weer eens een valse mail

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

vandaag deze mail gehad, proximus willen verwittigen en dat is dus hopeloos via de medewerkster aan de helpdesk. :bang: mail is niet van proximus dus geen probleem volgens een niet Nederlands talige medewerkster.... de volgende....

afzender: Klantenservice <[email protected]>

mail link verwijderd op vraag van .... :cop:

Domiciliëring

Proximus opnieuw machtigen voor domiciliëring

Heb ik een betalingachterstand?
Nee, er is nog helemaal geen sprake van een betalingachterstand. Proximus heeft opnieuw uw machtiging nodig om in de toekomst de facturen van Proximus automatisch af te kunnen boeken van uw bankrekening. Als u deze machtiging niet geeft bij uw bank, kan er onbedoeld een betalingachterstand ontstaan. Dat is vervelend voor iedereen. Doe dit dus zo snel mogelijk zodat uw abbonnement niet afgesloten wordt en om extra kosten te voorkomen.

Hoe geef ik opnieuw een machtiging?
U kunt gemakkelijk online in een enkele minuten Proximus machtigen voor domiciliëring. Klik onderstaande knop uw wordt automatisch doorverwezen naar uw bank omgeving. Volg de stappen van uw bank op en binnen enkele minuten heeft u Proximus opnieuw een machtiging voor domiciliëring verleend.

Klik machtigen om procedure te starten.

Machtigen

Met vriendelijke groet,

Proximus Team

This email was automatically sent by our systems. Do not reply on this email.

All rights reserved, Proximus PLC under Belgian Public Law.

Legal mentions and general conditions | Privacy Policy | Company data

If you wish to unsubscribe from our newsletter, click here
Laatst gewijzigd door stefke 25 jun 2019, 16:50, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik snap niet dat iedereen hier zo rare mails krijgt. ik krijg dit quasi nooit.
M_016
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

@stefke
Tja ... (er is wel een abuse formulier dat electronisch kan overgemaakt worden naar het betrokken team)**
https://www.proximus.com/nl/investors/r ... tion/abuse

** de broncode kan in bijlage bijgestoken worden
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Medewerker kan beter beweren dat hij het zal doorgeven :-D
Denk niet dat ze er wakker van liggen, kans groot dat hij zelfs naar zijn voeten krijgt als hij er toch iets van zou doorgeven.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

boonpwnz schreef:Ik snap niet dat iedereen hier zo rare mails krijgt. ik krijg dit quasi nooit.
Het is bij mij net het zelfde, gebeurt maar heel zelden dat er eentje doorkomt.
stefke
Pro Member
Pro Member

is de eerste die ik krijg hoor, ben tot nu toe nooit lastig gevallen met valse mails...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

boonpwnz schreef:Ik snap niet dat iedereen hier zo rare mails krijgt. ik krijg dit quasi nooit.
Ik snap niet dat iedereen die zo rare mails krijgt, deze hier wil posten :-( .
Gewoon deleten zou ik zeggen...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
stefke
Pro Member
Pro Member

Beste philippe_d als je deze posting wil verwijderen ga je gang. Dacht dat dit kon op dit forum. maar als jij deze mening niet deelt voel je vrij en delete deze posting. Ga er niet wakker van liggen en zal dan ook, wat is al niet veel deed nog minder posten op dit forum.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Kan de klik link in de openingspost niet verwijderd worden, voor er onschuldige slachtoffers vallen?
de koe zegt boe
M_016
Premium Member
Premium Member

Inderdaad de link in de eerste post best verwijderen

@Stefke het advies van de moderator was zeker en vast gewoon de jou toegestuurde spam/phisting e-mail van [email protected] gewoon zonder meer te verwijderen

P.S.
De Proximus fora hebben weken vol gestaan van gelijkaardige spam/phisting mails naar skynet adressen (ik heb er zelf last van gehad op aliassen die niet/nooit gebruikt werden -> op te lossen met regels voor behandeling te definiëren)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Regels definiëren helpt maar je zult wel bezig blijven als er dagelijks van die mails komen.
M_016
Premium Member
Premium Member

@ jackho zelf heb ik er voorlopig geen last meer van : ik vermoed dat én Proximus/cisco én de eigen regels het "Skynet-probleem" drastisch beperkt hebben (of dat de spammers er mogelijk grotendeels mee gestopt zijn wegens gebrek aan resultaat :angel: )
philippe_d
Moderator
Moderator

stefke schreef:Beste philippe_d als je deze posting wil verwijderen ga je gang. Dacht dat dit kon op dit forum. maar als jij deze mening niet deelt voel je vrij en delete deze posting. Ga er niet wakker van liggen en zal dan ook, wat is al niet veel deed nog minder posten op dit forum.
Ik was niet van plan om je post te verwijderen. Iedereen is vrij om te posten wat hij/zij wilt (binnen de forumregels) :wink: .
Ik vroeg mij gewoon af wat de toegevoegde waarde is voor het Forum, als iedereen hier al zijn ontvangen spam of phishing mails zou posten...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Wordt niets mee gedaan hoor, Proximus "kan" er niets aan doen want iedereen kan zo een mail sturen en de politie heeft wel wat beters te doen (hoop ik).
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Deftige email provider nemen zoals Gmail filterd ook al veel van deze rommel.
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Gmail en deftig in 1 zin... Als jij de inhoud van je mails door Google wil laten analyseren en je totaal geen zicht hebt op wat ze met die data doen & dan “goed” wil noemen...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Welke provider doet dat niet?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

365 en iCloud
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

selder schreef:365 en iCloud
Natuurlijk analyseren die uw mails ook, ze moeten wel.
De cruciale vraag is wat ze ermee doen.

Gmail-free verkoopt de data aan andere bedrijven, oa LinkedIn.
Apple zal het enkel intern gebruiken.
O365 en Gmail for business: daarvan verwacht ik dat ze met de data niets doen, je betaalt er tenslotte voor :)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

heist_175 schreef: O365 en Gmail for business: daarvan verwacht ik dat ze met de data niets doen, je betaalt er tenslotte voor :)
Heb ik toch het nodige wantrouwen voor. Bij email heb ik er weinig last mee (mail is geen backup en gevoelige gegevens horen niet over email te gaan). Van het hele cloud gebeuren gaan mijn haren recht staan, zeker voor vertrouwelijke info. Voor bedrijven vind ik dat je dat risico niet kan nemen maar de wereld denkt er anders over.

Ook wel (voor het nostalgie topic?) een heel verschil op enkele jaren tijd. In 2000 was het als ISP ondenkbaar dat je mails controleerde en eventueel tagde als spam. In 2005 had je als IT-er nog iets te vertellen en kon je resoluut weigeren om door marketing aangekochte emails te gebruiken.
Fentimento
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

*-*
Laatst gewijzigd door Fentimento 20 sep 2020, 14:04, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator

Volgens de site van safeonweb.be heeft dat wel degeljk zin:
De doorgestuurde mails worden automatisch gescand door onze software.
In een eerste fase worden de berichten met URL’s geïdentificeerd.
Daarna detecteert de anti-virustechnologie verdachte links in deze mails, die worden doorgestuurd naar EU Phishing Initiative.
Deze laat de phishingsites blokkeren via een samenwerking met 4 browsers: Google Chorme, Mozilla Firefox, Safari en Internet Explorer.
In 2018 op die manier bijna 1500 websites geblokkeerd...
bron: https://www.safeonweb.be/nl/actueel/150 ... afeonwebbe
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

heist_175 schreef:

O365 en Gmail for business: daarvan verwacht ik dat ze met de data niets doen, je betaalt er tenslotte voor :)
Wat een onzin.
Gmail, Google dus, verkoopt helemaal niets van data. Ze houden dit zelf, maar ze verkopen wel advertenties.
In jouw voorbeeld zal LinkedIn heel precies kunnen zeggen, wie en wat en hoe te targetten, maar ze krijgen niks van jouw mails en dergelijke te zien.

Wat Microsoft en Apple doen met jouw data is ook niet zeker. Een ding is wel zeker. Google leeft en verdient met de ads, dankzij die data. De andere twee leven vooral van software/services en hardware.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

[mod=fullquote van vorige post verwijderd.
(forumregels)]
MrBlueSky schreef:
heist_175 schreef:

Wat een onzin.
Gmail, Google dus, verkoopt helemaal niets van data. Ze houden dit zelf, maar ze verkopen wel advertenties.
In jouw voorbeeld zal LinkedIn heel precies kunnen zeggen, wie en wat en hoe te targetten, maar ze krijgen niks van jouw mails en dergelijke te zien.

Wat Microsoft en Apple doen met jouw data is ook niet zeker. Een ding is wel zeker. Google leeft en verdient met de ads, dankzij die data. De andere twee leven vooral van software/services en hardware.
[/mod]
Ik heb een cursus elektriciteit gevolg bij Syntra in Mechelen, er zijn daar meerdere lesgevers elektriciteit.
Voor taken bij die lessen moesten we de lesgever een email sturen. En sindsdien staat die lesgever in mijn LinkedIn als "suggestie". Dat kan enkel zijn omdat Google dat heeft laten weten aan LinkedIn.
Ik heb hetzelfde voor met een prof aan de KULeuven, die ik als student voor een taak moest mailen, jaren geleden. Stond sindsdien ook in de "suggesties".
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”