Ik heb zelf ook problemen gehad om Orange als eerste internetprovider te kiezen in onze nieuwbouw.
Zoals eerder gezegd kan Orange de aansluiting zelfs niet meer aanvragen bij Telenet, nogal lastig om dan aan te sluiten natuurlijk.
Ik heb dan ook nog de fout (waarschijnlijk) gemaakt om dit te melden bij Telenet, waardoor ze nu na eindelijk 2 maanden, de buitenaansluiting zijn komen doen voor ons abonnement. Nog een half maand en 2 afspraken verder zou alles in orde moeten zijn... 2 afspraken zijn volgens TN nodig omdat de eerste enkel de kabel komt aansluiten, de 2e komt enkel het internet activeren (ik doe self-starter, dus die 2e kan niet veel komen doen denk ik dan, maar bon...).
Wij hebben het goedkoopste abonnement gepakt dat er was: Basic Internet, met 3 maanden online voordeel, komt uit op +-17 euro/maand (voor de prijs verhoging, weet nog niets van de nieuwe prijzen want ons abonnement staat nog niet in de krantenzone ook niet).
Van zodra de 2e technieker buiten is ga ik meteen de overschakelen proberen aan te vragen bij Orange, hopelijk lukt dat inderdaad zo snel al.
Ik was mij er niet van bewust dat het mogelijk zou zijn om de aansluiting aan te vragen zonder abonnement, anders had ik dat ook wel geprobeerd
nog een laatste puntje: Na veel rondgehoord te hebben bij de klantendienst van Telenet en Orange, ben ik wel te weten gekomen dat Orange bezig is met een proefproject om zelf de aansluiting te doen. Blijkbaar zouden er rond de 20 aansluitingen per maand door hen geregeld worden.
De tijdlijn zat echter niet mee, volgens de dame van de klantendienst (Orange), zouden ze ten vroegste eind dit jaar volledig operationeel zijn, als er geen probleem bovenkwamen. Denk dat dit wel handige info kan zijn voor mensen die binnen een half jaar willen aasluiten