Netwerkswitch en b-box 3V+

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Son-of-Jobs
Starter
Starter
Provider

Sinds een aantal maanden klant bij Proximus, na meer dan twintig jaar Telenet-klant te zijn geweest.
Ik heb een b-box 3V+ waarbij op de ingebouwde 4-poorts switch de volgende toestellen zijn aangesloten: 2 x TV Decoder en 2 x Apple TimeCapsule die elk een Wi-Fi netwerk beheren (staan beide in bridge). En dat werkt als een tierelier.

Wanneer ik nu tussen één van de Apple TimeCapsules en de b-box 3V+ een netwerkswitch plaats (Cisco of TP-Link), dan begint de TimeCapsule te flippen (in het begin heb ik geprobeerd zo'n IGPM snooping compatible switch tussen de b-box 3V+ en de TV Decoder te plaatsen, maar dat is al helemaal feest) en krijg ik geen stabiele verbinding meer (en daarmee bedoel ik dat de TimeCapsule een zelf toegewezen IP adres krijgt (169.x.x.x)).

Heropstarten heb ik inderdaad al gedaan. Volgens mij heeft het niks met IGPM snooping te maken, basically is de Apple TimeCapusle ook al een switch en als er tussen de b-box 3V+ en de Apple TimeCapsule niks anders zit, dan werkt het ook prima. Ik wil er alleen een switch tussen in de kelder, bij de b-box 3V+, zodat ik daar mijn NAS'sen kan zetten.

Wat doe ik verkeerd?
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

klinkt misschien dom, maar zijn je kabels goed?
Son-of-Jobs
Starter
Starter
Provider

Klinkt niet dom, maar ze zijn uitgemeten en goed bevonden. Overigens: als het werkt ( dus zonder switch ertussen), dan werkt het en als het niet werkt (met switch ertussen), dan werkt het niet. Het is niet zo dat het soms werkt en dan een keer niet. Tis voorspelbaar en reproduceerbaar.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Son-of-Jobs schreef:Volgens mij heeft het niks met IGPM snooping te maken
Doet het probleem zich ook voor als beide decoders uitgeschakeld zijn (of afgekoppeld)?
Son-of-Jobs schreef:2 x Apple TimeCapsule die elk een Wi-Fi netwerk beheren (staan beide in bridge)
Nog eens de instellingen van de TimeCapsule dubbelchecken: routermode uitgeschakeld, eventueel vast IP geven (in hetzelfde subnet als de b-box3), ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Son-of-Jobs
Starter
Starter
Provider

philippe_d schreef: Doet het probleem zich ook voor als beide decoders uitgeschakeld zijn (of afgekoppeld)?
Ja, de TV Decoders spelen in dit verhaal geen enkele rol.
philippe_d schreef:Nog eens de instellingen van de TimeCapsule dubbelchecken: routermode uitgeschakeld, eventueel vast IP geven (in hetzelfde subnet als de b-box3), ...
Zal ik vandaag even doen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Son-of-Jobs schreef:een netwerkswitch plaats (Cisco of TP-Link), dan begint de TimeCapsule te flippen
Is dat een managed switch oid?

Werkt het wel als je de Time Capsule statisch configureert?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”