wied schreef:VRT zend dat soort docu's uit, al denk ik wel op Canvas...
Wil je daarmee zeggen dat VTM enkel "borsten en billen" mag tonen dan!?
Dat moet je aan VTM vragen.
Ik kijk zelden TV, maar als wat ik nu op TV kijk er niet meer is (DIW en aanverwante satire/humor), ga ik niet plots naar Koen Wauters kijken op VTM.
Ik zag op YouTube enkele leuke filmpjes van "hoe zal ik het zeggen", maar een gans uur kijken om 1 of 2 goeie sketches te zien, is het me ook niet waard.
Ondertussen zet Xander De Rycke zijn conferences gewoon integraal op YouTube, eens de zaalshows voorbij zijn. Zie je Xander De Rycke al geprogrammeerd worden op VTM? Op Canvas zie ik dat nog wel gebeuren.
Enkele dagen geleden bleek dat VTM dik aan de subsidies wil zitten om fictie te maken die ze op hun Vlaamse Netflix willen lanceren. Als het weinig succes heeft, vragen ze hun politieke broeders om de arm van de VRT om te draaien zodat ze MOETEN meedoen en de verliezen door de VRT gedragen gaan worden.
DeStandaard Cultuur & Media 22/01/2020 -
DPG MEDIA INVESTEERT ZWAAR IN BETALENDE STREAMING -
‘Er is geen alternatief voor een Vlaamse Netflix’-
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200121_04815613
‘Onze inschatting is dat een gemiddeld gezin twee of drie streamingabonnementen zal kunnen en willen betalen’, zegt Lodewyckx. ‘Het is dus zaak tot de besten te behoren, anders val je uit de boot. Op dat vlak kun je alleen met de internationale spelers concurreren door uitstekend lokaal aanbod te brengen. Zij kunnen miljarden investeren in goeie internationale programma’s, wij moeten miljoenen investeren in lokale programma’s. Ettelijke miljoenen, zelfs. Veel meer dan we bespaarden met de herstructurering van vorig jaar, voor alle duidelijkheid. De eerste jaren zullen we zeker met verlies draaien, maar we geloven er rotsvast in dat het kan.’
Dus versta goed wat de man wil zeggen:
> wat je nu gratis op VRTnu kan vinden (er is al voor betaald via de dotatie voor de VRT), zal straks achter de betaalmuur van DPG Media moeten komen.
> een gemiddeld gezin gaat bovenop het kabelabonnement (dat €400-500 per jaar kost) ook nog 2-3 streaming abo's nemen. Misschien heeft de brave man de holdup op het gezinsinkomen gemist, maar dat zie ik niet meteen gebeuren (Netflix €120, Disney €70, ...). Een gemiddeld gezin gaat ff een kleine €1000 uitgeven aan "schermtijd"?