Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb vandaag op het forum een nieuw alternatief gezien voor Dommel Mobile: Vectone. Toch voor de mensen die een abonnementsformule willen.
https://www.vectonemobile.be/nl/paym/plans
Voor 1€/maand kan je 50 min bellen en 50 sms'sen sturen. Dat is 2 ct/min, dus nog goedkoper dan Dommel en Jim.
Ze zitten op het Telenet netwerk.
https://www.vectonemobile.be/nl/paym/plans
Voor 1€/maand kan je 50 min bellen en 50 sms'sen sturen. Dat is 2 ct/min, dus nog goedkoper dan Dommel en Jim.
Ze zitten op het Telenet netwerk.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Spijtig dat je daar nog niet kan opteren om je mobiel nummer te linken aan een OVH SIP lijn.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Alle (vaste-lijn) oproepen worden door OVH doorgeschakeld naar mijn Orange simkaart (3 cent/minuut). Deze oproepen worden elk jaar minder in aantal...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Kan je ons een link bezorgen ? Ik vind daar niets over. Zijn het Belgische nummers ?wied schreef:Mobiel bellen via OVH kost ca 3 cent/minuut (maandkost 1,20€)...
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/voip/
Succes...
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/se ... appels.xml
Succes...
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/se ... appels.xml
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Je maakt een grapje. Dat is gewoon voip, niet mobiel bellen. Ik dacht het al.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Einde verhaal. Vandaag failissement van Billi en Schedom, de vennootschap achter Dommel.
https://www.madeinlimburg.be/nieuws/dit ... k-hasselt/
https://www.madeinlimburg.be/nieuws/dit ... k-hasselt/
-
- Plus Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 4 keer
Beste jan.s
Bedankt om dit te melden, maar ik vraag me af wat jouw werkelijke intenties zijn als je dit met je nieuw aangemaakte account, met nog maar 3 berichten gepost te hebben, op 3 verschillende plaatsen op dit forum meldt?!
Edit 25-01: ondertussen lijkt de nieuw aangemaakte thread uit de ether gehaald te zijn
Bedankt om dit te melden, maar ik vraag me af wat jouw werkelijke intenties zijn als je dit met je nieuw aangemaakte account, met nog maar 3 berichten gepost te hebben, op 3 verschillende plaatsen op dit forum meldt?!
Edit 25-01: ondertussen lijkt de nieuw aangemaakte thread uit de ether gehaald te zijn
Laatst gewijzigd door guy-pc 25 jan 2020, 10:45, in totaal 1 gewijzigd.
Dag Guy, ik volg dit hele spel al even. Het is gewoon frappant hoe zij kunnen bezig blijven. Ik vind dat bekend gemaakt moest worden vermits het hier nog nergens stond, anders passeert het gewoon in de massa en ik vind dat dat niet kan.
En nee, ik had geen account en al helemaal geen bijbedoelingen.
En nee, ik had geen account en al helemaal geen bijbedoelingen.
-
- Pro Member
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
- Locatie: Kapelle op den Bos
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
leedvermaak is echt ongepast. Respect voor mensen die ondernemend zijn. Uiteindelijk moet je maar starten als provider in een beschermde duopolie situatie.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Tja, als je op zo'n manier moet zaken doen met mensen 0,0 service te geven.....
Edpnet heeft een helpdesk die snel antwoord en service biedt. Bij dommel stond je in de kou.
niet reageren op aangetekende brieven, mensen die willen opzeggen, maar niet kunnen. Plots van ene op andere dag tariefplannen wijzigen (hun mobiel gedeelte). Tja, een lijn kon je er niet in trekken.
Gelukkig heb ik altijd mijn pollen van hun DSL gedeelte afgehouden. Waren ook niet goedkoper dan Edpnet, dus waarom miserie er gratis bij?
Edpnet heeft een helpdesk die snel antwoord en service biedt. Bij dommel stond je in de kou.
niet reageren op aangetekende brieven, mensen die willen opzeggen, maar niet kunnen. Plots van ene op andere dag tariefplannen wijzigen (hun mobiel gedeelte). Tja, een lijn kon je er niet in trekken.
Gelukkig heb ik altijd mijn pollen van hun DSL gedeelte afgehouden. Waren ook niet goedkoper dan Edpnet, dus waarom miserie er gratis bij?
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Dommel heeft de markt helpen open breken met hun ongelimiteerde volumes toen bgc en co nog veel beperkingen hadden. Maar heb hen nooit echt helemaal vertrouwd qua helpdesk en zo.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
3 man om heel België te bedienen. Dat personeel kan je niets verwijten. De verhalen waren toch echt gortig.
Dan run je beter geen zaak, me dunkt.
Die reactie krijg ik telkens ook toen ik negatief over MV deed. 'maar ja, ze waren de openbreker van de goedkope data'....
Tja, als dat het argument is...Ze bleven jarenlang status quo en zeker na de overname door Medialaan (en aandeelhouders) ging het bergaf.
Ik moet bereikbaar zijn en data kunnen gebruiken, als ik constant problemen heb, ben ik ergens weg. Met sympathie (ver)koop je niets.
Dan run je beter geen zaak, me dunkt.
Die reactie krijg ik telkens ook toen ik negatief over MV deed. 'maar ja, ze waren de openbreker van de goedkope data'....
Tja, als dat het argument is...Ze bleven jarenlang status quo en zeker na de overname door Medialaan (en aandeelhouders) ging het bergaf.
Ik moet bereikbaar zijn en data kunnen gebruiken, als ik constant problemen heb, ben ik ergens weg. Met sympathie (ver)koop je niets.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Geloof me... Ze waren met meer dan 3 mensen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Er waren nog andere providers dan Dommel, die met interessante volumes kwamen op DSL.Goztow schreef:Dommel heeft de markt helpen open breken met hun ongelimiteerde volumes toen bgc en co nog veel beperkingen hadden. Maar heb hen nooit echt helemaal vertrouwd qua helpdesk en zo.
Een interessant product hebben met een goeie prijs is duidelijk niet het enige wat je nodig hebt om een product of een bedrijf succesvol te maken. Als uw facturatie, communicatie en helpdesk in gebreke blijven, dan houdt het ooit wel eens op.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Gaat Dommel hier dan binnenkort ook ondergebracht worden in het subforum "ter ziele gegane providers"? Of blijft het gewoon staan tussen alle andere providers?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
GSM's zitten nog bij Hermes telecom, internet al +- een jaar weg maar op zich geloof ik ook dat het echt wel dood is.Jack Daniels schreef:Gaat Dommel hier dan binnenkort ook ondergebracht worden in het subforum "ter ziele gegane providers"? Of blijft het gewoon staan tussen alle andere providers?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Klopt, Hermes Telecom heeft het volledige klantenbestand overgekocht van de curator, daags na de faling van Dommel/Billi.
Een traceroute gaat reeds richting het netwerk van Hermes Telecom.
Tracing route to billi.be [185.83.138.185]
over a maximum of 30 hops:
1 2 ms 1 ms 2 ms 10.0.0.1
2 11 ms 10 ms 14 ms cust-2-128-110-94.dyn.as47377.net [94.110.128.2]
3 25 ms 24 ms 15 ms 212.65.36.203
4 17 ms 34 ms 23 ms lag-103.ear3.Amsterdam1.Level3.net [213.19.195.193]
5 22 ms 24 ms 19 ms ae-1-4.bear1.Brussels1.Level3.net [4.69.214.106]
6 21 ms 20 ms 19 ms xe-1-3-0.bb1.ntbant.be.hermes-telecom.net [212.3.232.194]
7 20 ms 20 ms 24 ms ge0-0.fw1.ntbant.be.hermes-telecom.net [185.83.137.10]
8 22 ms 20 ms 23 ms 185.83.138.185
Een traceroute gaat reeds richting het netwerk van Hermes Telecom.
Tracing route to billi.be [185.83.138.185]
over a maximum of 30 hops:
1 2 ms 1 ms 2 ms 10.0.0.1
2 11 ms 10 ms 14 ms cust-2-128-110-94.dyn.as47377.net [94.110.128.2]
3 25 ms 24 ms 15 ms 212.65.36.203
4 17 ms 34 ms 23 ms lag-103.ear3.Amsterdam1.Level3.net [213.19.195.193]
5 22 ms 24 ms 19 ms ae-1-4.bear1.Brussels1.Level3.net [4.69.214.106]
6 21 ms 20 ms 19 ms xe-1-3-0.bb1.ntbant.be.hermes-telecom.net [212.3.232.194]
7 20 ms 20 ms 24 ms ge0-0.fw1.ntbant.be.hermes-telecom.net [185.83.137.10]
8 22 ms 20 ms 23 ms 185.83.138.185
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Dommel is er bij mij geweest om te bellen en berichtjes,gsm.Nooit zal ik nog zo een goede mobiele provider hebben,ik ben daar zeer gelukkig geweest.Goztow schreef:Dommel heeft de markt helpen open breken met hun ongelimiteerde volumes toen bgc en co nog veel beperkingen hadden. Maar heb hen nooit echt helemaal vertrouwd qua helpdesk en zo.
Ik heb de helpdesk nooit nodig gehad.(Mss. wel veel geluk gehad??)
Ben nu bij orange,en het verschil is zeer groot,vooral omdat ik af en toe naar Nederland bel.En ja,ik heb de helpdesk al verschillende malen nodig gehad.
Gecommuniceerd? Ik dacht het niet. Toch niet voor Mobile Freedom. Ze hebben nochtans genoeg contactgegevens.petzl schreef:Hermes heeft alle resterende klanten overgenomen van billi / dommel ... ik dacht dat dit wel ergens gecommuniceerd was, weet alleen niet op welke manier.
Gewoon plotseling facturen ontvangen van onbekende Hermes voor het verbruik bij Dommel een half jaar geleden, maar ondertussen geen verbruikslimieten kunnen instellen of wekelijkse verbruikberichten kunnen ontvangen etc. waardoor je uiteindelijk voor verrassingen kunt staan.
Daarbij kwamen er verschillende facturen tegelijk, met dus soms verrassingen en toch maar 2 weken tijd om te betalen voor meerdere maanden verbruik. Ik hield er rekening mee doch kan me inbeelden dat het voor anderen een bittere pil om te slikken kon zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hermes heeft de merknamen "Dommel" en "Billi" overgekocht van de curator, net als het volledige klantenbestand.mousio schreef:Gecommuniceerd? Ik dacht het niet. Toch niet voor Mobile Freedom. Ze hebben nochtans genoeg contactgegevens.petzl schreef:Hermes heeft alle resterende klanten overgenomen van billi / dommel ... ik dacht dat dit wel ergens gecommuniceerd was, weet alleen niet op welke manier.
Gewoon plotseling facturen ontvangen van onbekende Hermes voor het verbruik bij Dommel een half jaar geleden, maar ondertussen geen verbruikslimieten kunnen instellen of wekelijkse verbruikberichten kunnen ontvangen etc. waardoor je uiteindelijk voor verrassingen kunt staan.
Daarbij kwamen er verschillende facturen tegelijk, met dus soms verrassingen en toch maar 2 weken tijd om te betalen voor meerdere maanden verbruik. Ik hield er rekening mee doch kan me inbeelden dat het voor anderen een bittere pil om te slikken kon zijn.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dank voor de mededeling Ik vind dus dat Dommel de klanten wel zelf duidelijk op de hoogte had kunnen en moeten stellen. Ik zou zelfs hopen dat ze daartoe verplicht zouden zijn, het gaat tenslotte om verbintenissen.krisken schreef:Hermes heeft de merknamen "Dommel" en "Billi" overgekocht van de curator, net als het volledige klantenbestand.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De klanten van Dommel zullen hiervan uiteraard op de hoogte gesteld worden, maar je moet hun natuurlijk ook even tijd geven. Het is immers pas sinds afgelopen donderdag (!) dat ze officieel in faling zijn gegaan en er een curator is aangesteld om dit in goeie banen te sturen. En pas sinds afgelopen vrijdag (gisteren dus) is de overname door Hermes officieel gebeurd.
Daarvoor was het meer een goodwill van Hermes Telecom om deze klanten over te nemen, en zodoende ervoor te zorgen dat iedereen zijn/haar mobiel nummer bleef werken.
Daarvoor was het meer een goodwill van Hermes Telecom om deze klanten over te nemen, en zodoende ervoor te zorgen dat iedereen zijn/haar mobiel nummer bleef werken.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Maar het zou op z'n minst fatsoenlijk zijn van Hermes dat ze een mededeling bij de factuur steken...of is dat ook teveel gevraagd ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
het duidt waarschijnlijk op volgende:
- hermes is mogelijks al even amateuristisch als dommel en zijn overnemers dat waren, handelfonds overnemen maar niet klaar zijn om te factureren laat staan te communiceren
- hermes zal heel snel moeten zijn om zijn investering ten gelde te maken, de curator geeft zoiets niet gratis weg.
- hermes is mogelijks al even amateuristisch als dommel en zijn overnemers dat waren, handelfonds overnemen maar niet klaar zijn om te factureren laat staan te communiceren
- hermes zal heel snel moeten zijn om zijn investering ten gelde te maken, de curator geeft zoiets niet gratis weg.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Als de merknamen,en het voll. klantenbestand is overgenomen wil dat eigenlijk nog niet zoveel zeggen,men kan dit alles gewoon nog eens doorverkopen aan een andere partij bijv. of zelf een telecom bedrijf oprichten.
-
- Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
- Locatie: Kessel-Lo
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Tot 27 maart kon ik nog mijn oude e-mailadres van Dommel gebruiken via de pop server. Nu werkt het niet meer wat niet te verbazen is met alle ontwikkelingen. De server is nog steeds te pingen. Webmail werkt nog altijd. Iemand een idee of er nog iets te rapen valt?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Is dat geen 18 maand nu?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti