https://onlineverzendservice.be
Dit was een pak goedkoper dan UPS (32.5 ipv 75 euro), maar nu kwam de catch.
1. Eerst weigerde de website zowel mijn Mastercard als Debetkaart. Dus laten uitzoeken door bank, er was duidelijk iets fout met hun payment provider. Als je dan teruggaat naar de siten ben je al de verzendgegevens kwijt. En ze vragen zeer veel , waaronder de HS code en tal van andere zaken die de rest niet vraagt.
Dus na enkele pogingen lukt het alsnog. Ik krijg dan een label, waarmee ik mijn pakje kan afgeven bij een Kariboo punt.
2. op de website staan voor Wetteren een aantal adressen, die dan nog verschillend zijn bij de Engelse t.o.v. NL versie. Op de Engelse versie staat er een adres extra voor Oordegem.
Daar toegekomen, faalt de boel: "De bestemmeling is geen Kariboo!-partner. U mag dit pakket onder geen enkele voorwaarde aanvaarden"
Dan maar naar Laarne, zelfde issue. Misschien was Oordegem niet een volwaardig postnl punt, gezien het niet op de desktop NL website stond, enkel op de mobile EN versie.
3. Vanuit die supermarkt in Laarne bel ik naar 015 48 02 85 - het helpdesk nr van postnl.be
Het enige wat POSTNL nu kan doen is mijn geld terugbezorgen, alweer werk voor 32.5 euro, weer aan de lijn hangen om alle gegevens uit te leggen die ze eigenlijk al hebben. Ik moest al mijn gegevens opnieuw doorspelen aan een dame die zeer slecht verstaanbaar Nederlands praate.
Blijkbaar is iedereen die een pakket beginnend met een CD barcodenr nu de dupe. Ze konden me ook niet zeggen wanneer ze dit gingen fixen.
Toen ik dan vroeg of het niet mogelijk was of een POSTNL koerier het pakket dan maar kon komen ophalen, dan kwam ze terug met het feit dat Kariboo! hun Belgische partner is. Wat een partner zeg!!!
Ipv het probleem op te lossen .... geld terug ... ondertussen weer extra werk om een andere koerier te vinden.
Voor de restitutieaanvraag betreft casenummerX voor pakket CD_______ hebben wij de volgende informatie nodig voordat wij de aanvraag kunnen indienen bij de verantwoordelijke afdeling.
1. Factuur van het label. (pdf-bestand)
2. BIC-code
3. IBAN-code
Wij ontvangen deze informatie graag door middel van een reply op deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
W
Klantenservice PostNL Pakketten België
+32(0)15480285
http://www.postnl.be