Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

StarWing schreef:verlof nodig ? :)
Of Sasuke wil vermageren? :think:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

MClaeys schreef:Bon, dan maar eens kijken op hun site. Het project hier in de buurt staat er niet meer op, vreemd.
Vraag mailen dan maar via de site. Dan krijg je een mail met je eigen vraag en een url om deze op te volgen, maar de url werkt niet :roll: .
Moet inmiddels men woorden intrekken, daarnet telefoon gekregen en een afspraak gemaakt dat ze het thuis komen uitleggen volgende week met alle plannen en dergelijke erbij :). Off topic want geen frustratie meer :)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

't is warm...
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Migraine en bijbehorende lichtgevoeligheid in de zomer. Aargh. Alleen al daarvoor zou ik verhuizen naar Zweden.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

De windmolen is toch weer de frustratie van de dag, bijna de helft van de woningen in 't dorp zitten in de slagschaduw. Wat op de eerste plannen en uitleg verre van duidelijk/correct was. De hoogte van de andere molens in de buurt + de hoogte van de kerk er nog bij op nog geen 200m van huizen (189m).
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

zware korting op je elek factuur eisen of weg ermee?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Het is een privé initiatief van Colruyt, de stroom is enkel voor hen, een van de weinige zaken waar ze duidelijk over zijn. Je kan wel participeren (vanaf 5K dacht ik).
En dan mogen ze den elentriek nog voor niks geven, halve dagen in een stroboscoop zitten thuis, no thanks. Ze staan echt wel extreem dicht tegen woningen (eerder de schuld van vlaanderen die daar geen regels rond opstelt). Swat, te vroeg nog om te klagen, er is nog veel te weinig info momenteel. De eerste vooruitzichten zijn alleszins niet goed.
Van het zicht lig ik niet wakker.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

MClaeys schreef:De windmolen is toch weer de frustratie van de dag, bijna de helft van de woningen in 't dorp zitten in de slagschaduw. Wat op de eerste plannen en uitleg verre van duidelijk/correct was. De hoogte van de andere molens in de buurt + de hoogte van de kerk er nog bij op nog geen 200m van huizen (189m).
Vallen die niet automatisch stil op tijdstippen dat er slagschaduw is?
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

brubbel schreef: Vallen die niet automatisch stil op tijdstippen dat er slagschaduw is?
Die maken toch juist zelf de slagschaduw als de zon schijnt?

Of bedoel je als de zon op een plek staat zodat de schaduw hinderlijk is?
Zou kunnen als er bijvoorbeeld een woonwijk 'ongelukig' gelegen is (paar uur schaduw per dag) en voor de rest niks maar anders zou je ze overdag moeten stil zetten. Twijfel of ze zo ver gaan gaan.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Voor wat ik begrepen heb is het van zodra ze er staan zeer moeilijk om ze te laten stilleggen als ze de slagschaduwdrempel overschrijden. De bewijslast ligt volledig bij u en ze gaan het heus niet stilzetten voor een bewoner die er last van heeft.
brubbel schreef:Vallen die niet automatisch stil op tijdstippen dat er slagschaduw is?
Enkel bij teveel wind. Voor slagschaduw zijn er normen, maar men kan nogal zwaar goochelen met de cijfers om aan die normen te geraken (een gevalletje "met statistiek kan je alles bewijzen"). Zelfde met geluid.
Het gaat dus om het volgende:
[youtube]EXrTLsu501I[/youtube]
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Lijstje van de dag :

Thuiswerkdagje voor afspraken :

Bestelling Decathlon ( via bpost ), bestaat uit 2 colli's eentje afgeleverd andere niet, na lang informeren, mis gesorteerd zit de andere kant van het land in Oostende ( website zegt nog altijd dat ze het vandaag afleveren ).

Reparatie afwasmachine, afspraak gemaakt, komen langs tussen 8 en 16 uur en bellen half uur op voorhand ( ce repair ) , ... wat denk je nog steeds niemand gezien.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Stroboscoop maken die in je auto past en dan voor de verantwoordelijken hun huis gaan staan? Met een shiftsysteem verdelen onder enkele buren. :twisted:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

MClaeys schreef:Het is een privé initiatief van Colruyt, de stroom is enkel voor hen, een van de weinige zaken waar ze duidelijk over zijn. Je kan wel participeren (vanaf 5K dacht ik).
En dan mogen ze den elentriek nog voor niks geven, halve dagen in een stroboscoop zitten thuis, no thanks. Ze staan echt wel extreem dicht tegen woningen (eerder de schuld van vlaanderen die daar geen regels rond opstelt). Swat, te vroeg nog om te klagen, er is nog veel te weinig info momenteel. De eerste vooruitzichten zijn alleszins niet goed.
Van het zicht lig ik niet wakker.
Hoe kom je aan een halve dag?
De zon draait toch gedurende de dag? Tenzij je windmolens in een 180° view om uw huis hebt staan?

Ik heb een windmolen op minder dan 200m van mijn living staan en ik haal 2-3 dagen per jaar slagschaduw, en dan enkel in de latere uren van de dag (16-19). Ik laat dan de stores half naar beneden.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Heb zo ooit gewerkt op een bedrijf dat ook windmolens had staan... is gewoon om gek van te worden :!:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Die schaduw is wel wreed ambetant zo te zien.
Ik vraag me af of mensen met epilepsie hiermee in problemen kunnen komen.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Zelf eens een dik kwartier in een file in de slagschaduw stilgestaan, zonder er veel erg in te hebben (kende het fenomeen toen nog niet), en begon me na een tijdje zeeziek te voelen.
Laatst gewijzigd door DIBO op 02 jul 2019, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

MClaeys schreef:Voor slagschaduw zijn er normen, maar men kan nogal zwaar goochelen met de cijfers om aan die normen te geraken (een gevalletje "met statistiek kan je alles bewijzen").
Je kan veel goochelen, maar aan de norm "maximaal 30 minuten per dag" kan je toch niet veel prutsen?
Tenzij men enkel de slagen (die seconde om de 5 seconde) telt, dan wordt dit alweer 3 uur in plaats van 30 minuten, is het in die trant dat je het bedoelt?
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

MClaeys schreef: Het gaat dus om het volgende:
[youtube]EXrTLsu501I[/youtube]
Amai, verschrikkelijk! Ik moet wel zeggen dat ik genoten heb van de kat die bezig was met de grote kuis :-D
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

heist_175 schreef: Hoe kom je aan een halve dag?
De zon draait toch gedurende de dag? Tenzij je windmolens in een 180° view om uw huis hebt staan?
Het zijn er 2, als de ene zijn schaduw wegvalt zit je met die van de andere. Dat was ook meer bij wijze van spreken, de timings/momenten zijn nog niet geweten en tot nu toe enkel van horen zeggen van buurtbewoners van de andere molens in de buurt.
heist_175 schreef:Ik heb een windmolen op minder dan 200m van mijn living staan en ik haal 2-3 dagen per jaar slagschaduw, en dan enkel in de latere uren van de dag (16-19). Ik laat dan de stores half naar beneden.
Alles hangt af natuurlijk van uw positie ten opzichte van de molen. Momenteel is er enkel een slagschaduwplan beschikbaar, dus tot waar hij komt. Niet wie het hoe vaak heeft. Gezien die zone zo groot is lijkt het mij erg sterk dat dat overal maar 2 a 3 dagen gaat zijn. Daarom dat ik boven ook stel, nog te vroeg om echt te klagen, nog te veel onduidelijk. De afstand waar je over spreekt is ongeveer gelijk (ons huis ligt wat verder), molens van 189 meter en moest je ze plat leggen liggen ze op bebouwing.
Hoe zit het dan overigens met het geluid bij jullie? Gezien de korte afstand van jullie woning?
DarkV schreef:Heb zo ooit gewerkt op een bedrijf dat ook windmolens had staan... is gewoon om gek van te worden :!:
3 uur bij een klant gezeten vorig jaar, het was geen directe slagschaduw maar indirect op het naastliggende bedrijf. Constant die flitsen in men ooghoeken was inderdaad om zot van te worden. Die paar uur was meer dan genoeg.
blaatpraat schreef:Je kan veel goochelen, maar aan de norm "maximaal 30 minuten per dag" kan je toch niet veel prutsen?
Tenzij men enkel de slagen (die seconde om de 5 seconde) telt, dan wordt dit alweer 3 uur in plaats van 30 minuten, is het in die trant dat je het bedoelt?
Ze moeten die 30 minuten niet zelf meten, en daar begint het al. Meet het maar eens en maak het vervolgens maar eens bewijsbaar.
Dat tweede weet ik niet, maar ik vrees dat het die seconden om de 5 seconden zijn die tellen. Zo diep heb ik me nog niet kunnen inlezen. Het is allemaal nog wat te "nieuw nieuws" op dat vlak. De eerste info-avond kon ik niet gaan, maar volgens buren die wel geweest zijn was het totaal niet informatief, meer verkoopspraat voor de participatie (de info-brief was dan ook "vermomd" als een reclamebrief, waardoor er redelijk veel hem niet gelezen hebben. En ze zijn 2 keer aan iedereen zijn deur geweest maar niemand heeft hen gezien :beerchug: ).
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Een kleine niet zo dringende chinese bestelling die veel sneller binnen komt dan de brico bestelling 2 maand geleden. De laatste zit nu in het finale stadium en al meer dan een week 'hopelijk' onderweg binnen belgie maar vrees dat ze het ook niet meer weten.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

MClaeys schreef:Hoe zit het dan overigens met het geluid bij jullie? Gezien de korte afstand van jullie woning?
Nooit iets van gehoord.
Niet toen er oude ramen met dubbele beglazing in stonden, niet met de nieuwe ramen en 6 glasplaten.

Misschien nog vermelden dat we vermoedelijk over een ander type windmolen praten :).
Ik kan hier geen foto's posten, de windmolen is 20-30m hoog.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

heist_175 schreef:de windmolen is 20-30m hoog
mja, zet uw windmolens op de andere windmolens hier in de buurt en je zit nog niet aan de hoogte van de nieuwe exemplaren die ze hier willen plaatsen (189m). Dat zal inderdaad wat minder lawaai en hinder meebrengen. Tis eentje dat (van buren die op info-moment aanwezig waren) 30m diepe fundering nodig heeft, die ze ook doodleuk laten zitten als ze ooit weer verdwijnen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mijn frustratie hier is eerder de franse "pinker links" mentaliteit, welke ze al jaren beloven aan te pakken. Nog steeds is het aanzetten van de linkse pinker precies een vrijgeleide om te bumperkleven, uiterst links te rijden, met hoge snelheid te rijden, ...

Het jammere is dat ze deze methodes ook beginnen toepassen in België, tot groot ongenoegen van mezelf en anderen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Gisteren een anonieme wagen met blauw zwaailicht op den dash aan mijne bumper gehad opt linkerrijvak, en ostentatief naar links manoeuvrerend om toch maar voorbij te steken terwijl de baan druk bezet was.
De linkerpinker was er nog net niet bij, maar het scheelde niet veel.
Hoewel hij voor bumperkleven alleen al een fikse boete had mogen hebben.
Ik heb vervolgens ostentatief wat vertraagd, en geweigerd uit te wijken; geen sirene is geen prioriteit.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Bij mij had dat het effect dat ik net snelheid minderde (snelheid aanpassen aan een gevaarlijke situatie :lol: )

Ook wel periodes met hetzelfde asociale rijgedrag gehad :oops:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ITnetadmin schreef: Ik heb vervolgens ostentatief wat vertraagd, en geweigerd uit te wijken; geen sirene is geen prioriteit.
Ach, gun die mannen toch ook hun lol :).

Strict genomen heb je wel gelijk: geen sirene is geen prioriteit
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... /207-art37
https://blog.touring.be/nl/artikels/pri ... e-reageren
De regel is eenvoudig: een voertuig met een blauw zwaailicht, waarvan het zwaailicht EN de sirene in werking zijn, is een prioritair voertuig. Enkel het zwaailicht aanzetten volstaat dus niet om als prioritair voertuig te gelden.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

krisken schreef:Mijn frustratie hier is eerder de franse "pinker links" mentaliteit
Waarom doen die Fransen dat eigenlijk vraag ik me al lang af? Leren die dat in de rijschool? Want waar ik me helemaal aan erger is dat die hunne pinker ook op laten staan als ze op het midden rijvak iemand voorbij steken. Zeer lastig om in te schatten als je op het 3e rijvak wil passeren of die nu op uw rijvak gaat komen of op het middelste gaat blijven. Om nog maar te zwijgen over hoe vaak ze dan NIET hun rechter pinker gebruiken en gewoon met de linker pinker aan naar het rechter baanvak terug gaan ... en daar nog hele tijd hun linker pinker op laten staan :bang:
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

bollewolle schreef:
krisken schreef:Mijn frustratie hier is eerder de franse "pinker links" mentaliteit
Waarom doen die Fransen dat eigenlijk vraag ik me al lang af? Leren die dat in de rijschool? Want waar ik me helemaal aan erger is dat die hunne pinker ook op laten staan als ze op het midden rijvak iemand voorbij steken. Zeer lastig om in te schatten als je op het 3e rijvak wil passeren of die nu op uw rijvak gaat komen of op het middelste gaat blijven. Om nog maar te zwijgen over hoe vaak ze dan NIET hun rechter pinker gebruiken en gewoon met de linker pinker aan naar het rechter baanvak terug gaan ... en daar nog hele tijd hun linker pinker op laten staan :bang:
Volgens mij mag het zelfs niet (maar niet 100% zeker) dus geen idee waar ze het leren. Ik denk een gewoonte van de goede oude tijd dat het allemaal vooruit moest gaan aan 180 per uur op de autoroute. Maar dat pinken op het middelste vak is inderdaad een vreselijke gewoonte. Op het linkervak is het gewoon wat onnozel.
Het is wel een feit dat het heel effectief is die pinker aanzetten.. Men gaat effectief sneller opzij. En het is iets minder degoutant als met uw lichten flikkeren (dan vertraag ik echt als mensen dat doen).
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Mijn grote frustratie van de voorbije 2 weken:
Homeassistant, raspberry, node red, docker, venv, hassbian, hassio, stretch lite, raspbian, .....
Overal scherlt wel ergens iets mee.
Laatste poging bezig en anders kegel ik dat ding het huis uit.
Dan zal het toch nuc of eerst eigen laptop worden om verder te testen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

powaq schreef:
bollewolle schreef:
krisken schreef:Mijn frustratie hier is eerder de franse "pinker links" mentaliteit
Waarom doen die Fransen dat eigenlijk vraag ik me al lang af? Leren die dat in de rijschool? Want waar ik me helemaal aan erger is dat die hunne pinker ook op laten staan als ze op het midden rijvak iemand voorbij steken. Zeer lastig om in te schatten als je op het 3e rijvak wil passeren of die nu op uw rijvak gaat komen of op het middelste gaat blijven. Om nog maar te zwijgen over hoe vaak ze dan NIET hun rechter pinker gebruiken en gewoon met de linker pinker aan naar het rechter baanvak terug gaan ... en daar nog hele tijd hun linker pinker op laten staan :bang:
Volgens mij mag het zelfs niet (maar niet 100% zeker) dus geen idee waar ze het leren. Ik denk een gewoonte van de goede oude tijd dat het allemaal vooruit moest gaan aan 180 per uur op de autoroute. Maar dat pinken op het middelste vak is inderdaad een vreselijke gewoonte. Op het linkervak is het gewoon wat onnozel.
Het is wel een feit dat het heel effectief is die pinker aanzetten.. Men gaat effectief sneller opzij. En het is iets minder degoutant als met uw lichten flikkeren (dan vertraag ik echt als mensen dat doen).
Ha, nog iemand die dan vertraagt. Al moet ik zeggen dat ik met hun pinkertje ook vertraag. Maar zoals je zegt : mensen gaan effectief sneller opzij (ook als je met de lichten flikkert merk ik). Het mag overigens inderdaad niet, maar als je tzelfs de politie ziet doen ...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bollewolle schreef:Waarom doen die Fransen dat eigenlijk vraag ik me al lang af? Leren die dat in de rijschool? Want waar ik me helemaal aan erger is dat die hunne pinker ook op laten staan als ze op het midden rijvak iemand voorbij steken. Zeer lastig om in te schatten als je op het 3e rijvak wil passeren of die nu op uw rijvak gaat komen of op het middelste gaat blijven.
Als ik leerde rijden (bijna 50 jaar geleden :wink: ), hebben we geleerd dat we gedurende het hele inhaalmaneuver de linkerpinker moesten aanlaten, tot het inhalen gedaan was.
Pas later is dit in de wegcode veranderd, dat de pinker alleen diende om een voornemen van een richtingverandering kenbaar te maken.

Hebben we er al eens bij stilgestaan dat de Franse wegcode misschien nog anders is dan de Belgische? En wellicht ergeren de Fransen zich aan onze rijgedrag, als we in Frankrijk rijden en de Belgische wegcode toepassen?

Wordt het geen tijd dat ze eens in Europa één uniforme wegcode invoeren, in plaats van ieder land zijn eigen nationale wegcode.
Hoe zot kan het zijn, dat zelfs binnen België de wegcode verschilt volgens Gewest (vb 70 km/u regel).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

ùJoùojl
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Philippe : de linker pinker staat CONTINU aan, soms minutenlang, terwijl ze de ene na de andere auto voorbij vlammen. Het heeft niks te maken met andere gewoontes, maar een vorm van haantjesgedrag (en zoals men hierboven schreef : te vergelijken met flikkeren met de lichten).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

ùljl
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

sky schreef:Mijn grote frustratie van de voorbije 2 weken:
Homeassistant, raspberry, node red, docker, venv, hassbian, hassio, stretch lite, raspbian, .....
Overal scherlt wel ergens iets mee.
Laatste poging bezig en anders kegel ik dat ding het huis uit.
Dan zal het toch nuc of eerst eigen laptop worden om verder te testen.
That. Alles gaat op hetzelfde moment kapot en geen tijd om het ten gronde te fixen.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ub4b schreef:
philippe_d schreef:Hoe zot kan het zijn, dat zelfs binnen België de wegcode verschilt volgens Gewest (vb 70 km/u regel).
En in Vlaanderen overal ANPR's, camera's, flitspalen .... en 30km van hier rij ik Henegouwen binnen, en nergens ANPR's te zien, camera's enkel in de dorpen en niet op de verbindingswegen ertussen en die ruime 90 limiet. Soms heb ik zin om naar Wallonië te verhuizen.
In Wallonië realiseren ze ook dubbel zoveel doden, pro rata naar bevolkingsgrootte.
In Libië kan je nog harder rijden, maar daar vallen nog meer doden.
Of Albanië als het in Europa moet zijn...
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Wat ik wel goed vond in Frankrijk, als er een rij bomen staat langs de weg staat er een vangrail voor (hier en daar, niet overal). Zouden ze in België beter eens doen want hoeveel doden vallen er hier door bomen?
Hier in de straat achter mij toch elke 2/3 jaar eentje.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

ub4b schreef:
krisken schreef:Philippe : de linker pinker staat CONTINU aan, soms minutenlang, terwijl ze de ene na de andere auto voorbij vlammen. Het heeft niks te maken met andere gewoontes, maar een vorm van haantjesgedrag (en zoals men hierboven schreef : te vergelijken met flikkeren met de lichten).

Nee 't is die gasten zo aangeleerd, en afleren is lastig:
https://www.startpagina.nl/v/vervoer/au ... cht-links/
Opnieuw neen! Dit spreekt allemaal over het gebruik van een pinker tijdens het inhalen! Een auto die minutenlang zijn linker pinker gebruikt terwijl hij al uiterst links aan t rijden is. Het is een zuiver teken "ga uit mijn weg, ik wil er door".

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

MClaeys schreef:Hoe zit het dan overigens met het geluid bij jullie? Gezien de korte afstand van jullie woning?
Ik heb die dingen nooit lawaai horen maken... zelfs niet als je er vlak onder staat.

De slagschaduw was eigenlijk het enige issue.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

q-tec schreef:Wat ik wel goed vond in Frankrijk, als er een rij bomen staat langs de weg staat er een vangrail voor (hier en daar, niet overal). Zouden ze in België beter eens doen want hoeveel doden vallen er hier door bomen?
Hier in de straat achter mij toch elke 2/3 jaar eentje.
Op een uitzonderlijke omvallende boom na vallen er amper doden door bomen. Er vallen wel veel meer doden door onaangepast rijgedrag dat eindigt tegen een boom of, nog erger, een weggebruiker die zich wel correct gedraagt. Die bomen verhinderen dat deze personen tijdelijk of definitief slachtoffers maken en kunnen dus ook als helden beschouwd worden. Beter zou zijn er een lintje rond te hangen :lol:

Wat is het volgende, een matras rond voetgangers?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”