POSTNL prutsers - zending geweigerd door Kariboo!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik wou recent een pakje naar de USA sturen via postnl:

https://onlineverzendservice.be

Dit was een pak goedkoper dan UPS (32.5 ipv 75 euro), maar nu kwam de catch.

1. Eerst weigerde de website zowel mijn Mastercard als Debetkaart. Dus laten uitzoeken door bank, er was duidelijk iets fout met hun payment provider. Als je dan teruggaat naar de siten ben je al de verzendgegevens kwijt. En ze vragen zeer veel , waaronder de HS code en tal van andere zaken die de rest niet vraagt.

Dus na enkele pogingen lukt het alsnog. Ik krijg dan een label, waarmee ik mijn pakje kan afgeven bij een Kariboo punt.

2. op de website staan voor Wetteren een aantal adressen, die dan nog verschillend zijn bij de Engelse t.o.v. NL versie. Op de Engelse versie staat er een adres extra voor Oordegem.

Daar toegekomen, faalt de boel: "De bestemmeling is geen Kariboo!-partner. U mag dit pakket onder geen enkele voorwaarde aanvaarden"

Dan maar naar Laarne, zelfde issue. Misschien was Oordegem niet een volwaardig postnl punt, gezien het niet op de desktop NL website stond, enkel op de mobile EN versie.

3. Vanuit die supermarkt in Laarne bel ik naar 015 48 02 85 - het helpdesk nr van postnl.be

Het enige wat POSTNL nu kan doen is mijn geld terugbezorgen, alweer werk voor 32.5 euro, weer aan de lijn hangen om alle gegevens uit te leggen die ze eigenlijk al hebben. Ik moest al mijn gegevens opnieuw doorspelen aan een dame die zeer slecht verstaanbaar Nederlands praate.

Blijkbaar is iedereen die een pakket beginnend met een CD barcodenr nu de dupe. Ze konden me ook niet zeggen wanneer ze dit gingen fixen.

Toen ik dan vroeg of het niet mogelijk was of een POSTNL koerier het pakket dan maar kon komen ophalen, dan kwam ze terug met het feit dat Kariboo! hun Belgische partner is. Wat een partner zeg!!!

Ipv het probleem op te lossen .... geld terug ... ondertussen weer extra werk om een andere koerier te vinden.
Voor de restitutieaanvraag betreft casenummerX voor pakket CD_______ hebben wij de volgende informatie nodig voordat wij de aanvraag kunnen indienen bij de verantwoordelijke afdeling.

1. Factuur van het label. (pdf-bestand)
2. BIC-code
3. IBAN-code

Wij ontvangen deze informatie graag door middel van een reply op deze e-mail.

Met vriendelijke groet,

W
Klantenservice PostNL Pakketten België
+32(0)15480285
http://www.postnl.be
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

PostNL_RULES schreef:Tsja.

u wou natuurlijk voor een dubbeltje op de eerste plaats zitten, en misbruik maken van de situatie.
Een bedrijf levert dienst X tegen prijs Y. Wat heeft dit met misbruik te maken om daarop in te gaan? NIKS

Speciaal registreren om een ad-hominem reactie te schrijven is wel misbruik van het forum.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Dit is echt een stap te ver: iemand die vertrouwd is met userbase maakt een anonieme account aan om iemand aan te vallen naast de kwestie.

On topic. Wellicht een glitch in het verzendsysteem? Als ik een pakket probeer te versturen naar US via PostNL zou ik rond de 65 eur betalen. 5 kg en 20x30x20.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

liegebeestig schreef:Dit is echt een stap te ver: iemand die vertrouwd is met userbase maakt een anonieme account aan om iemand aan te vallen naast de kwestie.
Inderdaad
liegebeestig schreef: On topic. Wellicht een glitch in het verzendsysteem? Als ik een pakket probeer te versturen naar US via PostNL zou ik rond de 65 eur betalen. 5 kg en 20x30x20.
Het was een doos van 700g, de grootte van een moederbordverpakking (normale size, dus niet zo'n micro itx ding)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Misschien waren die adres(sen) reeds vervallen en was de Engelse site gewoon nog niet aangepast?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

ub4b schreef: Dit was een pak goedkoper dan UPS (32.5 ipv 75 euro)
Ja dat was de eerste fout. Wanneer er douaneformaliteiten bijkomen kan je enkel vertrouwen op UPS/FedEx/DHL omdat alles dan in hun eigen netwerk loopt.

Als het een kleine doos is, probeer "PAK" als verpakking aan te duiden bij UPS en steek uw doos dan ook daadwerkelijk in zo'n "pak". Dat gecombineerd met UPS Expedited ipv Express Saver is zeker geen 75 EUR naar de VS tenzij het over >2kg gaat. In principe mag je geen "pak" gebruiken bij non-express zendingen maar niemand controleert dat en het formulier zal het hoe dan ook valideren.
ub4b schreef:En ze vragen zeer veel , waaronder de HS code en tal van andere zaken die de rest niet vraagt.
HS code zal elke deftige verzender vragen, vermindert aanzienlijk de kans dat je pakje vast komt te zitten bij douane. UPS/FedEx/DHL vragen dat ook.
ub4b schreef:Daar toegekomen, faalt de boel: "De bestemmeling is geen Kariboo!-partner. U mag dit pakket onder geen enkele voorwaarde aanvaarden"
Denk dat je zo'n zending aan een PostNL punt moet afgeven en niet aan een Kariboo punt (tenzij een punt beide doet).

Ik ga met je akkoord dat PostNL verwarrend kan zijn met hun verschillende sites. Je moet echt de site hanteren waar je je label aangemaakt hebt en dat moet een site voor de Belgische markt zijn (je problemen met betalen laten me vermoeden dat je op een site voor de NL markt zat).
ub4b schreef:Het enige wat POSTNL nu kan doen is mijn geld terugbezorgen, alweer werk voor 32.5 euro
Rare oplossing/voorstel. Kan je het niet aan een PostNL punt proberen af te geven.

Als er een label gemaakt is zie ik eigenlijk het probleem niet.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Alle POSTNL punten in België zijn dus Kariboo! punten. Er is geen eigen netwerk, het is uitbesteed aan Kariboo!

En als je de reacties op hun FB page leest, dan komt Kariboo! nogal amateuristisch over.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

De branding is "PostNL locatie". Het is ook niet uitbesteed, wel overgekocht denk ik.

Mijn vermoeden is dat er in de POS een aparte interface is voor PostNL en Kariboo zendingen en dat die foutmelding komt als je een PostNL code probeert te scannen in de Kariboo interface.

Kunnen ze het niet gewoon met de PostNL postbode meegeven als ie afkomt? Ik snap die fixatie op dat inscannen niet. Neem een fotootje oid als bewijs van afgifte.

Of geef zelf aan PostNL man, je ziet die toch dagelijks rondrijden in drukbevolkte buurten. Noteer of neem foto van nummerplaat/wagennummer/tijdstip.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”