Ik ben op zoek naar een HDMI switch. 't is te zeggen: 2-4 hdmi inputs en 1 output. Blijkbaar is er veel crap op de markt, en ze kosten bovendien al snel 40 euro. Onafhankelijke onderzoeken zijn precies niet te vinden.
Kan iemand me iets aanbevelen, en/of me in de juiste richting duwen om zelf meer info te vinden? (gewoon full hd is voldoende, mét audio doorgave en liefst auto-switching)
HDMI switch
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Niet auto, maar in de action vind je al wel ns eentje aan een prijsje (soms zelfs met remote).
Ter vgl: daar haal ik ook altijd mijn hdmi-vga converters, die daar nog geen 5 euro kosten tegenover bijna 20 elders.
Ter vgl: daar haal ik ook altijd mijn hdmi-vga converters, die daar nog geen 5 euro kosten tegenover bijna 20 elders.
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Laat het resultaat zeker weten!bdeblier schreef:Ik ga deze dit weekend testen
Een van de weinige objectieve reviews/testen was van chip.de, en daar bekijken ze eentje van Primewire, bij Amazon fr €21. (op de site van de fabrikant zijn nog varianten, maar buiten behuizing en chipset is het verschil mij niet duidelijk). Als er geen geniaal product gepost wordt ga ik die eens bestellen.
Laatst gewijzigd door bitbite 06 nov 2019, 20:02, in totaal 1 gewijzigd.
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
De switch die ik linkte is toegekomen, getest en (bijna) goed bevonden. Hij doet wat hij moet doen, al vind ik de leds nogal fel. Belangrijk nadeel in mijn situatie is dat de afstandsbediening (IR) lijkt te clashen met mijn klipsch luidsprekers: volume minderen zorgt voor een hdmi schakeling. Beide problemen vragen om wat alu-tape.