Hallo
Ik begin het op mijn heupen te krijgen.
Is niet de eerste maal.
Eergisteren had ik geen beeld maar wel klank en kon ik wel de menu's zien. ben gisteren naar telenet winkel weest omruilen.
Gisteren speelt die een paar uur en daarna niks niet meer (nadat ik een hoog frequente toon heb gehoord uit box)
geen lampje op digicoder, deze ochtend terug eens geprobeerd nadat deze gans de nacht was losgekoppeld....ging even terug wel (2 min)...terug geen beeld plots (zelfs geen menu) enkel maar kanaal nummer op digicoder...terug opnieuw stekker uitgetrokken en niks (zelfs geen rood lampje) op digicoder.
zoals gezegd is dit niet eerste maal, heb vorige keer ook met een slechte gerefurbished thuis gekomen en moeten terug rijden 2 keer na elkaar.
want degene die ze mij erna gaven was terug niet in orde.
ook steeds onze opnames kwijt (zoals we kennen)
telkens ik achter een nieuwe digicoder (refurbished ) ga vertellen ze mij dat ik een héél trouwe klant ben en ik gratis een maand play krijg.
moet ik niet hebben maar ik stel voor dat ze mij een nieuwe cloud decoder geven in de plaats want ik ben dit moe.
Ben een aantal oplossingen aan het bekijken want heb dit weekend dus geen tv.
heb een zwarte modem CH6643E en zou dit eventueel met een chromecast willen gebruiken.
hoe is jullie ervaring? is die modem snel genoeg (staat in berging naast de living op 4 m) zodat ik vloeiend beeld krijg?
ik zou dan toch eventueel vtm go installeren op gsm en kunnen casten om nog iets te zien of niet?
kan ik of moet ik de nieuwe witte modem aanvragen voor optimale snelheid (gezin van 4 met elk gsm)
heb ook een Wigo S abonnement
heeft de nieuwe witte modem een beter en sneller bereik? zoja kan ik deze gratis omruilen eventueel?
heeft de nieuwe cloud decoder ook een cast functie?
alle mogelijkheden welkom.
Of misschien eens veranderen van provider want als nieuwe klant heb je altijd recht op wat meer!
groeten
refurbished digicoders telenet
-
- Elite Poster
- Berichten: 1728
- Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Geven ze ook een argument waarom je die nieuwe decoder "de TV-box" niet krijgt?mikeyd schreef:
telkens ik achter een nieuwe digicoder (refurbished ) ga vertellen ze mij dat ik een héél trouwe klant ben en ik gratis een maand play krijg.
moet ik niet hebben maar ik stel voor dat ze mij een nieuwe cloud decoder geven in de plaats want ik ben dit moe.
Voor mij geen probleem maar moet er wel 50 euro voor betalen. Tenzij ze zoals gezegd een geste doen voor de problemen en/ of als vaste klant moet ik die maand gratis play toch niet hebbenphil48 schreef:Geven ze ook een argument waarom je die nieuwe decoder "de TV-box" niet krijgt?mikeyd schreef:
telkens ik achter een nieuwe digicoder (refurbished ) ga vertellen ze mij dat ik een héél trouwe klant ben en ik gratis een maand play krijg.
moet ik niet hebben maar ik stel voor dat ze mij een nieuwe cloud decoder geven in de plaats want ik ben dit moe.
https://www2.telenet.be/nl/business/kla ... -omruilen/
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
TV boxen zijn niet meer beschikbaar voor bestaande klanten, alleen nog voor nieuwe klanten (lage voorraad wegens Corona).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kom net terug van telenet center. heb een nieuwe digicoder gekregen en geen refurbished.
toch nog enkele bedenkingen
had dan nog een vraagje aan de specialisten daar in het telenet center:
- wordt mi box s ondersteund door yeloplay cast?
antw: nee
- de chrome cast 3 hoe wordt die aangesloten kwa stroom? via stroom adapter of via de stroom van USB (tv)
antw: gewoon via hdmi
en gisteren had ik iemand van de telenet helpdesk aan de chat: die had een aanpassing gedaan op de defecte refurbished digicoder terwijl die was losgekoppeld....
toch nog enkele bedenkingen
had dan nog een vraagje aan de specialisten daar in het telenet center:
- wordt mi box s ondersteund door yeloplay cast?
antw: nee
- de chrome cast 3 hoe wordt die aangesloten kwa stroom? via stroom adapter of via de stroom van USB (tv)
antw: gewoon via hdmi
en gisteren had ik iemand van de telenet helpdesk aan de chat: die had een aanpassing gedaan op de defecte refurbished digicoder terwijl die was losgekoppeld....
-
- Premium Member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Die 'specialisten' mogen gerust eens hun kennis opfrissen.
- Ik heb zelf geen Mi Box S, maar deze zou Chromecast functionaliteit ondersteunen*. Yelo Play ondersteunt casting, dus dit zou moeten werken.
* zie https://www.totaaltv.nl/tests/mi-box-s- ... van-super/
- De Chromecast (alle versies) wordt gevoed via de USB poort.
zie https://support.google.com/chromecast/a ... 8341?hl=nl
- Ik heb zelf geen Mi Box S, maar deze zou Chromecast functionaliteit ondersteunen*. Yelo Play ondersteunt casting, dus dit zou moeten werken.
* zie https://www.totaaltv.nl/tests/mi-box-s- ... van-super/
- De Chromecast (alle versies) wordt gevoed via de USB poort.
zie https://support.google.com/chromecast/a ... 8341?hl=nl
Update:
gisterenavond hadden we 2 programma's ingesteld om op te nemen voor de kinderen en voor ons op de nieuwe digicoder.
wij hebben daarna gekeken uitgesteld een halfuurtje later laat ons zeggen (de 2 programma's na elkaar)
Wat blijkt nu!!!
HD van digicoder is defect.....
om het kwartier laat ons zeggen heb ik vervormd beeld (blokkerig beeld en stotterig geluid : lees haperend)
heb dit enkele jaren geleden ook gehad en was dus HD (live kijken geen probleem)
Ze gaan mij graag zien komen vandaag in het TN center.
evenveel digicoders op evenveel dagen waaronder dat deze een volledige nieuwe was
gisteren nog gezegd in TN center: ik heb nooit geluk blijkbaar
zij kunnen er niet aan doen maar dit is een echt ongelukkig toeval
Update 2:
net gebeld met telenet technische dienst
ze gaan een technieker sturen.
heb hen wel gezegd dat ik dit al voorgehad heb en dit de oorzaak was van de hd.
dat ik reeds HDMI vv heb en dat dit enkel bij opnames is.
heb hen ook verteld dat ik zelf technisch aangelegd ben op gebied van digital wereld.
helpdesk technieker wou dat ik ondertussen eens de coax kabel wou vervangen.......wat ik ook zal doen.
Maar heb hem wel gezegd dat de digicoder weergeeft in de menu dat mijn kwaliteit van het signaal 100% is met huidige coaxkabel.
Ben bijna 100% zeker dat het de digicoder is maar wil hen de kans geven en snap ook wel ergens dat ze alles willen uitsluiten.
dus digicoder houden en wachten op technieker die alles gaat uit meten!
gr
gisterenavond hadden we 2 programma's ingesteld om op te nemen voor de kinderen en voor ons op de nieuwe digicoder.
wij hebben daarna gekeken uitgesteld een halfuurtje later laat ons zeggen (de 2 programma's na elkaar)
Wat blijkt nu!!!
HD van digicoder is defect.....
om het kwartier laat ons zeggen heb ik vervormd beeld (blokkerig beeld en stotterig geluid : lees haperend)
heb dit enkele jaren geleden ook gehad en was dus HD (live kijken geen probleem)
Ze gaan mij graag zien komen vandaag in het TN center.
evenveel digicoders op evenveel dagen waaronder dat deze een volledige nieuwe was
gisteren nog gezegd in TN center: ik heb nooit geluk blijkbaar
zij kunnen er niet aan doen maar dit is een echt ongelukkig toeval
Update 2:
net gebeld met telenet technische dienst
ze gaan een technieker sturen.
heb hen wel gezegd dat ik dit al voorgehad heb en dit de oorzaak was van de hd.
dat ik reeds HDMI vv heb en dat dit enkel bij opnames is.
heb hen ook verteld dat ik zelf technisch aangelegd ben op gebied van digital wereld.
helpdesk technieker wou dat ik ondertussen eens de coax kabel wou vervangen.......wat ik ook zal doen.
Maar heb hem wel gezegd dat de digicoder weergeeft in de menu dat mijn kwaliteit van het signaal 100% is met huidige coaxkabel.
Ben bijna 100% zeker dat het de digicoder is maar wil hen de kans geven en snap ook wel ergens dat ze alles willen uitsluiten.
dus digicoder houden en wachten op technieker die alles gaat uit meten!
gr