Ok, maar dat is dan vooral eer interpretatie van de cijfers. Cfr mijn post hierboven waarin ik de gevallen op het moment van maatregelen van Spanje en Italie herreken naar onze bevolking. Maar je moet zelfs ook naar de demografie kijken. Cfr die post hierboven die naar Slashdot verwees over de slachtoffers in Italie.heist_175 schreef:Ik zoek dus een grafiek (of ruwe data), die per land het aantal overlijdens weergeeft, maar wel gelinkt aan de populatie.
Als het puur is wat jij hier zegt, dan is dat heel gemakkelijk. Neem de cijfers van worldometers en deel door het aantal inwoners.
EDIT: ik houd mijn hart vast voor de UK.
De UK heeft ongeveer evenveel inwoners als Italie. In de UK sluiten scholen vandaag pas, en pubs en restaurants zijn nog altijd gewoon open. De teller stond daar gisteren echter al op 144 doden ! Als ze al bijdraaien van hun 'herd immunity' voorspellen deze cijfers een regelrecht drama daar. En voor Nederland kan je eigenlijk hetzelfde zeggen (74 doden, maar ook 4x minder inwoners dan de UK).Als ik wat google, zie ik bvb dat ze in Italie op 3-4 maart cinemas, theaters, scholen... sloten (maar dat dat wellicht tot gevolg had dat veel kinderen bij grootouders terecht kwamen). Op dat moment zaten ze al met 107 doden.