Corana: mental health

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

voor velen zal het ook een opdoffer zijn, nu we weten dat we wss tot begin mei deze periode gaan meemaken....
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Dit zal wel nog langer nazinderen... Vorige keer in colruyt even een babbel geslagen met iemand van het personeel (op veilige afstand enz), kan hun (en jou) ook al deugt doen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Deze topic even gebruiken voor een oproep.

Probeer ook de menthal health van je collega's af en toe ook op te krikken, sommige mensen zitten echt op hun tandvlees op het werk. Niet alleen door de werkdruk (en vrees voor besmetting), maar daarna ook de kinderen (pubers) helpen met taken van de school is inderdaad geen pretje.

Op het werk is het misschien de moment om het een paar uur niet over corona te hebben, maar in de plaats om het eens over iets anders te spreken.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Toch wel grappig eigenlijk hoe zo velen er zo dramatisch over doen.
Jullie beseffen toch dat dit dagelijks leven is voor velen?
Laatst gewijzigd door h0us3cat 01 apr 2020, 13:33, in totaal 1 gewijzigd.
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
Locatie: Lincent/Lijsem
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

devilkin schreef:Dit zal wel nog langer nazinderen... Vorige keer in colruyt even een babbel geslagen met iemand van het personeel (op veilige afstand enz), kan hun (en jou) ook al deugt doen.
Volledig akkoord!
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

h0us3cat schreef:Toch wel grappig eigenlijk hoe zo velen er zo dramatisch over doen.
Jullie beseffen toch dat dit dagelijks leven is voor velen?

Ik denk dat deze pandemie voor velen toch de eerste keer is dat ze dat meemaken. Ik kan zelf niet herinneren dat een school ooit gesloten is geweest.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

h0us3cat schreef:Jullie beseffen toch dat dit dagelijks leven is voor velen?
Snap niet goed wat je hiermee bedoelt. Volgens mij is er nagenoeg niemand voor wie het dagelijks leven hetzelfde is als het altijd was.
Voor mij is de impact nog vrij beperkt. Ik was al redelijk een huismus, en werkte sowieso al grotendeels van thuis. Mijn dagen zie er dan ook niet speciaal heel anders uit. Maar toch is het verschil duidelijk merkbaar: kinderen heel de dag thuis, vreemde sfeer als je gaat boodschappen doen, andere winkels gewoonweg 24/7 dicht, enz...
Voor een groot deel van de bevolking is de impact veel ingrijpender, niet in het minst voor de >1M belgen die momenteel tijdelijk werkloos zijn.

't Is precies of sommigen persé stoer willen doen door het allemaal te minimalizeren.
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
Locatie: Lincent/Lijsem
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Awel... ikke wèl!

In 1973, tijdens mijn elektronica/nucleaire fysicastudies, was er 'de' energiecrisis (petroleumcrisis).
Alleen bromfietsen/snorfietsen (max. 50cc) mochten toen nog rondrijden.
Mijn toenmalige school (Hoger Rijksinstituut voor de Kernelectronicabedrijven in Brussel) is toen, net als alle andere scholen, 6 weken gesloten geweest.
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Tomby schreef:
h0us3cat schreef:Jullie beseffen toch dat dit dagelijks leven is voor velen?
Snap niet goed wat je hiermee bedoelt. Volgens mij is er nagenoeg niemand voor wie het dagelijks leven hetzelfde is als het altijd was.
Voor mij is de impact nog vrij beperkt. Ik was al redelijk een huismus, en werkte sowieso al grotendeels van thuis. Mijn dagen zie er dan ook niet speciaal heel anders uit. Maar toch is het verschil duidelijk merkbaar: kinderen heel de dag thuis, vreemde sfeer als je gaat boodschappen doen, andere winkels gewoonweg 24/7 dicht, enz...
Voor een groot deel van de bevolking is de impact veel ingrijpender, niet in het minst voor de >1M belgen die momenteel tijdelijk werkloos zijn.

't Is precies of sommigen persé stoer willen doen door het allemaal te minimalizeren.
Opstaan>werken>thuiskomen>wat dagelijkske taken/bezigheden doen>slapen>opstaan>werken.

Dag in dag uit dit zelfde behalve dan eens af en toe noodzakelijke inkopen doen om x dagen, niet noodzakelijke dingen zoals electronica enzo koop je toch gewoon online in 2020?

Ik bedoel maar gewoon heel dit sociaal gedoe die velen nu geforceerd niet hebben... en er zo dramatisch over doen, velen andere hebben dit nooit gehad bewust of onbewust omdat ze niet kunnen of willen... sta ook eens even stil voor die mensen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Voor velen is dat idd het ritme, ook voor mij trouwens (die het volgens jouw dramatisch vind ?), alleen tijdens het werken heb je nog sociaal contact met collega’s, mag je nog in groep in een kantine zitten en grapjes uithalen. Zit je nog gezellig te zeveren op de trein bij je reisgenoten.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”