Hi Nukem
Yep, akkoord maar de techniek is nu zo ver gevorderd dat de laatste generaties HD compatibele TVs wel aan de criteria die je daar opsomt voldoen.
Ik ben in panne gevallen met mijn 14 jaar oude tv en ik heb dus al wat winkels en forums afgezocht naar een vervangtoestel.
De meeste winkels zetten een DVD beeld op het scherm dat uiteraard perfect is maar wanneer ze een normale zender weergeven (als ze dat al willen doen) is het beeld dikwijls om bij te wenen.
Dit komt meestal omdat ze een tiental of meer TVs met een splitter op hetzelfde signaal aansluiten met alle gevolgen van dien.
Wanneer je echter een goed toestel op een sterk signaal aansluit is de kwaliteit zeker zo goed als dat van de beste CRT (in mijn ogen dan, verschilt van persoon tot persoon).
Een digitaal signaal via DVI, van een PC bijvoorbeeld, is perfect op 1368x768 of 1360x768. (1366x768 is moeilijk haalbaar)
Mijn dochter heeft onlangs zo'n toestel (merk LG) laten plaatsen en ik heb er een namiddagje voor uitgetrokken om alles eens kritisch te bekijken.
Ik moet zeggen dat ik echt niets kan afkeuren op de kwaliteit van het beeld, niet wat de gewone zenders betreft en zeker niet als het gaat om DVD weer te geven.
Al bij al, mijn TV kon geen slechter moment kiezen om uit te vallen nu men geen zekerheid meer heeft dat wat men ook koopt binnen 2 a 3 jaar nog gaat werken.
Moest het niet zijn dat mijn missis per sé die domme vlaamse zenders wil vloog het ganse kabelgeknoei de deur uit en kwam er een sat installatie voor in de plaats.
Mixtics bakjes die je alle vrijheid afnemen moet ik zeker niet hebben.
Groetjes,
Mahi