.
- DS zal tijdens je abo veel reclame sturen, uitschrijven kan natuurlijk.
- Eenmaal de promo verstreken en je verlengt niet, gaat DS je bombarderen met reclame voor een abonnement. Uitschrijven kan natuurlijk. Maar voor mij persoonlijk al genoeg reden om nooit m'n gegevens af te geven.
Tips:
- De Tijd is de enige kwaliteitskrant. DS is geen kwaliteitsjournalistiek. Eenmaal voorbij de paywall, zijn die +-artikelen veeleer teleurstellingen dan iets anders.
- Je ervaring met de abonnementsdienst van DS is representatief voor de service die je mag verwachten tijdens je abonnement - het is niet uitzonderlijk.
- DS zal tijdens je abo veel reclame sturen, uitschrijven kan natuurlijk.
- Eenmaal de promo verstreken en je verlengt niet, gaat DS je bombarderen met reclame voor een abonnement. Uitschrijven kan natuurlijk. Maar voor mij persoonlijk al genoeg reden om nooit m'n gegevens af te geven.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 03 apr 2020, 16:08, in totaal 5 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Als je lid bent van de bib kan je dan niet via gopress de artikels raadplegen? Denk wel pas een dag later maar als 't kan wachten
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Als je inderdaad enkel digitaal wil kunnen lezen en wat geduld kan oefenen, dan is GoPress via de bib inderdaad de goedkoopste oplossing.
Ik heb me dit jaar terug lid gemaakt van de bib louter daarvoor en die €5 lidmaatschap zijn de beste €5 die ik in jaren heb besteed.
Ik heb me dit jaar terug lid gemaakt van de bib louter daarvoor en die €5 lidmaatschap zijn de beste €5 die ik in jaren heb besteed.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Verwarrend was misschien het verkeerde woord.heist_175 schreef:Ik vind het aanbod niet zo verwarrend
Wat ik eerder bedoelde is dat je een hoop opties hebt met prijzen die precies all over the place zijn. Bvb je kan ook proefabonnement voor €1, maar dan betaal je de 2de maand ineens de volle pot.
Dat is inderdaad de catch, heb ik gemerkt. In kleine letters staat dat die promo enkel geldt als er ten minste 7 maand geen abonnement geweest is op jouw adres.CCatalyst schreef:Het belang van de promoperiode zit hem erin dat, eenmaal de gekozen promoperiode verstreken is, je dan terugvalt op de volle abonnementsprijs voor de formule die je gekozen hebt. Bovendien ga je dan ook niet in aanmerking komen om een nieuwe promo af te sluiten, omdat je recent al een promo gehad hebt (uiteraard kan hiermee gefoefeld worden, maar soit). Door een langere promo af te sluiten, kan je dus meer maanden genieten van de promoprijs alvorens je terugvalt op de volle abonnementsprijs.
Maar bon, mijn vraag was eigenlijk dan vooral ivm die 6 vs 12 vs 18 maand. Als het altijd opzegbaar is, zie ik niet goed in waarom iemand dan überhaupt 6 of 12 zou kiezen.
De Tijd is natuurlijk zeer goed als je vooral in politiek en economisch nieuws geïnteresseerd bent. Maar ik dacht eigenlijk dat dat vooral de focus was van De Tijd en je qua cultuur, tech, enz daar veel minder aan je trekken kwam. Nu ik eens kijk, hebben ze blijkbaar ook wel dergelijke rubrieken al weet ik niet hoeveel nieuws/info/columns/reviews daar te vinden is in vgl met bvb een meer algemene krant als DS.CCatalyst schreef:De Tijd is de enige kwaliteitskrant. DS is geen kwaliteitsjournalistiek.
Ik zie mijn vrouw, die al een degout heeft van alles wat financiele markten aanbelangt, ook niet zo snel De TIjd te lezen eigenlijk .
GoPress moet ik duidelijk ook eens bekijken. Merci, mannen!
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Mocht je toch overwegen voor een DS abonnement, check zeker eens vanuit de app op je digitale toestel naar keuze... daar kwam ik een beter aanbod tegen om te proeven van DS dan op hun website.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Helemaal mee akkoord.CCatalyst schreef:- De Tijd is de enige kwaliteitskrant. DS is geen kwaliteitsjournalistiek.
Heb DS 3 jaar geleden buitengegooid en sindsdien De Tijd digitaal + papier in het weekend.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
Dat proefabo is zo'n typisch iets dat ze slijten bij de plusartikels, het is bedoeld voor impulsaankopen 's avonds nadat de mensen al een glaasje wijn ophebben. "Wil u dit artikel verder lezen? Slechts 1 EUR!!!1!" en idd als ze dat dan niet opzeggen twee weken voor het einde van de maand (wat moeite kost) hangen ze dan vanaf de maand daarop aan de reguliere prijs vast.Tomby schreef:Bvb je kan ook proefabonnement voor €1, maar dan betaal je de 2de maand ineens de volle pot.
Voor mensen die meer hun tijd nemen om de formules te vergelijken en die niet over gaan tot impulsaankopen slijten ze idd andere en betere formules omdat ze weten dat zo'n "proefabo" niet gaat pakken bij hen.
Hmm, maar ik heb er toch twijfels bij of je het bv kan opzeggen na 3 maanden. Ze geven wat tegenstrijdige informatie inzake. Enerzijds staat er wel "maandelijks opzegbaar" als je kiest voor maandelijks betalen, maar dan op de volgende pagina staat er dat het een "gespreide betaling" betreft, wat impliceert dat het een onderdeel is van een totale som die betaald moet worden. Het is niet omdat het "maandelijks opzegbaar" is en dat je het opzegt dat dat dan ook betekent dat je de volgende maand niet meer moet betalen, ze kunnen ook argumenteren "nee u moet de volgende 3 maanden nog betalen, uw abo is nu wel opgezegd voor na die volgende 3 maanden".Tomby schreef:Als het altijd opzegbaar is, zie ik niet goed in waarom iemand dan überhaupt 6 of 12 zou kiezen.
Het feit dat je ook in een keer kunt betalen voor dezelfde formule lijkt dit ook te impliceren.
De algemene voorwaarden laten dit ook toe: "een vaste duurtijd van de gekozen abonnementsperiode tijdens dewelke het abonnement niet opzegbaar is. Zonder opzegging minimaal 14 kalenderdagen voor het einde van de vaste duurtijd wordt uw abonnement verlengd voor een onbepaalde duurtijd;"
Zo'n proefabo daarentegen is wel degelijk vanaf het begin een echt maandelijks abonnement en kan opgezegd worden elke maand.
Je zou dit kunnen vragen aan de abonnementsdienst, maarja, antwoord krijgen is iets anders.
Ah dan heb je Sabato nog niet gezienTomby schreef:Maar ik dacht eigenlijk dat dat vooral de focus was van De Tijd en je qua cultuur, tech, enz daar veel minder aan je trekken kwam.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 2 keer
Goede tip, ik had geen idee dat dit bestond.bartman schreef:Als je lid bent van de bib kan je dan niet via gopress de artikels raadplegen? Denk wel pas een dag later maar als 't kan wachten
Nu alleen nog een bibliotheek zien te vinden waar je je online kan lid maken.
Edit je kan blijkbaar nog tot en met 19 april, zonder aan te melden met een bibliotheek account, gratis artikels lezen via https://bibliotheek.be/krantenarchief
-
- Elite Poster
Nu wel iemand aan de lijn gekregen. Maar het antwoord ligt dan nog tussen de 2 uitersten in. Ze zegt dat het maandelijks opzegbaar is als je betaalt via domiciliëring... Dat lijkt me juist de optie waarbij zij het meest controle hebben over of je nog betaalt of niet. Ik gebruik eigenlijk nooit domiciliëringen omdat ik liever zelf bewust ben van mijn betalingen. Ofwel bedoelde ze, als je maandelijks betaalt, ipv in 1 keer (maw dat je bij 1 keer betalen geen geld kunt terugeisen - nog een reden waarom ik niet inzie waarom iemand die optie zou kiezen).CCatalyst schreef: Je zou dit kunnen vragen aan de abonnementsdienst, maarja, antwoord krijgen is iets anders.
Maar inderdaad, het is compleet tegenstrijdig. Op het startscherm staat heel duidelijk voor die 6/12/18 maand actie:
Echter als je dan doorklikt om te abonneren, krijg je pas op het laatste scherm, waar je inderdaad ook al ziet "gespreide betaling", een link naar de AV, en daar staat dus inderdaad die zin die jij ook al quotete en die suggereert dat het niet opzegbaar is in die periode.Prijsgarantie voor 6, 12 of 18 maanden (afhankelijk van uw keuze)
Meteen toegang tot DS+
Altijd opzegbaar
En dan heb je ook nog hun FAQ:
Wat dus enkel iets zegt over abonnementen waarbij je ook hardware toekreeg en het wel logisch is dat je dan nog een kost moet betalen.* Spontaan opzeggen: U kan uw abonnement stopzetten door te bellen naar onze klantenservice op 02 790 21 10. Hou er rekening mee dat u dit uiterlijk 14 dagen voor de vervaldatum van uw abonnement dient door te geven.
* Bij overlijden: Zolang het abonnement nog actief is, kan u ervoor kiezen om de krant te laten leveren op het adres van een vriend of familielid. Zet u het abonnement toch liever stop? Laat ons in beide gevallen iets weten en dan kijken we samen voor een gepaste oplossing.
* Bij een contractueel abonnement: Bij voortijdige stopzetting van een abonnement met toestel is een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd.
Ik zal het wat op de lange baan schuiven... over een paar weken zal mijn vrouw het ook wel beu zijn om elk Corona-artikel te willen lezen .
- heist_175
- Elite Poster
Dat is gewoon feitelijk onjuist. Net als DeTijd doet DeStandaard, als één van de weinige in België, wel nog aan onderzoeksjounalistiek.CCatalyst schreef:De Tijd is de enige kwaliteitskrant. DS is geen kwaliteitsjournalistiek.
Wat ik mis bij DeTijd is een kritische blik naar een regering met rechtse of conservatieve partijen erin. Als centrum of links aan de macht is, is DeTijd ideaal, want dan zij ze heel kritisch. Maar als de rechterkant aan de macht is, wordt die met een fluwelen handschoen aangepakt.
Dat wil ik niet. Ik wil altijd, op alles en iedereen, kritiek lezen, niet gebonden aan een bepaalde partijlogica.
De opiniesectie in DS is zeer uitgebreid:
- zowel in aantal
- als in spectrum van wie aan het woord komt
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
In de coronatijd kan iedereen dat. Met of zonder lidmaatschap.bartman schreef:Als je lid bent van de bib kan je dan niet via gopress de artikels raadplegen? Denk wel pas een dag later maar als 't kan wachten
-
- Elite Poster
Toevallig dit weekend dezelfde vraag als OP gehad van een ouder familielid die nu even meer tijd heeft dus heb dit nu eens meer in detail bekeken.
Meest veilige en interessante optie lijkt om een "Cadeauabonnement" te geven aan jezelf. 3 maanden digitaal + zaterdagkrant, geen auto-renewal, eenmalig 50 EUR per kredietkaart. Dat is idd net iets meer dan de 45 EUR die het 6/12/18 maand promoabonnement op 3 maand gekost zou hebben, maar dat is onder voorbehoud dat je dat ook effectief kan opzeggen na de derde maand. Overigens, als je dat aangetekend moet of wil opzeggen ben je die 5 EUR winst al weer kwijt.
Ik weet wel van GoPress maar familielid wou absoluut de krant lezen op tablet in de DS app.
Meest veilige en interessante optie lijkt om een "Cadeauabonnement" te geven aan jezelf. 3 maanden digitaal + zaterdagkrant, geen auto-renewal, eenmalig 50 EUR per kredietkaart. Dat is idd net iets meer dan de 45 EUR die het 6/12/18 maand promoabonnement op 3 maand gekost zou hebben, maar dat is onder voorbehoud dat je dat ook effectief kan opzeggen na de derde maand. Overigens, als je dat aangetekend moet of wil opzeggen ben je die 5 EUR winst al weer kwijt.
Ik weet wel van GoPress maar familielid wou absoluut de krant lezen op tablet in de DS app.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
CCatalyst schreef: Ik weet wel van GoPress maar familielid wou absoluut de krant lezen op tablet in de DS app.
Was vroeger ook een papieren krant lezer, maar eigenlijk is dat via de laptop of tablet nog heel leuk om te doen. Gaat ook sneller
Gopress via bib is uiteraard enkel als je per se één of ander artikel wil lezen, daar kan je niet meteen een hele krant "online" doorbladeren. En er zit soms delay op, dus niet altijd "morgen" al de artikels van de vorige dag.
- heist_175
- Elite Poster
Bij DeStandaard doen ze niet moeilijk over stopzettingen, wijzigingen etc...
Zij hebben al jaren geleden begrepen dat klanten pesten niet de beste strategie is op langere termijn.
Zij hebben al jaren geleden begrepen dat klanten pesten niet de beste strategie is op langere termijn.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ik heb de standaard 2 maand gehad (1m op proef, en dan een maand extra omdat ik niet doorhad dat ze toch wel ruim optijd vernieuwen - was via CC).
Uiteindelijk gewoon gebeld, na minuutje iemand te pakken en daar opgezegd. Geen probleem mee gehad, correct geholpen.
Uiteindelijk gewoon gebeld, na minuutje iemand te pakken en daar opgezegd. Geen probleem mee gehad, correct geholpen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Elite Poster
Het is overigens wel bizar hoe je langs verschillende wegen, verschillende promo's krijgt. Als je op een DS+ artikel klikt, krijg je ook weer reclame om te abonneren, en dan is het ineens 1 euro voor de eerste maand en dan 6 maand aan 15 euro.
Iemand stelde hier ook voor van eens op de app te gaan kijken, daar je daar nog andere mogelijke promos krijgt. Dat lijkt echter al helemaal niet te lukken. Ik zie nergens mogelijkheden om je te abonneren. Zelfs inloggen lukt niet, omdat je dan een melding krijgt dat je geen actief abonnement hebt. De ironie is overigens dat zonder in te loggen je wel de hele digitale krant kan lezen .
Iemand stelde hier ook voor van eens op de app te gaan kijken, daar je daar nog andere mogelijke promos krijgt. Dat lijkt echter al helemaal niet te lukken. Ik zie nergens mogelijkheden om je te abonneren. Zelfs inloggen lukt niet, omdat je dan een melding krijgt dat je geen actief abonnement hebt. De ironie is overigens dat zonder in te loggen je wel de hele digitale krant kan lezen .
- heist_175
- Elite Poster
De eerste keer, nadien niet meer.Tomby schreef:De ironie is overigens dat zonder in te loggen je wel de hele digitale krant kan lezen .
Ik gok dat ze de controle doen op uw Google Play account (of soortgelijk igv Apple)
-
- Elite Poster
Bizar is dat niet, er is altijd wel een commerciele reden. Het gaat hen er enkel om om zoveel mogelijk abonnementen te slijten. In een tijd waarin mensen hun nieuws gemakkelijk elders kunnen vinden moet dat idd met promoties die erop gericht zijn zoveel mogelijk kans te hebben om te verkopen.Tomby schreef:Het is overigens wel bizar hoe je langs verschillende wegen, verschillende promo's krijgt.
DS+ 1 EUR is voor impulsaankopen.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 2 keer
Jullie ook problemen bij Gopress?
Als ik een artikel wil lezen: "Om verder te gaan dien je eenmalig je e-mailadres te registreren bij Gopress:" Dat lukt niet: "Er trad een fout op tijdens het laden".
Als ik een artikel wil lezen: "Om verder te gaan dien je eenmalig je e-mailadres te registreren bij Gopress:" Dat lukt niet: "Er trad een fout op tijdens het laden".