Vandaag al van 2 verschillende personen telefoontje gehad dat Argenta de overschrijvingen naar mijn rekening geweigerd heeft, en het geld is teruggestort .
Met de rekeningen is er niets mis (vandaag nog betalingen gedaan met Maestro), en de rekeningnummer(s) klopt.
Dit gaat niet over één rekening, maar hetzelfde gebeurde ook met een andere Argenta rekening!
Problemen bij Argenta?
Trouwens, de App lag er vandaag ook uit .
Nog iemand?
Argenta stort geld terug?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Klantendienstphilippe_d schreef: Problemen bij Argenta?
+32 3 285 51 11
Bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 uur tot 12 uur
Je kan tot 20:30 bellen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 29 keer
U vraagt, wij draaien.heist_175 schreef: Kan je de communicatie hier posten?
Dag xxx,
Door een technisch probleem op donderdag 30 mei werd een aantal overschrijvingen naar Argenta-rekeningen geweigerd. Helaas is ook jouw rekening hier bij.
We bieden je hiervoor onze excuses aan. We doen al het mogelijke om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Wat is er gebeurd?
Heel concreet heb je een overschrijving van een externe opdrachtgever niet ontvangen. De opdrachtgever zal de betaling terug op zijn eigen rekening zien verschijnen met als melding 'niet-uitvoerbare overschrijving'.
Het gaat enkel om overschrijvingen van donderdag 30 mei 2019. Het werd pas op 3 juni duidelijk dat deze overschrijvingen niet zijn doorgegaan.
Wat doen wij?
We stellen alles in het werk om contact op te nemen met de opdrachtgevers van de geweigerde overschrijvingen. Zij moeten de betalingen opnieuw invoeren.
Wat kun jij doen?
Mocht je een bepaalde betaling verwachten die niet is toegekomen, dan raden we je aan om contact op te nemen met de opdrachtgever en hem te vragen om de betaling opnieuw in te voeren.
Heb je nog vragen of ondervind je hierdoor zelf betalingsproblemen?
Neem dan zeker contact op met je kantoorhouder want die beschikt over alle details van de transacties. Hij kan zorgen voor een oplossing zonder dat dit kosten voor jou meebrengt.
Nogmaals onze excuses voor dit ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Argenta
-
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik zit er ook bij, ook communicatie gekregen.
Het zou wel aangenaam zijn mochten ze de getroffen klanten een lijst bezorgen van de geweigerde betalingen. Op deze manier hebben we op zijn minst een idee over welke betalingen het gaat. Als het over je loon gaat, dan valt dit natuurlijk onmiddellijk op, maar andere betalingen zijn moeilijker op te sporen...
Je moet maar eens een professionele klant zijn bij Argenta met tientallen in- en uitgaande betalingen per dag
Het zou wel aangenaam zijn mochten ze de getroffen klanten een lijst bezorgen van de geweigerde betalingen. Op deze manier hebben we op zijn minst een idee over welke betalingen het gaat. Als het over je loon gaat, dan valt dit natuurlijk onmiddellijk op, maar andere betalingen zijn moeilijker op te sporen...
Je moet maar eens een professionele klant zijn bij Argenta met tientallen in- en uitgaande betalingen per dag
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Het is erger eigenlijk, want zelf zie je niet wie of wat werd geweigerd. Verkocht ge bvb iets tweedehands die dag dan heb je pech lijkt mij.heist_175 schreef:En dan maar hopen dat de persoon/instantie die de betaling uit wilde voeren vlot gecontacteerd kan worden om de betaling opnieuw te lanceren.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190604_04444182
Door een probleem met de overschrijvingen binnen de bank, moe(s)t een grote groep Argenta-klanten wachten op hun loon of andere betalingen.
De Antwerpse spaarbank Argenta is dezer dagen volop bezig met het mailen of aanschrijven van klanten die de voorbije dagen vergeefs wachten op een overschrijving. ‘Vorige week donderdagavond, op 30 mei, waren er problemen met één lot overschrijvingen. Waardoor 54.000 klanten moesten wachten op uitbetaling’, zegt woordvoerster Christine Vermylen.
Argenta heeft naar eigen zeggen de betrokken klanten gecontacteerd en heeft hen allemaal een gratis debetlijn aangeboden. ‘Klanten die nog wachten op een grote betaling - bijvoorbeeld op hun loon - kunnen daardoor kosteloos in het rood gaan.’
Op een week is dat niet rechtgezetOndertussen is Argenta volop bezig met het contacteren van de opdrachtgevers van de overschrijvingen, met de dringende vraag hun overschrijving opnieuw door te geven. ‘De grote opdrachtgevers, zoals sociale secretariaten en nutsbedrijven, hebben dit inmiddels allemaal al gedaan. Het grootste deel van de klanten hebben hun achterstallige betaling inmiddels al ontvangen.’
Toch zijn nog niet alle problemen opgelost. ‘We zijn nog bezig met het contacteren met de kleinere opdrachtgevers van de overschrijvingen, één voor één, via ons contactcenter. Wanneer alle betalingsproblemen opgelost zullen zijn? Ik schat dat dit nog een week kan duren’, besluit Vermylen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Ik vraag me wel af hoe die gesprekken verlopen, als een bank naar mij belt met de vraag om geld (opnieuw) over te schrijven lijkt de kans mij zeer klein dat ik dat ook ga doen. Nu als ik dan nakijk en zie dat de betaling inderdaad gewijgerd is zou ik wel eens naar mijn lokale kantoor bellen om bevestiging te vragen. Maar dit zet voor anderen misschien wel de deur open voor scams ... (binnenkort bv. meer scam calls van 'banken' met de vraag een betaling naar bv. Telenet opnieuw te doen op het rekeningnummer xxx uiteraard met het rekeningnummer van de scammers ipv. dat van Telenet)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Argenta richt zich voornamelijk/alleen op natuurlijke personen.
Ik denk zelfs niet dat het mogelijk is een rekening voor professionele redenen te openen bij Argenta(misschien met uitzondering van een kleine zelfstandige of zelfstandige in bijberoep).
Telenet, Proximus, Electrabel en tutti quanti hebben dus sowieso geen rekening bij Telenet.
Ik denk zelfs niet dat het mogelijk is een rekening voor professionele redenen te openen bij Argenta(misschien met uitzondering van een kleine zelfstandige of zelfstandige in bijberoep).
Telenet, Proximus, Electrabel en tutti quanti hebben dus sowieso geen rekening bij Telenet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik heb ook geen rekening bij telenet, wel een aanrekeningStroper schreef:...hebben dus sowieso geen rekening bij Telenet.
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 29 keer
Het intrigeert mij ook wel hoe Argenta die opdrachtgevers contacteert. Ik kan me voorstellen dat ze bijvoorbeeld de sociale secretariaten snel hebben gecontacteerd met de mededeling dat ze een kemel met bulten geschoten hebben, maar hoe denken ze aan de contactgegevens van private persoon X te komen die aan Argenta-klant Y een bepaalde som heeft overgeschreven? Dat lijkt me niet echt realistisch.
Overigens wel een originele manier om duizenden mensen wat extra werk te bezorgen. Dat heeft geen andere bank Argenta ooit voorgedaan, denk ik.
Overigens wel een originele manier om duizenden mensen wat extra werk te bezorgen. Dat heeft geen andere bank Argenta ooit voorgedaan, denk ik.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Toch wel. Mijn vennootschap heeft een zicht/spaarrekening bij Argenta. Agentschap deed hier niet moeilijk over in tegenstelling wel wat extra papierwerk gezien rechtspersoon.Stroper schreef:Argenta richt zich voornamelijk/alleen op natuurlijke personen.
Ik denk zelfs niet dat het mogelijk is een rekening voor professionele redenen te openen bij Argenta
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Wanneer was die vorige grote outage door mislukte upgrades, vorig jaar tijdens het Paasweekend of zo?
Dat zijn wel twee grote blunders op een dik jaar tijd..
Dat zijn wel twee grote blunders op een dik jaar tijd..
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Certificaat van hun nieuwe software vervallen na 1 jaar (+ een beetje respijt)?
- timmermc
- Elite Poster
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Ik krijg daarnet ook na een telefoontje naar Argenta te horen dat er een fout is gebeurd en de instanties zijn verwittigd om opnieuw over te schrijven.johann schreef:Het intrigeert mij ook wel hoe Argenta die opdrachtgevers contacteert. Ik kan me voorstellen dat ze bijvoorbeeld de sociale secretariaten snel hebben gecontacteerd met de mededeling dat ze een kemel met bulten geschoten hebben, maar hoe denken ze aan de contactgegevens van private persoon X te komen die aan Argenta-klant Y een bepaalde som heeft overgeschreven? Dat lijkt me niet echt realistisch.
Overigens wel een originele manier om duizenden mensen wat extra werk te bezorgen. Dat heeft geen andere bank Argenta ooit voorgedaan, denk ik.
Geen goed gevoel erover bij mij, het gesprek met Argenta was nogal kort door de bocht, en klonk eerder verveeld...
Neen ik heb nog geen brief ontvangen hierover, de instanties zijn verwittigd meneer en u zult voor het eind van de week 'waarschijnlijk' het zien verschijnen op je rekening, verder nog iets...
Deze afhandeling bevalt me niet!
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De enige manier waarop Argenta opdrachtgevers zou kunnen contacteren is schriftelijk, via de naam en het adres dat meegestuurd is bij de overschrijving door de opdrachtgevende bank.johann schreef:Het intrigeert mij ook wel hoe Argenta die opdrachtgevers contacteert.
Ze kunnen de fout zelf niet rechtzetten zonder permissie van de opdrachtgever, die zelf een nieuwe overschrijving moet doen.
Voor de rest moeten ze gewoon rekenen op de eerlijkheid van de opdrachtgevers, die merken dat hun overschrijving van 30/5/19 naar een Argenta klant niet is doorgegaan?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Volgens mij praten banken ook wel onderling met elkaar he...
Argenta weet perfect wat geweigerd is geweest en kan dan beroep doen op de concullega's.
Geen rocket science...
Argenta weet perfect wat geweigerd is geweest en kan dan beroep doen op de concullega's.
Geen rocket science...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik denk ook eerder dat het zo zal verlopen, ze contacteren de banken waarvan de overschrijving niet gelukt was, geven hun de transactie-id's en vragen die banken om hun klanten te contacteren. Die kunnen ook gemakkelijk in hun systeem zien of het klopt, ze mogen uiteraard niet zomaar de overschrijving opnieuw uitvoeren zelf dus het blijft rekenen op de goodwill van de andere partij.
- timmermc
- Elite Poster
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Neen, rocket science is het nooit.fryelectro schreef:Volgens mij praten banken ook wel onderling met elkaar he...
Argenta weet perfect wat geweigerd is geweest en kan dan beroep doen op de concullega's.
Geen rocket science...
In deze digitale wereld verlang ik toch wel op een snellere respons van banken naar hun klanten toe.
Gisteren een brief en storting van Argenta ontvangen (op een voorval die vorige donderdag schijnbaar voorgevallen was). Ik kan mij voorstellen dat dit voor velen die op het randje leven wel wat laat is.
Aan zee schijnt de zon altijd...