Orange als eerste internetprovider in nieuwbouw is niet mogelijk

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik had het al eens ergens op het forum gelezen, maar vond niet meer waar exact. Blijkt dus effectief dat je Orange niet kan nemen als eerste provider in een nieuwbouw woning. Zij verwijzen standaard door naar Telenet om de coax aansluiting te doen. Toen ik zelf Orange nam in mijn woning, dan zei de technieker al dat er veel problemen mee waren (TN deed heel moeilijk over zo'n aansluiting voor Orange klanten).

Het lijkt me dus dat Orange volledig gestopt is met via TN een nieuwe aansluiting te regelen. Als je er bij nadenkt toch wel heel straf, lijkt me puur pestgedrag.

Nu mijn vraag: hoe ben je het goedkoopste gesteld om een aansluiting te krijgen en zo snel mogelijk naar Orange over te stappen?

EDIT: de snelheid van Px is 100/40 qua mogelijkheid volgens lijntest. Ik zou dus ook nog Px kunnen overwegen (alhoewel TV ik veel over hoor, maar nog nooit zelf ervaren heb :) )of een combinatie EDP + TN TV zou kunnen overwegen (maar heb ik dan alle mogelijkheden van TN TV bij TV only?).
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Vaganzza schreef:Ik zou dus ook nog Px kunnen overwegen (alhoewel TV ik veel over hoor, maar nog nooit zelf ervaren heb :) )of een combinatie EDP + TN TV zou kunnen overwegen (maar heb ik dan alle mogelijkheden van TN TV bij TV only?).
- Een eerste install van EDPnet in een nieuwbouw woning zal ook niet gratis zijn (tenzij je al bij Proximus een pre-install hebt laten doen (90€).
- Bij Telenet TV only wordt een NIU en modem geplaatst. Je hebt dus wel alle mogelijkheden van interactieve TV (on demand, 14-d EPG, ...). Maar met TV only heb je geen toegang tot de Yelo-TV App :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je kan in een nieuwbouw woning prima als eerste installatie EDPnet of whatever nemen. Het zal je een extra kost geven zoals Philippe vermeld, maar dat is het ook. Telenet weigert om een coaxkabel binnen te brengen als je als eerste provider Orange neemt.

Mocht je persé alles via coax willen, dan zou ik gewoon een internetdeal van telenet kiezen met gratis install, en na x tijd gewoon overschakelen naar Orange. Bijvoorbeeld deze : https://www2.telenet.be/nl/promos/overz ... een-wonen/

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

In een nieuwbouw woning moet je toch zelf de (coax) kabel voorzien vanuit de woning tot aan de straat. Dat moet je in samenspraak doen met Telenet omdat je de doornede moet kennen van deze kabel ivm met verliezen. Daarna betaal je toch slechts maar 50€ aan Telenet voor de activatie ervan?

Hoelang de verbintenis dan geldig is met Telenet voor je de switch kan maken naar een andere leverancier (Orange dus) weet ik niet, maar zal toch wel minstens zes maand zijn...
En nu met Orange DUO kan je ze dan toch meteen nemen voor internet en je TV voorlopig Telenet gebonden laten (natuurlijk mis je dan enige functie's van Yelo).
Laatst gewijzigd door timmermc op 27 aug 2019, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Normaliter maximaal 6 maand. Want voor al hun internetproducten kan je vandaag overstappen naar Telenet, en morgen er al terug weg zijn.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Vaganzza schreef:Blijkt dus effectief dat je Orange niet kan nemen als eerste provider in een nieuwbouw woning. Zij verwijzen standaard door naar Telenet om de coax aansluiting te doen.
Dat kan wél. Maar je moet eerst tijdens de ruwbouwfase de coaxaansluiting volledig in orde brengen volgens de richtlijnen van Telenet.
1) Aftakkabel aanleggen op je perceel: https://www2.telenet.be/content/dam/www ... ochure.pdf
2) Telenet contacteren voor een kabelaansluiting zonder abonnement: https://www2.telenet.be/content/dam/www ... 202019.pdf

Als de fysieke aansluiting in orde is, zal Orange zeer graag komen aansluiten. Tip: zeg tegen Telenet nooit dat je een andere provider gaat nemen, maar zeg: ik wil dat de kabelaansluiting volledig in orde is vooraleer dat mijn oprit en tuin worden aangelegd. Dit impliceert natuurlijk dat je verplicht bent om de kabelaansluiting al aan te vragen vanaf het moment dat de ruwbouw winddicht is.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Herhaling van een reactie
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Aanleg Kabel ging bij ons tesamen met de elektriciteit. Zelfde pakket. Geen extra kost.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Bij mij was dat ook zo.
PeterD1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 5 keer

Heb zelf ook geprobeerd om de kabel door Telenet te laten aansluiten zonder een abonnement. Dit is helaas niet gelukt na verschillende keren te bellen. Of het bij Orange wel of niet lukt voor een nieuwe aansluiting zal ik zelf nog moeten ondervinden. Onze woning is pas in november winddicht maar zijn nog aan het twijfelen tussen orange en proximus. Proximus komt wel al zeker de aansluiting doen aan straat en ging eigenlijk heel vlot om alles te regelen tot nu toe, ben ook zeer tevreden van de klantenservice. Het zal er vooral bij ons om gaan bij wie we nog gsm ontvangst hebben in huis. Momenteel zitten we bij Mobile Vikings (netwerk van Orange dus) en hebben buiten al bijna geen ontvangst, laat staan binnen wanneer het winddicht is met alle isolatie en staal in beton. Verwacht dat Proximus wel beter zal zijn maar Orange bied wel bellen via wifi aan dus we zien wel.
dimitri26
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 mar 2019, 22:41
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 2 keer

PeterD1 schreef:Heb zelf ook geprobeerd om de kabel door Telenet te laten aansluiten zonder een abonnement. Dit is helaas niet gelukt na verschillende keren te bellen. Of het bij Orange wel of niet lukt voor een nieuwe aansluiting zal ik zelf nog moeten ondervinden. Onze woning is pas in november winddicht maar zijn nog aan het twijfelen tussen orange en proximus. Proximus komt wel al zeker de aansluiting doen aan straat en ging eigenlijk heel vlot om alles te regelen tot nu toe, ben ook zeer tevreden van de klantenservice. Het zal er vooral bij ons om gaan bij wie we nog gsm ontvangst hebben in huis. Momenteel zitten we bij Mobile Vikings (netwerk van Orange dus) en hebben buiten al bijna geen ontvangst, laat staan binnen wanneer het winddicht is met alle isolatie en staal in beton. Verwacht dat Proximus wel beter zal zijn maar Orange bied wel bellen via wifi aan dus we zien wel.
bij orange heb je altijd ontvangst binnen met vowifi :-)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Mits je een toestel hebt dat ze ondersteunen... Op m'n oneplus 6 krijg ik vowifi niet aan de praat. Volte wel.

Sent from my Lenovo TB-X304F using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
jjf971
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2019, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Vaganzza schreef:(alhoewel TV ik veel over hoor, maar nog nooit zelf ervaren heb :) )
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met Proximus TV zelf (wel via Scarlet, en de oudere interface) nog nooit een probleem heb gehad.
Bij coax heb ik wel al eens storingen op bepaalde zenders gehad (sommigen werken ook gewoon niet digitaal, dus die moeten analoog) en externe storingen (zoals de grasmaaier).
Ook zeer snel zappen, nog nooit down geweest (Telenet verbetert hun netwerk hier heel vaak, dus dan wel eens een onderbreking) en bij de oude interface: zeer makkelijk in gebruik.
Bij Proximus zal het dus waarschijnlijk nog beter zijn.

Scarlet daarentegen is wat minder, maar dat is naast de kwestie.
Enige nadeel is wel dat je bij Proximus niet kan profiteren van de 40 mb/s uploadsnelheid dan...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

[Mod]
Laat ons a.u.b. terug on-topic gaan.
Deze tread gaat over installatie van Orange (coax) in een nieuwbouw.

Ervaringen met Proximus TV, Scarlet, storingen op de coax .... zijn hier duidelijk off-topic
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tmatheussen
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:05

Ik heb zelf ook problemen gehad om Orange als eerste internetprovider te kiezen in onze nieuwbouw.
Zoals eerder gezegd kan Orange de aansluiting zelfs niet meer aanvragen bij Telenet, nogal lastig om dan aan te sluiten natuurlijk.

Ik heb dan ook nog de fout (waarschijnlijk) gemaakt om dit te melden bij Telenet, waardoor ze nu na eindelijk 2 maanden, de buitenaansluiting zijn komen doen voor ons abonnement. Nog een half maand en 2 afspraken verder zou alles in orde moeten zijn... 2 afspraken zijn volgens TN nodig omdat de eerste enkel de kabel komt aansluiten, de 2e komt enkel het internet activeren (ik doe self-starter, dus die 2e kan niet veel komen doen denk ik dan, maar bon...).
Wij hebben het goedkoopste abonnement gepakt dat er was: Basic Internet, met 3 maanden online voordeel, komt uit op +-17 euro/maand (voor de prijs verhoging, weet nog niets van de nieuwe prijzen want ons abonnement staat nog niet in de krantenzone ook niet).
Van zodra de 2e technieker buiten is ga ik meteen de overschakelen proberen aan te vragen bij Orange, hopelijk lukt dat inderdaad zo snel al.

Ik was mij er niet van bewust dat het mogelijk zou zijn om de aansluiting aan te vragen zonder abonnement, anders had ik dat ook wel geprobeerd :D

nog een laatste puntje: Na veel rondgehoord te hebben bij de klantendienst van Telenet en Orange, ben ik wel te weten gekomen dat Orange bezig is met een proefproject om zelf de aansluiting te doen. Blijkbaar zouden er rond de 20 aansluitingen per maand door hen geregeld worden.
De tijdlijn zat echter niet mee, volgens de dame van de klantendienst (Orange), zouden ze ten vroegste eind dit jaar volledig operationeel zijn, als er geen probleem bovenkwamen. Denk dat dit wel handige info kan zijn voor mensen die binnen een half jaar willen aasluiten
PeterD1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 5 keer

Zelf de vraag ook eens gesteld aan Orange en dit als antwoord gekregen. Voor mij zijn dit maffiapraktijken van Telenet en zullen mij zeker niet als klant krijgen of toch zeker zo kort mogelijk om toch maar die aansluiting te kunnen krijgen om dan zsm naar Orange over te stappen
Bijlagen
B4606D09-2E7D-4FCB-AC58-79DFA0DA12A1.png
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Kan de ombudsdienst niet helpen? Tis toch niet de bedoeling dat de klant telenet contacteerd om orange te hebben.
de koe zegt boe
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Ik zou in dit geval zelf verder gaan en de minister van telecom (als hoofdvan het BIPT) proberen aanschrijven met deze problemen in de praktijk wat betreft de openstelling van de kabel wat jaren geleden besloten werd...echter is maar de vraag of dit veel nut heeft met een regering in lopende zaken...zal vast geen prioriteit zijn. Maar het is een poging waard, je hebt niets te verliezen.

Zijn publieke mailadres is: [email protected]

Daarnaast uiteraard ook de ombudsdienst aanschrijven...

En als je dan nog eens probeert bij Telenet, dit zeker vermelden dat je ombudsdiesnten en de minister hebht aangeschreven...vaak hebben ze dan plots wel zin om iets te doen.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Om de coaxkabel in huis te krijgen heb je Telenet nodig, net zoals je Proximus nodig hebt indien je zou willen starten met EDPnet via de telefoonkabel.
Telenet aansluiting is niet hetzelfde als Telenet diensten.
Misschien zaait Telenet bewust verwarring maar Orange zou het mijns insziens zelf toch ook beter kunnen uitleggen.
Als je doet zoals Raf al eerder suggereerde kan je toch gewoon een kabelaansluiting verkrijgen en aangesloten worden?
Op dat moment is er toch geen verschil tussen nieuw of overschakelen van eender welke provider behalve Telenet naar Orange?
Dat Telenet sneller werkt voor eigen klanten dan voor Orange klanten is waarschijnlijk de motivator hier...
Laatst gewijzigd door tb0ne op 04 sep 2019, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Ik vind het bizar dat de aansluiting niet kan.
Ik heb een paar maanden geleden mijn nieuwbouwwoning aan laten sluiten bij Orange.
Er is eerst iemand van Telenet langs geweest om de kabel aan de straatkast aan te sluiten, daarna is er iemand van Orange gekomen om de NIU te installeren en de modem en decoder aan te sluiten.
Het enige wat ik zelf gedaan heb is de kabel van de straatkast naar binnen getrokken.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Als ik me goed herinner, bestaat er toch een prodecure voor fysieke aansluiting van de kabel zonder abbonement, ook bij TN?
Ze staat hierboven zelfs geciteerd dacht ik.

Waar ligt dan het probleem?
Dat je die procedure apart moet doorlopen, ipv in 1 keer samen met het aanvragen van een Orange abbo?
Of dat je meldt dat je Orange gaat nemen, ipv gewoon zonder extra info een aansluiting te vragen zonder abbo, en dat TN dan slentert? (Dat laatste zou eigenoijk niet mogen)
PeterD1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 apr 2019, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 5 keer

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal! Ik ga zeker eens proberen de ombudsdienst te contacteren. Ik heb zelf ook al verschillende keren contact gehad met de klantendienst van Telenet en willen niks komen aansluiten zonder abonnement bij hen. Ook al rechtstreeks gemaild met de dienst die de aansluitingen doen en zeggen hetzelfde. Bij Proximus kun je tenminste een aansluiting aanvragen zonder een verplichting van een dienst bij hen te nemen. Bij Telenet doen ze niks anders dan pushen aan de telefoon en zeggen ze dat zij het beste internet hebben enzovoort. Bij mij hangt de kabel zelfs al klaar in de paal want Eandis heeft dit meegenomen bij het aansluiten van de elektriciteitskabel.
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Ons huis is het afgelopen half jaar afgewerkt. Kabel binnen laten brengen door de elektricien. Daarna simpel Orange laten installeren. Geen probleem gehad.
LaZeR
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 apr 2007, 21:42

indien de coax klaar ligt aan de tap (paddetoel/gevel/paal) zal de technieker het nodige doen deze vast te maken en aan te sluiten aan de tap. Er is sinds begin Juli veel gebeurd. Vroeger moest er geannulleerd worden, en moest tln eerst komen. Nu mogen ze in de meeste regio's (exc. Fluvius / Infrax) gebied nieuwe drops aansluiten.
Bij bestaande kabels worden er zoiezo filters verwijderd nu.
Don't know anything :banana:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Lazer, wat wil je nu zeggen? Dat sinds begin juli Orange zelf kan aansluiten op een telenet kast? Want ben nu niet mee met wat je hier schrijft...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
LaZeR
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 apr 2007, 21:42

Indd, geen 2 afspraken meer nodig voor kabel afspraak. Nu mogen ze hier zelf filters verwijderen en nieuwe kabels aansluiten. Enkel Infrax gebied (fluvius nu). Deze 'zone' mogen zij enkel nieuwe kabels aansluiten.
Don't know anything :banana:
sddt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Eventjes dit onderwerp opnieuw bovenhalen want zit met hetzelfde probleem.
Willen overstappen naar orange maar nog geen kabelaansluiting in bestaand gebouw. Kabel ligt wel klaar tot de paddenstoel aan de gevel.
Bij Orange zelfde verhaaltje gekregen dat ze blijkbaar sinds april dit niet meer doen.

Nu even gekeken en een optie zou zijn om all internet te nemen met gratis activatie en installatie en nog de webdeal van -10€ ( eerste 3 maand). Maandelijks komt dit neer op 25€ en eenmalig 50€ voor nieuwe installatie met kabel.

Nu op het einde van het proces staat er dat de korting vervalt bij het opzeggen van internet. Welke korting is dit? Zijn er goedkopere manieren? Kan ik na bv 1 week alweer opzeggen en verder onze procedure bij orange doen?
tmatheussen
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2019, 17:05

Dat is inderdaad hoe ik het ook had willen doen.
Ik heb een week na installatie van Telenet contact gehad met Orange, om de wissel te starten.
Jammer genoeg zijn ze nogal traag bij Telenet, want blijkbaar zat onze aansluiting nog steeds niet in het systeem, hierdoor werd een procedure opgestart waardoor de aansluiting opnieuw zou gebeuren (blijkbaar konden ze nu wel de kabel aansluiting procedure opstarten).

Lang verhaal kort, ik heb nu een maand gehad bij Telenet, en volgende week komen ze Orange aansluiten, ik heb zelf ook basic internet van 3 maanden gehad met webkorting. Wat al helemaal belachelijk was, is dat ze 1 dag voor de aansluiting ons internet al actief hebben gezet, dus 1 maand van de 3 was al opgebruikt na 1 dag, die korting wordt dan ook verrekend relatief tov het aantal dagen, dus dat was echt verspilling, moest ik bij Telenet blijven zou ik hier zeker over geklaagd hebben na de 2e maand...

Ik heb niets ontvangen over het wegvallen van kortingen bij opzegging, aangezien dit over basic internet gaat is er ook geen contractduur dus kan je opzeggen wanneer je wil (tenzij je ook TV hebt). Ik vermoed dat ze dat gewoon vermelden zodat ze juridisch gezien geen problemen hebben achteraf, en dat je dus ook geen korting meer zou hebben op andere producten als hun internet opzegt maar nog wel mobiel bij hen blijft bijvoorbeeld
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

Hallo,

vandaag Orange gecontacteerd voor een nieuwe Orange trio (tv, internet en mobiel abbo) af te sluiten voor mijn ouders. Ze zijn een nieuw huis aan het bouwen waar er dus nog nooit een kabel aansluiting is geweest.
Volgens de klantendienst van Orange kunnen ze niet worden aangesloten omdat er aan het straat nog geen aftakking is voorzien, de nieuwe kabel ligt klaar van de buurman (half open bebouwing) zijn huis naar het nieuwe huis (open bebouwing) van mijn ouders. Ze moeten enkel nog aansluiten op de versterker die op de gevel hangt, in het nieuwe huis is alles al ok :)
Volgens de verkoper was dit mogelijk dat Orange de opdracht geeft tot vorige zomer. Om nu Orange klant te worden moeten we, houden jullie vast, eerst Telenet klant worden. Dan moeten we binnen de 14 dagen het contract opzeggen en dan pas overschakelen naar Orange!!
Als dit de manier van werken is???? Zijn er nog mede forum bezoekers die daar ervaring mee hebben?

Alvast bedankt!

[Mod]
Post samengevoegd in bestaande topic
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Bel naar Telenet en laat een kabelaansluiting doen van€50.
Hier ook in huis laten doen. Kabel is aangesloten aan aftakking op straat.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Check mijn topic, waar wied al de link naar gepost geeft. Dit is dus inderdaad de gang van zaken wegens grote pesterijen van TN naar Orange toe...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Ramaht schreef:Bel naar Telenet en laat een kabelaansluiting doen van€50.
Hier ook in huis laten doen. Kabel is aangesloten aan aftakking op straat.
kost u dan al 99€ om aagesloten te geraken op orange
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 29 keer

Vaganzza schreef:Check mijn topic, waar wied al de link naar gepost geeft. Dit is dus inderdaad de gang van zaken wegens grote pesterijen van TN naar Orange toe...
Kan ik jammer genoeg alleen maar bevestigen uit dagdagelijkse ervaring. En de regulator moet je geen snelheid van handelen verwijten.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Je moet slim zijn, bel Telenet voor een kabelaansluiting op het moment dat de ramen in de nieuwbouwwoning juist geplaatst zijn. Zeg nooit dat je later Orange gaat nemen, maar zeg dat de aftakkabel klaarligt op het voetpad en dringend moet aangesloten worden omdat deze hinderlijk is voor voetgangers.

Dien ook steeds klacht in bij Ombudsman Telecom als Telenet moeilijk doet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Vaganzza schreef:Check mijn topic, waar wied al de link naar gepost geeft. Dit is dus inderdaad de gang van zaken wegens grote pesterijen van TN naar Orange toe...
Wie beweert dat dit pesterijen zijn van TN naar Orange toe ???

Als ik het goed begrijp moest Telenet vroeger eerst de aansluiting doen (op verzoek van Orange), dan pas kwam Orange voor de binneninstallatie. Sedert vorig jaar mag Orange dat zelf doen, en hebben hun techniekers die opleiding gekregen.
Het is dus normaal dat Telenet nu geen aanvragen meer aanneemt van Orange?

In plaats van pesterijen van TN naar Orange, is het misschien een commerciële beslissing van Orange om geen aansluitingen te doen indien de kabel niet actief is? Want een technieker sturen om de dropkabel aan te sluiten op de tap kost hen geld, en dus hebben ze liever een klant waar ze alleen een modemwissel moeten doen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 29 keer

Het is zeker geen louter commerciële beslissing. Ook een gewone aansluiting zonder eerst plaatsen van een NIU kost geld, dat ene verschil gaat het hem niet maken. Het is een compromis om andere processen vlotter te laten verlopen. Je wil niet weten hoe vaak het grondig fout liep om bestaande Telenet klanten of klanten die een volledig bruikbare aansluiting beschikbaar hadden te kunnen activeren. Het gebeurde zelfs dat Telenet rechtstreeks aan mij feedback gaf dat bepaalde klant (die bij mij stond en dit hoorde) geen klant was, ze geen info vonden op klantnummer en op naam en dit terwijl de klant zijn factuur voor mij lag en de lijn thuis nog volledig actief was. Het doorgeven van Easy Switch ID in combinatie met doorgeven van mac ID van modem was uiteindelijk voor hen precies de doorslag om toch mee te werken. Maar uiteraard met inmiddels tijdverlies waardoor de perceptie gecreëerd was dat een aansluiting vragen bij Orange miserie gaf en alleen heel traag kon. En zo heb ik op allerlei manieren tegenwerking gezien, maar dat is sterk afgenomen sinds de verandering wat nieuwe aansluitingen betreft.
Helaas Proximus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2019, 19:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

philippe_d schreef:
Vaganzza schreef:Check mijn topic, waar wied al de link naar gepost geeft. Dit is dus inderdaad de gang van zaken wegens grote pesterijen van TN naar Orange toe...
Wie beweert dat dit pesterijen zijn van TN naar Orange toe ???

Als ik het goed begrijp moest Telenet vroeger eerst de aansluiting doen (op verzoek van Orange), dan pas kwam Orange voor de binneninstallatie. Sedert vorig jaar mag Orange dat zelf doen, en hebben hun techniekers die opleiding gekregen.
Het is dus normaal dat Telenet nu geen aanvragen meer aanneemt van Orange?

In plaats van pesterijen van TN naar Orange, is het misschien een commerciële beslissing van Orange om geen aansluitingen te doen indien de kabel niet actief is? Want een technieker sturen om de dropkabel aan te sluiten op de tap kost hen geld, en dus hebben ze liever een klant waar ze alleen een modemwissel moeten doen?
Onlangs in de Orange shop geweest om aan te sluiten op Orange via kabel.
Daar werd mij gevraagd of er op de aansluiting in de straat al ooit een Telenet abonnement geweest is, anders moest Telenet eerst de kabel activeren.
Orange gaf aan dat zei dit niet voor mij gingen doen, was december 2019
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

Maandag as komt telenet internet basic installeren. Weet er iemand vanaf wanneer we kunnen opzeggen om over te schakelen op Orange?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

daydreamke schreef:Maandag as komt telenet internet basic installeren. Weet er iemand vanaf wanneer we kunnen opzeggen om over te schakelen op Orange?
Het is een geredeneerde gok, maar ik vermoed zodra uw basic internet werkt want vanaf dat werkt lijkt alles mij geactiveerd. Mij lijkt het dus dat je na 1 dag het al terug kan opzeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”