Op dit moment heb ik een ASUS RT-AC68U router die zijn werk redelijk doet (gelijkvloers). Echter mijn huis bestaat uit een kelder + gelijkvloers + 1ste verdiep en ook nog een 2de verdiep. Op het eerste verdiep is mijn snelheid al een pak minder en op het 2de al helemaal geen signaal (buiten een klein accespoint van de action winkel merk Diamond). In de kelder heb ik een oude linksys E2000 die als accespoint dient om de kelder te voorzien van wifi/internet. Zie schets van hoe mijn netwerk/huis er ongeveer nu uitziet. https://snag.gy/TOuLYJ.jpg
Nu zie ik dat ASUS tot 17 juni een cashback actie doet op volgende routers.
-Asus ROG Rapture GT-AC5300
-Asus ROG Rapture GT-AX11000
-Asus RT-AX88U
-Asus RT-AC88U
Graag had ik dus mijn netwerk uitgebreid met een nieuwe router. Mijn oude zou dan verhuizen naar 1ste verdiep wat zal zorgen voor beter wifi op het 1ste en 2de verdiep.
Reden waarom ik bij Asus blijf is dat ik dus al een asus heb en deze dan in mesh zou kunnen zetten met mijn nieuwe router. Ook is Asus het enige merk dat ik weet die zowel VPN client alsook VPN server kan draaien tegelijkertijd. Wat dagelijks gebruikt wordt.
Heeft er iemand ervaring met bovenstaande 4 routers? voordelen of nadelen of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt
Mvg