Men kan geen enkel bewijs vinden van ernstige vooringenomenheid of partijdigheid maar omdat sommigen elkaar ophitsen en beschuldigingen blijven herhalen moet de VRT daar nog meer tijd en belastingsgeld in steken? Ik wil dat de VRT hun dotatie gebruikt om hun taken uit te voeren en dat is niet complotdenkers en andere calimero's tevreden proberen te stellen. Er zijn trouwens acties geweest om de zogenaamde oververtegenwoordiging te meten/bewijzen... maar ze lieten telkens zien dat er van een probleem geen sprake was. Weggesmeten geld dus. Zelfs Vandenbroucke bleef geen geld opbranden
Het feit dat zowat elke partijvoorzitter soms ontevreden was, is het beste teken dat de VRT wel degelijk gevarieerd en neutraal bericht. Het feit dat zelfs verkozenen van NVA zeggen dat de partijdigheid op de werkvloer geen issue is, is een ander. Daarnaast is er nog het bestuur dat zeker niet extreem links is
Het is dus niet omdat sommigen spoken zien, dat je geld in spokenjagers moet steken.
De repo over S&V was duidelijk genoeg, het aantal feiten ernstig en verontrustend. Vergeet niet dat S&V zelf vragende partij was en oorspronkelijk zeer uitkeek naar deze repo. Pas toen men hun mooie enscenering doorprikte was het ineens een probleem. S&V is trouwens zeer goed weggekomen en ipv dat DV in de bak zit, zit hij nu subsidies te slurpen van u en ik tussen de elite. S&V zou de VRT eigenlijk moeten bedanken achteraf bekeken omdat de Vlamingen zich zo laten kloten waar ze bij staan. S&V had uiteraard graag een promo-repo gehad maar dan hadden ze een niet kritische zender moeten gebruiken.
Als er zodanig veel linkse mensen op de VRT zouden werken EN die bovendien hun werk niet doen door partijdigheid denk ik dat het zeer eenvoudig zou moeten zijn om dat klaar en duidelijk te bewijzen, men blijft hierover echter bewust vaag en spreekt over gevoel/overtuiging. Als het zo duidelijk zou zijn dan lagen de bewijzen voor het rapen. Tot nu toe heb ik enkel tegenbewijzen gezien en een zeer slecht gekozen argument over S&V. VRT bewijst elke dag dat ze wel degelijk alle aspecten belichten want dagelijks zie we berichten over linkse, rechtse en centrumaangelegenheden.
De VRT moet vooral niet nederig zijn en ik vind het zelfs zeer goed en gezond dat ze stekelig zijn. Ik wil geen Telekak-repo's over sensationele zaken maar wel diepgravender uitzendingen zoals oa over S&V. Dit was relevant en moest dus gebracht worden, ongeacht aan wiens tenen werden getokkeld. Bij Ter Zake wil ik strenge interviews die de ministers doen schuifelen op hun stoel, geen vooraf voorbereide show op VTM waarbij nog een grap als afsluiter de Dag Allemaal-sfeer moet afronden. Als bepaalde mensen niet meer in een programma of krant wensen te schrijven dan zegt dat veel over die mensen. Als zo iemand de redactie afdreigt om iemand te ontslaan omdat de mening te scherp is in zijn ogen dan is dat gevaarlijk. Ik stel dan de krant/zender veel minder in vraag dan zo'n gedrag. Als er echt een probleem is dan is daar het gerecht voor maar men misbruikt liever de macht.
Nogmaals, als het zogenaamde probleem echt was en zo ernstig en breed gedragen dan was het vanzelf opgelost. Er zou geen mens meer naar VRT kijken, helaas kan de commerciële/privé niet goed volgen. Uiteraard zijn veel mensen beter in het beschuldigen van anderen dan eens in eigen boezem te kijken. Het is de schuld van... is een ellenlange lijst maar nooit staan ze er zelf tussen. Is het de schuld van de VRT dat de regering afgestraft is? Is het de schuld van de VRT dat VB populairder werd? Is het de schuld van de VRT dat we met -12 miljard zitten ipv dat men ons de money kwam showen? Is het de schuld van de VRT dat Netflix bestaat en dat mensen minder tijd hebben voor TV(reclame)? Zijn het niet de commerciële zenders die de reclamecitroen wat te ver uitgeperst hebben? Neen, het is allemaal de VRT
Nog iets, als zovelen ontevreden zijn en veel rechtser denken dan de VRT. Waar is in godsnaam dat rechtse alternatief? Waar is de rechtse zender, de rechtse kwaliteitskrant,... Al wat men heeft zijn amateuristische initiatieven die uitblinken in 1 ding, de bal geregeld totaal misslaan incl het verspreiden van fake nieuws, soms zelfs bewust. Wie liever Doorbraak op Palieterke volgt om mee te zijn mag dat van mij maar ik denk niet dat het aantal calimero's en spokenjagers gaat verminderen. U opsluiten in uw eigen bubble is nooit verstandig maar toch sturen sommigen daar naartoe. Als de groep zo groot zou zijn dan was er toch geld en mensen te vinden voor een kwalitatief alternatief, helaas.
Neen, VRT is niet perfect en ja, ze maken soms fouten... maar dat is iets heel anders als een groot links complot of vooringenomenheid.