IP buitencamera met infraroodsensor

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb nu een Foscam FI9900P. De alarmmeldingen gebeuren op basis van beeldanalyse en dit is een ramp. Ik krijg alarm als er een insect voorbij vliegt, als er een schaduw van de bomen beweegt en als het regent als het donker is en de IR verlichting aan is (allemaal witte strepen in het beeld). Wel een goede camera om naar beelden te kijken, maar uitgesloten voor alarmmeldingen. Aanpassen van de gevoeligheid helpt niet.
Iemand met ervaring met een buitencamera met alarmmelding op basis van een echte PIR sensor?
Laatst gewijzigd door pevepe op 29 mei 2019, 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Kan je op die camera een PIR sensor aansluiten? Dat gaat je enige optie zijn om het aantal false positives te verlagen. Of een recording triggeren in je NVR op basis van die PIR sensor ?

Ik heb bij mij een aantal HUE outdoor motion sensoren gehangen om het aantal false positives drastisch te verlagen. De sensor wordt uitgelezen door HomeAssistant, die triggered een snapshot
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

Die camera heeft geen aansluiting voor een PIR sensor. Het andere voorstel gaat me te ver, toch bedankt.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Een camera met PIR is vaak duurder dan een camera met aparte PIR. Bovendien zijn de aparte PIRs ook vaak nog eens veel beter.

Ondersteunt je camera linecrossing? Daarmee kan je mogelijk een aantal false positives wegwerken. Als je PC de verantwoordelijk is voor de beelden op te slaan (of motion detection te doen), kan je eens kijken naar BlueIris
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

Opnames gebeuren op SD kaart in de camera. Er is geen PC die constant aanstaat voor controle of sturing.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Hier hangen 3 camera's en die slaan de beelden op een Synology nas op met de software van Synology en die kan je redelijk deftig instellen.
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb net hetzelfde probleem gehad. Het maakt niet uit welke camera je hebt...ze doen het allemaal. Ik heb alle mogelijke detecties geprobeerd. Uiteindelijk een PIR geplaatst....en mijn systeem werkt nu perfect. Bij mij is de PIR aangesloten op de NVR. Tegenwoordig hebben de meeste NVR's hiervoor een aansluiting.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ligt ook vooral aan de locatie. Ik heb een camera aan de voordeur die onder een afdak hangt en die geeft zo goed als geen valse alarmen.
Waar stopt anders het verhaal, camera en daarbij nog een aparte pir detectie.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ir led uitschakelen op de camera's en een meter verder een aparte ir led plaatsen doet wonderen. Nooit meer vals alarm hier sinds ik een extra schijnwerper heb. Dome 1x jaar uitkuisen is dan ineens ook verleden tijd.
Thomba
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jun 2019, 20:04

Losstaande ir stalers zijn altijd veel beter om een goed beeld te hebben.
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:Ir led uitschakelen op de camera's en een meter verder een aparte ir led plaatsen doet wonderen. Nooit meer vals alarm hier sinds ik een extra schijnwerper heb. Dome 1x jaar uitkuisen is dan ineens ook verleden tijd.
Welk merk/type extra IR schijnwerper heb je?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

pevepe schreef:Opnames gebeuren op SD kaart in de camera.
Sleuren ze je camera van de muur en ben je je opnames ook kwijt.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 340
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 10 keer

Foscam is een ramp op dat gebied. Dahua is veel beter. Gebruik een NVR of een NAS om de data op te slaan, geen SD-kaartje in de camera zelf.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”