Ik weet niet of het echt onder mental health valt, maar ik begin nu iets raar voor te hebben als ik TV (fictie) bekijk. Heb nu al paar keer voorgehad als ik Netflix bekijk, dat ik een psychische reflex krijg als ik op TV iets zie dat ingaat tegen de huidige social distancing: een groep mensen dicht bijeen, de handen schudden, ... Ik weet nochtans dat het fictie is dat ik bekijk, maar toch krijg ik dus af en toe een (welliswaar heel kortstondig) benauwd-achtig gevoel als ik zoiets zie. Ik dacht al dat ik zot werd, maar gisteren op een Netflix FB-groep zag ik iemand hetzelfde posten en er kwamen echt wel een hoop reacties van mensen die hetzelfde ervaren. Precies of er al een schrik-reflex ontwikkeld wordt.
Verder merk ik wel dat ik een pak gestresseerder ben en veel meer last heb om geconcentreerd te blijven. Ik ben sowieso al een thuiswerker, en heb een afgezonderde bureau thuis, maar met het gezin heel de dag thuis en het constante nieuws over Corona, heb ik het echt wel serieus moeilijk om gefocust te blijven, net nu de druk op het werk zeer hoog is vanwege allerlei deadlines. Ik werk ook voor een multinational en heb dagelijks diverse WebEx'en met collega's van de US tot Australië. Gevolg is dat op het merendeel van de calls sowieso ook een stuk over Corona verteld wordt omdat iedereen wil weten hoe het er bij de collega's in andere landen aan toe gaat. Dus echt de knop helemaal omdraaien lukt gewoonweg niet. Misschien ook maar beginnen met een hele dag Userbase niet te openen...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Maar eigenlijk moet ik niet klagen. Want wat moet dat dan wel niet zijn bij al die mensen die vandaag werkloos thuis zitten, en al last gaan krijgen om de eindjes aan elkaar te knopen...