Smallband reset

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
h3x4
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2017, 00:13

Ik zit bijna aan mijn 750 GB (voor de lockdown redelijk wat data in piekuren, Na de lockdown heb ik hier serieus mee rekening gehouden)
en werk momenteel van thuis uit (voip,rdp,teamviewer) + dochter die youtube/netflix bekijkt en dan de partner die hetzelfde doet.
Dus ik ga op smallband komen tegen zondag vrees ik.
Dit gaat echter wel wat problemen geven met mijn thuiswerken... (aangezien mijn data pas op de 6de van de maand reset)

Iemand een tip om een reset gedaan te krijgen ?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Je zou nu op 20/2 terugvallen op smallband (ipv 10Mb). Wat nog wel voldoende moet zijn voor jouw gebruik (als er geen Netflix 4k bij zit).
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Had gelezen dat het 20/2 zou zijn ook, zou voldoende moeten zijn voor 9/10 zaken :)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

h3x4 schreef:Dit gaat echter wel wat problemen geven met mijn thuiswerken... (aangezien mijn data pas op de 6de van de maand reset)?
Voor VoIP, RDP, Teamviewer is er geen grote bandbreedte vereist, dus op smallband (20/2) hoeft dat niet noodzakelijk problemen te geven.
Videomeetings zijn natuurlijk moeilijker, maar je kan ook je eigen cam uitschakelen zodat je upload kan beperken.
(Ik vraag me trouwens het nut af van al die videomeetings, je kent toch het smoel van je collega's al langer :-) )
h3x4 schreef:... dochter die youtube/netflix bekijkt en dan de partner die hetzelfde doet.
Bij Netflix zijn er veel films/series die je off-line kan kijken.
Misschien jouw huisgenoten beter laten plannen wat ze willen bekijken, en deze programma's in de daluren (middernacht tot 12 uur ’s middags) downloaden: verbruik telt niet mee ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

en kijk zeker ook eens of je smartphone geen optie is.
ik heb gisteren ook een uurtje mijn smartphone als hotspot ingeschakeld.
(3 kids die simultaan aan het facetimen waren is fallikant voor je upload)

en omdat ik minder onderweg ben met de trein enerzijds, en ik een berg "extra" kreeg van mijn provider anderzijds was dit voor mij een optie dat uur (dat ene uur, niet om er 20 volle werkdagen mee te werken he)
h3x4
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2017, 00:13

Was persoonlijk al aan het zien om een business pack te pakken.
Gaat dit als particulier (internet+tv+vaste telefoon) ?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

philippe_d schreef: (Ik vraag me trouwens het nut af van al die videomeetings, je kent toch het smoel van je collega's al langer :-) )
Je krijgt toch veel meer informatie als je 2 zintuigen kan gebruiken vergeleken met maar 1? Is in het echte level (niet digitaal) toch ook zo?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

h3x4 schreef: Dus ik ga op smallband komen tegen zondag vrees ik.
Dit gaat echter wel wat problemen geven met mijn thuiswerken...
Je gaat helemaal geen probleem hebben. Niet enkel is smallband 20/2 (zoals hierboven al aangehaald) maar dat is enkel in de piekuren, en die hebben ze nu aangepast naar 17u-00u. Dus tot 17u zit je nog gewoon op volle snelheid.
h3x4
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2017, 00:13

Heb het vandaag inderdaad ook gezien.
Toch al wat beter nieuws !
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”