ub4b schreef:axs schreef:
Ken je iemand van de productie van TML? Dan kunnen we eens verder babbelen over het technisch gebeuren en waarom er pa-tafels liggen op FOH voor - naar jou zeggen - een USB setje te mixen op 144 kanalen.
Kijk zelf, 144 kanalen en hoeveel zijn er actief?
usbmix-paneel.jpg
Blijf maar geloven dat het non-info is. Vanuit het DJ deck gaat er een 2ch feed naar zo'n overkill mengtafel. Die gast zal veel te doen hebben.
Ga eens naar een echt live optreden waar ze meerdere kanalen van echte muzikanten door mekaar mixen, das andere koek dan TML.
Die 2 schuifjes zeggen niets hé, achterliggend gebruiken ze matrixen om de delays, infills, outfills, broadcast, streaming, recording, etc aan te sturen.
Dan komt het niet zozeer aan op de inputs maar op de outputs.
Daar moet uw tafel ook aan kunnen voldoen en dan kom je er niet met uw Soundcraftje met 4 AUX'en.
Weet jij verder trouwens wel een beetje hoe de verhuurwereld in elkaar zit en waarom bepaalde keuzes worden gemaakt?
2 opties:
1:
Firma's hebben bepaalde tafels in hun stock zitten... SD8, SD9, SD10, ...
Grotere verhuur al meer aantallen of types dan kleine verhuur.
als firma X, hier op TML aanwezig op stage Y, nu enkel nog een SD10 op stock heeft gaan ze die daar gewoon leggen.
144 inputs of niet, je huurt geen tafel in bij AED, PHL (of Rent-All zoals u wil), ... waar je zelf niets aan verdient om de uwe dan stof te laten happen in het magazijn.
Ik kan mij inbeelden dat er tijdens die weekends redelijk wat tafels buitengaan owv verschillende festivals en dan breekt nood wet.
Ik heb ook al een MA2 gekregen waar een MQ40 voldoende is. Dat is meestal eerder puur uit gemak en budgettair opzicht.
2:
Op bepaalde stages zitten die gasten van NoizBoyz, zij speccen een tafel. Dat is een ander verhaal
Als zij zeggen dat daar een SD10 moet liggen zal er een SD10 liggen.
Heb je die zelf niet? Zoek er dan maar 1.
En de geluidstechniekers daar, nja die mogen het hebben op de kleinere stages. Dat is gewoon babysitten en zorgen dat de niveau's bewaard worden.
Op mainstage zitten ze in de FOH constant bij te vijzen om 24/7 de beste klank uit het systeem te halen.
Die mannen staan harder in het zweet dan een technieker op een live optreden... maar dat doen ze zichzelf aan natuurlijk