HDMI switch

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bitbite
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Ik ben op zoek naar een HDMI switch. 't is te zeggen: 2-4 hdmi inputs en 1 output. Blijkbaar is er veel crap op de markt, en ze kosten bovendien al snel 40 euro. Onafhankelijke onderzoeken zijn precies niet te vinden.

Kan iemand me iets aanbevelen, en/of me in de juiste richting duwen om zelf meer info te vinden? (gewoon full hd is voldoende, mét audio doorgave en liefst auto-switching)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

tot aan "auto switching" had ik een werkende oplossing (die ik, geloof ik, van ali heb)
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 8 keer

Ik ga deze dit weekend testen: https://www.conrad.be/p/basetech-hm-sw3 ... ix-1490513. Geen auto-switching, helaas.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Niet auto, maar in de action vind je al wel ns eentje aan een prijsje (soms zelfs met remote).
Ter vgl: daar haal ik ook altijd mijn hdmi-vga converters, die daar nog geen 5 euro kosten tegenover bijna 20 elders.
bitbite
Premium Member
Premium Member

bdeblier schreef:Ik ga deze dit weekend testen
Laat het resultaat zeker weten!

Een van de weinige objectieve reviews/testen was van chip.de, en daar bekijken ze eentje van Primewire, bij Amazon fr €21. (op de site van de fabrikant zijn nog varianten, maar buiten behuizing en chipset is het verschil mij niet duidelijk). Als er geen geniaal product gepost wordt ga ik die eens bestellen.
Laatst gewijzigd door bitbite 06 nov 2019, 20:02, in totaal 1 gewijzigd.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Kijk maar vooral naar de resoluties en refresh rates.
Goedkoop is meestal Max 30hz
bitbite
Premium Member
Premium Member

De switch die ik linkte is toegekomen, getest en (bijna) goed bevonden. Hij doet wat hij moet doen, al vind ik de leds nogal fel. Belangrijk nadeel in mijn situatie is dat de afstandsbediening (IR) lijkt te clashen met mijn klipsch luidsprekers: volume minderen zorgt voor een hdmi schakeling. Beide problemen vragen om wat alu-tape.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”