1207 schreef:boulder schreef:
Nu is mij wel niet helemaal duidelijk wat hulpbehoevenden zijn.
https://www.zorg-en-gezondheid.be/belrai
scoor je hierop 35 punten ben je
zwaar zorgbehoevend. dus enkel het criterium " ze kan nog naar de winkel" is onvoldoende.
Dus jij gaat zo eventjes van hulpbehoevend naar
zwaar zorgbehoevend, alsof dat het hetzelfde is.
Het zal ondertussen wel duidelijk zijn waarom "geest van de wet" door rechters geïnterpreteerd wordt en niet de ene of andere verlichte despoot op Userbase...
1207 schreef:ipv te applaudisseren voor verpleegsters ook gewoon proberen niet besmet te raken of niemand te besmetten, kwestie dat die niet crashen.
en en passant mee ervoor zorgen dat die meiskes 's avonds nog een boterham kunnen kopen in den delhaize.
of moet dat ook juridisch en politiek in wetteksten geregeld en beschreven worden omdat het niet helemaal duidelijk is?
Stroman argument, voor de zoveelste keer...
Philippe_d schreef:Jouw oma van 80 is een kwetsbaar persoon (zelfs indien ze volgens de schaal van 1207 nog niet zorgbehoevend is).
Je hebt dus absoluut het recht om je oma van 80 te beschermen, haar boodschappen doen, enz...
Voor alle duidelijkheid, in mijn geval gaat het niet over mijn oma, maar om mijn moeder.
Ik durf trouwens te wedden dat mocht ik haar zelf laten boodschappen doen, en ze geraakt daarbij besmet, dat diezelfden die nu vinden dat ik haar aan haar lot moet overlaten, of misschien anderen, dan zullen vinden dat ik harteloos ben geweest, en zelf de oorzaak van haar besmetting ben geweest.
1207 schreef:Dat gaat het natuurlijk niet om
hij misbruikt zijn oma gewoon om er de kantjes te kunnen blijven afrijden en buiten rond te kunnen lopen, zonder boetes op te lopen.
Ten eerste is het mijn moeder en niet mijn oma.
Ten tweede is het schandalig dat jij pretendeert in mijn hoofd te kunnen kijken en zomaar eventjes te bepalen of ik haar "misbruik" om heel de tijd buiten te kunnen lopen.
Jij vertegenwoordigt duidelijk niet de geest van de wet, maar eerder een gestoorde geest, die intentieprocessen voert, en voortdurend anderen beschuldigt.
1207 schreef:Hoe is de ondersteuning vd oma geregeld als hij aan het werk is? als rolstoelgebruiker kan ik u zeggen dat de ondersteuning hier gewoon blijft lopen.
Welke ondersteuning?
Zoals gezegd, mijn moeder kan zeer goed voor zichzelf zorgen, zonder Covid19 zou zij makkelijk zelf haar boodschappen doen met de fiets.
Het gaat erom haar te beschermen tegen besmetting, ik dacht dat de geest van de wet op dat punt wel duidelijk was...
En als rolstoelgebruiker schijn jij precies heel weinig respect te hebben voor anderen.
Respect moet wel van 2 kanten komen, het is niet omdat jij als rolstoelgebruiker niet kunt fietsen of wandelen, dat ik dat als gewone burger niet meer zou mogen.
1207 schreef:die schaal is irrelevant maar hij vroeg om een juridische definitie want het was hem "niet duidelijk". dus dan is dat de meestgebruikte inschaling (mantelzorgpremie bv)
Dat heb jij er ook weer zelf bijverzonnen.
Ik vroeg gewoon wat er mag volgens die regels.
Wat ik doe is veel beperkter dan die regels mij strikt genomen toelaten.
Daarbij hanteer ik gezond verstand in plaats van de letter of de geest van de wet.
Misschien ook eens proberen?