Dizzy schreef:
Ook een paar voorbeelden die deze mentaliteit illustreert "geen kat die de zone 30 respecteert"' en "Omdat de pakkans nihil is trekt zich niemand er iets van aan". En dan opkijken dat er strenger wordt ingegrepen
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
De pakkans is nihil, er wordt dus bijna niemand geflitst! Waarom moeten we dan strenger worden? Er zijn helemaal geen overtredingen vastgesteld.
Het primaire doel van die camera's is geld in het laatje brengen, al de rest is mooi meegenomen om de statistieken te verbeteren.
Ik ben blij dat ik tegenwoordig met de trein kan gaan werken, want ik erger me dood aan het verkeersbeleid van tegenwoordig.
Volgens een statistiek van vias: komt 1% van alle doden uit het verkeer. 1%, als je ziet hoeveel geld en moeite men daar in steekt. Als men een deel van dat geld investeert in de andere 99%, zijn er een pak minder doden.
Uit dezelfde statistiek lees je dan dat: 6% van de letselongevallen uit de zone 30 komt en 51% uit de zone 31-50km/u
D.w.z. dat de meeste letselongevallen gebeuren in de zone's waar men het traagst rijdt.
Binnen de bebouwde kom staat het percentage zelfs op 50%
Hoe lager de snelheid, hoe meer de mensen denken dat ze tijd hebben om rond te kijken, afgeleid zijn, ... daardoor gebeuren er ongevallen.
overzicht:
<30km/u - 6%
31 - 50 - 51%
51 - 70 - 22%
71 - 90 - 9%
90 - - 8%
onbekend - 6%
De statistiek zegt dus, hoe sneller men rijdt, hoe minder letselongevallen er zijn.
Waarvoor dienen dus al die traject controles? Om die 8% + 6%?
Binnen 20 jaar is de hele zone Koksijde tot Maasmechelen een zone 30, incl. autostrade.
Auto's uitrusten met active city break, persoonsdetectie, .... in de zone 0 - 70 km/u en je bent al heel ver.